• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi V6 diesel plug-in hybride komt naar Q7, A6 en A8

Auteur: Author, gepost 18 juli 2014 om 16:12 – 5 Reacties

Audi komt met V6 diesel e-tron


Heel verrassend nieuws is het niet, maar na de A3 e-tron wordt het binnenkort ook mogelijk om een hybride-aandrijflijn in de grotere Audi’s te laten lepelen.

De nieuwe 3-liter V6 zelfontbrander gaat gekoppeld worden aan een elektromotor, wat een gecombineerd vermogen oplevert van 374 pk. Het koppel stijgt bovendien naar een gezonde 700 Nm, dus ook de veeleisende kampeerder kan z’n hart ophalen. Daarnaast wordt het mogelijk om maximaal 50 km geheel elektrisch rond te zoeven. De CO2-uitstoot blijft overigens beperkt tot onder de magische grens van 100 g/km.

De aandrijflijn is gepresenteerd in de A8, maar Audi’s hoofd ontwikkeling Dr. Ulrich Hackenberg heeft laten weten dat het hybride-label ook zijn weg gaat vinden naar andere modellen. Waarschijnlijk doelt hij hier in elk geval op de A6 en de Q7. Begin 2015 wordt de motor gepresenteerd alvorens in productie te gaan.

Ook interessant!

  • onthulling elektrische Audi A6
    Onthulling elektrische Audi A6 komt eerder dan verwacht
  • Audi A6 e-tron concept: 700 km range en supersnel laden
  • kaatsheuvel audi a6 brand
    Audi A6 brandt volledig af in Kaatsheuvel
  • Audi PHEV
    Audi breidt PHEV-range lekker uit

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

a6, A8, Audi, Diesel, e-tron, Hybride, plug-in, Q7, Techniek

Vorig bericht: « Video: retro-veldwachter duidt Cadillac van Al Capone
Volgend bericht: Mercedes S65 AMG Coupé blijkt 11 mille goedkoper »

Lees Interacties

Reacties

  1. knipperlichtje zegt

    18 juli 2014 om 16:23

    Hoppa, na de V60 en de XC90 nóg meer dikke wagens met gereduceerde bijtelling en bulten power. Life is good

    Login om te reageren
  2. gregorius zegt

    18 juli 2014 om 16:26

    A8 / Q7 / A6 / A7 krijgen hybride.
    Dat werd wel tijd.
    Maar goed, Audi neemt even extra de tijd.
    Je hoopt dat Audi het dan goed doet; aangezien Audi’s toch al vrij zwaar zijn (Alu is weer overboord, kost te veel) en ze hebben quattro (in alle landen bijna altijd, behalve in NL); hoop je dat ze er wat extra li-on batterijtjes instoppen. Meer dan in de A3, meer dan in de plugin-bonanza. Eentje die 100km zonder benzine kan rijden. In dat geval is de uitstoot ECHT laag, maar nog beter: in dat geval kan jan boven-modaal-lease voor het grootste gedeelte elektisch naar zijn werk rijden en weer terug (omdat zn werk nog geen paal heeft; maar thuis heeft / mocht ie het laten installeren). Dan heeft Audi weer zn Vorsprung.
    Nope, nu worden de A/Q/6/7/8 precies vergelijkbaar met de concurrentie…
    Jammer

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      18 juli 2014 om 22:12

      @gregorius: de hybride aandrijflijnen van Mercedes en BMW zijn ook niet de meest vooruitstrevendste ik hun soort. Ondanks alle commotie is een hybride aandrijflijn niet echt van belang: ze hebben uitstekende diesels die, zeker voor hun prestaties, behoorlijk zeldzaam zijn.

      En je bewering over gereduceers gebruik van aluminium klopt niet (zoals bijna de gehele tekst, imho): de A8 en R8 zijn geheel alu, de TT bijna helemaal en de A6 voor de helft. Ook de nieuwe A4 zal lichter worden.

      ;-)

      Login om te reageren
  3. bofkont zegt

    19 juli 2014 om 09:09

    Pfff heerlijke specs! dit maakt hybride rijden wel leuk :)

    Login om te reageren
  4. heer zegt

    26 juli 2014 om 01:36

    Mooi!!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North