• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Aussie power! Holden Coupe 60

Auteur: robbie, gepost 29 februari 2008 om 08:57 – 36 Reacties

Holden Coupe 60


Oehlala! Het Australische Holden heeft op de autoshow van Melbourne een heftige concept car onthuld op basis van de Commodore. Onder de motorkap vinden we nou een keertje geen hybride of electromotor, maar gewoon een dikke 6 liter V8.

Iedereen hoopt natuurlijk dat deze auto wel eens de opvolger kan gaan worden van de Holden Monaro (die wij kennen als Vauxhall Monaro). En ik zou zeggen plak er ook gelijk een Opel blitz op en stuur ‘em naar de rest van Europa. Dat zou het imago van Opel nog nou eens een boost geven!

Holden Coupe 60

Holden Coupe 60

Holden Coupe 60

Holden Coupe 60

Holden Coupe 60

Holden Coupe 60

Holden Coupe 60

Main Features:
Pillarless coupe body;
Derived from flexible GRWD platform;
VE sedan wheelbase.

Powertrain:
6.0L V8 with Active Fuel Management, calibrated for E85 Ethanol fuel;
6-speed manual transmission (SS specification);
Engine oil cooler.

Exterior:
Unique ”Diamond Silver” paint colour;
Electrically dropping front & rear side windows;
Racing-derived aerodynamic down-force enhancements:

– Rear under-body air diffuser;
– Full flat under body;
– Functional rear deck-lid spoiler;

21-inch centre-lock alloy wheels;
Unique design Kumho high-performance semi-slick tyres;
High-performance Brembo brake hardware with ducted air cooling for front callipers;
Side-exiting chambered exhaust system with billet alloy tips;
Unique design LED tail lamps;
Exterior mirrors with integral LED side markers.

Interior:
V8-Supercar inspired cockpit layout for enhanced driver visibility and spaciousness;
LCD sports instrument cluster located in a unique column-mounted binnacle;
One-piece carbon fiber bucket seats, featuring unique suede-pad design and distinctive red high shine leather accents;
Front seats are adjustable fore-aft and allow easy access to rear;
Four-point race harness restraints for all seating positions;
Unique sports-inspired flat-bottom steering wheel with integrated shift light display and suede grips;
Unique interior details including air vents, column switches, gear shift knob and pedals.

Interior trim.
Perforated leather trimmed instrument panel;
Black suede trimmed pillars, headliner and parcel shelf;
High gloss carbon fiber used as a structural material for seats, doors and rear trim provides contrast to leather and suede trim;
Details and accents are picked out with red high shine leather, a dark gunmetal finish and satin chrome.

Ook interessant!

  • Genesis X Concept is woestaantrekkelijk
  • Video: Alpina B4 Gran Coupe spyshot
    Video: Alpina B4 Gran Coupe spyshot
  • Cadillac InnerSpace
    Deze tweezits coupé is niet leuk om te besturen
  • Skoda Enyaq Coupé: een lekkere dikke sjaak
    Skoda Enyaq Coupé: een lekkere dikke sjaak

Nieuwste artikelen

  • De stationwagon van Dacia komt eraan: dit weten we tot nu toe
  • Video: Achtervolging politie vs Porsche Macan
  • Laadprijzen in Nederland: dit zijn de duurste en goedkoopste tarieven in jouw gemeente
  • De Bentley van Ali B is verkocht: zoveel leverde hij op!
FacebookTweetPinLinkedIn

concept, Coupe, GM

Vorig bericht: « Autoblog 2008 Flashback: week 9
Volgend bericht: Mercedes G55 AMG met SLR power, part 2 »

Lees Interacties

Reacties

  1. Papa zegt

    29 februari 2008 om 09:02

    niet verkeerd, zal wel lekker dwars gaan!

    Login om te reageren
  2. glo95 zegt

    29 februari 2008 om 09:04

    van voren heeft ie wel wat weg van vorige generatie astra coupe, maar voor de rest zeer strakke bak!

    Login om te reageren
  3. Marc zegt

    29 februari 2008 om 09:13

    @ Robbie: Een Vauhall? Is dat nieuw? :P Ik neem aan dat je Vauxhall bedoelt?
    -edit: bijdehandjes gegeten?-

    Login om te reageren
  4. Rene1980 zegt

    29 februari 2008 om 09:20

    Vette bak! specs maybe??

    Login om te reageren
  5. JJP zegt

    29 februari 2008 om 09:26

    Aussies rule! Gewoon lekker bruut. Wel jammer dat de toekomstige kopers ‘m gaan verkloten met alles wat in de halfords te koop is, van spoilers tot pluche dobbelstenen.

    Login om te reageren
  6. Michiel zegt

    29 februari 2008 om 09:31

    TERING als ze die wagen (en dan ook al HOLDEN maar wel tegen Opel prijzen) nou hier ook gaan verkopen dat moet toch een succes worden:P
    echt een hele mooie concept naar mijn mening en productierijp;)

    Login om te reageren
  7. Bertus zegt

    29 februari 2008 om 09:36

    Mooi profiel, erg strakke lijnen, jammer dat de neus en kont vergeleken met dat profiel wat gewoontjes aandoen, had ook wat scherper en agressiever gemogen. En die voorspoiler is te rommelig, dat doet afbreuk aan de rest. Wat mij betreft zijn ze er met wat scherper gesneden koplampen en de achterzijde de lichten door laten lopen in de kofferbak en een (veel) strakkere voorspoiler.

    Ik vind het interieur erg geslaagd, op dat vreselijke oranje hoofddisplay na dan, graag een mooi vormgegeven klokkenwinkel a.u.b.

    Login om te reageren
  8. Coohla zegt

    29 februari 2008 om 09:42

    Heeft in grote lijnen iets weg van de CLK DTM mercedes, en dat is niet verkeerd, hoop dat Holden de auto zonder aanpassingen in een productiemodel veranderd, maar den k niet dat deze naar Europa komt, Opel is te schijterig om dit soort auto´s te verkopen, en idd, het zou een enorme imago boost zijn voor Opel……

    Login om te reageren
  9. lincoln zegt

    29 februari 2008 om 09:42

    opel monza zal je bedoelen ..
    echt een elegante verschijning is het niet ..
    en als bij had gestaan .. 1.9L 4 cil tdi ..dan was ie rond uit lelijk ..

    Login om te reageren
  10. ZeRoo zegt

    29 februari 2008 om 09:47

    Ziet er best lekker agressief uit. Alleen als er dan weer een Opel logo op komt is dan weer jammer.. dat hoort niet op zo’n wagen vind ik persoonlijk.
    @lincoln: met minimaal een 6 cylinder diesel is dat toch ook niet zo’n ramp..

    Login om te reageren
  11. bruine zegt

    29 februari 2008 om 09:47

    hij lijkt me meer op een genetisch gemanipuleerde opel astra van de vorige generatie… en toch vind ik hem vet!

    Login om te reageren
  12. Yellomello zegt

    29 februari 2008 om 09:53

    en zal door het gunstige belastingklimaat (geen BPM enzo) in AUS wellicht slechts AUD 45.000 gaan kosten oftewel 27.950 eurotjes…
    GUMMEN!!!!!

    Login om te reageren
  13. lincoln zegt

    29 februari 2008 om 09:55

    @ZeRoo .. zeg eens eerlijk ..
    wat zou je er van vinden als er bij staat .. voorwielaangedreven 1.9 diesel ..
    eerlijk ..

    Login om te reageren
  14. Rick dos zegt

    29 februari 2008 om 10:02

    Verdammt noch mal! Das ist ganz geil, jah?

    Jawel, Duits past wel bij deze auto. Dus het kan makkelijk een Opel worden.

    En dat zou mooi zijn.

    Login om te reageren
  15. Edje® zegt

    29 februari 2008 om 11:04

    Dit is nou gaaf… zo dik… zo strak en gedrongen… mooie dash… etc… en nou eens een keer niet verdwalen bij productierijp maken en zo 1 op 1 gaan bouwen… dan bel ik naar Zoet Import cars en vraag of ze er 1 voor me halen…… eh…. als ie ook met links stuur kan dan… damn… weer een tegenvaller…

    Login om te reageren
  16. Dennis zegt

    29 februari 2008 om 11:08

    Dat ziet er klasse uit. Zal ook wel t nodige verbruiken denk ik :O

    Login om te reageren
  17. BennyB zegt

    29 februari 2008 om 11:26

    @ Bruine, inderdaad, als ik zo snel over de voorkant afkijkt krijg ik hetzelfde gevoel…

    Voor mij mogen ze deze gerust uitbrengen hier…

    Login om te reageren
  18. jampa zegt

    29 februari 2008 om 11:26

    ik vind het pure geilheid!! maken maken nuuuuuuu!

    Login om te reageren
  19. ZwerverRoodbaard zegt

    29 februari 2008 om 11:32

    Whow bruut :D Zoiets lijkt mij nou meesterlijk als het direct de productie in gaat :) Alleen die stoelen, het stuur en de sidepipes al :D Ideaaal

    Login om te reageren
  20. Robbert zegt

    29 februari 2008 om 11:33

    Concept?
    Gewoon uitbrengen O.o
    Maakt mij niet uit wat voor logo erop geplakt word, als die maar hierheen komt. :P

    Login om te reageren
  21. Chip zegt

    29 februari 2008 om 11:40

    Op foto 2 lijkt hij op een oude Astra, gelijk een reden om hem niet te kopen. Met die auto wil je een performance auto niet associëren.

    Login om te reageren
  22. ZeRoo zegt

    29 februari 2008 om 11:43

    @lincoln, dat klinkt al een heel stuk minder idd. Maar dat blijft natuurlijk zo bij elke auto een 1.9 diesel dat is gewoon NIET leuk! :-)
    Maar toch qua looks, ik zeg laat maar komen!

    Login om te reageren
  23. K-Kalkan zegt

    29 februari 2008 om 11:48

    @ lincoln; hij zal denk ik dan wel sneller zijn dan een normale 4cil benzine 1.6’je ;)
    maar on-topic; hij is zooo bruut, maar van mij mogen ze al dat oranje gedoe weglaten :P
    maaar zal erg lekker rijden!

    Login om te reageren
  24. Nico zegt

    29 februari 2008 om 12:42

    Vette kar, maar laat dat Opel-logo maar achterwege!

    Login om te reageren
  25. Erwin zegt

    29 februari 2008 om 12:49

    Opvolger Calibra, iemand?

    Login om te reageren
  26. RScosworth zegt

    29 februari 2008 om 15:40

    Wat een godsgruwelijk dikke ragbak om te zien! Die uitlaten geven hem ook zo’n lekkere ‘coolcar’ uitstraling.

    Een opvolger van een Calibra zou ik hem niet kunnen noemen. Volgens mij loopt dit ding in z’n stationair al harder.

    Login om te reageren
  27. Superleggera zegt

    29 februari 2008 om 17:05

    Echt een dikke bak! Veel mooier als die Monaro…

    Login om te reageren
  28. dekster zegt

    29 februari 2008 om 17:14

    Holden rules, er valt nu eenmaal NIKS op die auto aan te merken :P

    Login om te reageren
  29. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    29 februari 2008 om 20:18

    Ik heb recent een stukje gereden in de Bitter Vero.

    Die heeft dezelfde 6.0 V8 motor. Alleen dan in een meer dan 5 meter lange limousine, geprepareerd naar Europese maatstaven qua afwerking en weggedrag.

    Kan je vertellen: ik heb veeeeeel verschillende auto’s gereden, maar ik was verrrrrrrrry impressed by deze motor en auto!!!!!!

    @ Robbie: misschien een idee? Een stukje over de Bitter Vero?

    Login om te reageren
  30. w0o0dy zegt

    29 februari 2008 om 22:43

    Maken dat hok! Beetje minder go-faster spoilers mag wel, en die zij uitlaten gaan het niet halen…….Ook met een Opel logo erop is dit te doen…. ondanks de ongetwijfeld pittige performance, gewoon aanbieden voor 60.000… (10.000 euro per liter lijkt me een reële prijs toch?) en ze verkopen als broodjes… In feite is dit niet eens veel lelijker dan de m3 met z’n bobbel neus en de CLK Black series… en da’s wel eens anders met snelle Opeltjes… DUS…. aíght lads, get to work!

    Login om te reageren
  31. sebastian zegt

    1 maart 2008 om 00:46

    nee die spoilers moeten blijven, die maken de auto wat het nu is, namlijk af…
    het zou nog gaver zijn om de spoilerlippen instelbaar te maken. dan kun je je ultieme setup voor een klaverblad maken… :)

    Login om te reageren
  32. CSL zegt

    1 maart 2008 om 01:51

    Wat een ongelooflijk lekker uitziende auto zeg. Die zijkant is gewoon perfect.
    WOW!

    Login om te reageren
  33. kowalsk zegt

    1 maart 2008 om 09:30

    VET!!! die uitlaten dan :P

    Login om te reageren
  34. Alfa Lima Foxtrot Alfa zegt

    2 maart 2008 om 12:21

    @ Robbie,

    Als ze m naar EUR sturen laat dan AUB het holden-logo erop… dit heeft niets, maar dan ook NIETS met opel te maken… en voortaan niet meer vloeken robbie!!!

    Login om te reageren
  35. Davidov zegt

    7 maart 2008 om 20:41

    Ziet er zeker lekker uit, bruut ook die sidepipes :)

    Login om te reageren
  36. mdroog zegt

    4 december 2009 om 12:10

    Weg met slopel. en mooi die Holden in europa brengen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North