• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Autoblog Uitzending Gemist: Top Gear S17E03

Auteur: CasperH, gepost 11 juli 2011 om 11:53 – 48 Reacties

Top Gear S17E03


Vettel won gisteren niet de Grand Prix van Silverstone. Who cares? Was hij sneller dan de 62 jaar oude Barrichello op het Top Gear testbaantje in de antieke Suzuki Liana?

En verder: de McLaren MP4-12C wordt door Jeremy Clarkson tegenover de 458 Italia gezet, de heren moeten tweedehandsjes shoppen met een maximale straatwaarde van de goedkoopste auto in de UK (een Nissan Pixo) en James May test de Range Rover Evoque.

Online terugkijken doet u hier! Torrentje trekken doet u hier. Laat de baas het niet merken!

Ook interessant!

  • Land Rover Range Rover D350 rijtest
  • Droombaan? Top Gear kijken en betaald krijgen
    Droombaan? Top Gear kijken en betaald krijgen
  • Video: Range Rover veroorzaakt enorme ravage
  • Miljoenste Range Rover Sport toont het megasucces

Nieuwste artikelen

  • Nieuw automerk uit controversieel land, maar het is geen Chinees!
  • Is de dieselauto dood en begraven?
  • Doemscenario: komende jaren meer verkeersdoden
  • Video: Dit ongeluk zie je van een kilometer ver aankomen
FacebookTweetPinLinkedIn

458, evoque, Ferrari, Formule 1, italia, james-may, jeremy-clarkson, Land Rover, McLaren, mp4-12c, range-rover, richard-hammond, sebastian-vettel, Suzuki, the-stig, topgear, Video

Vorig bericht: « Kicherer CLS 500 is een gemeen apparaat
Volgend bericht: Mercedes B-klasse is bijna klaar voor daglicht »

Lees Interacties

Reacties

  1. Barnato zegt

    11 juli 2011 om 11:55

    elke test is de mclaren langzamer dan de Ferrari en ineens in top gear stuk sneller! Hoezo objectief!

    Login om te reageren
    • Sciurida zegt

      11 juli 2011 om 12:01

      @Barnato: Aangezien dat ding ontwikkeld is naast het Top Gear Circuit verbaast dat me niet heel veel hoor. Maar ook na de review van JC is de 458 gewoon superieur!

      Login om te reageren
    • baasbas zegt

      11 juli 2011 om 12:46

      @Barnato:
      Is de ronde op het TG test track van de Ferrari 458 niet toevallig door oude Stig (Ben Collins) gereden? Niet dezelfde bestuurder dus eigenlijk ook niet te vergelijken. Ik weet niet meer precies waarom maar ik heb het idee dat de nieuwe Stig sneller is dan Ben Collins. Oke oke, precies 3 seconden is wel een enorm groot verschil. Dus of het een verklaring is voor het hele verschil weet ik niet. Misschien voor een deel..

      Login om te reageren
      • Merry zegt

        11 juli 2011 om 13:09

        @baasbas: het TG testtrack is eigen een McLaren testtrack.
        De studio van TG ligt op het McLaren terrein.
        Het zou me ook niet verbazen als de nieuwe stig een Mclaren man is en hij ook gelijk wat info over andere wagens voor McLaren verzamelt.
        Tg en McLaren is 2 handjes op 1 buik.

        Neemt niet weg dat de Mclaren sneller is dan de Ferrari.

        Login om te reageren
      • macready zegt

        12 juli 2011 om 13:45

        @baasbas:
        Belangrijkste verschillen:
        – McLaren op semi clicks (Corsa’s), Ferrari op straatrubber uit september 2009 (Michelin PS)
        – verschillende dagen, betekent niet gelijke omstandigheden (denk aan baantemperatuur etc.)
        – verschillende rijders

        Kortom, red apples vs oranges. Ze hadden de 458 gewoon op Michelin Supersports moeten zetten en nog eens een rondje moeten doen onder gelijke omstandigheden als de McLaren. Net zoals EVO, Car Magazine en Fifth Gear dat hebben gedaan.

        Login om te reageren
    • Hupke zegt

      11 juli 2011 om 13:11

      @Barnato:

      Misschien kon de Stig wel overweg met het tractiecontrollesysteem en dan kunnen de waarden op papier wel waar gemaakt worden.

      Login om te reageren
  2. Stopwearingpants zegt

    11 juli 2011 om 12:01

    kut links

    Login om te reageren
    • Emerald_Green_Jag zegt

      11 juli 2011 om 12:16

      @Stopwearingpants: …en dat is je volledige vocabulaire?

      Overigens is rechts rijden minder natuurlijk dan je denkt. Ook in Nederland is er tot aan de eerste helft 19e eeuw links gereden. De meeste mensen zijn rechtshandig. De koetsier zat altijd rechts op de bok, ruiters passeren elkaar aan de rechterhandszijde (ridders hadden daar hun zwaard).

      Het rechts rijden is een uitvinding van Napoleon, en alleen om tegen de rest van de wereld in te willen druisen. Omdat Nederland destijds deel uitmaakte van het Franse Keizerrijk, hebben wij braaf gevolgd.

      Login om te reageren
      • eddygolf zegt

        11 juli 2011 om 12:25

        @Emerald_Green_Jag: Jij bent baas.

        Login om te reageren
        • Emerald_Green_Jag zegt

          11 juli 2011 om 15:12

          @eddygolf: klopt!

          Login om te reageren
      • Freewarefreak zegt

        11 juli 2011 om 14:33

        @Emerald_Green_Jag: Of de heer Pants bedoeld dat hij het torrentje niet kan binnen lurken.. dat de shortcut niet werkt.. ;)

        Login om te reageren
        • Emerald_Green_Jag zegt

          11 juli 2011 om 15:12

          @Freewarefreak: dat bewijst maar weer dat met iets meer informatie misverstanden vermeden worden. ;-)

          Login om te reageren
  3. MLTB zegt

    11 juli 2011 om 12:03

    Moet zeggen dat deze nieuwe afleveringen mij wel kunnen bekoren :). Het gaat tenminste weer over auto’s, en rijden. En heb gelukkig nog geen domme challenges gezien.

    Montage en effecten m.b.t. camerabeelden is er ook erg op vooruit gegaan!

    Login om te reageren
    • Frankypanky zegt

      11 juli 2011 om 18:54

      @MLTB:

      BTW, JC verontschuldigde zich daar ook voor…nml. dat de hele show over auto’s was gegaan… ;)

      Login om te reageren
  4. ericc zegt

    11 juli 2011 om 12:06

    Of de Mc nu sneller is of niet, ik denk niet dat de 458 minder zal verkopen. Wat wel is, deze 2 wagens zijn momenteel de absolute top op technisch gebied, geen enkel ander merk komt in de buurt. Gallardo,AM,911,R8,SLS hebben allemaal het nakijken!!
    PS. voor jullie beginnen te zagen dat de ene mooier is, ik heb het over techniek niet over smaak!!!!

    Login om te reageren
    • dennisr zegt

      11 juli 2011 om 12:17

      @ericc: veyron dan ? of reken je die niet mee ?

      Login om te reageren
      • chrispothast zegt

        11 juli 2011 om 12:44

        @dennisr:

        Login om te reageren
        • chrispothast zegt

          11 juli 2011 om 12:59

          @chrispothast: K$¥ iPad

          Login om te reageren
      • tombiesheuvel zegt

        11 juli 2011 om 12:47

        @dennisr: De Veyron is wel ff een ander prijsniveau dan een “Gallardo,AM,911,R8,SLS”…

        Login om te reageren
        • dennisr zegt

          11 juli 2011 om 13:09

          @tombiesheuvel: weet ik, maar ik begreep dat het hier om de techniek ging.. :) begreep er niet uit dat daar techniek/prijsverhouding mee bedoeld werd..

          Login om te reageren
  5. calibandar zegt

    11 juli 2011 om 12:06

    Ik heb me afgelopen week de EVO Magazine gekocht, en de Car Magazine, prachtige engelse bladen die een supertest deden met de McLaren vs Ferrari, en ook vergeleken met de SLS, Porsche 911 Turbo, Noble M600 en Audi R8 v10. In beide magazines werd de McLaren in de rondetijden gewoon geklopt door de Ferrari. Gewoon objectief, geklopt. Hij was wel retesnel hoor die McLaren, en het commentaar op de manier waarop hij reed was zeer positief. Hij was ook sneller dan vrijwel alle anderen behalve de verrassend rappe Ferrari, die daarnaast ook continue de harten stal van de reviewers. Het enige wat continu aan de mcLaren als minpunt genoemd wordt is het gebrek aan emotie en gebrek aan rijdersbeleving. Een technologisch wonder wat ontzettend goed rijdt en uitermate snel is. En die concludie van die magazines zag je gisteren gedeeld door Clarkson.

    Login om te reageren
    • RazorHead zegt

      11 juli 2011 om 13:11

      hoe kan vettel de snelste zijn?? deze auto heeft toch geen blown diffusor? :D

      Login om te reageren
    • Merry zegt

      11 juli 2011 om 13:16

      @calibandar: vergeet alleen niet dat EVO en Car magazine geen slecht woord over Ferrari durven te zeggen omdat ze anders geen test auto meer van Ferrari krijgen.
      Top Gear zal het een worst wezen of ze wel of geen wagen van Ferrari krijgen daar komen ze toch wel aan.
      Zeker met het BBC geld en anders hebben ze nog vele andere opties om aan auto’s te komen.
      Al deze magazines hebben die opties niet.

      Ik vraag me af wie het meest objectief is, het zal wel ergens tussen in zitten.

      Login om te reageren
      • macready zegt

        11 juli 2011 om 16:39

        @Merry:
        Wat een kolder. Even vergeten wat Chris Harris over Ferrari testauto’s schreef? Daarbij, EVO heeft juist vanwege de skepsis de hele auto doorgelicht (afstelling, vermogen, bakverhoudingen, gewicht, etc.) en de auto voldeed ook gewoon aan fabrieksopgaven.

        Login om te reageren
  6. Alpinaa zegt

    11 juli 2011 om 12:14

    Leuke aflevering, grappig interview!

    Login om te reageren
  7. desjonnies zegt

    11 juli 2011 om 12:17

    Aardige relaxete gozert, die Vettel !
    Een van de vier Duitsers met gevoel voor humor.
    En die Monty Python begrijpt.

    Login om te reageren
    • jipino zegt

      11 juli 2011 om 12:20

      @desjonnies: En ook leuk dat ‘ie zelf een nep Duits accent doet in de auto. Zelfspot is altijd goed :P

      Login om te reageren
    • Floris9 zegt

      11 juli 2011 om 13:13

      @desjonnies: Ja aardige kerel inderdaad, verder leuke aflevering…

      Login om te reageren
  8. midasracer zegt

    11 juli 2011 om 12:25

    Top aflevering. Na het vorige seizoen wat overdreven en overscripted was, lijken ze teruggekeerd naar de basis. Wel een hoop lol, maar mooi camerawerk en interessante topics. Wat een heerlijk programma, helaas nog maar 3 afleveringen te gaan en dan is het weer gebeurd. Ik neem ze allemaal op om in komkommertijd nog eens van na te genieten.

    Login om te reageren
  9. floryn zegt

    11 juli 2011 om 12:32

    Ik vond het een goede aflevering met relevante onderwerpen. De evoque en het oordeel daarover verrasten me wel.

    Login om te reageren
    • Frankypanky zegt

      11 juli 2011 om 18:57

      @floryn:

      Hoe dat zo? Ik vond die Evoque best een goede auto, als je weet dat het ontworpen is met Vicoria Beckahm in het achterhoofd…

      Login om te reageren
      • floryn zegt

        12 juli 2011 om 12:40

        @FrankypankyV8:
        Door het LRX Concept, was ik wel enthousiast, dat was in 2007 toen er nog auto’s over Times Square reden.:

        Daarna kwam de productieversie in 2010 en die vond ik een stuk minder met de beschikbare specificaties. Topgear en James May waren nu echter behoorlijk positief, dus ik zal maar aannemen dat het nog niet zo erg is. Dat was verrassend.

        Login om te reageren
  10. Dimglor zegt

    11 juli 2011 om 13:11

    Het was een mooie aflevering.. Goeie test van de Evoque en de Mclaren, leuk interview met Vettel en het onderdeel op het einde van het kopen van een wagen voor de waarde van een nieuwe Nissan Pixo vond ik ook interessant…. Ik wist niet dat je voor dat geld al zo’n wagens kon kopen…. Oké het is in Engeland en de verzekering en dergelijke zal wel een stuk duurder zijn, maar toch….

    Login om te reageren
  11. macready zegt

    11 juli 2011 om 13:12

    Jammer van de optionele semi slicks on de McLaren. Alleen dat scheelt al seconden.

    Login om te reageren
    • floryn zegt

      11 juli 2011 om 17:30

      @macready: Goed punt!

      Login om te reageren
  12. willemseles zegt

    11 juli 2011 om 13:20

    “..Online terugkijken doet u hier!..

    ik krijg bij downloaden een virusmelding van Kaspersky.

    Login om te reageren
  13. zeevink zegt

    11 juli 2011 om 13:27

    Erg leuke uitzending en idd de evoque was verassend terrein waardig.
    Topic met auto’s voor 7000 pond was ook erg leuk. Good old BMW 850CI, wat een heerlijke bak.
    Is er iemand die ook vermoed dat een van de stigs Lewis Hamilton is. Dat zou wellicht ook de toptijd van de Maclaren kunnen verklaren.

    Login om te reageren
    • Alwood zegt

      11 juli 2011 om 13:36

      @zeevink: of juist button… is wat groter als je hem tegenover Vettel zet ;)

      Login om te reageren
    • macready zegt

      11 juli 2011 om 16:33

      @zeevink:
      Geen van beide. Actieve F1 coureurs hebben een veel te druk programma.

      Login om te reageren
  14. willemseles zegt

    11 juli 2011 om 13:36

    Deze link is beter/veiliger :
    http://www.youtube.com/watch?v=eBUr6sDYcms

    super sympathieke gozer, die Vettel.

    Login om te reageren
  15. FIAT127 zegt

    11 juli 2011 om 13:53

    De Ferrrrrari was in de laatst CAR (juli)(carmagazine.co.uk) ook al beter bevonden dan de McLaren. Die mensen doen echt iets meer aan journalistiek dan JC (ondanks zijn opleiding)
    Maar ja, heel Top Gear is gescript om zo opvallend en opruiend mogelijk te zijn voor de kijkcijfertjes.
    Gelukkig betekent dat ook goed camerawerk en James May (blijkbaar)

    Login om te reageren
    • JanC zegt

      11 juli 2011 om 15:03

      @FIAT127: JC zegt toch dat de Ferrari beter is. Niet op papier, maar gevoelsmatig.

      Login om te reageren
  16. Nv zegt

    11 juli 2011 om 14:13

    Dat de McLaren sneller is dan de gumbert kan ik echt moeilijk geloven.

    Login om te reageren
  17. betonstaal zegt

    11 juli 2011 om 14:23

    mijn firewall wordt zenuwachtig van geekisland

    Login om te reageren
  18. Frankypanky zegt

    11 juli 2011 om 19:00

    Dat van die dikke auto’s voor 7000 pond vond ik interessant.
    Graag meer van dat soort dingen ,want ik wil nu eens weten hoe zo’n bak ervan af brengt…Als je al sporen van urine en k*tsappen aantreft op de stoelen?!?

    Nu weet ik het zeker…als ik een tweedehands koop, gaat tie EERST langs bij de autopoetsexpert. Voor buiten en binnenkant… :shock:

    Login om te reageren
  19. spiderman zegt

    11 juli 2011 om 20:14

    Goeie aflevering, gewoon weer over auto’s. Leuk item over mooie auto’s die je kunt kopen voor 7000 pond. TG doet zijn best dit seizoen. Vettel is een coole gast, mag best weer kampioen worden.

    Login om te reageren
  20. Bartholomeo zegt

    11 juli 2011 om 22:18

    Heel mooie aflevering, heb er van genoten. Was al een tijdje geleden.
    Zo’n CL600 kost wel wat om mee te kunnen rijden, afgezien van de aankoopprijs.

    Login om te reageren
  21. alfamail zegt

    13 juli 2011 om 09:32

    Leuke kerel die Vettel!
    En blij dat James May vaker in beeld komt: TG kon wel wat humor gebruiken zo langzamerhand!

    Blijft een Top-Programma!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North