• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Autovlogger crasht Honda S2000 in NL

Auteur: willeme, gepost 4 januari 2021 om 15:03 – 29 Reacties

Autovlogger crasht Honda S2000

Het gebeurt niet vaak, maar het is nu gebeurd. Een Autovlogger crasht een Honda S2000. Au.

De Honda S2000 is een beetje een ambivalente auto. Enerzijds is het de perfecte wagen voor petrolheads. De cabrio heeft een hoogtoerige F20C-viercilinder die tot 9.000 toeren kan klimmen, achterwielaandrijving, sper en een handbak. Oh ja, het is een fraai model en het dak kan ook nog eens open!

Anderzijds is het chassis niet zeer verfijnd, is de achterkant te ‘los’ en de besturing te traag en gevoelloos. Zeker om dat tweede punt goed op te kunnen vangen. Honda pakte deze problemen van de auto aan gedurende de (10 jarige!) looptijd van de auto. Zo briljant als een Integra Type-R of NSX werd de auto niet, maar het is absoluut een klassieker in de dop.

Autovlogger crasht Honda S2000

Autovlogger crasht Honda S2000

Logisch dus dat het voornamelijk petrolheads zijn die een S2000 opsporen. Dat kan als projectauto, opknapper of gewoon als daily. Een S2K is erg betrouwbaar, dus waarom niet? Nou, de vroegere exemplaren hebben geen ESP (dat Honda VSC noemt). Daar kwam een autovlogger achter gisteren. Ter hoogte van Waverveen crashte de autovlogger zijn Honda S2000, een Monte Carlo-blauwe ‘AP1’.

  • Autovlogger crasht Honda S2000

De auto reed eerst op de N212 in de buurt van Wilnis. Voor wie Waverveen en Wilnis niet kent, dat is het stuk tussen Amsterdam en Utrecht dat niet Abcoude heet. Bij het opkomen van de N201 gaf de bestuurder wat gas, waardoor de achterkant uitbrak. Daarbij raakte de Honda S2000 van de autovlogger een lantaarnpaal.

De auto kwam op de berm terecht. Helaas geen zacht bedje van mos en gras, maar een verhoogde berm enkel en alleen opgetrokken uit steen. De auto raakte dan ook zwaarbeschadigd. Wat er allemaal mis met de auto, kun je op deze video bekijken.

Fotocredits: PetersHotNieuws

Hoe het is om een S2000 te bezitten, kun je zien in onderstaande video. (DISCLAIMER: dit is NIET de gecrashte Honda S2000):

Meer lezen? Check hier de Honda S2000 special!

Met dank aan Peter voor het tippen!

Ook interessant!

  • Wie wil deze Honda S2000 hebben voor €130k?
  • Video: haastige Honda heeft heel veel haast
  • veranderd
    Lief en schattig? Deze Honda e is stoer en wild
  • Hybride Honda HR-V
    Hybride Honda HR-V voor Europa (en ook NL!)

Nieuwste artikelen

  • Video: De slechtste vrachtwagenchauffeur
  • Dit verandert er aan jouw Tesla na de grote Kerstmis-update
  • Mercedes geeft eerste beelden van vernieuwde S-Klasse prijs
  • Gespot – V10-legendes ontmoeten elkaar in Nederland!
FacebookTweetPinLinkedIn

ap1, Cabrio, crash, Honda, s2000, youngtimer

Vorig bericht: « Opgefriste Bentayga Hybrid is alsnog erg dorstig varkentje
Volgend bericht: Volkswagen Golf 8 GTI Clubsport rijtest »

Lees Interacties

Reacties

  1. TNThomas zegt

    4 januari 2021 om 15:11

    Als ik de video van deze ‘vlogger’ kijk lijkt me de auto niet in geweldige staat te zijn. Vooral veel roest, maar blijft jammer van de S2000. Wel valt mij op dat in de intro van die video te zien is dat hij van doorrijden houdt. Misschien toch af en toe wat rustiger aan moeten doen…

    Login om te reageren
    • seanxtype zegt

      4 januari 2021 om 19:19

      @tnthomas: probeer eerder maar eens een s2000 zonder roest te vinden.

      Login om te reageren
    • alcantara zegt

      4 januari 2021 om 19:38

      Als je niet van doorrijden houdt koop je toch niet zo’n auto?

      Login om te reageren
  2. White_Lightning zegt

    4 januari 2021 om 15:25

    Een setje winterbanden doet vaak ook wonderen op een koud en nat wegdek…

    Login om te reageren
    • TheMaster zegt

      4 januari 2021 om 15:30

      Met deze tempraturen niks mis met een set kwalitatief goede zomerbanden. Geen half versleten extreme budget Nankang NS-20 banden met een gare ophanging en versleten remmen.

      Login om te reageren
    • Wolfeschlegelsteinhausenbergerdorff zegt

      4 januari 2021 om 16:00

      Zolang er geen sneeuw/ijs ligt, zijn zomerbanden echt niet nodig om ongelukken te voorkomen. Je moet gewoon je rijstijl een beetje aanpassen aan de omstandigheden (ook met winterbanden).

      Login om te reageren
  3. SimonMc zegt

    4 januari 2021 om 15:44

    Auw… Deze doet mij extra pijn, gezien ik ook een Honda S2000 heb gehad in deze kleur ( dak niet), waarmee ik zeer gelijkaardig heb gebotst.
    Alleen was bij mij de motorkap intact, maar linksvoor identiek hetzelfde. Accelereren, uitbreken, graskant op en gracht in…waar een muurtje in stond met een betonnen ligger er bovenop.

    Login om te reageren
  4. joris1988 zegt

    4 januari 2021 om 15:44

    S2000 chassis niet verfijnd 😂

    Login om te reageren
    • goodfellar1 zegt

      4 januari 2021 om 18:19

      @joris1988: ik las dit ook met verbazing

      Login om te reageren
  5. christian85 zegt

    4 januari 2021 om 15:54

    Vloggen is één, kunnen rijden is een ander verhaal

    Login om te reageren
    • Wolfeschlegelsteinhausenbergerdorff zegt

      4 januari 2021 om 16:02

      Youtube doesn’t buy you skills!

      Login om te reageren
  6. bernoulli zegt

    4 januari 2021 om 15:56

    Kavel 74 op BVA Auctions.

    Login om te reageren
    • SWijst zegt

      4 januari 2021 om 23:30

      @bernoulli: uit interesse gaan kijken op BVA.
      Blijkt een bekende te zijn want mijn pa was namelijk eerste eigenaar van de aangeboden Honda S2000. Blijft een gave bak en hoop ooit zelf een S2000 te kunnen bemachtigen.

      Login om te reageren
  7. toyotafortuner zegt

    4 januari 2021 om 16:16

    Rip lekker gekleurde S2K

    Login om te reageren
  8. alfapeter zegt

    4 januari 2021 om 16:23

    Het lijkt vandaag wel accidentblog.

    Login om te reageren
  9. evdw zegt

    4 januari 2021 om 16:52

    Peters proefrit?

    Login om te reageren
  10. mpgc zegt

    4 januari 2021 om 17:21

    Ik las ergens dat die vlogger de auto wilde ombouwen tot circuitauto. Misschien eerst een race licentie halen?

    Login om te reageren
    • jmeverts zegt

      4 januari 2021 om 23:32

      @mpgc: of eerst een antislipcursus volgen

      Login om te reageren
  11. Dutchdriftking zegt

    4 januari 2021 om 17:29

    Tja, shit happens. Nu opknappen als mooie content voor zijn kanaal.

    Login om te reageren
  12. goodfellar1 zegt

    4 januari 2021 om 17:44

    Oef :/ RIP

    Login om te reageren
  13. alcantara zegt

    4 januari 2021 om 19:18

    Mooi zo! Weer een petjesauto minder op de weg.
    Kan ik weer iets veiliger op pad in mijn mooie ’19 Renault Captur.
    Die bovendien van veel meer opties en comfort is voorzien dan deze overjarige Honda.

    Login om te reageren
    • shalomleon zegt

      5 januari 2021 om 08:16

      @alcantara: als je een S2000 helemaal zou uitbouwen met de volledige auto-style encyclopedie, heeft ie nog steeds minder plastic dan uw “mooie” captur.

      Login om te reageren
  14. ghost zegt

    4 januari 2021 om 19:22

    Peter Shot News 😂

    Login om te reageren
  15. PunicaOase zegt

    4 januari 2021 om 19:40

    Heb de facelift versie 4 jaar gehad.. en daarmee ook een keer achterstevoren gegaan bij een ‘draaiende’ oprit naar de snelweg.. schrok me de tandjes.. en die had dus al wel VSA.. Topauto, maar vooral in de pre-facelift-versie zoals deze moet je goed opletten en sturen..

    Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      5 januari 2021 om 08:39

      @punicaoase: Hier komt de leek even in mij, maar wat is een VSA? Een hulpsysteem?

      Login om te reageren
      • PunicaOase zegt

        5 januari 2021 om 11:27

        @viezefreddyw: ja klopt, VSA is een hulpsysteem van Honda, soort ESP.. in de tekst van deze blog noemen ze het VSC, maar op het knopje in mijn S2000 stond VSA en dat zie ik ook op de plaatjes op Google, dus zal wel een typefout zijn van de blogger ;-)

        Login om te reageren
        • PunicaOase zegt

          5 januari 2021 om 11:29

          @punicaoase: het staat voor Vehicle Stability Assist

          Login om te reageren
  16. jmeverts zegt

    4 januari 2021 om 23:35

    Niets mis met rijeigenschappen van een s2000…

    Login om te reageren
  17. Tom zegt

    5 januari 2021 om 13:49

    Zelf ook 45k afgelegd in een half jaar in een rechtsgestuurde S2000. Het chassis is in tegenstelling tot wat de autoblogger van dienst beweert: zeer verfijnd. Het is echter wel zaak om alle ophangingsrubbers in tip top conditie te houden, maar dat gaat op voor elke auto. Het nadeel van een S2000 is de zeer beperkte stuuruitslag, daardoor is het soms lastig om een drift op te vangen. Om een drift goed op te vangen moet je voor je gevoel nog meer kunnen sturen maar je zit al aan de maximale stuuruitslag en als je hoef nog in het tapijt zit ben je verworden tot passagier.

    Na aanschaf ben ik de grenzen van mijn auto gaan opzoeken op een verlaten stuk asfalt op een nieuwbouw industrie terrein. Daar twee keer gespind en met die kennis in het achterhoofd er voor gezorgd niet meer bij die grenzen in de buurt te komen op de openbare weg. Duur lesgeld voor de autovlogger in casu. Zonde. Dure auto’s om te repareren.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North