
Meer dan vijf ton aan Ferrari schoon aan de haak op gele platen, dit is de eerste Ferrari SF90 Stradale van Nederland!
Dat is even wennen, of niet? Waar de F8 Tributo een voorzichtige evolutie is ten opzichte van de 488, is de nieuwe SF90 Stradale gewoon een hypermoderne Ferrari op je netvlies. Dit keer geen saaie studioplaatjes, maar gewoon het echte werk. Want de allereerste Ferrari SF90 Stradale van Nederland is een feit.
Het is de nieuwste aanwinst van Cars & Business-lid Gerard van der Horst. Het eveneens Quote 500-lid heeft een voorliefde voor auto’s, zolang het maar snel én exclusief is. De Ferrari SF90 Stradale is wat dat betreft een prima aanwinst op onder andere de 488 Pista en 812 Superfast van de Brabander.
Het eerste plaatje van de kersverse SF90 werd geschoten door Cars & Business en gedeeld op Instagram. De RDW leert ons dat van der Horst een gezonde 516.778 euro heeft moeten aftikken voor de Ferrari. De BPM valt met 21.988 euro nog wel mee. Dat heeft te maken met het feit dat de SF90 een plug-in hybride (PHEV) is. En daarmee is de supercar op papier een schone jongen, wat de BPM drukt.
Ferrari SF90 specificaties
Deze supercar heeft een een V8 (780 pk en 800 Nm) met ondersteuning van drie elektromotoren. Het systeemvermogen komt daarmee uit op maximaal 1.000 pk. Het sprintkanon zit in 6,7 seconden op 200 km/u. De topsnelheid bedraagt 340 km/u. Met het 7,9 kWh grote accupakket kun je gewoon 25 kilometer volledig elektrisch rijden. Hartstikke verantwoord voor een schoon Nederland dus, zo’n Ferrari SF90.
Leuk 2-persoons huis :)
@eippahc: Als je wat verder zoekt dan de randstad dan kan je zien dat je voor dat bedrag een prachtig vrijstaande woning kunt vinden met 180 m2 woonoppervlakte en 600 m2 perceel.
@viezefreddyw: de grap is volgens mij dat eippahc de Ferrari als huis beschouwt. Niet dat dure huizen maar voor 2 personen zijn.
Of in internettermen: /woosh
Sarcasme is nooit mijn sterkste kant geweest blijkt maar weer.
@viezefreddyw: verwacht dat je andere kwaliteiten hebt. Niet iedereen is perfect.
Nu ik je naam hier toch langs zie komen, je had gelijk: Squadra heeft fantastisch werk geleverd, ik ken m’n auto nauwelijks meer terug. Wat een geweld uit zo’n 1750TBi en nog fijner/beter te beteugelen ook.
@racerx: Kijk aan, super man! Ik had niet anders verwacht dan dat je tevreden zou zijn. Veel plezier er mee!
Thanks! Ik ben nu even aan het kijken of ik er iets meer geluid uit kan toveren, ik hoef geen sjonniemobiel maar hij is standaard wel erg stil. Volgende week even kijken of ik de tussendemper helemaal laat verwijderen of dat ik er een sportiever exemplaar tussen laat zetten, de einddempers blijven standaard.
@viezefreddyw: Bij jou staat er wel een steigerend paard in de garage en dat is voor velen van ons niet zo
@eippahc: nou niet hier in Amsterdam..
@eippahc: ik ben gelijk naar de hypotheker gerend, maar kreeg hier geen hypotheek op… (:
@bmw1cabrio: En als je ‘m te water laat? Boten/Schepen zijn onroerende goederen als ik me niet vergis
Hopelijk zie ik er 1tje in het echt. Op de foto’s oogt hij niet mooi vind ik. Wel goeie kleur.
Bij een sprintkanon denk ik aan iets snellers dan 6,7 sec. naar de 100. De acceleratie van deze Ferrari valt me tegen.
@lecomte: 200 dan? 0-100 doet deze in 2,5 seconden.
@720s: Ik zie het, gelukkig! Dat krijg je met computeroogjes, maar goed dat het vrijdag is!
@lecomte: Tegenwoordig zit de gemiddelde panda in 6,7 op de 100.
nah… niet echt. Zelfs de Panda 100HP doet 0-100 in 9,5sec 😉
Ik weet niet hoe de toestand er nu bij staat op de Nederlandse wegen maar was het niet zo dat iets krap voorbij de 10 seconden ook als sprintkanon gezien werd? Ik kan me herinneren dat er met regelmaat Need for Speed of Fast & Furious achtige taferelen zich afspeelde bij de stoplichten in de omgeving van Rotterdam en Utrecht. Volgens mij betrof het vaak V40’s en de A3’tjes.
Dat is denk ik de kwartmijl onder de 11sec wat jij bedoelt, maar dan zit je echt al in supercarterritorium. De snelste “productieauto” op de kwartmijl is de SSC Tuatara in 7.98 seconden. Ter vergelijking: een Bugatti Chiron doet ‘m in 8.76 sec, een Koenigsegg Agera R in 9,01 sec en de Ferrari LaFerrari in 9,76 sec. Gewone productieautos komen niet echt in de buurt en gaan al gauw richting de 12+ seconden.
Leuk lijstje om eens door te spitten: https://www.autosnout.com/11-Seconds-Quarter-Mile-Production-Cars-List.php
😍
Die achterkant is het nét niet he?
Zeikstraal !
Hij heeft anders wel een punt als zou ik zelf ‘net’ uit die zin halen.
Dat was ook mijn eerste gedachte, van voren een plaatje, maar van achteren oeff
@dalmore: klopt. Zit weinig lijn in en te druk. Ik dacht eerst dat het in een Corvette ging.
Hij is fijn.
Die kentekenplaat achterop, ziet er niet uit…daar mag het RDW wel een uitzondering voor maken hahaha
Maar eigenlijk ligt dat aan Ferrari, die hebben er geen aandacht aan geschonken in hun ‘design’.
Ben je een slechte ontwerper als je op een straat auto geen plek ontwerp voor het kenteken?
In mijn ogen wel, anders krijg je dit soort vreselijk lelijke oplossingen.
@jumpman: Het is typisch Italiaans om bij het ontwerp te vergeten dat er ook een kenteken op moet. Wellicht kan de uitlaat bij de juiste temperatuur de plaat er af branden?
Ik vind het wel een gaaf ding. En 1.000 pk lijkt tegenwoordig al zelfs gewoontjes, maar het is echt bizar veel als je er even bij stil staat.
Een nadeel vind ik wel het geluid, althans op filmpjes. Klinkt totaal niet meer als de huilende V8’jes van weleer.
@berlinetta: Ja inderdaad… Vooral de F8 klinkt helemaal nergens naar. Lang leve de tuners!
hij lijkt best wel lelijk
Die headerfoto doet hem geen goed nee. Lijkt wel op een creatie van Rinspeed in de jaren ’90 of zo.
In het grijs of zwart valt het wel mee, maar toch, dat plaatje van de bips . Nee
Doet mij erg aan de Ferrari Mythos denken. Een concept uit 1989.
Hebben ze voor het ontwerp de firma Hot Wheels ingeschakeld?
Wat is de Ferrari F355 toch mooi he…
@maarten020: Een van de mooiste Ferrari’s ooit wat mij betreft.
Zelfs het uiterlijk onderstreept, dat je met iets ongewoons onderweg bent. Niet perse mooi, wel onderscheidend. En dat past bij de oto, vinnik.
Niet meteen herkenbaar als een Ferrari vanuit deze hoek.
Leuke spot!
21k BPM, bizar. Nee dat BPM systeem zit goed in elkaar..
Mooi toch? Is weer €21.000,- die besteed kan worden aan vaccins, leraren en toeslagen.
@F36GC: …of besteed worden aan subsidie voor zonnepanelen die van buitenlandse projectontwikkelaars zijn. Dat is wat ik vandaag las in het nieuws.
Staat er nog een op kenteken: K-503-NS
Voor een Ferrari erg lelijk, de achterkant is veel te druk/gekunsteld. Ik zou wat anders uitzoeken voor dat geld.
Slechts 22k bpm lol
Het spijt me maar wat een gedrocht…..
Ferrari’s van weleer waren prachtige auto’s met sierlijke charmante en vooral simpele ranke lijnen.
Dit is potsierlijk en protserig. Geen enkele vorm van charme.
Het is fout gegaan bij de testarossa. Omdat Ferrari dacht met Lamborghini te moeten concurreren.
Schitterend. En zet de lat weer even een stuk hoger wat betreft sprint prestaties. Porsche en McLaren hebben het nakijken.
@nord: Nauwelijks sneller dan een standaard 992 Turbo S (die ongeveer de helft kost). De 992 GT2 RS zal de rest doen.
Ik denk niet dat de gt2rs 4 wielaandrijving zal hebben bij ongeveer een gelijk gewicht. Bovendien zal het zeker geen 1000pk hebben. Mijn voorzichtige prognose is de gt2 zal niet sneller op de sprint zijn dan turbo s.
Bovendien staat op de 0-200 en meer de de Porsche straat lengtes achter op de furrari, echt no chance.
De titel klopt niet van de insta post. Fijnaart is helemaal geen Holland.
Het zou bijna een verkoopargument zijn: 25 kilometer electrisch bereik. Als je 25 kilometer van je werk woont dan heb je in principe de machtige V8 helemaal niet nodig om dagelijks naar en van je werk te komen :-D
Wat een lelijke Corvette!
Wel een leuk ding, maar dat het bpm bedrag zo laag is mag wel een gek feit. Deze prachtige nieuwe Ferrari gaat echt niet elektrisch aangedreven gereden worden. Daarom koop je een Ferrari, dat is pure emotionele porno ;-)