• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Auto met 1.000 pk is begrensd op 90 km/u, kost 250K

Auteur: willeme, gepost 10 maart 2022 om 09:03 – 20 Reacties

auto met 1.000 pk

Wat heb je dan aan een auto met 1.000 pk als je maximale topsnelheid slechts 90 is?

Elk land heeft zo zijn bijzondere belastingconstructies als het gaat om auto’s en bedrijfswagens. In Nederland was het vroeger vrij eenvoudig: je kon zelfs een Porsche 944 ombouwen tot grijs-kenteken auto. Je hoefde alleen de achterbank eruit te halen en de achteruiten te blinderen. In België heb je de ‘lichte vracht’-regeling, dat in feite eenzelfde type tegemoetkoming is. Dan kun je goedkoper een dikke personenauto rijden als je ‘m inzet als ‘werkpaard’.

In Finland hebben ze er een andere methode voor. In principe wijkt het niet extreem veel af van wat we in Nederland kennen. Als je daar een grote vervuilende pickup wil rijden, dan kun je dat het beste doen om ‘m als bedrijfsauto te registreren.

auto met 1.000 pk

Hennessey Mammoth 1000

Dat is ook precies wat er gebeurd is met deze Hennessey Mammoth 1000. Dat is een RAM 1500 TRX. Je weet wel, de auto die @wouter reed en waarvan we hem niet gehoord hebben dat ‘ie meer vermogen kon gebruiken, terwijl hij dat stiekem eigenlijk altijd een verbetering vindt. De Hennessey Mammoth heeft op 1 pk na net zoveel vermogen als de Bugatti Veyron.

auto met 1.000 pk
auto met 1.000 pk
auto met 1.000 pk

Nu kun je een Veyron niet registreren op grijs kenteken, maar een RAM 1500 dus wel. Maar is er dan een addertje onder het gras? Jazeker, om te voldoen aan alle regels en eisen van de overheid om in aanmerking te komen voor het Finse equivalent van grijs kenteken, moet de topsnelheid begrensd worden.

auto met 1.000 pk
auto met 1.000 pk
auto met 1.000 pk

Auto met 1.000 pk

Nu is de Mammoth TRX sowieso al begrensd op 190 km/u. Veel sneller is ongetwijfeld mogelijk, maar dat kunnen de offroad banden niet aan. Echter, in Finland mogen bedrijfsauto’s met dit gewicht niet harder dan 90 km/u. Nu is het niet dat ze een maximumsnelheid hebben waar ze zich aan moeten houden.

Nee, deze auto met 1.000 pk is namelijk begrensd op 90 km/u! Wat je dus precies hebt aan die 300 extra paarden ten opzichte van de al veel te snelle TRX, geen idee. Hoeveel geld het scheelt? Zo’n 44% aan belasting. Alsnog kost de Mommoth nog een kwart miljoen. Je zit wel heel snel op die 90 km/u, dat dan weer wel.

Via: The Drive.

Ook interessant!

  • Mijn Auto: BMW E39 M5 (600 pk) van Adil
    Mijn Auto: BMW E39 M5 (600 pk) van Adil
  • Mijn Auto: Volvo S60 T5 (374 pk) van Matthijs
    Mijn Auto: Volvo S60 T5 (374 pk) van Matthijs
  • Gespot - Een gloednieuwe Ferrari met 1.000 pk
  • Zo klinkt Lotus Evija
    Video: zó klinkt de Lotus Evija met 2.000 pk

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

Bedrijfswagen, finland, Hennessey, tuning, Video

Vorig bericht: « Wat? Mercedes van morgen heeft GEEN sidepods! [UPDATE]
Volgend bericht: Benzineprijs bereikt bizar record in NL, diesel flink duurder »

Lees Interacties

Reacties

  1. flutterby zegt

    10 maart 2022 om 09:20

    Kansloos..

    Login om te reageren
  2. pindakoning zegt

    10 maart 2022 om 09:24

    Met zo’n acceleratie zal je begrenzer rond de 75-80km/h al enigszins gaan ingrijpen neem ik aan. Wat een onbevredigend gevoel moet dat zijn met 1.000pk..

    Login om te reageren
  3. pomoek zegt

    10 maart 2022 om 10:02

    Topidee. Moeten ze in NL onmiddellijk invoeren. Het grijze kenteken is bedoeld voor ondernemers die hun auto gebruiken om geld te verdienen. Geen enkele noodzaak om een bus volgeladen met gipsplaten met 140 over de linkerbaan te jakkeren.

    Login om te reageren
    • rikus zegt

      10 maart 2022 om 10:25

      @pomoek: Volgens mij geldt dat voor iedereen. Je comment komt op mij enigszins minderwaardig over. Dat zijn geen gasten die pas om 9 uur achter hun computer stappen, maar jongens die om 5 of 6 uur smorgens in de auto stappen en pas 12 uur later thuis komen. Dat maakt niet dat ze volgeladen met 140 over een linkerbaan hoeven te crossen, maar volgens mij zijn er zat mensen in pak die zich meer misdragen in het verkeer.

      Login om te reageren
      • rijnounsdoor zegt

        10 maart 2022 om 10:31

        @rikus: inderdaad, en ik zie nauwelijks nudisten gevaarlijk rijden.

        Dus: doe je pak en werk-kloffie uit en rij relaxed!👍

        Login om te reageren
        • rikus zegt

          10 maart 2022 om 11:14

          @rijnounsdoor: akkoord

          Login om te reageren
        • rikus zegt

          10 maart 2022 om 11:17

          @rijnounsdoor: Op dit moment werk ik in Litouwen. Daar zijn volgeladen busjes op de weg echt je minste zorg. Een ritje naar een supermarkt kan ik het beste beschrijven als: totale chaos.

          Login om te reageren
          • vondick zegt

            10 maart 2022 om 15:34

            Zijn ze aan het hamsteren geslagen uit vrees voor oorlog?

            Login om te reageren
      • pomoek zegt

        10 maart 2022 om 14:34

        @Rikus: niets meer dan alle respect voor mensen die smorgens om 5 uur opstaan en met hun busje volgeladen met balken stenen gipsplaten en zand door NL tuffen. Mijn opmerking is meer gericht tegen mensen die het grijze kenteken misbruiken om zo goedkoop een f150 of f250 te kunnen rijden. Als in: gebruiken als een privé auto.

        Login om te reageren
    • baardmijt zegt

      10 maart 2022 om 10:56

      @pomoek: Dan pleit je er voor alle voertuigen met kenteken te begrenzen? Of alleen busjes? Of motoren ook maar? Of heb je gewoon een hekel aan mensen die niet op kantoor werken?

      Login om te reageren
      • pomoek zegt

        10 maart 2022 om 14:35

        @baardmijt: njet. Enkel auto’s met grijze kentekens. Elk voordeel moet zijn nadeel hebben. Is natuur.

        Login om te reageren
        • flutterby zegt

          10 maart 2022 om 15:59

          @pomoek: vergeet niet dat de busjes ook interessant moeten blijven tov vrachtwagens die inderdaad ook maar 90 km/u mogen.

          Login om te reageren
          • pomoek zegt

            11 maart 2022 om 08:30

            @fluuterby: ik ben flexibel, begrenzen op 100-110 kan ook!

            Login om te reageren
  4. _Eend_ zegt

    10 maart 2022 om 10:04

    Het zou toch jammer zijn als die begrenzer er bij de eerste beurt (of update van de software) er echt heel toevallig per ongeluk wegvalt.

    Login om te reageren
    • dvaerden zegt

      10 maart 2022 om 10:54

      En als je dan een beetje pech hebt en gevat wordt door enerzijds sneller dan 90 te rijden of anderzijds bij een controle, dan kan je alsnog de volle pot belastingen (met terugwerkende kracht) gaan ophoesten met een boete erbij. En dan ben je “heel toevallige per ongeluk” gelijk alle fiscale voordeel kwijt.
      Het is een gok natuurlijk, maar wel één met een hoge inzet.

      Login om te reageren
      • vondick zegt

        10 maart 2022 om 15:36

        Maar waarom is vaarden niet gewoon met dubbel a?

        Login om te reageren
        • pomoek zegt

          11 maart 2022 om 08:32

          @vondick: @vondik?

          Login om te reageren
          • DIG-T 190 GT zegt

            11 maart 2022 om 10:26

            Hahaha. Leuk.

            Login om te reageren
  5. wigboldus zegt

    10 maart 2022 om 14:23

    Voldoende om een aanhanger met boomstammen offroad te vervoeren

    Login om te reageren
  6. saxoke zegt

    10 maart 2022 om 17:28

    “Hey kerol. Wat vind je van m’n nieuwe auto?” “Nouw John, dik ding! Hoeveel pk?”. “Jah jonghuh, een dikke 1000”. “sow, wat doet ie van 0-100?” “Jah, euh…. Niets 🤐🤐🤐”

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North