• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Autoblog uitzending gemist: Top Gear S21E04

Auteur: sir_smokalot, gepost 24 februari 2014 om 09:08 – 32 Reacties

James May met een briesje door het hippiehaar


Wat hebben we allemaal gemist gisteravond?

James May gaat de strijd tegen de elementen aan in een tweetal spartaanse Caterhams, en trapt harder dan Graziano Pèlle in de catacomben van een voetbalstadion, Jeremy Clarkson gaat in Italië op de Alfa-coachbuildtoer met de Disco Volante van Touring Superleggera, en de kleinste man van het trio wordt naar de zandbak afgevaardigd om met Mercedes’ grootste auto, de G63, te spelen.

Pak nog een bakkie koffie, stel die deadline of die studieopdracht een uurtje uit, en dwaal af naar de bekende terugkijklocatie. Of download de aflevering via Final Gear, de keus is aan jou.

Ook interessant!

  • Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video
    Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video
  • Video - Mercedes EQB in beweging
  • Video: Porsche held corrigeert Mercedes aso
  • Mercedes-Maybach GLS 600 rijtest video
    Mercedes-Maybach GLS 600 rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Heeft Ford alle interesse in Europa verloren?!
  • Deze dure Chinees verkoopt beter dan BMW en Mercedes
  • Fastned installeert snelste lader van Nederland langs de A6
  • Waarom je auto slecht start als het koud is (en wat het écht oplost)
FacebookTweetPinLinkedIn

6x6, amg, carrozzeria-touring, caterham, disco-volante, g-klasse, g63, Mercedes, topgear, Video

Vorig bericht: « Ford Focus facelift in volle glorie, met nieuwe 1.5-motor
Volgend bericht: Hyundai Intrado Concept: lichtgewicht minimalisme »

Lees Interacties

Reacties

  1. clioracing zegt

    24 februari 2014 om 09:18

    Dit was een leuke aflevering!

    Login om te reageren
  2. matje140 zegt

    24 februari 2014 om 09:20

    Ik vond t wel vreemd dat Hammond zei dat er maar twee G63 6X6 bestaan terwijl wij er al twee hebben……

    Login om te reageren
    • dbonline zegt

      24 februari 2014 om 09:31

      @matje140: Die dingen worden dan ook niet gisteren opgenomen, maar eerder eergisteren.

      Login om te reageren
    • sydney zegt

      24 februari 2014 om 09:35

      @matje140: Om over de Brabussen e.d. van deze wereld nog maar te zwijgen. Toch; een vriend van me woont voor twee jaar in Dubai en die is ‘m nog steeds niet tegengekomen.

      Login om te reageren
      • roppp zegt

        24 februari 2014 om 10:10

        @sydney: dat is dan ook zoeken naar een G63 6×6 in een woestijn……

        Login om te reageren
    • larsyboy1997 zegt

      24 februari 2014 om 18:57

      @matje140: hij zei dat er maar twee waren, maar daarna zei hij “more will be build, but not many”

      Login om te reageren
  3. osmo zegt

    24 februari 2014 om 09:45

    Een ouderwetse TG aflevering zonder absurde challenge. Het was een aangename afwisseling!

    Login om te reageren
  4. lamborgfan zegt

    24 februari 2014 om 09:57

    lol die g63 in dat bad, badass!

    Login om te reageren
  5. E34M5Touring zegt

    24 februari 2014 om 10:04

    Wederom jammer van het weer in Engeland. Was erg benieuwd naar de rondetijden van beide Caterhams, kan me ook niet voorstellen dat die basic 3pitter Caterham zo veel langzamer was. Paar seconden geloof ik best, maar ruim 20….. Vond die Disco Volante erg fraai! Maar of ik er een 8C voor zou offeren…

    Login om te reageren
    • StijnB zegt

      24 februari 2014 om 10:18

      @E34M5Touring:
      +1 in beide gevallen. Maar die driepitter heeft natuurlijk wel slechts 80 pk en staat op erg iele bandjes. Maar een goedkope, zeker als je zelf handig genoeg bent om deze als bouwpakket te kopen, funcar lijkt het me zeker wel.

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        24 februari 2014 om 10:43

        @StijnB: Absoluut, een prima instapmodel voor een beginnende coureur of als instapklasse wellicht. Maar zelfs met 80pk en die smalle banden, auto is natuurlijk daardoor ook erg licht. Kreeg het idee dat het allemaal wel een beetje aangedikt was. Ook omdat die 620R nou niet bepaald een ‘strak’ rondje neerzette. Leek wel een driftbattle. Wel mooi om te zien en te horen moet ik zeggen. Klinkt zo akelig fel altijd, zo’n Caterham.

        Login om te reageren
        • Hubert zegt

          24 februari 2014 om 10:56

          @E34M5Touring:
          TopGear en aandikken???

          Dat zouden ze nooooooit doen!

          Login om te reageren
          • E34M5Touring zegt

            24 februari 2014 om 11:11

            @Hubert: Daarom viel het ook op. Normaal zijn het puur feiten wat de klok slaat natuurlijk.

            Login om te reageren
        • peugeotgek zegt

          24 februari 2014 om 16:58

          @E34M5Touring:

          Maar die 620 R had ook semi slicks eronder liggen.
          Daarmee heb je bar weinig grip op een natte baan.

          Login om te reageren
      • Hupke zegt

        24 februari 2014 om 13:09

        @StijnB:

        Zo goedkoop is die kleine caterham nu ook weer niet. Meer dan 20K euri’s voor een klein wagentje zonder er iets op of aan.
        Ok die is nieuw en verbruikt weinig.

        Maar dan ga ik toch wel kijken richting een 2e hands seven-kloon of een 2e hands mx-5 oid.

        Login om te reageren
        • StijnB zegt

          24 februari 2014 om 13:19

          @Hupke:
          Zoals ik al aangaf is het wel een relatief goedkoop speeltje als je handig genoeg bent om deze als bouwpakket te kopen. Dan is deze aanzienlijk goedkoper dan 20k, maar moet je zelf de mouwen opstroppen… (wat voor sommige even leuk is als het rijden zelf)

          Login om te reageren
          • Hupke zegt

            24 februari 2014 om 13:39

            @StijnB:

            Ik ben zo iemand, maar ik zou nooit de 160 nemen denk ik.

            Overigens is met zo’n budget knoeien aan eender welk goedkoop sportautootje wel iets dat een leuke resultaat geeft.

            Login om te reageren
  6. jessetje zegt

    24 februari 2014 om 10:05

    Ik heb weer eens eens genoten

    Login om te reageren
  7. jensgib zegt

    24 februari 2014 om 10:06

    Ik vond dat stukje leuk dat Hammond werd aangehouden door de politie :P

    Login om te reageren
    • rikkon zegt

      24 februari 2014 om 10:45

      @jensgib: Gelukkig was er niets in scene gezet, daar heb ik zo’n hekel aan.

      Login om te reageren
      • 545e60 zegt

        24 februari 2014 om 11:05

        @rikkon: als je daar een hekel aan hebt, dan is top gear niet het juiste progamma. Kijk dan niet

        Login om te reageren
  8. Edge zegt

    24 februari 2014 om 11:07

    Ik heb een beetje een haat-/liefdeverhouding met die Disco Volante. Op zichzelf staand vind ik het een geweldige en extreem begeerlijke auto, maar als ik me dan realiseer dat daarvoor een bloedmooie Alfa 8C is gesneuveld (die toch al niet in grote aantallen geproduceerd is) walg ik van Carrozzeria Touring.

    Login om te reageren
    • fant zegt

      24 februari 2014 om 12:17

      @Edge: Precies hetzelfde hier. Hij is geweldig mooi, maar ik zou er geen zeldzame, prachtige 8C voor opofferen. Hadden ze niet kunnen wachten op de 4C en wat op dat platform kunnen bouwen?

      Login om te reageren
      • heidekonijn zegt

        24 februari 2014 om 15:03

        @fant: @edge
        Wat me meer stoorde was dat al de punten waarmee JC de 8C destijds afschoot, nu als voordeel werden aangehaald, terwijl het technisch dezelfde auto is. Je kan er dus geen woord van geloven.

        Waarom doen ze op maandag geen heruitzending maar zonder hun stemmen en met dat idiote stuk met die rode Astra ertussen uit geknipt?

        Login om te reageren
  9. 850t5r zegt

    24 februari 2014 om 12:25

    TG was erg goed gisteren! Disco Vollante was erg mooi, en die G6x6 must have one, al is het alleen maar omdat ie zo zinloos is, teminste hier in NL…

    Login om te reageren
  10. escort77 zegt

    24 februari 2014 om 13:18

    Leuke uitzending hoor, maar daarvoor werd iets uitgezonden wat zeker zo interessant was: een documantaire over de strijd tussen Niki Lauda en James Hunt.

    Ik had in het TG-aankondigings-topic nog een link naar een BBC-site geplaatst, maar die is weggehaald. Is dat soms in strijd met de regels ofzo? Nou ja, liefhebbers kunnen even googlen op “BBC Lauda Hunt” of “Hunt vs Lauda: F1’s Greatest Racing Rivals”

    Login om te reageren
    • escort77 zegt

      24 februari 2014 om 13:20

      @escort77: my bad, ik zie nu dat ik de link had geplaatst in een oud topic over de disco volante…

      Daarom:
      http://www.bbc.co.uk/programmes/b0377tb1

      aanradertje, al heb ik geen link om deze uitzending nog een keer te bekijken, maar dat kunnen anderen vast wel.

      Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      24 februari 2014 om 13:47

      @escort77: Heb ik daarvoor ook zitten kijken. Mooie docu!

      Login om te reageren
  11. Rohrl-fan zegt

    24 februari 2014 om 21:04

    Wat men over de Caterham 160 niet vermeld heeft bij Top Gear is dat deze in de eerste plaats voor de Japanse markt is ontwikkeld. Dankzij de Suzuki 3-pitter valt deze versie namelijk onder de ‘kei car’ regeling.

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      24 februari 2014 om 22:00

      @Rohrl-fan: weet je dat zeker? Is zo’n Caterham niet veel te groot om een Kei car te zijn?

      Login om te reageren
      • Rohrl-fan zegt

        25 februari 2014 om 04:07

        @robbie: Dat was ook mijn eerste reactie, maar blijkbaar is de smalle versie van de Caterham klein genoeg qua afmetingen om hiervoor in aanmerking te komen.

        Stond laatst in artikel in (als ik me niet vergis) Car Magazine.

        Login om te reageren
      • Rohrl-fan zegt

        26 februari 2014 om 01:41

        @robbie: Vandaag het bewuste artikel nog eens opgezocht. Klein foutje dat ik eerder maakte, blijkbaar is de 160 ook iets smaller dan ‘normale’ Caterhams om binnen te max afmetingen van kei cars te passen. Qua lengte voldeed de Engelse sportwagen al wel.

        Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North