• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi TT RS – twinturbo dan maar?

Auteur: Wouter, gepost 22 augustus 2006 om 23:52 – 24 Reacties

Audi TT RS

Verrassing! Waar we eerder nog uitgingen van het logische scenario dat de Audi TT RS een 300 pk sterke 3.6 V6 zal krijgen, gaat Autocar uit van een ander scenario.

Het aantal PK’s blijft 300, maar deze zouden worden afgeleverd door een hetere (hoe heter hoe beter) variant van de 2.0TFSI. Een extra turbo moet de laatste paardjes uit het blok wringen.

Wie het weet mag het zeggen. Hoewel Audi voor de S4, RS4 en S6 juist afscheid had genomen van de geblazen motoren, heeft de S3 wel een 265 pk sterke variant van de 2.0TFSI onder de kap (bron: autocar.co.uk).

Audi TT RS

Ook interessant!

  • nieuwe gave lakken
    Nieuwe gave lakken voor dikke kleine Audi's
  • TT RS Heritage is eerbetoon aan Ur-quattro
  • Audi TT is goedkoper, maar nog steeds te duur
  • Mijn Auto: Audi TT-RS van Menno
    Mijn Auto video: Audi TT-RS van Menno

Nieuwste artikelen

  • De stationwagon van Dacia komt eraan: dit weten we tot nu toe
  • Video: Achtervolging politie vs Porsche Macan
  • Laadprijzen in Nederland: dit zijn de duurste en goedkoopste tarieven in jouw gemeente
  • De Bentley van Ali B is verkocht: zoveel leverde hij op!
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, spyshot, TT

Vorig bericht: « Land Rover Defender 2007 update
Volgend bericht: JCB dieselmax heeft record! »

Lees Interacties

Reacties

  1. Mr. R zegt

    22 augustus 2006 om 23:55

    Oei-oei-oei! Dat zou wel even érg lekker zijn.

    Login om te reageren
  2. w-j zegt

    23 augustus 2006 om 00:08

    das niet verkeerd nee alleen het klinkt wel minder, ik heb een 2.0, maar aan de andere kant wel een 2.0 met 2 turbo´s!

    Login om te reageren
  3. Gallardoracer zegt

    23 augustus 2006 om 01:16

    Netjes netjes netjes voor de mensen van audi.

    laat ‘m zo mooi gestyled. maak er aan der achterkant nog wat mooiere uitlaatjes zoals beetje verchroming of dergelijke en geen plastic plaatje als bumper achter.
    top auto…. biturbo… hopen op dat geluid dat het mooi is… natuurlijk anders dan n v6 he.

    Login om te reageren
  4. Marcel zegt

    23 augustus 2006 om 01:40

    een 2.0 met 300 pk? gaat dat ook 200.000 km mee? lijkt me beetje overstressed, zou er voor het gevoel liever de 3.6 in zien (klinkt duurzamer).
    Plus, 4 cilinders zijn niet cool, 6 klinkt leuker. 8 nog beter (ferrari), en 16 NOG beter (veyron?) ;)

    Login om te reageren
  5. Z-Rider zegt

    23 augustus 2006 om 02:15

    De voorkant ziet er erg goed uit, veel beter dan de eerste TT. Voor de rest sluit ik me ook helemaal aan met Gallardoracer…

    Die achterkant ziet er nu een beetje erg goedkoop uit…

    Login om te reageren
  6. jaap zegt

    23 augustus 2006 om 04:03

    marcel, een 4 cilinder weegt minder dan een 6 of 8 he. (of 16 hehe)

    Login om te reageren
  7. ronnie zegt

    23 augustus 2006 om 08:32

    De vorige tt met 3.2 liter kreeg je niet de bocht om, te zwaar op de vooras.
    Willen ze dit verbeteren moeten ze een lichte motor monteren want verder naar achteren kan niet (helaas).
    150 pk per liter is geen probleem. Zeker als je bedenkt dat dik 100 pk per liter uit ongeblazen motoren ook zeer betrouwbaar te maken is. Hoef geen voorbeelden te noemen denk ik.

    Login om te reageren
  8. ddk zegt

    23 augustus 2006 om 09:30

    aha, TT staat dan voor twin turbo :)
    2.0 TTFSI

    Login om te reageren
  9. Erik zegt

    23 augustus 2006 om 09:32

    Gelijk weer terug in de WRC met die auto. Ook al leveren die 2liter turbo motoren 550 Nm.

    Login om te reageren
  10. Bas zegt

    23 augustus 2006 om 09:35

    Klinkt netjes 300 pk uit slechts 2.0 L. Misschien kunnen ze nadenken over een compressor en turbo net zoals volkswagen in z’n Golf GT heeft.

    Login om te reageren
  11. beschuitfluiter zegt

    23 augustus 2006 om 10:12

    ben benieuwd wat voor koppel ze uit dat blok halen en wat voor verloop die heeft.

    Verder deel ik de mening van Ronnie; de keuze voor de vier-cylinder is zeer bewust gedaan om het rijkarakter te optimaliseren.

    Login om te reageren
  12. tim zegt

    23 augustus 2006 om 10:28

    Echt een mooie bak, die nieuwe TT. Zeker in het wit.
    Het geluid van 2 blazende turbo’s kan ook zeker heel mooi zijn!, meer opgefokt als een 3,6 V6, die weer zwaarder klinkt.
    Geef mij de opgefokte 2.0 liter maar, beter voor het gewicht.

    Login om te reageren
  13. dekster zegt

    23 augustus 2006 om 10:51

    audi heeft toch nog ook 2.7 liter motoren?

    Login om te reageren
  14. w-j zegt

    23 augustus 2006 om 11:46

    dan krijg je een audi TT TT klinkt best grappig vind ik

    Login om te reageren
  15. Trevor zegt

    23 augustus 2006 om 11:47

    Tja als audi fan vindt ik het vermogen nog wel wat weinig voor een “sport”coupe. Op de vorige V6 kon ook al een turbo kit geplaatst worden, vermogen steeg dan al naar zo’n 330pk.. Het chassis kan ook makkelijk meer aan dus waarom niet 350-400 pk… (anders sta je straks naast zo’n beemer m3 met een V8 en die loopt dan toch wel errruuggg hard weg). Het vermogen moet dus gewoon echt omhoog(of het gewicht naar beneden) dus waarom geen 3.6TFSI bouwen?? dan moet je volgens mij best naar de 400pk kunnen…

    Login om te reageren
  16. Zoef zegt

    23 augustus 2006 om 12:08

    Turbo is ook in Benzinemotoren de toekomst. Immers, het publiek vraagt het hoge koppel bij lage toeren dat hernemingen zo heerlijk maakt en de dieselmotoren zo’n koppelrijke reputatie heeft bezorgd. Die hernemingen heb je tegenwoordig in een door de autovijandige overheid verslenterde verkeer hard nodig voor de vele korte inhaalsprintjes als je je niet wil laten verzeventigen zoals de rest.
    dus Turbo: JA!

    Login om te reageren
  17. LPH zegt

    23 augustus 2006 om 13:12

    En een supercharger dan?

    Login om te reageren
  18. Rick zegt

    23 augustus 2006 om 14:22

    @ Marcel

    Audi heeft een naam hoog te houden dus reken er maar niet op dat hij snel kapot gaat. Ze hebben bewust hiervoor gekozen omdat de 3.2 erg zwaar is en je daardoor qua gewicht/vermogen verhouding er niet op vooruit gaat. Het klinkt erg aannemelijk dat ze de definitieve keuze hebben gemaakt voor de biturbo, want in de nieuwe RS6 komt ook een biturbo bovenop de 5.2 V10 uit de Gallardo…

    Die mensen bij Audi zijn echt goed bezig :D

    Login om te reageren
  19. silasse zegt

    23 augustus 2006 om 14:23

    Mooie tt moet ik zeggen.

    Login om te reageren
  20. KVK zegt

    23 augustus 2006 om 15:59

    Zeer mooie wagen idd, en een 2L Turbo : yummie! Fiscaal zelfs nog interessanter ook. Alleen, het zou een wel heel vinnig en schichtig beestje worden met dubbelgeblazen tweeliter. Laat maar komen!

    Login om te reageren
  21. JeffreyG zegt

    23 augustus 2006 om 22:07

    de TT hoeft eigenlijk niet sneller
    maar het is natuurlijk altijd leuk om te weten wat mogelijk is :D
    dus kom maar op ;)

    Login om te reageren
  22. demaarten zegt

    29 augustus 2006 om 12:19

    volgens mij gaat dit niet een TFSI motor worden maar een TSI motor (zoals de 1.4 TSI motor van 170pk) maar dan de 2.0 versie met 300pk (compressor en turbo combinatie)

    Login om te reageren
  23. CSL zegt

    31 augustus 2006 om 18:49

    Audi kan ook niets zonder turbo! behalve de nieuwste rs4 en de gejatte blok uit Lamborghini gallardo!!

    Login om te reageren
  24. Nick zegt

    22 september 2006 om 09:47

    @CSL: Euhhm, die Lamborghini motor is een dubbele Audi V5, alleen aan dezelfde kruk- en nokkenassen. En een Lamborghini logo uiteraard.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North