• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Autoblog Goes Electric – Thuisladen, hoe doe je dat?

Auteur: RubenPriest, gepost 28 juli 2020 om 16:00 – 18 Reacties

Thuis ’tanken’ oftewel, je EV opladen, is erg comfortabel. Dit komt er allemaal bij kijken.

Goed, je overweegt een elektrische auto of gaat binnenkort elektrisch rijden. Dan moet je de auto natuurlijk ook kunnen opladen. Hoe dat zit en welke mogelijkheden er zijn komen aan bod in dit tweede deel van Autoblog Goes Electric!

Mobility Service is de Autoblog partner in zakelijk (elektrisch) leasen. Meer informatie over Mobility Service vind je op hun website zakelijkelektrischleasen.nl

Ook interessant!

  • Autoblog Bloopers 2021
    Autoblog Bloopers 2021
  • Top 10 leaseauto's van 2021
    Top 10 leaseauto's van 2021
  • Wat gebeurt er als jij je leaseauto inlevert?
    Wat gebeurt er als jij je leaseauto inlevert?
  • Autoblog @ IAA Mobility 2021 - deel 1
    Autoblog @ IAA Mobility 2021 - Deel 1

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

autoblog, Elektrisch, mobility-service-nederland, opladen, Video

Vorig bericht: « Exclusief: dit is de Nederlandse prijs van de AMG GT Black Series
Volgend bericht: Jaguar Land Rover wijst nieuwe baas aan »

Lees Interacties

Reacties

  1. arhanso zegt

    28 juli 2020 om 16:24

    Hey Wouter..
    i.p.v. een laadpaal had ik een persoonlijk tankstation in je voortuin verwacht… Waarschijnlijk is die laadpaal voor die garage vol met fietsen. Ik zie je gewoon fietsen op een electrische damesfiets…

    Login om te reageren
  2. simonbv zegt

    28 juli 2020 om 16:50

    Er zijn nu toch verschillende type aansluitingen? Als je volgende EV een andere aansluiting heeft moet je dan de hele paal vernieuwen of kan je deze open schroeven en een andere kabel monteren?

    Login om te reageren
    • florisje zegt

      28 juli 2020 om 17:00

      @simonbv: De Mennekes connector (en CCS type 2) is de standaard connector voor de meeste merken in alle markten behalve Azië. Enkele uitzonderingen zijn de Tesla connector in de VS, en enkele oude Japanse modellen die nog CHAdeMO gebruiken. In Europa zit je met een Mennekes connector in ieder geval snor

      Login om te reageren
    • degrotemuis zegt

      28 juli 2020 om 19:01

      @simonbv Aanvullend op @florisje : Voor zover ik weet heeft iedere EV hier leverbaar tegenwoordig een Type2 aansluiting voor thuis op wisselstroom laden. En voor de modellen met een afwijkende aansluiting is meestal wel een verloopstekker te krijgen. En CCS en ChaDeMo aansluitingen zijn voor onderweg snelladen op gelijkstroom. Dus de kans dat je een aansluiting thuis moet ombouwen bij een nieuwe EV is niet zo groot.

      Login om te reageren
  3. MarcoM zegt

    28 juli 2020 om 20:43

    Wij hebben gelukkig een eigen oprit en hebben een 230 volt waterdicht stopcontact onder een afdak zitten en druppelen met 2,6 kilowatt de accu vol. Ja het duurt lang, maar we rijden geen honderden kilometers per dag, dus ‘s morgens bijna altijd een “volle” tank. Moeten we toevallig veel rijden, ach, even aan de Fastned hangen onderweg en met maximaal 77KW aan de CCS lader tijdens een bakje koffie het accupakket (bijna) vol knallen.
    Ja, elektrisch rijden is anders denken, maar afgezien van de aanschaf wat wel een dingetje is voor de meeste mensen, heeft het daarna veel financiele voordelen, geen wegenbelasting tot 2025, onderhoudskosten zeer laag en door de zonnepanelen geen stroomkosten meer ondanks thuis laden. De eerste onderhoudsbeurt was slechts 70 euro, een grote beurt 180 euro, dussss. Nadelen? Reageer maar, ja, ik weet het, geen caravan kunnen trekken, geen V8 geluid, verhalen tijdens verjaardagen hebben we al om de oren gehad.

    Login om te reageren
    • loveforsportcars zegt

      28 juli 2020 om 23:32

      @marcomanta: mand !

      Login om te reageren
    • florisje zegt

      29 juli 2020 om 04:08

      @marcomanta: Ik krijg vaak iets met “kinderhandjes in Congo” te horen!

      Login om te reageren
      • MarcoM zegt

        29 juli 2020 om 08:19

        @florisje: klopt, dat kreeg ik ook te horen, maar is dat ook vandaag de dag nog echt waar, want dan zou iedereen met een smartphone, tablet etc ook een schuldgevoel moeten hebben en wat denk je van olietankers welke gesloopt worden in die landen of kleding industrie. Ik vrees dat het dan een discussie zonder eind wordt. Ieder geval bedankt voor je reactie.

        Login om te reageren
  4. Jantje_555 zegt

    28 juli 2020 om 23:44

    en zeg nu eens hoe je de auto oplaadt bij het wonen op 6 hoog in de stad…

    Login om te reageren
    • MarcoM zegt

      29 juli 2020 om 08:22

      @Jantje_555: dat is ook het probleem waar de overheid geen rekening mee houdt, wel subsidie geven om elektrisch rijden te promoten, maar dan zou je duur moeten laden bij een openbare paal. Kortom, een terechte opmerking. Ik zie het al voor mij, allemaal verlengsnoeren van 100 meter vanaf de reling, eigenlijk iets om op de foto te zetten!

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        29 juli 2020 om 10:45

        Hoezo moet de overheid daar rekening mee gaan houden? Dat is toch je eigen keuze, als je geen eigen oplaadpunt hebt moet je publiek laden, iets duurder en misschien minder beschikbaar maar dan kun je wel goedkoop blijven wonen. Het is of het een of het ander. Hoewel je aan kinderbijslag, huursubsidie, zorgtoeslag en voedselbank anders zou denken is het helemaal niet de bedoeling om mensen (in achterstandswijken) op allerlei manieren in de watten te leggen.

        Login om te reageren
      • flutterby zegt

        29 juli 2020 om 15:43

        @marcomanta: die openbare paal is nog steeds voordeliger dan die openbare pomp.

        Login om te reageren
        • MarcoM zegt

          29 juli 2020 om 18:17

          @flutterby: klopt

          Login om te reageren
    • koeberg zegt

      29 juli 2020 om 10:04

      Volgens mij heeft Wouter twee maal gezegd dat deze aflevering gaat over laden op eigen terrein en dat laden op straat in een komende aflevering nog behandeld wordt.

      Login om te reageren
  5. audiquattro71 zegt

    29 juli 2020 om 09:06

    Alleen voor die dame zou ik al een laadpaal laten installeren…?

    Login om te reageren
    • Jantje_555 zegt

      13 augustus 2020 om 21:15

      je zou er inderdaad een paal van krijgen!

      Login om te reageren
  6. snuffel77 zegt

    30 juli 2020 om 23:16

    22kw laden 3×40 amp heeft toch aardig wat meerkosten tov 3×25 amp/ 11 kw
    Het vastrecht van de netbeheerder is toch €50 pm extra
    Dus mevrouw van Eneco.. het verhaal klopt niet helemaal..!

    Login om te reageren
  7. pignon zegt

    3 augustus 2020 om 16:23

    Klopt inderdaad. En laden middels eigen opgewekte stroom is ook niet gratis, want de panelen krijg je niet cadeau en wat je in de auto stop, kun je thuis niet gebruiken. Maar dat elektrisch een prima alternatief is voor veel situaties en voor sommige mensen onderschrijf ik graag.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North