• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Automobilist klaagt vaker over extreem rijgedrag politie

Auteur: RubenPriest, gepost 17 oktober 2015 om 09:04 – 86 Reacties

Bugatti Politie


Agenten die ‘onnodig asociaal’ rijden. Automobilisten schijnen zich er kapot aan te ergeren.

De klachten over asociaal rijgedrag onder politieagenten is met 20 procent toegenomen, schrijft het AD. Het gaat om gevallen waarbij de wouten onder andere zonder zwaailicht of sirenes met hogere snelheid door de de bebouwde komen stuiven.

In 2013 kwamen 424 klachten binnen bij de politie over race-praktijken. Vorig jaar was dat aantal gestegen tot 506. De politie verdedigd zichzelf door te zeggen dat ze soms moeten handelen met haast, waarbij geen toeters en bellen nodig zijn. En wat mij betreft logisch ook. Ja het is vervelend, als ze je passeren bij een rood licht of inhalen over een doorgetrokken streep. Maar weet wel dat ze vast niet onderweg zijn voor de zoveelste donut aanbieding.

De Nationale Politie kijkt naar de meldingen, maar concludeert vaak dat het een onterechte klacht betreft. Ze gooien het af op onwetendheid van de mensen.

Foto: Bugatti in popo-outfit.

Ook interessant!

  • Video: automobilist wil door op afgesloten weg, politie grijpt hard in
    Video: automobilist wil door op afgesloten weg, politie grijpt hard in
  • Video: politie Limburg achtervolgt dikke Peugeots
  • Video: Politie Aalsmeer achtervolgt gestolen voertuig
    Video: Politie Aalsmeer achtervolgt gestolen voertuig
  • Video: beschonken bestuurder spint tegen politie

Nieuwste artikelen

  • Video: Zo verraderlijk kan rijden door de sneeuw zijn
  • Ferrari van de grote baas wordt alweer geveild!
  • Geef je mening over snelladen 2025!
    Zoveel duurder wordt elektrisch rijden in 2026
  • Politiehelikopter filmt driftfaal bij oprit A12 [Video]
FacebookTweetPinLinkedIn

politie, Verkeer

Vorig bericht: « Dit zijn 8 van de mooiste motorblokken ooit
Volgend bericht: GM ziet rechtszaak van boze Corvette-eigenaren tegemoet »

Lees Interacties

Reacties

  1. ghost zegt

    17 oktober 2015 om 09:07

    30 maakt de buurt weer prettig.

    Login om te reageren
  2. MARS zegt

    17 oktober 2015 om 09:08

    Klagers zijn meestal zelf ook hufters in ’t verkeer!

    Login om te reageren
    • leemster zegt

      17 oktober 2015 om 15:12

      @mars: maar zij worden wel bestraft voor hun rijgedrag

      Login om te reageren
      • rdamnn zegt

        18 oktober 2015 om 14:06

        @leemster: badumts

        Login om te reageren
  3. Alfarobert zegt

    17 oktober 2015 om 09:12

    Poosje geleden ingehaald door politieauto op weg waar je 80 mag,zonder toeters en bellen om iets over 6 op zondagmorgen.Ze reden ruim over de 100km/u.Toen ik bijna thuis was kwam ik ze volgens mij weer tegen in rustiger tempo.Was dus geen spoedgeval.

    Login om te reageren
    • trustmeiamanengineer zegt

      17 oktober 2015 om 09:18

      @Alfarobert: of dus juist wel, maar weer afgeblazen. Wat dus heel vaak gebeurd. Zo kan het dus zijn dat je een auto met toeters en bellen (of zonder) vol door rood ziet scheuren en meteen na de kruising weer normaal gaat rijden omdat de melding geannuleerd is.

      Login om te reageren
      • levivdw97 zegt

        17 oktober 2015 om 17:27

        @trustmeiamanengineer: kan ook om een overval gaan, waar ze ze boefjes niet willen laten schrikken

        Login om te reageren
    • stfu zegt

      17 oktober 2015 om 09:55

      @Alfarobert: of het was een oefening. Niet janken.

      Login om te reageren
    • ceesjan zegt

      17 oktober 2015 om 10:51

      @Alfarobert: “Extreem rijgedrag”

      Login om te reageren
      • 888natan zegt

        17 oktober 2015 om 12:36

        @ceesjan: 20 km te hard, WOW wow wow wow!

        Login om te reageren
    • leemster zegt

      17 oktober 2015 om 15:11

      @Alfarobert: 20 te hard? Is daar Iets gek aan dan ?

      Login om te reageren
  4. trustmeiamanengineer zegt

    17 oktober 2015 om 09:16

    Sneue figuren die zeikerts .

    Login om te reageren
    • clarkson zegt

      17 oktober 2015 om 09:19

      @trustmeiamanengineer: Ik zal nooit gaan klagen. Maar bij ons zit een politiebureau aan een 50km weg. Maar de politie rijdt daar zelf standaard 80. En vaak genoeg als het druk is zetten ze even de blauwe lampen aan om er langs te kunnen. Heel het kruispunt ontregeld. Nogmaals ik zal niet gaan lopen zeuren. Maar ik begrijp het soms wel.

      Login om te reageren
      • basf zegt

        17 oktober 2015 om 09:47

        @clarkson: Groningen? Daar namelijk gebeurt precies wat u beschrijft.

        Login om te reageren
        • clarkson zegt

          17 oktober 2015 om 10:11

          @basf: Nee niet Groningen. Maar we kunnen er dus van uit gaan dat dit landelijk gebeurd.

          Login om te reageren
        • Tonnie zegt

          17 oktober 2015 om 11:54

          @basf: ik kan het hebben daar, de groningse agenten zijn 9/10 hele sympathieke makkers.

          Login om te reageren
          • basf zegt

            17 oktober 2015 om 11:57

            @thijsj: dat ben ik met je eens!

            Login om te reageren
      • leemster zegt

        17 oktober 2015 om 15:25

        @clarkson: soms ja, ik rij ook te hard en neem de boetes die ik misschien krijg voor lief. Maar ik vind het wel storend als ik voorbij geknald wordt door de geene die mij op de regels moet wijzen. Mijn vader zat op de ambulance en mijn oud buurman was een agent en ze zijden alle bij dat zij en hun collega’s de zwaailichten wel eens gebruiken om voorbij de drukte te komen en dat ze nooit beboet worden. Ook als ze geflitst worden dan wordt de foto automatisch uit het systeem gehaald. Dus ik snap de klagers wel. En ja, het kan voorkomen dat een melding afgemeld wordt maar dit komt niet zo vaak voor als je denkt

        Login om te reageren
      • brainfear zegt

        19 oktober 2015 om 17:27

        @clarkson: Volgens mij mag de politie geen zwaailicht en/of sirene voeren zonder toestemming van de meldkamer. Daarbij gebeurt het regelmatig dat ze naar een spoedgeval geroepen worden maar dat deze halverwege geannuleerd wordt of er geen spoed meer is. In zo’n geval rijden ze wel eens met zwaailicht en sirene een kruising over om deze na de kruising weer uit te zetten. Dat betekent niet direct dat er niks aan de hand was.

        Login om te reageren
  5. erro zegt

    17 oktober 2015 om 09:20

    Waar je je al niet druk om kunt maken

    Login om te reageren
  6. flutterby zegt

    17 oktober 2015 om 09:21

    Niks mis mee. We zouden er toch vanuit moeten gaan dat een agent de verkeersveiligheid beter dan een gemiddelde bestuurder kan inschatten en dat een hogere maximum snelheid soms prima kan. Ook zit er meestal een collega naast die de boel in de gaten houdt.

    Login om te reageren
    • norge zegt

      17 oktober 2015 om 10:07

      @flutterby: Bullshit ..

      Login om te reageren
      • wif1 zegt

        17 oktober 2015 om 11:16

        @norge: Inderdaad, vraag dat maar eens aan schade herstel bedrijven…

        Login om te reageren
  7. gtwillem zegt

    17 oktober 2015 om 09:23

    Van mogen ze: ze zijn immers aan het werk. Daarbij moet soms een klein risico genomen worden om snel ter plaatse te zijn. En niet altijd is het handig als ze dat met zwaailichten en sirenes doen.

    Straks komen er nog klachten dat ambulances door rood rijden en brandweerwagens fout geparkeerde auto’s aan de kant beuken…

    En dan het aantal: nog geen 600 klachten… Waar hebben we het over? Dat is nog geen eens elke dag 1x Amsterdam en 1x Rotterdam op jaarbasis.

    In de tijd dat je al die klachtenformulieren invult en het aan iedereen kenbaar marktdag er bijna een Touran over je Uggs walste, kon je ook een LOI cursus doen, vrijwilligerswerk, je kinderen fatsoenlijk opvoeden, je tanden poetsen, stoppen met zwaar bier drinken voor 12 uur s’middags, dingen leren kópen of gewoon je FaceBook profiel opheffen.

    Daar heeft de maatschappij pas baat bij ??

    Login om te reageren
    • e1000bmw zegt

      17 oktober 2015 om 09:54

      @gtwillem: Ja, maar de Mokumer en Rotterdammert zijn het van oudsher al gewend. Die weten niet beter en klagen dus überhaupt al niet…

      Login om te reageren
    • twiggaa zegt

      17 oktober 2015 om 10:35

      @gtwillem: haha leuke woorden Willem ??

      Login om te reageren
  8. rotasaxal zegt

    17 oktober 2015 om 09:29

    Al ze te hard rijden zal daar een reden voor zijn. Mijn grote Ergenis is als er geen haast is en ze rijden gewoon met verkeer mee, dat er geen richting wordt aangegeven. En niet opletten op overtreders. Zo vaak gezien dat er voor hun neus iemand door rood rijd, geen juiste verlichting had, of met een voor die auto te zware tandemasser rijdt.
    Dan hebben ze het te druk met elkaar.

    Login om te reageren
    • levivdw97 zegt

      17 oktober 2015 om 17:31

      @rotasaxal: Dat is zeker niet het geval. Niet alles hoeft beboet te worden. Dat is de inschatting van de agent die ervoor kiest of het echt een gevaar opleverd.

      Login om te reageren
  9. moveyourmind zegt

    17 oktober 2015 om 09:35

    Volkswagen gaat lekker…

    Alweer een nieuwe kleur: schaam rood-wit-blauw

    Login om te reageren
  10. toniominestrone zegt

    17 oktober 2015 om 09:36

    Het zijn net echte mensen, de hele samenleving is aan het verhufteren.

    Login om te reageren
  11. hondar zegt

    17 oktober 2015 om 09:37

    Die mensen die klagen die hebben echt geen leven! Laat die agenten hun werk een keer doen. Door al dat gezeik van mensen krijgen we een tekort. Precies 1 van de redenen waarom een oom van mij is gestopt bij de Politie. De politie in NL krijgt geen respect en wordt door velen gezien als een aanfluiting, maar als je een keer echt in de shit zit dan ben je blij dat ze zonder toeters en bellen bij je staan.

    Login om te reageren
    • hv991gts zegt

      18 oktober 2015 om 08:51

      @hondar: politie is toch ook een aanfluiting..! Vorig jaar mijn auto gestolen. Ik bel de politie met de vraag wat moet doen… Gaan lopen naar huis en op internet aangifte doen..! Nou ja….

      Login om te reageren
  12. pomoek zegt

    17 oktober 2015 om 09:37

    Ik klaag niet, geen tijd voor, maar zie hier geen probleem in. Zie het niet als klachten maar als meldingen. De politie heeft het geweldsmonopolie in Nederland, dus moeten ze zich wel gedragen en in de gaten worden gehouden. Als gewone burgers dan vreemd rijgedrag constateren is het toch niet raar als daar even over gebeld wordt?

    Login om te reageren
  13. prop zegt

    17 oktober 2015 om 09:47

    Onverantwoord rijgedrag. Ook met toeters en bellen aan worden er vaak onnodige risico’s genomen. Vaak zijn het nog van die gastjes van net 28 achter het stuur zonder levenservaring. Het is nauwelijks te rechtvaardigen dat elke seconde telt met het verkeer van vandaag de dag. Mag hopen dat dit ooit nog onder de loep wordt genomen

    Login om te reageren
    • superleggera89 zegt

      17 oktober 2015 om 09:54

      @prop:
      Ah, de schrijver van die 500+ klachten meld zich.

      Login om te reageren
      • prop zegt

        17 oktober 2015 om 10:03

        @superleggera89: nope geen klachten ingediend of was dat als grap bedoelt – ze dienen te alle tijde voorrang te krijgen maar onderzoek zou gewenst zijn. Dit heeft al vaak genoeg onnodig levens gekost.

        Login om te reageren
        • uselessblogger zegt

          17 oktober 2015 om 14:17

          @prop: ja? kom eens af met cijfers dan

          Login om te reageren
          • dedon zegt

            17 oktober 2015 om 16:37

            @uselessblogger: Hij zegt toch juist dat onderzoek gewenst zou zijn. Dus dan heeft hij de cijfers toch juist nog niet!?

            Login om te reageren
            • uselessblogger zegt

              17 oktober 2015 om 18:33

              @dedon: ik verwees naar zijn laatste zin.

              Login om te reageren
              • dedon zegt

                17 oktober 2015 om 19:15

                @uselessblogger: Dat begrijp ik.

    • bietje zegt

      17 oktober 2015 om 14:34

      @prop:

      …gastjes van 28 die stuk voor stuk een aanzienlijk betere rijopleiding hebben gehad dan jij. Nee, niet F1 waardig, maar zij moeten hun vaardigheden dan ook in stadsverkeer laten zien ipv op een circuit. Daarnaast worden politieagenten wel degelijk keihard afgestraft als het mis gaat en staan ze in de rechtbank voor die meneren en mevrouwen die dagenlang mogen nadenken over de beslissing die de agent in een split-second neemt.

      Meer klachten komen mijns inziens niet in de laatste plaats doordat Nederland meer en meer een klaag-cultuur wordt en de drempel om te klagen is steeds lager… al met al zegt het mij niet zoveel. Laat ze hun werk doen, dat is al veeleisend genoeg.

      Login om te reageren
  14. aquila2003 zegt

    17 oktober 2015 om 09:48

    1312

    Login om te reageren
    • mar10us zegt

      18 oktober 2015 om 05:57

      @aquila2003: totdat ze je moeder moeten reanimeren… Treurig persoon.

      Login om te reageren
      • aquila2003 zegt

        18 oktober 2015 om 08:49

        @mar10us: ik laat echt geen juut aan mn moer komen gek! 1312!!

        Login om te reageren
  15. biohazardracer zegt

    17 oktober 2015 om 09:52

    Ze zullen heus wel hun redenen ervoor hebben. Maar ik vraag me toch wel af hoevaak ze het niet gewoon doen om wven lkkr door te kunnen rijden (lees: lichtelijk machtsmisbruik). ik kan me niet altijd voorstellen dat ze onderweg naar meldingen zijn!

    Login om te reageren
    • e1000bmw zegt

      17 oktober 2015 om 09:56

      @biohazardracer: Voor elke scheet van de buurman wordt tegenwoordig de politie al gebeld…

      Login om te reageren
      • wif1 zegt

        17 oktober 2015 om 11:18

        @e1000bmw523i: Ja, maar burgerhulp heeft 0,0 prioriteit bij de politie, dus daar zijn ze iig niet naar opweg met loeiende sirenes

        Login om te reageren
        • Thunderstruck zegt

          17 oktober 2015 om 12:43

          @wif1: reanimaties, (huiselijk)geweld situaties en letselongevallen hebben natuurlijk niks met burgerhulp te maken.

          Login om te reageren
          • wif1 zegt

            17 oktober 2015 om 12:59

            @thunderstruck: Zeker wel, maar de politie komt niet als je ze belt, andere prioriteiten. En kom niet aan met “dat zie je verkeerd en dat is niet zo” want heb 2 zeer schrijnende gevallen van dichtbij meegemaakt, helaas.

            Login om te reageren
            • werf76 zegt

              17 oktober 2015 om 19:25

              @wif1: En omdat jij dit meegemaakt heb, zal het vast een werkwijze zijn..

              Login om te reageren
              • wif1 zegt

                17 oktober 2015 om 19:34

                @werf76: Mijn eigen ervaringen gecombineerd met die van anderen doet mij die mening toe inderdaad

            • wif1 zegt

              17 oktober 2015 om 19:33

              @superleggera89: ? Maar dan ben ik degene die opgepakt wordt. De gevallen waar ik op duldt zijn eigenlijk gevallen waarin de politie past komt op het moment dat het telaat is.

              Login om te reageren
  16. boltiev6 zegt

    17 oktober 2015 om 09:56

    De rij opleiding bij de wouten schiet ernstig te kort. Het lijkt mij dat ze zeker door het verkeer mogen razen voor een spoedgeval. Ik woon in een drukke stad, Ik zie regelmatig hoe deze mannen blunderend en levensgevaarlijk door het verkeer laveren. Tenenkrommend werkelijk. Ze kunnen gewoon niet rijden. Arrogantie speelt ook mee. (zo van; oprotten allemaal, wij zijn hier de wouten) motoragenten hebben wel een goede rijopleiding, deze gasten zijn altijd correct en denken aan veiligheid. ze zijn natuurlijk ook kwetsbaar op zo,n brommer. Ambulances daarentegen betrap ik maar zelden of nooit op onveilig rijden. Wanneer ik een brandweerauto met sirenes hoor aankomen, parkeer ik snel mijn auto en duik diep weg in een greppel. (bij wijze van spreken) echte kamikazepiloten die gasten

    Login om te reageren
    • trustmeiamanengineer zegt

      17 oktober 2015 om 10:17

      @boltiev6: probeer jij maar eens een vrachtwagen van dertig ton in 10 minuten naar een melding te loodsen door een drukke stad vol met mensen die niet kunnen rijden…
      Wat betreft de rijopleiding bij de Politie ben ik het met je eens, die zou vele malen beter kunnen voor de gewone agent in de Touran en Transporters (fatsoenlijke auto’s zou ook helpen) . De motoragenten en snelwegpolitie hebben veel betere opleidingen.

      Login om te reageren
      • boltiev6 zegt

        17 oktober 2015 om 10:36

        @trustmeiamanengineer: Die opmerking over de brandweer is niet bedoeld als kritiek. Juist omdat het zulke gevaartes zijn is een aanrijding met zo,n wagen het laatste wat je wilt. Net als de ambulances wekken ze bij mij nooit irritatie op.
        Opvallend is dat de politie mij wel heel regelmatig irriteert. (muzv idd motoragenten of verkeerspolitie)

        Login om te reageren
  17. ThomasBol zegt

    17 oktober 2015 om 10:11

    Klaag klaag klaag. Wat een k-land begint dat Nederland te worden, zeg. Verbeter de wereld, begin bij jezelf.

    Login om te reageren
    • aquila2003 zegt

      17 oktober 2015 om 10:24

      @thomasbol: klaagt ie :’>

      Login om te reageren
    • ablogjunk zegt

      17 oktober 2015 om 10:36

      @thomasbol: Doei! Stuur even een kaartje als je op je plaats van bestemming bent aangekomen.

      Login om te reageren
      • ThomasBol zegt

        17 oktober 2015 om 17:41

        @ablogjunk: dat is al enige tijd geleden gebeurd ;-)

        Login om te reageren
  18. reactief zegt

    17 oktober 2015 om 10:18

    Een stijging van 20% op een miniem meldingen. Dat zegt niet zoveel, wat waren de cijfers van het jaar daarvoor bijvoorbeeld? 100 meer of minder kan ook de jaarfluctuatie zijn…

    Maar goed, het klagen past bij het Nederland van deze tijd. Waarin men anderen het licht in de ogen niet gunt. Vooral omdat ze vinden dat ze het zelf slechter hebben.

    Login om te reageren
  19. citroenvisa zegt

    17 oktober 2015 om 10:40

    Recent extreem gebumperkleefd (<50cm bij 50km/u) door een ambulance zonder lichtsignalen terwijl ik geen kant op kon. Uiteindelijk naar rechts gegaan een voorsorteerstrook op om hem langs te lateb en weer terug naar links, wat tegenwoordig dus niet meer mag. Twee weken later een boete in de bus dat ik daar 58 heb gereden… Wou dat m'n dashcam ook achteruit keek!

    Login om te reageren
  20. FB_100002246269469 zegt

    17 oktober 2015 om 10:43

    Nou…. er is echt niet altijd sprake van spoed. Toen ik (in mijn jeugd) na een avondje stappen ben opgepakt, hebben ze 100 gereden waar er 50 toegestaan was, door elk rood stoplicht gereden en toen ze me hadden afgeleverd zijn ze nog 5 minuten blijven staan om te kletsen. Toen ik vriendelijk vroeg waarom ze door reed reden kreeg ik het professionele antwoord: “je moet je bek houden”
    Als je vrienden hebt wat in de politie zitten dan weet je dat dit vaker gebeurt.

    Login om te reageren
  21. kapitein187 zegt

    17 oktober 2015 om 11:14

    Ach vaak genoeg ook dat bij ons de politieautos het rode licht negeren bij de politiebureau. Wanneer ze weggaan (met spoed) snap ik het. Maar als ze terug komen rijden ze 90% van de tijd ook door rood..

    Login om te reageren
    • parker zegt

      17 oktober 2015 om 11:35

      @kapitein187: het politiebureau

      Login om te reageren
      • kapitein187 zegt

        17 oktober 2015 om 12:27

        @parker: slip of my fingers.

        Login om te reageren
  22. galgootje zegt

    17 oktober 2015 om 11:38

    Reageerd?

    Login om te reageren
  23. mgmgb zegt

    17 oktober 2015 om 11:43

    Jarenlang heb ik iedere dag meerdere keren een motoragent vlak voor mijn deur een stuk fietspad zien pakken om, langs het stoplicht voor fietsers, schuin het kruispunt over te steken naar de snelweg toe. Dit had niets met haast te maken, dit was een motoragent die te lui was om een stukje om te rijden en vond dat een straat niet doodlopend is voor een motorrijder als het overgaat in een fietspad. Meerdere keren mensen op de fiets zich helemaal rot zien schrikken. Ook weleens melding van gemaakt, ik had het maar verzonnen volgens de politie. Toen ik er een foto van had gemaakt ging het om een ‘specifiek incident’ volgens de dames aan de balie. Dat stelletje eikels houdt elkaar gewoon een hand boven het hoofd en voelt zich verheven boven de wet die ze moeten handhaven.

    Login om te reageren
  24. snorrie zegt

    17 oktober 2015 om 11:48

    Lekker zeuren hoor. Totdat je ze zelf een keer nodig hebt. Van mij mogen ze de zeurders op een zwarte lijst zetten. Laat ze het maar lekker zelf uitzoeken wanneer er een insluiper rond loopt en de popo zonder lawaai snel ter plaatse moet komen. Word er een beetje flauw van. Altijd maar dat gezeik en maar bemoeien met de hulpverleners. We mogen met zijn allen blij zijn dat er nog mensen zijn die dat werk willen doen.

    Login om te reageren
    • snorrie zegt

      17 oktober 2015 om 11:48

      @snorrie: *amen

      Login om te reageren
    • norge zegt

      17 oktober 2015 om 13:02

      @snorrie: Politie die komt bij een inbraak……ech nie…..En ik zou zoiets graag zelf willen oplossen…

      Login om te reageren
      • snorrie zegt

        17 oktober 2015 om 14:08

        @norge: je snapt m’n punt?

        Login om te reageren
        • dedon zegt

          17 oktober 2015 om 17:49

          @snorrie: Uiteraard NIET!
          Iedereen klaagt over iedereen. Ook in andere beroepen. Dat betekend dan nog niet dat ze dan ineens de klagers geen hulp meer moeten bieden. Wat een onzin! Erg typisch weer van deze samenleving. Stel je voor dat we onze verantwoordelijkheid nemen! Nee, ze moeten gewoon hand in eigen boezem steken, en als er geklaagd wordt dat serieus nemen, en je gewoon aan de regels houden. En als er geen spoed bij is, dan zijn dat precies dezelfde regels als de burgers. Klaar!

          Login om te reageren
          • snorrie zegt

            17 oktober 2015 om 20:30

            @dedon: wanneer iedereen zijn/haar verantwoordelijkheid zou nemen hoeft er ook niet geklaagd te worden. Want de popo hoeft dan ook niet in te grijpen. Van mij mag de politie overal te hard rijden, spoed of geen spoed. Laat iedereen er maar aan wennen dat wanneer je een auto met blauwe lampen, en strepen op de zijkant aan ziet komen je maar beter kunt uitkijken.

            Login om te reageren
      • e1000bmw zegt

        17 oktober 2015 om 18:15

        @norge: hey, hallo! Dan moeten ze na elke melding weer een flacon olie erin gooien… Met de extra kosten van dien…

        Login om te reageren
  25. desjonnies zegt

    17 oktober 2015 om 11:51

    ” De mensen die klagen hebben geen leven ”

    Leuk maar als ik door Rotterdam rijdt voor mijn werk, is zijn alle doorgaande wegen in de stad, ooit bedoeld om het verkeer goed door te laten stromen veranderd in één lullig baantje.

    Voeg daar nog de snelheid-overtreding dictatuur aan toe en de gemiddelde auto in Rotterdam rijdt tussen de 35 – en 40 km/u uit angst voor – ook ik –

    Dus als er een Volkswagen busje met twee van die klojo’s achter me zit te duwen omdat ik 40 km/u op de Oldegaarde rijd – zo’n perfect voorbeeld van een automobilistje pesten weg- van twee naar één rijstrook gedegradeerd en een flits locatie, bekijken ze het maar, zij hadden geen zwaailichten noch sirenes aan en ik ga voor hun geen prent riskeren.

    Login om te reageren
    • snorrie zegt

      17 oktober 2015 om 12:07

      @desjonnies: https://nl.m.wiktionary.org/wiki/klojo

      Login om te reageren
  26. postzegel zegt

    17 oktober 2015 om 11:52

    Één keer een politie touran zien drukken voor mij. Was asociaal. Had net voor t eerst gesneeuwd, en het sneeuwde nog. Nadering van de bebouwde kom. Weg van 80 naar 70 naar 50. Auto voor de touran was een bejaarde (wie rijdt er anders in een Daithatsu Move?) en was erg onzeker met z’n zomerbandjes in de verse sneeuw. Reed 30 ofzo. Touran zat bijna letterlijk op z’n bumper op te duwen. Niets afstand houden ofzo qua weersomstandigheden.
    Agent had t duidelijk niet in de gaten, want er voorbij gaan deed ie ook niet, terwijl daar mogelijkheden genoeg voor waren.

    T zijn net mensen. Dus toen heb ik mij goed geërgerd aan z’n gedrag. Want ik ben ook maar een mens. (lik me dan!!)

    Login om te reageren
  27. Robert zegt

    17 oktober 2015 om 12:05

    Bij ons in de wijk zit een politiepost. Er tegenover een klein winkelcentrum. In het begin wilden de popo’s nog wel eens de surveillance-auto op de stoep of in de bocht parkeren, als de snackbar of afhaalchinees werd bezocht, maar na de nodige ophef in de pers en sociale media is daar wel een interne memo aan besteed, denk ik zo.

    Jammer alleen dat sommige van die gasten nog steeds denken dat de fietspaden ook tot het domein van de motoren behoren. Onuitroeibaar gedrag.

    Login om te reageren
  28. blaze3027 zegt

    17 oktober 2015 om 12:12

    Ik heb er een zien crashen in vlaardingen. Ging net te snel ….. boem
    Heb me kapot gelachen (niemand was gewond geraakt)

    Login om te reageren
  29. grrrrommmmm zegt

    17 oktober 2015 om 12:24

    Als we daar de gedragingen van de normale automobilist tegen zetten, doen ze t dus heeeeeeeeel netjes

    Login om te reageren
  30. norge zegt

    17 oktober 2015 om 12:36

    Tja als ik naar de dienstauto’s kijk die jullie in NL hebben begrijp ik waarom er zo slecht gereden wordt..

    Login om te reageren
  31. dewitt zegt

    17 oktober 2015 om 13:43

    Ach ze kunnen het mooi brengen … Heb een aantal keer mee gemaakt dat je met gang wordt in gehaald door die mobiele belasting inspecteurs om er vervolgens achter te staan bij de Mac drive in Hoorn

    Login om te reageren
  32. reistje zegt

    17 oktober 2015 om 14:31

    Het probleem is dat ze net als diplomaten niemand hebben die ze straft, pakt of controleert. Ook als agent met haast (met of zonder zwaailicht en sirene) zijn er regels waar zei zich aan moeten houden. En dan heb je nog het feit dat ze dus niet of amper gecontroleerd worden en het dus aantrekkelijk is om misbruik te maken van hun machtsfunctie. En ja er zijn agenten die zich netjes gedragen maar ook die haast hebben om naar de friettent te rijden en dan maar op de stoep parkeren want tja… Waarom niet? Als iemand er iets van zegt zeg je dat je snel inzetbaar moet zijn en het daarom oke is….

    Maar goed ik heb geen goed woord meer over voor de politie. Met dank aan bepaalde agenten, jammer voor de KLEINE GROEP goede agenten.

    Login om te reageren
  33. levivdw97 zegt

    17 oktober 2015 om 17:28

    Tsja, het is toch wel redelijk nodig als er een ligt te creperen op de weg

    Login om te reageren
  34. w0o0dy zegt

    17 oktober 2015 om 22:20

    Rij vaak langs het KLPD in Driebergen en het aantal keren dat ze met zwaailicht als debielen voorbij komen vliegen in de spits en dan vervolgens zonder zwaailicht keurig in de normale rij voorbij het pand rijden en netjes wachten voor het stoplicht.. Niet te tellen. Op zich niet zo erg.. Maar als je bij het slalommen iemand bijna de vangrails in rijdt en dan netjes zonder zwaailicht de afrit neemt in de file voorbij het pand dan kun je een telefoontje verwachten. Niet omdat ik zo’n zeikerd ben, niet omdat ik geen enkele politieman/vrouw waardeer.. Maar gewoon om de leiding te attenderen op de normen onder het personeel.
    Zaken in dienst van de functie moeten gewoon mogen. Burgers in gevaar brengen omdat jij haast hebt aan het eind van je werkdag om naar huis te gaan.. Nee niet oké.
    De agent die 3 keer van rijbaan wisselde zonder richting aangeven was er zonder commentaar mee weggekomen.. Tot hij verkeerd voorsorteerde en op t laatste moment toch de afslag naar rechts nam en me afsneed en ik er bijna op klapte.
    “Oké, wij gaan even praten”
    Jammer dat ze dan niet in staat zijn hun eigen falen onder ogen te zien. Zonder zelfkritiek weinig kans op verbetering. Helaas oké dit soort klojos werken bij de politie. Niet dramatisch maar het helpt ook niet echt bij het opwekken van respect voor het uniform (al hoort het te gaan over respect voor de persoon IN het uniform.

    Login om te reageren
  35. retsok zegt

    17 oktober 2015 om 23:42

    Weet je wat mij opvalt in deze discussie? Dat de agenten zich wijselijk stilhouden in deze discussie. Dat zegt mij al genoeg!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North