• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Autodelta Brera J5 3.2 C

Auteur: autoblogger, gepost 14 september 2006 om 11:01 – 57 Reacties

Alfa Romeo Brera autodelta j5 32c


Het Britse Autodelta heeft weer iets nieuws: de Brera J5 3.2 C, waarbij de C staat voor “Compressore”. De 3,2-liter V6 van de Brera krijgt hierdoor 348pk en 430 Nm koppel, dat is 88pk extra in vergelijking met het standaard model! De sprint van 0-100 km/u kan daardoor in 5,3 seconden worden gedaan! De topsnelheid is 260 km/u.

Alfa Romeo Brera autodelta j5 32c
Naast de motorische aanpassingen heeft Autodelta ook een nieuw roestvrijstalen uitlaatsysteem gemaakt (beter geluid: “it offers optimum gasflow properties as well as a distinct Alfa Romeo exhaust“) en ze hebben de Brera een nieuwe voorbumper gegeven. De 19-inch wielen zijn van OZ Racing Ultraleggera met bijbehorende banden van partner Dunlop.

Ook interessant!

  • Video: Alfa Romeo Giulia GTAm doet 0-200 km/u
    Video: Alfa Romeo Giulia GTAm doet 0-200 km/u
  • Alfa Romeo draait de boel om met de C41
  • collectables alfa romeo gt
    Alfa Romeo GT 3.2 V6
  • De Alfa Romeo Giulia GTA is goedkoper geworden

Nieuwste artikelen

  • Verrassend. Een plan van de overheid dat niet werkt
  • De Chinezen vinden ons oerdom
  • Range Rover ontwikkelt de beste auto voor elke narcist
  • Snelwegblokkeerders lopen straks het risico op een flinke tik
FacebookTweetPinLinkedIn

Alfa Romeo, autodelta, brera, tuning

Vorig bericht: « Benzineprijzen omlaag, overheid casht 38 miljoen euro
Volgend bericht: Scoop: de Porsche 911 Turbo van 9ff »

Lees Interacties

Reacties

  1. Evil Bertje zegt

    14 september 2006 om 11:13

    ziet er lekker uit!

    Login om te reageren
  2. Remco zegt

    14 september 2006 om 11:13

    lekker agressief ding! De specs klinken ook goed!

    Login om te reageren
  3. w0o0dy zegt

    14 september 2006 om 11:15

    @autoblogger…. kunnen we deze niet ff lenen voor een review? ;-)
    I’ve got dibs on this one!!

    Login om te reageren
  4. Cuore sportivo zegt

    14 september 2006 om 11:16

    de splitsing onder de grill doet me een beetje denken aan dat van ferrari enzo … maar waarschijnlijk zal het weer van een of andere bmw audi miseriedes afgekeken zijn ;-)

    Login om te reageren
  5. Karaya zegt

    14 september 2006 om 11:19

    Die grille hebben ze gestolen van het legendarische Hyundai.

    Login om te reageren
  6. Kachel zegt

    14 september 2006 om 11:22

    @Karaya
    PARDON?

    Login om te reageren
  7. w0o0dy zegt

    14 september 2006 om 11:23

    ik ken iemand die na die opmerking van Karaya zou zeggen: “ik heb ze voor minder voor de flikker geschoten!”

    Login om te reageren
  8. Karaya zegt

    14 september 2006 om 11:25

    @WOoOdy

    In dit geval doe ik het zelf. :wink:

    Login om te reageren
  9. mvagusta zegt

    14 september 2006 om 11:25

    Hele mooie auto! Autodelta is mijn favoriete Alfa tunert! Lekker pittig en netjes vormgegeven! Wat moet zo’n behandeling kosten? De Brera stond altijd al hoog op mijn lijstje, maar nu misschien wel op 1!

    Login om te reageren
  10. Karaya zegt

    14 september 2006 om 11:25

    @Kachel

    Hap!

    Login om te reageren
  11. Cuore sportivo zegt

    14 september 2006 om 11:26

    @ karaya; bewijs ??

    Login om te reageren
  12. Karaya zegt

    14 september 2006 om 11:28

    @ Cuore sportivo

    Just sarcasm.

    Login om te reageren
  13. pt0x zegt

    14 september 2006 om 11:29

    alfa is best goed bezig, leuke auto!

    Login om te reageren
  14. MartijnGizmo zegt

    14 september 2006 om 11:35

    Filmpje! Filmpje! Filmpje!

    Login om te reageren
  15. Cuore sportivo zegt

    14 september 2006 om 11:36

    ah, ik zou anders zeggen de hilarische hyundai ipv legendarische … (m’n schoonouders rijden met een trajet … ieuw! )

    Login om te reageren
  16. Karaya zegt

    14 september 2006 om 11:38

    @Cuore sportivo

    Ik rij zelf een 166, lieverd. :wink:

    Login om te reageren
  17. 123 zegt

    14 september 2006 om 11:39

    Zijn dit niet gewoon AMG uitlaten? En mooi trouwens die bling bling knalpotjes :S

    Login om te reageren
  18. Cuore sportivo zegt

    14 september 2006 om 11:41

    2.0 V6 turbo op z’n minst hoop ik ? en dan nog een beetje aan de turbodruk geprutst en vliegen maar … jammer dat ze geen straffere motor in de 33 Q4 gestopt hebben, ik kom wa achter … tijd voor de Brera Q4 dan maar !

    Login om te reageren
  19. Kachel zegt

    14 september 2006 om 11:42

    @Karaya
    Ok 1-0 voor jou. En over je 166, is die met of zonder *KUCH* Hyundai grille?

    Login om te reageren
  20. Karaya zegt

    14 september 2006 om 11:44

    @Kachel

    Ik heb het eerste type, die heeft amper een grille. :wink:

    Login om te reageren
  21. Kachel zegt

    14 september 2006 om 11:46

    @Karaya
    Jammergenoeg wel. Maar desalniettemin blijft het een schoonheid van een auto. Ben benieuwd wanneer eindelijk de opvolger eens komt.

    Login om te reageren
  22. Karaya zegt

    14 september 2006 om 11:49

    @Kachel

    Ik vind de oude neus mooier dan de nieuwe. Vind de nieuwe neus te zwaar aangezet voor de rest van auto.

    Maar over die neus verschillen de meningen.

    Login om te reageren
  23. Kachel zegt

    14 september 2006 om 11:52

    @Karaya
    Dat blijkt, want ik vind de nieuwe neus weer mooier!

    Login om te reageren
  24. Cuore sportivo zegt

    14 september 2006 om 11:52

    btw terug over de brera, ik had ergens een foto gezien, in een GTO(van enkele maanden terug) en uit de kont kwamen 6 uitlaten !!! ben blij dat ze dat een klein beetje geminimaliseert hebben !!

    Login om te reageren
  25. Karaya zegt

    14 september 2006 om 11:55

    Ik vind het mooier als je de potten zie hangen dan de uitlaten geintegreerd in de achterbumper.

    Login om te reageren
  26. Bram zegt

    14 september 2006 om 11:58

    blijft een zware bak, maar toch zijn dit de specs die de v6 oorspronkelijk zou moeten hebben!
    Gelukkig weet autodelta een alfa ook oorspronkeijk (adembenemend) mooi te houden.

    Login om te reageren
  27. Ome henk zegt

    14 september 2006 om 12:02

    njammieeeee … I want one!

    Login om te reageren
  28. JustFendi zegt

    14 september 2006 om 12:22

    tering ziet er echt stoer uit. alfa is echt goed bezig zeg. keep up the good work. en natuurlijk de complimenten voor autodelta!

    Login om te reageren
  29. rjb zegt

    14 september 2006 om 12:31

    Inderdaad goed werk van AutoDelta, alleen had ik liever andere velgen gezien en de auto iets lager. Verder vind ik de uitlaten teveel uitsteken.

    Bumpers voor en achter zien er goed uit, performance ook. :-)

    Login om te reageren
  30. Rick zegt

    14 september 2006 om 12:36

    @ Cuore sportivo

    Erg geestig jouw benaming van Mercedes :) ‘miseriedes’

    Login om te reageren
  31. w0o0dy zegt

    14 september 2006 om 12:47

    Video van de 156 3,7liter GTA-AM van Autodelta…. (geen geweldige video maar met de auto is weinig mis…
    http://www.ardc.co.uk/media/Autodelta156GTA.wmv

    Login om te reageren
  32. Tom zegt

    14 september 2006 om 13:16

    Hoera voor Autodelta, want als het van Alfa zelf moet komen …

    Login om te reageren
  33. Nee! Die andere Rick zegt

    14 september 2006 om 13:18

    Mooi ding!
    Maar zijn er meer mensen net zoals ik nogal teleurgesteld in de Brera? Ik had naar aanleiding van de prototype en de hype die er omheen hing wat meer van verwacht.

    Login om te reageren
  34. Karaya zegt

    14 september 2006 om 13:32

    Het wachten is op de Brera GTA…

    Login om te reageren
  35. Lampredi zegt

    14 september 2006 om 13:43

    Leuk, maar wat is nu precies de motorsiche aanpassing? Staat Compressore voor turbo compressor of voor mechanische compressor, en zo ja, wat voor een?

    Login om te reageren
  36. Lampredi zegt

    14 september 2006 om 13:48

    @Rick2: Ja, ik ook wel. Ze hadden al de GT, en toen ik de Brera protoypes zag, had ik iets sportievers verwacht. Dus lichter en compacter. En ik vind de Brera wel heeeel erg mooi, maar veel te zwaar. Die spyder helemaal, die weegt bijna 1700 kg.
    Autodelta doet nu wel erg z’n best, maar ja, extra pktjes is geen vervanging voor minder gewicht.

    Login om te reageren
  37. Lexus zegt

    14 september 2006 om 14:05

    @Cuore sportivo, Hoe kan zoiets moois nou van een bmw of mercedes zijn afgekeken? voor de rest echt geweldige wagen, prachtig zo mooi deze wagen.

    Login om te reageren
  38. Nee! Die andere Rick zegt

    14 september 2006 om 14:12

    @Lampredi
    Dat heb ik dus ook. Misschien heb ik me er ook teveel bij voorgesteld.
    Ik heb hem nu al een paar keer in het wild gezien en ik moet zeggen dat ie er niet echt uitspringt (en dat bedoel ik niet op een bling bling manier). Ik had verwacht dat het een meer onderscheidende auto zou zijn.
    Neemt niet weg dat ie mooi is natuurlijk!

    Login om te reageren
  39. Lampredi zegt

    14 september 2006 om 15:08

    @Rick: Nou, dat uitspringen vind ik weer wel. Toen ik hem voor het eerst in het echie zag, dacht ik: “Wow”. Maar wat voegt het eigenlijk toe aan de GT? Hij is wel duurder, maar verder is het van hetzelfde kaliber. Zou het misschien zijn dat ze bij Alfa wel wat meer wilden, maar niet mochten van Fiat omdat ze dan Maserati in de wielen zouden rijden?

    Login om te reageren
  40. Arjan zegt

    14 september 2006 om 15:23

    Als ik zo’n topsnelheid bij een Alfa Romeo zie dan moet ik altijd aan mijn favoriete audi RS4 denken.. waarom is deze in godsnaam begrensd om 250.. :S

    Rij je met je dikke RS4 de brera zoek.. komt ie even later met 10 lullige kilometertjes per uur voorbij ‘razen’.

    Zonde, maar natuurlijk toppie voor de Alfa!! Mooie wagen trouwens!

    Login om te reageren
  41. slk55 amg zegt

    14 september 2006 om 15:45

    Dit vind ik één van de mooiste auto’s ooit gemaakt! en zeker met zo veel vermogen. de uitlaten vind ik er zeer mooi onderstaan.
    Ben benieuwd naar de GTA met de v8 uit de 8c (dit had ik ergens gelezen dat de GTA de v8 uit de 8c krijgt)

    Login om te reageren
  42. slk55 amg zegt

    14 september 2006 om 15:48

    @ arjan

    Die begrenzer kun je er tegenwoordig heel makkelijk en bijna overal af laten halen.
    Heb ik ook laten doen bij mijn mercedes slk amg, om de zelfde rede als jij gaf.
    Ik heb een keer met mijn slk 300+ (op de teller) gereden.

    Login om te reageren
  43. Kachel zegt

    14 september 2006 om 15:49

    @Lampredi
    Lijkt me een beetje een rare reden. Waarom komt de 8C er dan? Daar zit zelfs de Maserati motor in!

    Login om te reageren
  44. Romeo zegt

    14 september 2006 om 15:56

    Supermooie auto, met dezelfde velgen als onder mijn auto.
    Die velgen duiken echt overal op man!!

    Login om te reageren
  45. slk55 amg zegt

    14 september 2006 om 16:30

    offtopic:

    voor de gene die het nog niet wisten IK STA OP DE LIJST VOOR DE ALFA ROMEO 8C!!!

    Login om te reageren
  46. Nee! Die andere Rick zegt

    14 september 2006 om 16:56

    @Lampredi
    Begrijp me goed! Ik zei ook wow! toen ik hem voor het eerst zag maar toen begon ik er goed naar te kijken. Toen dacht ik bij mezelf waar is al die hype over geweest? Ik had meer een gedachtegang dat dit een klassieker zou worden en dat wordt ie naar mijn mening niet(niet alleen omdat het een volumeauto is)
    In plaats daarvan is het een middle of the road auto geworden.
    Zoals ik al zei misschien ben ik teveel met de hype meegegaan en had ik er teveel van verwacht.
    Over het in de wielen rijden van Maserati daar moet ik Kachel in gelijk geven.
    Misschien willen ze de Brera als het keerpunt van Alfa willen laten fungeren. Dat zou trouwens ook de hele hype waar ik het over heb verklaren……..

    Login om te reageren
  47. silasse zegt

    14 september 2006 om 17:29

    heerlijke wagen.

    Login om te reageren
  48. Ilquadrifoglio zegt

    14 september 2006 om 17:29

    In Polo Sportivo is het de bedoeling dat beide merken elkaar overlappen, dus een 8C is totaal geen probleem.

    Nog een keer voor de mensen: De V8 is de 8C is een blok uit de Polo Sportivo divisie van FIAT, dus gewoon ontwikkeld door Alfa Romeo – Maserati.

    Het is trouwens niet waar dat de 4.7 V8 uit de 8C in de Brera/Spider/159 GTA komt, want dit wordt namelijk de 4.2 V8 (een Maserati blok dat aangepast is door Alfa Romeo).

    Wat betreft de GTA modellen versus de 8C is wel duidelijk denk ik. De 8C is veel lichter, RWD en veel meer exotische materialen (ophanging etc.)

    Login om te reageren
  49. ZeRoo zegt

    14 september 2006 om 19:20

    ..wat zou het toch mooi zijn als alle AR’s (of als optie) RWD en veel lichter zouden zijn !!

    Login om te reageren
  50. Lampredi zegt

    14 september 2006 om 21:43

    @Rick2 en Kachel: Ja inderdaad, de 8C, dna klopt mijn verhaaltje niet. Vreemd allemaal, ik vraag me toch af hoe Alfa aan die rare marktpositionering van de GT en de Brera komt.

    Login om te reageren
  51. PHENOMENON zegt

    14 september 2006 om 23:28

    mooie auto zag laatst eentje rijden trok snel op in een bocht.

    Login om te reageren
  52. Cuore sportivo zegt

    14 september 2006 om 23:39

    de 159 kan 0.9G halen zonder gripverlies te lijden,dus dat zal met de brera ook wel in die richting gaan veronderstel ik.

    Login om te reageren
  53. Stephan zegt

    17 september 2006 om 21:46

    Ik werk toevallig bij de grootste Alfa Romeo dealer van NL.

    Hoe komen jullie erbij dat er een 4.7 in de 8c komt? Dat is namelijk NOOIT bekentgemaakt. In de brieven van de importeur hebben ze het over een handgeschakelde 4.2 V8.

    En slk55 amg, hoeveel moest jij aanbetalen dan? 30% van een onbekent bedrag.

    Login om te reageren
  54. Ilquadrifoglio zegt

    18 september 2006 om 10:55

    @ Stephan

    Staat in een persbericht van Alfa Romeo.

    kijk maar op http://www.italiaspeed.com

    Login om te reageren
  55. Stephan zegt

    19 september 2006 om 14:19

    Ik wacht geduldig af, tot nu toe neem ik alles met een korreltje zout.

    Login om te reageren
  56. NightRider zegt

    19 september 2006 om 22:42

    Wat maakt Alfa toch supermooie Bella’s. Je kan er gewoon uren naar kijken. Wie zich druk maakt om gewicht, moet lekker een Alto-tje kopen.

    Een Alfa koop je op “gevoel” en met “passie”. Dat kan alleen een échte Alfist beamen.

    Grtz,Chriss

    Login om te reageren
  57. slk55 amg zegt

    21 september 2006 om 18:01

    @Cuore sportivo

    Deze brera met 6 uitlaten bedoel je?

    http://www.autoblog.nl/archive/2006/05/30/eerste-foto-van-de-brera-gta

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North