• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi Type M, museum attractie uit 1925

Auteur: rotorhead, gepost 11 oktober 2007 om 21:29 – 23 Reacties

1925 Audi Type M

Dit is een Audi 18/70 Type M, uit 1925. Wereldwijd zijn er nog 4 exemplaren, waarvan we nu zeker weten dat er eentje door de helft is gegaan. Audi Tradition, de afdeling die het historisch erfgoed van Audi beheert, heeft opdracht gegeven voor deze metamorfose. Op deze manier is heel duideljk te zien hoe de techniek en de assemblage door de jaren heen gevorderd is.

Jammer dat hiervoor zo’n uniek model is opgeofferd. Eén troost: de originele auto verkeerde in slechte staat. Het motorblok is compleet gerestaureerd en gelukkig intact gelaten. Daarnaast wordt het model wel een heel speciaal plekje in het Audi museum in Ingolstadt gegeven.
De werkzaamheden, uitgevoerd door Fahrzeugrestaurierung Rosenow hebben met elkaar zo’n 4.500 manuur in beslag genomen, verspreid over drieëneenhalf jaar.
De bodem van de auto is van glas gemaakt, zodat echt alles te zien is. Alles wat doormidden en of blootgelegd kon worden, is dat gegaan.

Autobloggert, binnenkort maar eens een educatief tripje richting Ingolstadt doen? ;)

1925 Audi Type M

Ook interessant!

  • Audi dealerschap onder water
  • Audi A7 L
    Audi A7 L wordt prachtige, gestrekte sedan
  • Meer Audi Sport dealers
    Meer Audi Sport dealers voor Nederland
  • Audi RS Nogaro Editions
    Audi RS Nogaro Editions geven hoedtik aan RS2

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, Klassiekers

Vorig bericht: « Donderdagavond caption contest: Shit!
Volgend bericht: Kwijlen voor Jap-liefhebbers: JCCS 2007 »

Lees Interacties

Reacties

  1. jordey zegt

    11 oktober 2007 om 21:30

    zo die is echt mooi!

    Login om te reageren
  2. jochem zegt

    11 oktober 2007 om 21:30

    maar wel heel interressant :P

    als ze dat nou eens met een veyron deden ofzow :P

    Login om te reageren
  3. raul8711 zegt

    11 oktober 2007 om 21:52

    Tip voor Autoblog:

    Ga eens naar Ingolstadt en doe een werksbesichtigung in de fabriek.
    Misschien mag je zelfs wel wat filmen, ook de ‘arrivals’-hal is erg leuk om te zien/filmen.

    Ik zeg, succes!

    Login om te reageren
  4. Luc zegt

    11 oktober 2007 om 21:53

    ik wil wel eens het origineel zien en geheel gerestaureerd

    Login om te reageren
  5. iFi® zegt

    11 oktober 2007 om 21:59

    Zo eentje kost zeker wel een miljoen omdat hij zo zeldzaam is

    Login om te reageren
  6. Citrofiel zegt

    11 oktober 2007 om 22:00

    Zelfs toen maakten ze al saaie auto’s (in vergelijking dan) ;) !

    Login om te reageren
  7. dekster (Union Fait La Force) zegt

    11 oktober 2007 om 22:20

    Ip ban voor den Citrofiel aub.

    (lolletjen eh ;) )

    Login om te reageren
  8. Georgio zegt

    11 oktober 2007 om 22:45

    Audi’s hebben iets met door de helft gaan he?

    Login om te reageren
  9. rotorhead zegt

    11 oktober 2007 om 22:51

    lol ;)

    Login om te reageren
  10. Jandepandaman zegt

    11 oktober 2007 om 22:55

    Door de zorgvuldige manier van restaureren en het op deze wijze “openen” van de auto is het en mechanisch kunstwerk en schat op zich geworden van schier onvervangbare waarde. Vergeleken met zijn oorspronkelijke waarde zal die auto voor bepaalde kenners misschien zelfs meer waard kunnen zijn dan een ongeschonden origineel.

    Voor dat bedrijf dat die auto’s opknapt mag je zo wie zo respekt hebben- die lui doen klassewerk. Ik heb daar wel eens een paar voorbelden van gezien op een autoshow ik meen bij Kasteel de Haar een tijdje terug- Echt Top-klasse tot in de details. Mooi werk.

    Login om te reageren
  11. rotorhead zegt

    11 oktober 2007 om 23:00

    Mag ook wel, Audi zal ze niet zomaar hebben ingehuurd ;) Kost Audi ook een kapitaaltje me dunkt.

    Login om te reageren
  12. Juppe zegt

    11 oktober 2007 om 23:33

    Blijft een Audi, je kunt beter een BMW kopen!

    Kom maar… wie hapt ??

    Login om te reageren
  13. Etince2CV zegt

    11 oktober 2007 om 23:50

    Door de helft gegaan , wat is dat ? In tweeën gegaan of in twee helften gedeeld misschien… Ik zou het meer een exploded view in 3D (maar dan zonder explosie) willen noemen. Touwens , wat er overgebleven is van het origineel lijkt mij fors meer dan de helft.

    Login om te reageren
  14. C200 Kompressor zegt

    12 oktober 2007 om 05:46

    Citrofiel@ Audi saai???
    Wat dacht je van Citroen?

    Login om te reageren
  15. BreinStein zegt

    12 oktober 2007 om 09:16

    volgens mij is dit de eerste audi die ik mooi vind.

    Login om te reageren
  16. CasperH zegt

    12 oktober 2007 om 09:53

    Persoonlijk vind ik het zonde, toch een stuk zeer zeldzame autohistorie wat onbruikbaar wordt voor de weg.

    En is er een log geplaatst wat ik misschien gemist heb, wat uitlegt wat er nu precies mis is met Audi’s en waarom er door sommige mensen zo ongefundeerd en dom op dat merk gereageerd wordt? Ik snap daar werkelijk niets van.

    Login om te reageren
  17. Juppe zegt

    12 oktober 2007 om 11:25

    @Casper,
    Bij veel log’s die over Audi, BMW of Mercedes gaan zijn er altijd liefhebbers van het andere merk (uit die 3) die hun niet-gefundeerde mening moeten laten gelden. De ander voelt zich dan weer aangevallen.
    Een selectie van argumenten zijn : Mercedes=taxi, AMG=sneller, V10 van de M5 gaat altijd stuk, Audi=Saai, Audi=VW etc.

    Allemaal BS tot zover…
    Het leukste is natuurlijk om zo’n argument erin te gooien, zodat iedereen gaat happen. Dat gebeurt af en toe, en de ‘happers’ hebben dat nooit door. De reactie van C200 Kompressor hierboven is er eentje uit het boekje. (Let ook op de *wink* van Citrofiel)

    Login om te reageren
  18. Nick zegt

    12 oktober 2007 om 13:45

    @Juppe: De S85 motor loopt niet altijd vast, maar het gebeurt verhoudingsgewijs best vaak dat de zuigerpen of de drijfstanglagers stuk gaan.

    Gebeurt overigens ook vaak bij Honda VTEC motoren.

    Enne, Audi M-powerrr?!? :P

    Login om te reageren
  19. Juppe zegt

    12 oktober 2007 om 15:22

    @Nick, probeer jij nou ook dat ssort argumenten te onderbouwen? tssss…. :)

    Maar die duitsers mag je best afkraken hoor, maar van Honda blijf je af he? ;)

    Login om te reageren
  20. CasperH zegt

    12 oktober 2007 om 15:42

    Hmm, ok, het viel me vooral op bij Audi de laatste tijd, maar dan ben ik weer op de hoogte :)

    Login om te reageren
  21. Citrofiel zegt

    12 oktober 2007 om 16:03

    @ C200 Kompressor; Wat ik van Citroën vind? Nou, allesbehalve saai in ieder geval. Dat slaat echt nergens op! Ik heb het nu, voor de duidelijkheid, over het design, ja?

    Login om te reageren
  22. Jan C. zegt

    12 oktober 2007 om 18:15

    Minder? Nee, het zijn er nog altijd 4, alleen niet gerestaureerd, maar op deze manier geconserveerd. Wellicht nog wel van hogere waarde zo.

    Login om te reageren
  23. Windhoos zegt

    14 oktober 2007 om 23:43

    Grappig hoe Citrofiel met dezelfde comments als die hij altijd gebruikt voor VAG nu opeens hapt als een vis. Dat valt me een beetje van je tegen manneke :P

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North