• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Wat gebeurt er als jij je leaseauto inlevert?

Auteur: RubenPriest, gepost 5 januari 2022 om 16:00 – 16 Reacties

Het moment is aangebroken. De periode met de leaseauto zit erop en levert deze in bij de leasemaatschappij. Mobility Service laat in deze video zien wat er daarna met de auto zoal gaat gebeuren!

Mobility Service is de Autoblog partner in zakelijk (elektrisch) leasen. Meer informatie over Mobility Service vind je op hun website zakelijkelektrischleasen.nl

Ook interessant!

  • Top 10 leaseauto's van 2021
    Top 10 leaseauto's van 2021
  • Tesla Model Y rijtest video
  • Zijn elektrische auto's nog interessant in 2022?
    Zijn elektrische auto's nog interessant in 2022?
  • Waarom halen elektrische auto's de actieradius niet?
    Waarom halen elektrische auto's de actieradius niet?

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

lease, mobility-service, Video

Vorig bericht: « Man met scooter op snelweg Amsterdam, politie grijpt in
Volgend bericht: Ford deelt een paar flinke tikken uit aan Tesla »

Lees Interacties

Reacties

  1. scalvaro zegt

    5 januari 2022 om 16:28

    Al antwoord op de vraag boven het artikel: Een gevoel van opluchting. Kun je eindelijk iets leuks gaan rijden!

    Login om te reageren
    • arthur75 zegt

      5 januari 2022 om 17:32

      @scalvaro: de leaseauto is voor woon-werk gewoon handig en geen gezeur. Niemand verbiedt je een leuke tweede auto erbij te kopen. Bevalt mij prima!

      Login om te reageren
      • ukbob zegt

        5 januari 2022 om 18:37

        @arthur75: same. Een betrouwbaar werkpaard voor doordeweeks en privé reisjes naar familie in het buitenland en iets leuks voor in het weekend.

        Login om te reageren
    • redbeams zegt

      5 januari 2022 om 23:13

      @scalvaro: Als je perse moet leasen om iets leuks te kunnen rijden dan doe je iets verkeerd 😉

      Login om te reageren
  2. seatleon zegt

    5 januari 2022 om 16:46

    Het hangt natuurlijk af van de leasemaatschappij. Maar bij sommigen heb ik het idee dat dan het geld verdiend wordt. Ieder krasje wordt genoteerd en je mag flink bloeden om het te laten “repareren”. Andere maatschappijen doen het netjes en accepteren gebruiksschade gewoon. Ik ken Mobilty wel uit de omgeving en die doen het redelijk netjes. Dus dit is geen bash naar de sponsor😉

    Login om te reageren
    • redneckarie zegt

      5 januari 2022 om 17:37

      @maas88: nou dat is inderdaad bij sommige partijen wel heel erg . Je gebruikt een auto 3/4 jaar op de openbare weg maar ze verwachten hem in showroom nieuwstaat terug . Hoe dan ? Volgens mij behoort dat gewoon in het stukje afschrijven te zitten tenzij de auto als kippenhok is gebruik of zo

      Login om te reageren
    • torsen zegt

      5 januari 2022 om 17:44

      @seatleon: Vraag me af wat voor constructies dat zijn dan.
      Dat is voor mij juist het voordeel van een lease auto dat je je om dat soort dingen niet druk hoeft te maken.

      Login om te reageren
      • Richmond zegt

        5 januari 2022 om 20:48

        @torsen: gebruikers schade, zijn kleine krasjes en deuken niet groter dan een 2 euro munt. Dat wordt geaccepteerd. Al het andere heeft invloed op de vooraf berekende restwaarde. Dat is extra verlies voor de LM, dus moet de berijder daar een stuk eigen risico over betalen. Een leaseauto hebben betekend niet ongestraft de auto aftrappen en als een wrak kunnen inleveren. Uiteindelijk is de de auto van de lm en de berijder betaald voor het mogen gebruiken ervan. Dan mag de lm verwachten dat je er netjes mee omgaat en netjes inlevert.

        Login om te reageren
        • bernoulli zegt

          6 januari 2022 om 02:16

          De berijder betaalt niet aan de LM.

          Login om te reageren
    • noodlesoup zegt

      5 januari 2022 om 21:41

      @maas88: Mijn ervaring is niet negatief. Wat ook helpt is schades die groter zijn dan een twee euro munt (ruim) voor het inleveren melden. Dan is dat iets verzekeringswerk. Het eigen risico is vaak lager dan een verrekening na inleveren van de auto.

      Login om te reageren
    • roberto zegt

      6 januari 2022 om 10:11

      Klopt inderdaad.. de grote jongens uit deze wereld (lees; Leaseplan, Athlon, DirectLease, ALD) zijn net als aannemers. Goedkoop offreren en achteraf de winst pakken door de extra werkzaamheden.

      Daarom is het nooit onverstandig om kleinere leasemaatschappijen in offertes mee te nemen. Vaak zijn deze duurder (kunnen niet op tegen de gezamelijke inkoopprijzen van de grote jongens), alleen zijn vaak weer flexibeler met schade’s, leenauto’s, en vooral belangrijk; de meer of minder gereden kilometers. Omdat veel bedrijven totaal geen verstand van auto’s hebben, en het maar een last vinden omdat het niets met hun core-business te maken heeft, kijken ze vaak veelal naar de goedkoopste aanbieden (veelal van de grote partijen) en wordt je achteraf genaaid.. goedkoop is duurkoop!

      Login om te reageren
  3. sirdrinksalotofpetrol zegt

    5 januari 2022 om 18:37

    Die dingen gaan allemaal in ongewijzigde staat naar de veiling waar de autobedrijven de hoofdprijs mogen betalen.

    Login om te reageren
  4. MaartenD zegt

    5 januari 2022 om 20:03

    Leuk verhaal ter promotie van een sponsor. Het echte verhaal, als je jouw leaseauto inlevert bij de leasemaatschappij krijg je voor ieder lullig krasje of deukje een heeeeele dikke rekening. Het is gewoon een onderdeel van hun verdienmodel. Hoge rekening sturen waarvan ze hopen dat niemand gaat klagen, gebeurd dit toch dan de claim verlagen en toch een mooi bedrag verdienen. Als je de auto niet fabrieksnieuw inlevert ben je de sjaak, diverse malen meegemaakt, Van Mossel Lease spant wat dat betreft de kroon. Belachelijke kosten voor het “repareren van de schade”, doen we praktisch niks mee, hanteren bizarre prijzen en verkopen de auto door aan de handel…

    Login om te reageren
  5. dailydriver zegt

    5 januari 2022 om 21:32

    @maarten020: U bent er toch bij inlevering einde contract? Er wordt dan vaak al een voertuigcontrole uitgevoerd en eventueel foto’s gemaakt als bewijs. Dan zijn schades toch ook bij U betend. Het is aan de bestuurder om het dan aan leasemij te melden tijdens contractduur of niet. Voorbeeld roken in voertuig. Volledig interieur reinigen en een ozonbehandeling moet er uitgevoerd worden. Waarom zou leasemij voor deze kosten op moeten dragen??!! Als Contractnemer c.q. bestuurder is het bekent dat leasmij ten allen tijden eigenaar van het voertuig is. Staat tevens ook gewoon in contract wat gebruikersschades zijn, en schades naar eigen toedoen.

    Login om te reageren
    • MaartenD zegt

      6 januari 2022 om 08:44

      @dailydriver: iets zegt mij dat je wellicht bij een leasemaatschappij werkt..jouw verhaal klinkt plausibel, echter is de realiteit anders. In het geval van Van Mossel komt een medewerker de auto ophalen (doet geen check) vervolgens gaat de auto naar Van Mossel om door een scanruimte te gaan en krijg je vervolgens een dikke rekening. Dan heb ik het niet over grote schades (groter dan 2 euro munt) beschadigd interieur of wat dan ook, ik hen het dan over gebruikssporen die met het blote oog amper te zien zijn, velgenrandschade is ook altijd een favoriet, kunnen we ook lekker op verdienen. De kosten die ze er voor vragen zijn ook altijd hoger dan marktconform…conclusie: het is gewoon een verdienmodel van de leasemaatschappij.

      Login om te reageren
  6. J van der Werf zegt

    8 januari 2022 om 18:08

    Als je geen fleetowner bent, wordt je voor bijna elke schade belast. Alsof ze die schade echt gaan repareren #not#
    Blijft een schimmige branche!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North