De prijzen van de nieuwe S6 zijn bekend. Met 116.990 euro is ‘ie strak geprijsd in verhouding tot zijn maatjes de M5 (131.150 euro) en de E55 AMG (136.900 euro). Kopers in deze prijsklasse zullen hun keus niet van de laatste duizend euro af laten hangen, maar ik vraag mij af wat er gebeurt als de verschillen 15.000 tot 20.000 euro zijn. Al je aanvankelijk een M5 in gedachte had, kan die 15.000 euro goedkopere S6 ineens toch een interessant alternatief zijn…
Immers, voor een kleine 137 mille koop je ook z’n grotere broer de S8. Die heeft dezelfde 5.2 V10-motor, zij het dat de motor in de S6 een tikkie geknepen is. De S6 arriveert in augustus in Nederland. De sedan uitvoering kost dus 116.990 en de Avant is 3.300 euro duurder (via: autotelegraaf.nl).
dekster zegt
en de rs6 moet nog komen M5 you’re so dead
!¿!Mats!¿! zegt
prachtig!
SimonMc zegt
Als niet audi kenner stel ik deze vraag : wat is nou eigenlijk het verschil tussen een S6 en een RS6???
w0o0dy zegt
De s6 is een sportieve snelle auto met enig comfort. De RS6 is vooral sneller en sportiever, een stukje heftiger dus. De RS6 is dus de overtreffende trap…….
Christoff zegt
de RS6 heeft meer PK’S, andere afstelling van het onderstel en kost een pak meer.
de S6 ziet er wel bangelijke uit. en hij kost redelijk “weinig” voor auto’s deze klasse auto
C30 CDI AMG zegt
potverdorrie wat is dit toch weer een mooie auto. Toch vind ik dat ‘ie nog niet echt ‘dik’ lijkt. Maar dat kan aan de foto liggen. Ik ben altijd wel verliefd geweest op de topracer-avants van audi maar ben op de een of andere manier toch altijd voor een ander merk gevallen. Vreemd…?
@simonmc - C30 CDI AMG zegt
ik meen dat het eigenlijk alleen aan vermogen ligt. Wil je het verschil zelf zien bekijk dan deze URL. En kijk dan ook even bij de rechter link “verschillen”. Hier zie je dat RS6 meer standaard opties heeft dan de S6:
http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?model49=22896&model52=25842&cache=no&ref=atag&submit.x=15&submit.y=4
dekster zegt
mensen zie het zo
een s6 kan je vgl met een 911 carrera en een rs6 met een 911 turbo
heeft iemand enig idee over de rs6? misschien 620PK zware twin turbo V10
Netel zegt
Ik zie daar als transmissie: 5 v, seq. autom.
De DSG zal in de optielijst staan zeker?
W.T. zegt
@ netel
op de link van autoweek gaat het over de ‘oude’rs6. op de nieuwe zal ongetwijfelt wel de dsg-transmissie komen.
Stefan zegt
wat is ie mooi he….
d_vdm zegt
Behalve de prijs heeft Audi nog meer voordelen: het merk is sportiever dan Mercedes en veel chiquer dan BMW. Topkwaliteit, maar dan niet zo patserig/proleterig. En als Avant in donkere kleuren zeer mooi. Ik kan ‘em helaas niet betalen.
Sacha zegt
Eerlijk is eerlijk, dit is inderdaad bijkans een koopje! Een C55 AMG kost vergelijkbaar. Dan rijd je toch een klasse rijker in een S6.
Donny zegt
Damn wat een vette bak is dat. Lekkere vakantiewagen is dat!! Ik heb ns gereden in een nieuwe 4.2 Avant maar de S is toch een flinke trap hoger… laat staan de RS!!
Alwood zegt
mooie auto, absolute topper die nieuwe A6 en daarmee de S6 ook. doe mij alleen maar een nieuwe S80 V8 :-D die is nog een stúk minder proleterig en heeft een V8! die v10 hype van ut moment vind ik een beetje overdreven…
Jan zegt
Ik koop hem wel in België, lekker goeikoop :-)
RSC zegt
ik ben zowel fan van audi als volvo, maar kiezen voor een s80 v8 met 315pk,wanneer je voor een supersportieve Audi S6 kunt kiezen komt er bij mij niet in.
Het verschil in de vorige S6 en RS6 was naast het uiterlijk en de opties volgens mij een pk’tje of 80 (de latere RS6plus had zelfs nog 480 pk dacht ik?)
Kan me niet voorstellen dat de verschillen tussen S en RS bij de nieuwe modellen geslonken zijn.
Ejay zegt
Ik vraag me dan af hoe de V10 geknepen is. Is het alleen de chip of zijn er een ander uitlaatsysteem onder e.d.?
w0o0dy zegt
alleen andere software, dus die S6 zal meestal ook gewoon 450pk (zoals de S8) hebben. Op de basisprijs van de auto is even chippen natuurlijk helemaal peanuts….
w0o0dy zegt
de helft van dit blok zou ook al wel aardig zijn voor de normale A4 of zo. Een 2,6 liter 5 cilinder met 225pk is ook geen straf…..
Floor zegt
wat een beauty zeg…
jaap zegt
Kijk dit is nou een echte auto! Weet iemand al wat over de RS6? Dat word toch echt de ultieme M5 killer.
German Select zegt
Ook dit model kunnen wij nieuw leveren met een korting van 7%.
Wij hebben geen dure showroom en overige kosten, wij kunnen direct een originele Nederlandse auto aan u leveren inclusief btw en bpm.
Kijk op onze site voor meer informatie wat German Select B.V. voor u kan betekenen.
William zegt
Leuk testje: heeft de S6 nu 420 pk (309 kW) of 435 pk (320 kW)…?
Ary zegt
ja logisch dat ie wat goedkoper is…..s6 is stukkie trager dan een m5…..
en een m5 is veel meer fun dan een s6!
W.T. zegt
een mooi filmpje van een driftende m5
http://www.flabber.nl/archief/015492.php
De Zweed! zegt
Hmm lekker dat ding…in blauw. I ga binnenkort een nieuwe auto bestellen, maar ik ben mijn nu niet zo zeker dat ik de nieuwe M5 Touring bestell die kommende Jaar kommt. De S6 Avant is well so lekker met de V10 etc, en dann ook 15000 Eur goedkooper, met standar quattro en luchtvering etc.
w0o0dy zegt
@W.T. het is een M3 geen M5
@Zweed….. (monkey)
O.D. zegt
Ary is één van de weinigen die het snapt. Een A6 zal niet zo snel een M5 killer worden, want ze hebben een ander karakter. De BMW is de sportievere, speelsere van de twee. De Audi zit qua comfort tussen een Mercedes AMG en een BMW M in. Qua speelsheid denk ik zelfs dat de Mercedes het nog wint van de Audi (hoewel je de Mercedes minder precies rijdt…..maar je kan die AMG’s wel heel dik dwars gooien). Qua klasse is de Audi wel de betere. Enige auto in het segment die ik mooier vind om te zien is de CLS 55 AMG.
Aston Martin zegt
Zeer mooie auto, en dan nog zo’n uitvoering, zalig gewoon! Volvo zou ik toch echter niet vergelijken met Audi omdat Audi Duits is en Volvo Zweeds en dat vind ik toch wel een groot verschil. Als het op veiligheid aankomt ben ik toch eerder geneigd om voor Volvo te kiezen. En deze Audi zal waarschijnlijk een ander publiek aantrekken dan de Mercedes E 55 AMG. Audi is meer sportiever van uiterlijk dan Mercedes. Geef mij toch maar Mercedes omdat dat pure klasse is, maar deze Audi is toch ook wel heel mooi! Prachig werk!
dekster zegt
naar mijn weten is audi de enigste fabrikant die nooit electronica problemen heeft gehad
Bassie zegt
De S6 is een stuk meer wolf in schaapskleren dan de RS6. Een stuk minder sportief uiterlijk. Als je een S6 ziet zou je niet snel verwachten dat ie zo snel is. Bij een RS6 is dat een stuk duidelijker. Er is van de RS6 al bekend dat het dezelfde 5.2 V10 wordt maar dan turbo geblazen. Zal wat worden dus. Ik denk dat deze cker meer dan 500 PK gaat krijgen. En denk ik dus ook dat BMW het toch echt wel kan vergeten met de M5. De nieuwe E63 zal overigens vast meer pk’s krijgen maar deze zijn nooit echt snel op het circuit, dus ook mercedes kan de hoofdprijs in deze klasse waarschijnlijk ook wel vergeten want die gaat naar AUDI :D
Bassie zegt
@ aston martin: mercedes pure klasse… dat heb je van je vader gehoord ofzo cker :S
@ dekster: ik blij dat ik niet de enige audi fan ben… audi heeft met de A6 inderdaad zelden problemen. En de A6 is in duitsland daarom ook uit de bus gekomen als meest betrouwbare auto :D
O.D. zegt
dekster en Bassie: Elk merk heeft wel eens problemen….Audi is daar echt geen uitzondering op. Ik lees best veel Duitse tijdschriften en Audi komt ook vaak genoeg langs bij de problemenrubriek, net als BMW, Opel, Volkswagen en Mercedes (die de laatste tijd wel wat meer). Kijk ook eens hier bijvoorbeeld: http://www.autobild.de/test/gebrauchtwagen/artikel.php?artikel_id=940&artikel_seite=0
Chinabudget zegt
De S6 is geen M5 concurrent:
0-100 4.7 sec/512pk voor de M5 tegen 5.2 sec/420pk voor de S6 en dat is een groot verschil.
De M5 is het topmodel van de BMW 5-serie, zoals de RS6 dat van de A6 is. De S6 kan beter worden vergeleken met de BMW 550i met 367pk en 0-100 in 5.5 sec. en een prijs van 82.200 euro. Dan kun je beter zeggen van: Audi S6 35.000 euro duurder dan concurrentie!
dekster zegt
voor de liefhebbers van de “oude” rs4
http://www.youtube.com/watch?v=Sf4VCpdYoUk&search=rs6
jaap zegt
De S6 is ook helemaal geen concurrent van de M5. Daarvoor moet je wachten op de RS6, dat gaat de echte killer worden. Let maar op mijn woorden ;). (Dit komt van een ex-BMW fan)
Aston Martin zegt
@ Bassie. Nee, dat is mijn eigen mening, IK vind dat Mercedes pure klasse uitstraalt. Iedereen is hier om zijn mening te uiten niet waar misschien?:-.
dekster zegt
hier is een filpje van de vorige rs6
http://www.youtube.com/watch?v=Sf4VCpdYoUk&search=rs6
luister naar dat gruwelijk geluid
christoff zegt
hier is een filmpje van de nieuwe RS4
http://www.youtube.com/watch?v=jRJcHNz3t0s&search=top%20gear
Jeroen zegt
Volgens insiders bij Audi, wordt de RS6 goed voor 540 PK, ze gaan de Gallardo daarom nog ff opkrikken.
W.T. zegt
Audi heeft bekend gemaakt dat de s6 435 pk krijgt in plaats van 420, dat is bijna evenveel als de oude rs6 dus de nieuwe zal wel ver boven de 500 pk uitkomen wil Audi een beetje verschil maken tussen de s6 en rs6, bij de vorige a6 was het verschil tussen s6 en rs6 110 pk:D
JW zegt
Wacht maar tot Audi die dikke tienpitter onder de snuit van de A6 lepelt en daar 2 turbo’s op schroeft.. zeg maar dag met je m5
dekster zegt
ik denk niet dat je nog de kans gaat krijgen om dag te zeggen
w0o0dy zegt
of je moet hard schreeuwen…. gellukkig zijn sommigen daar goed in ;-)
JW zegt
flinke megafoon in je m5 bouwen..
Has zegt
Ik ben een audi fan maar oke we moeten niet te veel overdrijven audi bmw mercedes ’t is een actie reactie als bmw met een snelle bak komt reageren gelijk mercedes en audi en het blijft maar zo gaan dus als er een nieuwe rs6 is zullen mercedes en bmw gelijk reageren lolz
Has zegt
en trouwens de strijd tussen die merken zou pas eerlijk zijn als ze bv elk jaar op dezelfde dag hun auto’s gingen launchen niet dat bmw met een m5 komt en dat audi pas 6 maanden daarna een antwoord geeft want tegen die tijd hebben bmw en mercedes allang al zitten sleutelen voor een nieuwe auto
CSL zegt
@ dekster naar mijn weten is audi de enigste fabrikant die nooit electronica problemen heeft gehad
-Wel vallen er onderdelen van de audi’s af! Q7 verder op>>
Een zeer goede automonteur die ik ken krijgt dagelijks vooral te maken met Audi’s waarvan de turbo’s het begeven of waarvan de lagers kapot zijn.
bij audi moeten ze echt stoppen met al dat turbo gedoe, want ze bakken er echt niets van. vaak zie je ook tegewoordig zwaare zwarte uitstoot uit die diesels van audi-vw komen. Ze moeten uit wanhoop toch maar stopppen om geen turbo’s te maken.
w0o0dy zegt
Ook Audi heeft wel eens electronica issue’s zie ook het artikel van http://www.nu.nl/news/816044/37/rss/Audi_roept_36.000_A8-auto%27s_terug_wegens_airbag.html over de terugroepactie ivm slecht werkende airbags. En Audi maakt erg veel auto’s met turbo (A3, A4, A6(?) TT en alle diesels natuurlijk) dus de kans dat er turbo’s stuk gaan is dan vrij groot. Je kunt je afvragen of het probleem van die turbo’s niet in de bestuurders van die auto’s zit….. waarom hebben alle andere merken er minder last van? Wat je verder moet begrijpen is dat de turbo’s worden ingekocht (Garrett-turbo’s worden bij heel veel verschillende merken ingezet) dus de oorzaak kan ook in de fabricage of in het ontwerp van de turbo zitten. Toch is het niet zo erg als een turbo kapot gaat…. beter een turbo vervangen dan je kleppen tegen je zuigers en een complete motorrevisie!!
Maar mensen moeten wel een beetje rekening houden met de juiste procedure voor het behoud van de turbo…. dan is er ook na 10 jaar geen enkel probleem met turbo’s (ik vind het zelfs wel leuk/fijn rijden. Zo’n turbogat is eigenlijk ook wel leuk…..”ehm gaan we wat doen?….. bang! Ah de turbo is ook wakker!” :-) )
LVN zegt
Is er eigenlijk een verschil qua uiterlijk design tussen de S6 avant en de A6 avant