• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Auto ontgrendelen met smartphone niet alleen voor happy few

Auteur: RubenPriest, gepost 15 januari 2021 om 11:55 – 12 Reacties

Auto ontgrendelen met smartphone niet alleen voor happy few

Het moet steeds normaler en toegankelijker worden om een auto te ontgrendelen met je smartphone. De sleutel kan thuisblijven.

Je auto ontgrendelen door middel van een smartphone. Dat is op dit moment weggelegd voor de happy few. Gelukkig kun je nog dit jaar veranderingen verwachten op dit gebied. Samsung heeft dat bekendgemaakt tijdens de presentatie van de nieuwe Galaxy S21.

Auto ontgrendelen met smartphone

In plaats van gesloten partnerschappen, denkt Samsung collectief over deze technologie. De Zuid-Koreaanse techgigant is van mening dat niet enkel een kleine groep toegang moet krijgen tot de techniek. Zo werkt Apple samen met BMW, maar Samsung ziet juist brood in samenwerkingen met allerlei verschillende fabrikanten. Bovendien moet de technologie niet alleen beperkt blijven tot een Samsung smartphone, maar dat alle compatibele Android én Apple smartphones straks werken met de innovatie.

De merken Audi, BMW, Ford en Genesis zijn al aan boord bij Samsung. Op z’n vroegst kun je rond augustus 2021 met een nieuwe auto van deze merken het voertuig ontgrendelen via je smartphone. Tijdens de presentatie gaf Samsung topman Kevin Chung aan dat het een gebruiksvriendelijk systeem moet worden, dat ook moet toestaan dat je meerdere smartphones aan je digitale sleutel kunt koppelen.

Samsung heeft nog niet bekendgemaakt welke technologie ze gaan gebruiken, maar vermoedelijk gaat dit via Ultra Wideband (UWB). Dat betekent dat je smartphone in je broekzak kan blijven. Ook kan zo het signaal niet op afstand worden uitgelezen.

Ook interessant!

  • Porsche-rijders met Android smartphone worden eindelijk gehoord
  • Video: auto wordt aangereden door onverzekerde auto
  • Mijn Auto: Lamborghini Urus van Elias
    Mijn Auto: Lamborghini Urus van Elias
  • Mijn Auto: BMW i8 van Ruben
    Mijn Auto: BMW i8 van Ruben

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

samsung, sleutel, smartphone, Techniek

Vorig bericht: « Elektrische invasie van Kia wordt nóg groter
Volgend bericht: Dit is de eerste Ferrari SF90 op Nederlands kenteken »

Lees Interacties

Reacties

  1. Michel-GR zegt

    15 januari 2021 om 12:05

    Bij een moderne auto blijft de key maar een paar minuten het signaal uitzenden en gaat daarna automatisch op standby.
    Alles moet maar via die smartphone vandaag de dag dus als je dat ding kwijt bent kun je niet meer in je auto, niet meer betalen, niet meer je huis in etc etc echt een slechte ontwikkeling.

    Login om te reageren
    • b00st zegt

      15 januari 2021 om 12:28

      Ja, echt super onhandig dat alles in 1 toestel zit. Nog zo leuk dat je 20 dinges moet meesleuren om hetzelfde te kunnen doen, wat een achteruitgang!

      En als je het kwijt bent koop je een andere? Of je verliest em in de eerste plaats niet.

      Login om te reageren
      • Edge zegt

        15 januari 2021 om 14:09

        Voor standaard ver-/ontgrendelen en rijden met keyless entry en keyless go maakt het niet zoveel uit. Of je nou je smartphone in je broekzak hebt zitten of je autosleutel. Maar pas het eens toe op het openen van je kofferbak. De knop op de autosleutel waarmee je hem kunt openen kun je vaak op de tast vinden, dan hoef je de sleutel niet eens uit je broek of jaszak te halen. Met een smartphone app wordt dat toch weer een extra handeling. Smartphone pakken, smartphone ontgrendelen, auto app openen, kofferbak openen aanklikken. En dan is het maar te hopen dat de autofabrikanten en appontwikkelaars een beetje gevoel voor gebruiksgemak hebben en je niet eerst door zes submenus moet navigeren om bij de kofferbak uit te komen.

        Daarbij is het ook een stukje veiligheid. Als je alles maar laat afhangen van je smartphone word je wel heel erg vleugellam als dat ding om wat voor reden niet bruikbaar is, en dan heb ik het niet over een lege batterij die je even gauw ergens kunt opladen. Verlies, diefstal, valschade, dat soort dingen doel ik op. Dan kom je je huis niet meer in, kun je niet je auto in om aangifte te doen bij verlies of diefstal, kun je niet naar de Mediamarkt om een nieuwe telefoon te kopen, kun je die nieuwe telefoon ook niet afrekenen als zo’n winkel op loopafstand ligt, kun je niemand bellen voor een reservesleutel…. Zie je welke kant ik op ga? En dan hebben we het nog niet over hoeveel schade kwaadwillenden kunnen toebrengen als ze je gestolen telefoon hebben ontgrendeld.

        En dan ze je dat een pinpas, een fatsoenlijk mechanisch slot en een aparte autosleutel toch nog niet zo’n gek idee zijn.

        Login om te reageren
        • hiostu zegt

          15 januari 2021 om 15:27

          Waarom zou je de sleutel nodig hebben om de kofferbak te openen? Dat gaat toch ook gewoon via keyless entry of eventueel een sensor onder de auto voor je voeten. Ook gewoon via de verbinding met je telefoon als je dichtbij bent.

          Wel ben ik met je eens dat het een afhankelijkheid is van je telefoon. Ik heb om die reden eigenlijk ook altijd nog het pasje van mijn Tesla bij me. Maar openen gaat toch via telefoon. Voordeel bij Tesla is dat je een pasje hebt, wat nagenoeg geen ruimte vereist itt een dikke auto sleutel.

          Login om te reageren
  2. jeroenm83 zegt

    15 januari 2021 om 12:29

    Slecht nieuws voor Momo en Khalid uit K’eiland. Nu moet Mo eerst de ladder op met de scanner voor je iPhone -die gezellig naast je ligt op het nachtkastje- terwijl Khalid staat te vernikkelen in de kou naast je Audi.
    Sowieso slecht nieuws, want Momo en Khalid -Kaka voor intimi- moeten eerst een ladder jatten, en om die te jatten heb je toch minstens een formaat A6 nodig om deze te vervoeren, die dan weer enkel te ontgrendelen is met een eigenaars’ telefoon die….jullie snappen ‘m. Arme Medelanders.

    Oja, Mo heeft nog hoogtevrees ook. Wat een kutdag voor het Kalifaat.

    Login om te reageren
    • MetalLaires zegt

      15 januari 2021 om 14:06

      LOL… dat wel, ik heb gelachen.

      Echter heeft de moka-combo een HELE grote familie met bestande uit HELE grote gezinnen. En daar zitten er echt wel een paar bij die computers en techniek leuk vinden leuk vinden. En zo heeft de moka-combo ineens goud in handen dankzij een handig neefje/nichtje.

      Sterker nog, Konrad en Kryztoff hebben een hele lijst uitgeprint met alle autos die deze app hebben. Het is maar 8 uurtjes rijden…

      Leuke mogelijkheid maar nog niets voor mij. Mijn G-Espace 4 sleutel is al rommel genoeg; mio a-team wagi zegt gewoon dat die de sleutel niet kan vinden en ik kan rijden zolang ik wil, WTF!!

      Login om te reageren
  3. Dutchdriftking zegt

    15 januari 2021 om 12:46

    Slim. Het zou toch kansloos zijn dat je een bepaalt merk wilt rijden maar dit eigenlijk niet kan daar je smartphone niet te koppelen is….

    Login om te reageren
  4. Pascal zegt

    15 januari 2021 om 17:00

    Goede ontwikkeling. Het slaat nergens op dat de gebruikelijke keyless entry al zoveel jaar nog steeds zo belachelijk eenvoudig te ‘hacken’ is. En als je bij BMW je sleutel kwijt bent, moet je apart 2 nieuwe laten inlezen bij de BMW dealer a € 750 euro. Bij Tesla verwijder je een verloren sleutel gewoon uit het systeem, koppelt zelf vervolgens een nieuwe kaart of willekeurige andere telefoon en klaar is Kees, zo kan het ook mensen!

    Login om te reageren
  5. spence zegt

    15 januari 2021 om 17:27

    Het wordt in de toekomst bijzonder lucratief voor de gewelddadige boef om je eerst een goede tik op de neus te geven, vervolgens je smartphone te ontvreemden alvorens met je duim of wijsvinger in te loggen: auto weg en huis en bankrekening leeg.
    Na carjacking en homejacking, nu phonejacking.
    En dat noemen ze vooruitgang.

    Login om te reageren
    • Pascal zegt

      15 januari 2021 om 18:32

      Tsja, ‘vroeger’ pakten ze gewoon je telefoon, bankpas + pincode én je sleutels. What’s the difference? De vooruitgang zit ‘m erin dat iemand die mijn Apple Watch of telefoon op straat vindt, daar helemaal niets mee kan doen; dat is met sleutels of een bankpas (met contactloos betalen) wel anders. Als ze m’n telefoon meenemen en onder bedreiging de code daarvan vragen, dan komen ze m’n Tesla wel in, maar als ze willen wegrijden vraagt de auto alsnog om een pincode. Als ze zelfs die ook hebben, is m’n auto nog steeds gekoppeld aan mijn eigen account, waarmee deze op afstand alsnog onklaar gemaakt kan worden. Bovendien heb ik daarna nog een kans dat ik ‘m kan terugvinden via het GPS+GSM voertuig volgsysteem. Aangezien het boevengilde dit weet, worden er opvallend weinig Tesla’s gestolen. Ja, ik zie het wel als vooruitgang.

      Login om te reageren
  6. 993carrera4s zegt

    15 januari 2021 om 17:47

    Ik voel me niet echt de happy few hoor. Een model 3 is de moderne opel kadett volgens de heren van Petrolheads😂

    Login om te reageren
    • Pascal zegt

      15 januari 2021 om 18:23

      Happy ben ik er zeker mee maar dat we niet tot ‘few’ behoren mag inderdaad duidelijk zijn!

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North