• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Opgefriste Bentayga Hybrid is alsnog erg dorstig varkentje

Auteur: willeme, gepost 4 januari 2021 om 14:21 – 20 Reacties

Opgefriste Bentayga Hybrid

De opgefriste Bentayga Hybrid spat je scherm op!

Het is een van de meest waanzinnige corpulente auto’s van de laatste jaren: de Bentley Bentayga. De enorme SUV gaat verder daar waar de Range Rover stopt. Niet zozeer qua formaat, wel qua motor. De Bentayga kan namelijk met een heuse twaalfcilinder besteld worden.

Maar sinds de facelift is dat model in Nederland niet meer verkrijgbaar. Zo’n motor is toch een beetje overkill. En ondanks dat zelfs de rijkere klanten de CO2-boete zonder problemen ophoesten, is het zonde geld. Geef je een klein vermogen aan moedertje staat uit voor de privilege om een twaalfcilinder op kenteken te mogen zetten, mag je niet harder dan 100 km/u. De vernieuwde Bentayga Hybrid is dan wellicht een betere optie.

Opgefriste Bentayga Hybrid

Zo’n organisatie moet je gewoon van binnenuit aanpakken en dat doe je het beste met een plug-in hybride. Die kunnen namelijk kortstondig elektrisch rijden, waardoor het officiële verbruikscijfer onrealistisch laag (en gunstig) is. Op die manier heeft de Nederlandse leaserijder jarenlang dikke SUV’s kunnen rijden. Nu zijn de betere volkszangers, voetballers en vloggers aan de beurt.

  • Opgefriste Bentayga Hybrid
  • Opgefriste Bentayga Hybrid
  • Opgefriste Bentayga Hybrid
  • Opgefriste Bentayga Hybrid
  • Opgefriste Bentayga Hybrid

Opgefriste Bentayga Hybrid

Bij de vernieuwde Bentayga Hybrid moet je er niet te veel bij voorstellen. De Britten communiceren namelijk 50 kilometer aan elektrische range voor de dikke PHEV. Dat is dat wel volgens de NEDC, die we al jaren niet meer gebruiken (behalve als de range tegenvalt). De elektromotor wordt bijgestaan door een 3.0 V6 van Audi-origine. Het systeemvermogen bedraagt 449 pk en het systeemkoppel is 700 Nm.

  • Opgefriste Bentayga Hybrid
  • Opgefriste Bentayga Hybrid
  • Opgefriste Bentayga Hybrid

Actieradius

De totale actieradius van de gafeclifte Bentayga Hybrid bedraagt 862 km, alhoewel dat óók weer volgens de verouderde NEDC-methode is. Volgens de WLTP is het elektrische rijbereik van de corpulente Bentley 39 kilometer en de totale actieradius 750 km, maar ook dan moet je rustig aan doen. Het is immers een enorm zware auto en gewicht in beweging brengen kost nu eenmaal veel energie. Volgens Bentley kun je 1 op 30 halen, maar dat lijkt ons ernstig optimistisch. Als die accu leeg is, moet de eenvoudige V6 meer dan 2.500 kilo aan auto meezeulen.

  • Opgefriste Bentayga Hybrid
  • Opgefriste Bentayga Hybrid

Prijs vernieuwde Bentayga Hybrid

Volgas kun je in 5,5 tellen naar de 100 snellen. De topsnelheid is 254 km/u. Prijzen zijn nog niet bekend. Voor de facelift was de Hybrid de goedkoopste manier om een nieuwe Bentley aan te schaffen: 182.473 euro.

De opgefriste Bentley Bentayga is slechts een beginnetje voor de Britten, die in een paar jaar tijd volledig elektrische aandrijflijnen willen (lees: moeten) gaan gebruiken. De daadwerkelijke nieuwprijzen zullen te zijner tijd volgen.

Ook interessant!

  • Bentley Bentayga Hybrid rijtest video
    Bentley Bentayga Hybrid rijtest video
  • Bentley Bentayga in brand gestoken in Zaandam
    Bentley Bentayga in brand gestoken in Zaandam
  • bentayga-s-
    Bentley Bentayga S is hier en dit voegt het toe
  • Bentley Bentayga lichter
    Bentley Bentayga lichter dankzij carbon velg

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

bentayga, Bentley, facelift, Hybrid, Hybride, plug-in, SUV, v6, Video

Vorig bericht: « Video: aanhanger gaat Joost en Annabel achterna
Volgend bericht: Autovlogger crasht Honda S2000 in NL »

Lees Interacties

Reacties

  1. erce zegt

    4 januari 2021 om 15:02

    Goed, waar lees ik nou dat het alsnog een erg dorstig varkentje is?

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      4 januari 2021 om 15:19

      De auto haalt volgens Bentley 1 op 30, volgens de NEDC wel te verstaan. In de praktijk zal dit het verbruik een stuk hoger liggen, zeker als de accu leeg is en de V6 aan het werk moet.

      Login om te reageren
  2. dalmore zegt

    4 januari 2021 om 15:25

    Nog steeds vind ik het een mislukte fusie van verschillende modellen .. past nergens thuis. Jammer want hij zal voortreffelijk rijden

    Login om te reageren
  3. pindakoning zegt

    4 januari 2021 om 15:49

    Grappig dat Apple CarPlay: zit iemand in een Bentley naar hetzelfde scherm te kijken als iemand in een Dacia. Toont mijn inziens aan hoe fijn CarPlay is

    Login om te reageren
    • henk123456 zegt

      4 januari 2021 om 18:20

      Ik heb het vrij snel weer uitgeschakeld. Werkt minder fijn dan de iDrive. Heb het sindsdien ook niet gemist

      Login om te reageren
  4. galverink zegt

    4 januari 2021 om 15:50

    Aan de rechterzijde wijzen de schoepjes in het wiel naar voren, aan de linkerzijde naar achteren. Triest dat zo’n duur merk niet de moeite neemt om dat goed te doen zeg.

    Login om te reageren
    • escort77 zegt

      4 januari 2021 om 16:06

      @galverink: “directionele velgen” is wat je bedoelt. Als er voor en achter ook nog verschil is in breedte komen er dan 4 verschillende velgen op 1 auto. Lastig en duur maar maakt een dure auto wel af.

      Login om te reageren
      • imaginenl zegt

        4 januari 2021 om 16:51

        Smart doet levert al jaren verschillende velgen (voor en achter) dus met dat lastig en duur zal het wel meevallen

        Login om te reageren
      • bierbuik zegt

        4 januari 2021 om 16:59

        @escort77: de Mercedes SLR had dit ook, elke hoek een andere velg. Kan je ze links/rechts eventueel nog omruilen als je je lolbroek aanhebt

        Login om te reageren
  5. BerlingoHdi zegt

    4 januari 2021 om 15:58

    Enige voordeel van deze PHEV is dat je dicht bij de ingang van de McDonald’s mag parkeren.

    Login om te reageren
  6. Pallas zegt

    4 januari 2021 om 16:36

    Blijft een lelijk ding, bah

    Login om te reageren
  7. Dutchdriftking zegt

    4 januari 2021 om 17:16

    Geen W12? Nog een reden om voor de Flying Spur te gaan. Een V8 of V6 is voor het gepeupel.

    Login om te reageren
  8. intimrasiert zegt

    4 januari 2021 om 17:59

    Ik zou hem voor de NL markt de ‘’Ben-tayga BPM’ noemen. En de W12 Ben-voor.

    Login om te reageren
    • piebepost zegt

      5 januari 2021 om 00:30

      Ik moest 3 keer lezen maar heb toch een beetje gegniffeld.

      Login om te reageren
  9. vaakbenjetebang zegt

    4 januari 2021 om 19:50

    Op die headerfoto heeft Bentley wel knap met het perspectief gespeeld om de auto wat minder monsterlijk groot te laten lijken.

    Login om te reageren
  10. Maarten123 zegt

    4 januari 2021 om 21:09

    En toch zal het menig soccermom lukken om 90% van de tijd elektrisch te rijden.

    Ook heeft stekkeren veel voordeel met standverwarming en -koeling.

    De Gooische mama’s kregen vroeger veel commentaar als ze met de Range Rover de kids naar school brachten of naar de kapper gingen. Die lui kunnen ze nu de bek snoeren. Zo’n stekkerauto heeft links oordelend Nederland nl nog steeds geen antwoord op. Komt inderdaad bij dat je overal vooraan mag parkeren. Ideaal.

    Login om te reageren
    • Variomatic zegt

      5 januari 2021 om 20:47

      @maarten123: en je betaalt er geen monsterbedrag aan bpm over!!

      Login om te reageren
  11. remco zegt

    4 januari 2021 om 21:11

    Waarom adverteren ze bij nieuwe auto’s nog steeds met die NEDC cijfers? Ik dacht dat daar al lang niet meer mee werd getest?

    Login om te reageren
    • piebepost zegt

      5 januari 2021 om 00:32

      Zoals brschreven in het artikel: Voor als de WLTP tegenvalt.

      Login om te reageren
  12. herve11f zegt

    6 januari 2021 om 13:56

    Veel geld voor een 2014 Q7 hybrid

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North