• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

AVUS Audi Q7

Auteur: autoblogger, gepost 19 mei 2009 om 11:18 – 47 Reacties

AVUS Q7
Samen met AVUS kun je je Q7 maar liefst 90mm verlagen.

Tevens gaf men de 4.2L TDI wat nieuwe software en daardoor heeft de SUV nu 365 pk in plaats van de standaard 326 pk. Het koppel neemt toe van 760 Nm tot een zeer nette 880 Nm. De Audi gaat van 0-100 in 6 seconden, dat is inclusief 23-inchers… De topsnelheid is 245 km/u.

The Audi Q7 – better known as a Sport Utility Vehicle – is one of those cars you cannot ignore. Basically it is very comfortable and safe together and it doesn’t matter whether it is the family man or woman driving it. It is the counterpart for all those estate and saloon cars Audi offers. Nevertheless there is still potential for modifications which AVUS PERFORMANCE proves again.

Their basis is the 4.2L TDI with air suspension and some other gimmicks. The air suspension is the key for adjusting the Q7 to a new level in combination with the electronic lowering module it can be lowered up to 90mm. Additionally the 23“ wheels in silver, titanium (or every other color for an extra fee) combined with the custom made wheel spacers fit the Q7 like a glove.

To give it some extra power the 4.2L TDI ECU got a new software which boosts the Q7 from a stock 326bhp to 365bhp. Torque increases from 760NM to 880NM. Being modified the Audi now sprints from 0-62mph in 6.0s (with 23“ wheels) and reaches a top speed of 245km/h.

Furthermore modifications like the painted front grill cover, the eyelids and the new rear tips make it even more outstanding. Additionally the red taillights and led daytime running lights give it some extra glance. With its dimming function these look as if they were originally fitted by Audi.

To top the package off a tv-activation and additional monitors for the headrests are available also.
– Lowering module 1499€ (up to 90mm lowering)
– Red taillights 469€
– LED daytime running lights 1189€
– Custom made wheel spacers 549€
– 23” Wheels 5290€
– Eyelids 249€
– matt black rear tips 549€
– black front grill cover 199€
– modified ECU with 365bhp: 1400€
alltogther:139.399€

Ook interessant!

  • Audi Q7 55 TFSIe rijtest video
  • Audi dealerschap onder water
  • Audi Q7
    Waarom jij een Audi Q7 wil
  • Audi RS3 Performance rijtest video
    Audi RS3 Performance Edition rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz
  • Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
  • Bugatti krijgt een keiharde primeur van Rimac
  • Volvo XC60 Executive Edition
    Volvo maakt van de XC60 een heerlijke dikzak
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, avus-performance, Q7, tuning

Vorig bericht: « Als Opel gekocht wordt door Fiat dan verdwijnt Lancia?
Volgend bericht: Porsche zoekt investeerders (9 miljard schuld is best veel) »

Lees Interacties

Reacties

  1. SupercarFan zegt

    19 mei 2009 om 11:23

    ziet er dik uit :O

    Login om te reageren
  2. onzin zegt

    19 mei 2009 om 11:25

    idd erg gaaf

    Login om te reageren
  3. Maikel zegt

    19 mei 2009 om 11:25

    Ik vind hem mooier dan de ABT-AS7(R)
    en die Rinspeed pantoffles staan hem ook goed ;)

    Login om te reageren
  4. Neptukker zegt

    19 mei 2009 om 11:28

    complimenten. Ziet er veel beter uit dn het origineel. Je bent wel een sukkel als je er een koopt. De auto is nu zo verlaagd dat je veel betet voor een A6 kunt gaan als je toch geen SUVve auto wilt.

    Login om te reageren
  5. Thomas911 zegt

    19 mei 2009 om 11:29

    6 sec is zeker niet slecht voor dit bakbeest en wat lager op zn poten oogt wel nice. Super wagen, beetje aso, maar denk dat je snel overtuigd bent van zo een salon op wielen.
    Ik vind hem super die Q7! Al gaat mn voorkeur voor de luxe suv’s naar de RR Vogue met Kahn-velgjes er onder!

    Login om te reageren
  6. Entwicklung88 zegt

    19 mei 2009 om 11:29

    23 inch?! Zal weinig van dat ‘comfort’ overblijven dunkt me..

    Login om te reageren
  7. Laue zegt

    19 mei 2009 om 11:31

    @ Netptukker,

    Een verlaagde Q7 heeft nog steeds niet de instap van een a6. zelfs een a6 allroad komt er niet aan.

    Login om te reageren
  8. C6_R zegt

    19 mei 2009 om 11:33

    Verlaagt en topsnelheid? Volgens mij zijn de verkeerde foto’s gebruikt, het gaat hier toch om een SUV?

    Login om te reageren
  9. InViewAhumbleVaudevillianVeteran zegt

    19 mei 2009 om 11:33

    Subtiel is denk ik niet het juiste woord voor deze auto maar dat komt wel in mij op!
    Heel netjes en mooier dan het origineel!

    Login om te reageren
  10. Thomas911 zegt

    19 mei 2009 om 11:33

    @Neptukker, niet akkoord, de beleving in deze is compleet anders dan de A6, vooreerst zit je al stukken hoger (los van die paar cm verlaging) en zorgt dit voor een heel andere kijk op de weg.
    Het rijdt gewoon harder en het geeft wat sportievere looks
    @Maikel, helemaal mee eens! De ABT-AS7(R) oogt veeeel lomper en minder stijlvol!

    Login om te reageren
  11. AMGJunk zegt

    19 mei 2009 om 11:36

    Zo dit is wel heel mooi zeg!
    Mooier dan orgineel, ZEKER niet overdreven.
    Gewoon perfect.
    Ik zou dan wel gaan voor 21 inch wielen oid, 23 is misschien iets te veel van t goede.
    Kan deze kit ook op de V12 TDI? (die nog moet uitkomen, de facelift)

    Login om te reageren
  12. Maikel zegt

    19 mei 2009 om 11:36

    @autoblogger

    hoe komen ze op de prijs van “alltogther:139.399€ ”
    als je alles optelt en de duurste 4,2L Audi Q7 kiest kom je er nog niet??

    Audi Q7 4.2tdi pro line plus quattro 4+2p tt aut: € 122.336,-
    plus al die accesoires van Avus(= € 11.393,-) zou dus samen zijn €133.729,- waar is dan de overige € 5670,- gebleven????

    Login om te reageren
  13. Jaapie zegt

    19 mei 2009 om 11:44

    Ziet er dik uit! veel beter dan orgineel!

    Login om te reageren
  14. Phils zegt

    19 mei 2009 om 11:53

    Leuk, zou het brandstofverbruik ook dalen nu hij lager hangt?

    Login om te reageren
  15. Ricosuave zegt

    19 mei 2009 om 11:54

    Clean!!
    Ziet er zeer indrukwekkend uit!

    Login om te reageren
  16. tomE36 zegt

    19 mei 2009 om 11:55

    hahah idd phils ,dat zou zomaar eens kunnen jaah :p

    die booskijkertjes zijn mooi

    Login om te reageren
  17. Hugo zegt

    19 mei 2009 om 12:01

    Ben helemaal geen Q7 liefhebber, maar die achterkant ziet er wel heeel dik uit zeg :9

    Login om te reageren
  18. Ollie zegt

    19 mei 2009 om 12:15

    wow, wat ziet dat er vet uit. Inderdaad een cleane loop zoals velen zeggen… Als ik een Q7 had zou ik er zeker naar gekeken hebben…

    Login om te reageren
  19. Dana zegt

    19 mei 2009 om 12:15

    Een setje grotere remschijven lijkt mij geen overbodige luxe…..

    Login om te reageren
  20. BmwMPower zegt

    19 mei 2009 om 12:17

    Subtiele tuning is mooie tuning.

    Login om te reageren
  21. Majinstar zegt

    19 mei 2009 om 12:20

    Ik ben niet echt onder de indruk, maar dat wil niet zeggen dat ik hem niet mooi vind. Op straat zie je tal van X5 versies die verlaagd zijn, dus echt vernieuwend is dit niet ( op na de 23 inchers dan ).

    Login om te reageren
  22. Neal zegt

    19 mei 2009 om 12:32

    Rinspeed velgen van de Chopster

    Login om te reageren
  23. GTR zegt

    19 mei 2009 om 12:34

    WOW! Heel erg lekker. Hier hou ik wel van. Simpelachtig, love it.

    Login om te reageren
  24. BmwMPower zegt

    19 mei 2009 om 12:36

    @ Neal

    Je kan nog gelijk hebben ook!

    Login om te reageren
  25. Ricky zegt

    19 mei 2009 om 12:39

    @ Maikel

    Ik weet het niet maar zijn dat niet gewoon werkplaatskosten/man uren bij AVUS?

    OT: Zeker hele mooie Q7 zo! Ben geen fan van een ‘originele’ Q7, maar zo vind ik hem wel erg mooi!!

    Login om te reageren
  26. Maikel zegt

    19 mei 2009 om 12:42

    @ Ricky
    € 5670,- voor “gewoon” werkplaatskosten/man uren bij AVUS
    Vind ik niet helemaal gewoon maar wel erg duur, maar je kan gelijk hebben ;)

    Login om te reageren
  27. Citrofiel zegt

    19 mei 2009 om 12:50

    Maar weg is het comfort dat de Q7 schijnt te hebben en wat hem zo aangenaam maakt… Nou ja, stoer ogen staat nog altijd boven lekker rijden voor sommige mensen, zo blijkt…

    Login om te reageren
  28. Neal zegt

    19 mei 2009 om 12:55

    op het centerkapje zie je Rinspeed staan, zels die moeite nemen ze neit om het te vervangen.

    Die velgen stonden in 2005 op de Rinspeed Chopster op de IAA in Frankfurt (auto toen nog in matbruin)

    http://farm1.static.flickr.com/53/116603631_25c4cd5298.jpg?v=0

    Niettemin, vette wheels, zeker in het echt.

    Login om te reageren
  29. JoVanWittenberg zegt

    19 mei 2009 om 13:43

    Met die strip boven de voorlichten lijkt hij aggresiever. Heerlijk brute uitstraling! De Rinspeed velgen maken het plaatje compleet, alsof de Q7 hiervoor bedoeld was.

    Login om te reageren
  30. Blauwesmurf94 zegt

    19 mei 2009 om 14:16

    Lekker!:P

    Login om te reageren
  31. Bugger zegt

    19 mei 2009 om 14:40

    Ziet er stijlvol uit, alleen hadden ze die booskijkers beter vastgelast ipv een goedkoop poly latje te gebruiken.

    Login om te reageren
  32. Simpson zegt

    19 mei 2009 om 15:06

    ik vind het een A4 op steroiden.

    niet te geloven hoe vaak ik hier stijlvol en elegant zie in relatie tot zo’n mastodont als de Q7! dit is zo stijlvol en elegant als een vrouwelijke bodybuilder.

    Login om te reageren
  33. Bugger zegt

    19 mei 2009 om 15:11

    @ Simpson; Stijlvol is iets anders dan elegant. Het eerste is de wagen wel denk ik, het tweede niet maar dat beweert ook niemand!

    Login om te reageren
  34. F355GTB zegt

    19 mei 2009 om 15:53

    Als je een auto met een strakke wegligging wilt hebben, moet je gewoon geen SUV kopen. SUV’s zijn auto’s voor mode-gevoelige mensen die verder niks met auto’s (en hun rijkwaliteiten) hebben…
    Maar om nou een SUV te kopen die weer verlaagd is…, dan weet je echt niet wat je met je geld moet. Zinloze auto, dit.
    Koop dan liever een A6 Avant of een BMW 5-touring…

    Login om te reageren
  35. Nick zegt

    19 mei 2009 om 15:57

    Als je zo’n purist bent hoop dan een Lotus Elise.

    Login om te reageren
  36. xc60 zegt

    19 mei 2009 om 16:07

    waarom hebben ze niet meteen de v12 tdi genomen ipv de 4.2?:(

    Login om te reageren
  37. Johan82 zegt

    19 mei 2009 om 16:10

    Lelijke mafiawagen zo :P

    Login om te reageren
  38. kraakensmaak zegt

    19 mei 2009 om 16:30

    Velgen nog zwarte poedercoaten en het audi logo voor ook graag zwart.

    Login om te reageren
  39. Dan zegt

    19 mei 2009 om 16:45

    Booskijkers zijn lelijk. Voor de rest dikke auto!

    Login om te reageren
  40. florisw zegt

    19 mei 2009 om 16:53

    Meteen op de boot naar Dubai! Maar dan wel zonder booskijkerts!

    Login om te reageren
  41. ralfcars zegt

    19 mei 2009 om 17:16

    Nice..!! die booskijkers, ziet er eindelijk gemeen uit, ik vond het er eerst zo soft uitzien:D

    Login om te reageren
  42. db zegt

    19 mei 2009 om 17:32

    Eerst een SUV kopen en dan verlagen. Net zo handig.

    Login om te reageren
  43. Guido zegt

    19 mei 2009 om 18:21

    indrukwekkend voor een dergelijke mastodont! hij ziet er zo wel erg stoer uit :)

    Login om te reageren
  44. sven zegt

    19 mei 2009 om 19:19

    Deze foto’s zijn al superoud..

    Ik heb deze twee jaar geleden al eens op een site zijn staan!

    Er is ook een versie in de kleur Suzuka-grey met een zwart gespoten grille.

    Login om te reageren
  45. ruben00 zegt

    19 mei 2009 om 19:23

    @tukker…. de a6 is wel wat minder breed en korter dan een q7 of deze

    Login om te reageren
  46. Windhoos zegt

    19 mei 2009 om 19:52

    @sven,

    “Er is ook een versie in de kleur Suzuka-grey met een zwart gespoten grille.”

    Oef! zien, zien, zien?…….. :mrgreen:

    Login om te reageren
  47. BananaFlip zegt

    20 mei 2009 om 18:51

    Blijft een stoer ding.
    En deze is zelfs nog een stuk stoerder.
    Cool hoor, 90 mm naar beneden en gewoon nog in 6 seconden naar 100!
    Zo’n bakbeest, in 6 seconden!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North