• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi TTS 2.5 TSI Quattro

Auteur: Dennis, gepost 27 september 2005 om 21:22 – 6 Reacties

" class=


Om de concurrentie het hoofd te bieden, of misschien ook wel naar de kroon te steken, komt Audi vrijwel zeker met een snelle TTS-versie van de nieuwe Audi TT. Deze snelle TT moet het opnemen tegen de BMW Z4 Coupé M, Mercedes SLK AMG en Porsche Cayman RS…

We zijn dus erg benieuwd wat Audi onder de motorkap zal stoppen. Het vermoeden bestaat dat de aandrijving zal worden verzorgd door een 2.5-liter vijfcilinder met bijna 350 pk. De peekaatjes worden opgewekt door een turbo in combinatie met een compressor (via: startdomein).

UPDATE feb. 2007: Hans Zwijnenburg stuurde ons een nieuwe versie.

Audi TTS 2.5 TSI

UPDATE mei 2007: een photoshop van een 2.5 liter TFSI 5 cilinder lijnmotor.

Audi 2.5 liter TFSI 5 cilinder lijnmotor

Ook interessant!

  • TT RS Heritage is eerbetoon aan Ur-quattro
  • Pittige Audi A1 quattro voor nog geen vijftig mille
    Pittige Audi A1 quattro voor nog geen vijftig mille
  • nieuwe gave lakken
    Nieuwe gave lakken voor dikke kleine Audi's
  • De Audi Sport Quattro is terug (en elektrisch)

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist schrikt zich het apezuur
  • Gespot – De enige echte Rimac op Nederlands kenteken
  • Ford maakt standaard onderdeel een betaalde optie (en met een goede reden)
  • Automerk maakt revven bewust onmogelijk in deze sportcoupé met verbrandingsmotor
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, Schetsen, TT

Vorig bericht: « Parkeergarages zijn “Big Business”
Volgend bericht: Geur nieuwe auto slecht voor je gezondheid »

Lees Interacties

Reacties

  1. Boy zegt

    19 februari 2006 om 11:47

    Een 2.5 vijfcilinder? waarom geen 3.6 vr6? maar lijkt me wel erg vette bak.

    Login om te reageren
  2. w0o0dy zegt

    19 februari 2006 om 11:55

    één van de redenen zou kunnen zijn dat de vr6 niet genoeg opgevoerd kan worden zonder een turbo of zoiets en dat die simpelweg nergens onder de motorkap past. Een andere reden zou kunnen zijn dat een 2,5 vijfcilinder overdwars tussen de veerpoten past en door zijn lagere gewicht een snellere en vooral beter sturende auto oplevert.. Maar het blijft een beetje gissen…..

    Login om te reageren
  3. Tom zegt

    28 maart 2006 om 21:12

    Dat wordt echt een vette bak! En zo’n 5 cylinder onder de motorkap doet me echt weer denken aan de oude Urquattro’s, S2’s en RS2’s. Een supergeluid maakte die dingen!
    En WOoOdy, Audi heeft zijn 5 cylinders in lijn altijd in de lengte onder de motorkap liggen, niet dwars. Een V5 zou natuurlijk ook kunnen, een VR6 met 1 cylinder minder.
    Ik ben benieuwd!!

    Login om te reageren
  4. Iceman zegt

    23 februari 2007 om 19:44

    Het is natuurlijk de ultieme TT droom met een 5 cilinder TSI motor.
    Maar het blijft natuurlijk afwachten wat het uiteindlijk gaat worden.
    Als eerste komt er een TT 3.6 Quattro met 300+ pk VR6 FSI motor. (eind 2007 introductie)
    En ook zal de 240-265 pk 2.0T Quattro zijn intrede wel doen, misschien als opvolger voor de 3.2 VR6 met 250 pk.
    En eind 2008 begin 2009 komt er als we geluk hebben een TTS met 5 cilinder motor.

    Ice.

    Login om te reageren
  5. Iceman zegt

    7 april 2007 om 20:39

    Er gaan toch weer wat nieuwe TT verhalen door de wandelgangen.
    Zo zou de 3.6 VR6 FSI zijn afgevallen als mogelijke TT motor.
    Door zijn hoge gewicht zou hij te veel afbreuk doen aan de rij-dynamiek en bochtengedrag van de nieuwe TT.
    Een 280 pk 2.0T FSI motor zou de voorkeur kunnen krijgen boven de 3.6 VR6 FSI.
    Het is niet helemaal duidelijk of deze als TT Quattro of als TT Quattro Sport gaat komen, waarbij de laatste zonder achterbank maar met torsiebar en bagagenet en met lightweight RS Recaro’s komt.
    Daar boven komt de TTS met zo als het er nu naar uit ziet een 330 pk R5 2.5T FSI motor.
    De introductie van deze snelle TT’s zou tijdens de IAA Frankfurt 2007 en Geneva 2008 zijn.

    Ice.

    Login om te reageren
  6. Lolly zegt

    3 januari 2008 om 15:41

    @Tom

    Bij de Audi A3 en Audi TT zijn de motoren dwars geplaats en niet in de lengte richting. Omdat ze op het Golf platform staan.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North