• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Autokrakers nog steeds dol op navi VW, Skoda en Audi

Auteur: CasperH, gepost 6 juni 2011 om 20:06 – 47 Reacties

doe maar achter slot en grendel dat ding!


Ze zijn er zelfs zo dol op dat ze steeds weer nieuwe manieren zoeken om de navigatie-unit uit je voiture te krijgen.

Zo is er nu een bepaalde methode zeer populair. Hierbij wordt een stuk van de raamomlijsting weggesneden zodat er een vinger achter het raam gestopt kan worden. Met een beetje wiebelen is het mogelijk om je raam uit de sponning te tillen. Dit gebeurt voornamelijk bij modellen van Volkswagen, Skoda en Audi maar ook Seats zijn niet veilig. Het zou de dieven nog steeds met name gaan om de RNS 510. Nog steeds? Jep, nog steeds, we maakten al in 2009 melding van deze trend in autodievenland.

In Utrecht schijnen er in een jaar tijd 443 mensen bij één en dezelfde vestiging van een lokale autoglasboer te zijn geweest, allen naar aanleiding van de diefstal van een RNS navigatiesysteem en da’s best veel! Één eigenaar is nu al klant van het jaar, die is namelijk al 18 keer teruggekomen meldt de Televaag. Volkswagen laat weten dat het een daling ziet van het aantal diefstallen sinds de Navilock op de markt is.

Ook interessant!

  • Rechtszaak Sjoemelschandaal
    Rechtszaak Sjoemelschandaal VW nu in Amsterdam
  • Audi dealerschap onder water
  • Audi A7 L
    Audi A7 L wordt prachtige, gestrekte sedan
  • Meer Audi Sport dealers
    Meer Audi Sport dealers voor Nederland

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, diefstal, navigatie, Seat, Skoda, Volkswagen

Vorig bericht: « Terugblik op de Autoblog fotoworkshop
Volgend bericht: Mosler Raptor gaat Huayra kapot maken [updated] »

Lees Interacties

Reacties

  1. autobloger zegt

    6 juni 2011 om 20:09

    en dat valt niet op dat da scheel erover hangt
    da sleutelgat valt toch op

    Login om te reageren
    • RickB zegt

      6 juni 2011 om 20:11

      @autobloger: Zullen we jou even een andere naam geven?

      Login om te reageren
    • NicoLauda zegt

      6 juni 2011 om 20:16

      @autobloger:

      Dat is toch juist de bedoeling??
      Of koop jij ook een onopvallend fietslot, in de hoop dat ze niet zien dat die op slot staat???

      Login om te reageren
  2. mbman zegt

    6 juni 2011 om 20:09

    Erg handig om in detail te gaan hoe in te breken.NOT.

    Login om te reageren
    • As_long_as_it_is_fast zegt

      6 juni 2011 om 20:21

      @mbman: Schrik dat ze jouw markt gaan betreden? :D

      Login om te reageren
  3. jobh zegt

    6 juni 2011 om 20:11

    Dus wat hebben we geleerd? Koop geen vw skoda of seat

    Login om te reageren
    • jensdm zegt

      6 juni 2011 om 20:15

      @jobh: of audi ;)

      Login om te reageren
      • RickB zegt

        6 juni 2011 om 20:17

        @jensdm: Daar zit geen RNS510 in. :)

        En buiten dat heb je altijd nog de keuze om de RNS510 NIET te selecteren op de optielijst…

        Login om te reageren
        • Martijnvb zegt

          6 juni 2011 om 20:19

          @RickB: Gedeeltelijk waar. In de A3, TT en R8 zit de RNS-E, die dezelfde inbouw- en uitbouwmethode heeft als de RNS-510… Hetzelfde probleem dus.

          Login om te reageren
        • KaCh1ng zegt

          6 juni 2011 om 20:20

          @RickB: wel de RNS E, die bij de A3 zit en bij de b6/b7 A4 :)

          Login om te reageren
      • quattroporte zegt

        6 juni 2011 om 20:26

        @jensdm: Of Lamborghini

        Login om te reageren
        • Martijnvb zegt

          6 juni 2011 om 20:32

          @quattroporte: die lopen niet zo’n risico omdat de markt voor RNS-Es voor Lamborghini’s praktisch non-existent is (systeem past namelijk niet in Audi’s doordat er andere connector en andere firmware wordt gebruikt).

          Login om te reageren
    • alieh1990 zegt

      7 juni 2011 om 10:06

      @jobh: Goed gesproken!

      Login om te reageren
  4. ruler zegt

    6 juni 2011 om 20:12

    Toegevoegde waarde…

    Login om te reageren
  5. norge zegt

    6 juni 2011 om 20:13

    Dat heb je als je als fabrikant een diefstal gevoelig systeem verkoopt (en er vervolgens verder niks aan doet).
    De klanten zijn de lul met de kosten en met een lelijk door anderen ontworpen plaat.

    Login om te reageren
    • RickB zegt

      6 juni 2011 om 20:20

      @norge: Als je goed verzekerd bent kost het je niks, enkel wat tijd en moeite!

      Login om te reageren
      • Martijnvb zegt

        6 juni 2011 om 20:23

        @RickB: Niet 100% waar, want de premies voor op VWs/Skodas en Seats gaan ongetwijfeld toenemen (als dit nog niet gebeurd is).

        Login om te reageren
      • catch zegt

        6 juni 2011 om 23:03

        @RickB: Als jij diegene was die al 18 keer de klos is geweest, dan dacht je er waarschijnlijk net zo over? En vergeet niet dat tijd soms kostbaarder is dan geld.

        Login om te reageren
      • dawwg zegt

        6 juni 2011 om 23:11

        @RickB: Nee lekker, de tijd & moeite komt toch gewoon uit eigen zak en het is maar de vraag in hoeverre je niet met ‘restschade’ blijft zitten aan de auto …

        Login om te reageren
    • zakar36 zegt

      6 juni 2011 om 20:34

      @norge:

      Niet helemaal waar. Kijk ik vind het ook jammer dat Volkswagen er niets aan doet(terwijl de oplossing echt niet zo moeilijk zijn en niet zoveel kosten) maar aan de andere kant dieven die iets willen hebben/stelen doen het toch wel dus het blijft een lastige situatie.

      Login om te reageren
  6. tjappie zegt

    6 juni 2011 om 20:14

    Bij mijn buurman hebben ze twee keer de RNS 510 eruit gejat. Alleen hebben ze bij de tweede keer hun handtekening op de motorkap gezet: 2e keer bedankt!.

    Login om te reageren
  7. Volvo_440_turbo zegt

    6 juni 2011 om 20:23

    Mijn broer heeft ook prijs gehad in zijn Skoda,
    Bij hem hebben ze dit gedaan zonder een schrammetje achter te laten of ook maar iets anders te beschadigen, zijn autopapieren, persoonlijke spullen, oa camera, hebben ze ongemoeid gelaten…
    Bij de dealer vertelden ze hem dat ze dat zelf op zo’n professionele manier niet konden doen…

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      6 juni 2011 om 22:14

      @Volvo_440_turbo: die dieven doen dit natuurlijk ook vaker dan de dealer. Ze zullen er handig in geworden zijn.

      Login om te reageren
  8. kraakensmaak zegt

    6 juni 2011 om 20:39

    Die van mij is nog nooit gejat uit mijn Seat Altea xl, hopen dat dat ook zo blijft.

    Login om te reageren
  9. love4sportcars zegt

    6 juni 2011 om 20:39

    koop een alarm he zeg

    Login om te reageren
  10. fortuna zegt

    6 juni 2011 om 20:45

    Print een foto van een goedkoper model radio, kleef het bij parkeren over je radio en de dief loopt je auto zo voorbij.

    Login om te reageren
    • Kvgorp zegt

      6 juni 2011 om 20:54

      @fortuna:
      Duimpje. Vind ik leuk

      Login om te reageren
  11. lovethecar zegt

    6 juni 2011 om 21:09

    In welke modellen gebruikt Audi de RNS 510? Ik dacht dat audi enkel gebruik maakte van het eigen MMI systeem? dit is denk ik toch iets moeilijker te stelen, aangezien er 2 modules voor nodig zijn niet? De monitor en de bediening op de middenconsole dacht ik…

    Login om te reageren
  12. Archiebald88 zegt

    6 juni 2011 om 21:25

    Wat ik me afvraag, er zijn veel na-maak systemen op de markt te koop. Zijn deze ook in trek, of maken de dieven onderscheid tussen echte en neppe RNS 510’s?

    Ook zie ik veel mensen zeggen dat VW met oplossingen moet komen omdat het zo simpel zou zijn. Alleen vraag ik me af wat VW er aan moet doen dan? Ik lees nergens voorbeelden over wat ze het moeten doen?

    Login om te reageren
    • lovethecar zegt

      6 juni 2011 om 21:32

      @Archiebald88:
      De ‘kluis’ die ze ontwikkelden voor het scherm, kunnen ze misschien gratis (!) aanbieden, mensen betalen al meer dan genoeg voor de gps zelf, of vind jij dat 2500 euro niet overdreven voor een gps?

      Login om te reageren
      • Archiebald88 zegt

        6 juni 2011 om 21:39

        @lovethecar: Sorry, ik heb nog geen idee van hoe duur een echte RNS 510 is. Ik heb sinds vandaag een VW Golf uit 2006, en zit sinds vandaag te kijken hoe duur ze op marktplaats staan. Maar als het bij een dealer 2500 euro kost, is dat wel erg veel als er zelfs geen gratis oplossing voor is.

        Login om te reageren
      • mashell zegt

        6 juni 2011 om 22:22

        @lovethecar: niet overdreven voor een op maat gemaakt apparaat zoals de RNS510. Dat kosten vergelijkbare navi’s bij andere fabrikanten ook. Maar de RNS510 is wel heel erg diefstal gevoelig en erg traag, beide RCD510 zijn vanwege de snellere reacties op het touchscreen veel prettiger in de omgang. Ik zou voor een RCD510 met een 150 euro TomTom gaan, betere navi, prettigere headunit en heel veel goedkoper.

        Login om te reageren
      • muis zegt

        7 juni 2011 om 17:14

        @lovethecar:
        Lease maatschappij ING verplichten nu ook iedereen een dergelijke lock in te laten bouwen (wel gratis).
        Prijzen van de sloten wegen niet op tegen de kosten van alle inbraak schades.

        Login om te reageren
  13. Sjonny zegt

    6 juni 2011 om 21:51

    @Archiebald88
    Ik denk dat ze “2e hands” juist heel goedkoop zijn nou

    Login om te reageren
  14. audisucks zegt

    6 juni 2011 om 22:07

    En daarom geen VAG! Met slimme marketing trucjes denkt iedereen dat de auto’s geweldig zijn, vervolgens mag je nog duizenden euro’s aan opties aanvinken en vervolgens zit je met de ellende omdat de dief het wel weer jat. En VAG doet er niks aan, die vinden het wel prima want het is al jaren een probleem. En 2500 euro voor een navi, ik vind het nog al wat voor een plastic fantastic auto!

    Login om te reageren
  15. emmanuelwildiers zegt

    6 juni 2011 om 22:14

    En dit is dus waarom ik de RNS-315 (Amundsen Plus) heb geselecteerd op mijn Superb ipv de RNS-510 (Columbus). Nu enkel nog hopen dat die iets minder populair wordt bij autodieven. Iemand een idee daarover?

    Login om te reageren
  16. mout zegt

    6 juni 2011 om 22:35

    Lollig he. Haal je zo’n systeem uit een Audi, dan was het premium. Uit een VW is het mainstream. Uit een Seat is het sportief. En uit een Skoda is het budget.
    Handig voor als je je Audi een sportief tintje wil geven. Of je VW een budget tintje.

    Login om te reageren
  17. VeniVidiVici zegt

    6 juni 2011 om 22:51

    Tja, moraal van het verhaal… Mensen die Volkswagen, Skoda, Audi of Seat rijden zijn niet snugger, lomp en stront eigenwijs/naïef!
    Ben je dat totaal NIET neem dan een BMW of Mercedes! :D

    Login om te reageren
    • dawwg zegt

      6 juni 2011 om 23:13

      @VeniVidiVici: Het is een kwestie van vraag & aanbod en heeft niets met je off-topic-fanboy-wtfbbq-geneuzel te maken …

      Login om te reageren
      • VeniVidiVici zegt

        7 juni 2011 om 00:15

        @dawwg: Hoezo off-topic en fanboy? :? Ik heb anders nog nooit iets gelezen dat de Navi’s van BMW of Mercedes erg hot zijn bij autokrakers, jij wel?
        En als een VAG-rijder een RNS 510 heeft en die wordt gestolen en hij/zij laat er wéér 1 inbouwen door de garage dan is hij/zij in mijn beleving gewoon lomp en niet snugger hoor!

        Login om te reageren
  18. Freewarefreak zegt

    6 juni 2011 om 23:41

    Maar wie doen die diefstallen dan? Dat moeten toch wel professionele bendes zijn die autoradio’s jatten op bestelling. Want volgens onderzoek resultaten zijn het niet meer de junks e.d.

    http://frontpage.fok.nl/nieuws/447095/1/1/100/criminele-junk-sterft-uit.html

    Login om te reageren
    • VeniVidiVici zegt

      7 juni 2011 om 00:20

      @Freewarefreak: Bijna alles gaat naar Oost-Europa, want er worden er zeer veel gestolen in NL en op Marktplaats zie je er bijna geen 1 :|

      Login om te reageren
  19. timspaans zegt

    7 juni 2011 om 08:46

    Elke radio/nav is er in een VW/Skoda zo uit…

    Bijv. Bij een Passat: Trek de omlijsting weg door er aan de onderkant een beetje kracht op te zetten, schroef de 4 schroefjes eruit en je bent klaar…

    Login om te reageren
  20. TSI-tje zegt

    7 juni 2011 om 10:23

    Voorop gesteld, VW moet zich zeker hiervoor schamen.
    Zelf heb ik ook de RNS-510 in de auto zitten, een geweldig apparaat, maar dit ter zijde. De mijne is nog nooit gajat en ik hoop dat dit zo blijft.
    Maar gaan we met z’n allen niet aan voorbij ?
    Zou het niet zo moeten zijn dat mensen met hun pisvingers van jouw spullen af zouden moeten blijven ? Hoe goed een fabrikant van welk product dan ook het beveiligd, het dieven gilde weet toch wel een manier te vinden om het de eigenaars afhandig te maken. DAT zou bestreden moeten worden. Maar goed, wil je het risico net hebben, koop dan geen VAG product of bestel hem met een leuke ‘aftermarket’ Kenwood of Pioneer net als bij de meeste Koreanen en Japanner standaard is, dan heb je het lekker voor elkaar.

    Login om te reageren
  21. TSI-tje zegt

    7 juni 2011 om 10:24

    ** Gaan we niet met z’n allen aan -iets- voorbij **

    Login om te reageren
  22. alfamail zegt

    8 juni 2011 om 17:00

    Goed om te weten dat we nu dus achter die plastic kapjes moeten kijken, waarvoor dank namens het gehele dievengilde!

    Ps; wie koop zo’n gestolen Navi eigenlijk, iemand anders waarvan de Navi zojuist is gejat?
    Wie is er eigenlijk begonnen met deze kettingreactie qua Navi-jatterij?

    Login om te reageren
  23. sannehop zegt

    24 oktober 2011 om 14:00

    stelen van fietsen is in amsterdam behoorljk terug gelopen sinds mensen zich meer zijn geen realiseren dat het kopen van een gestolen fiets het systeem in stand houdt. Niks kopen dus op markplaats voor een spotprijs! Maar ja,nederlanders blijven het volk van “veel hebben-weinig betalen”

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North