Samen met AVUS kun je je Q7 maar liefst 90mm verlagen.
Tevens gaf men de 4.2L TDI wat nieuwe software en daardoor heeft de SUV nu 365 pk in plaats van de standaard 326 pk. Het koppel neemt toe van 760 Nm tot een zeer nette 880 Nm. De Audi gaat van 0-100 in 6 seconden, dat is inclusief 23-inchers… De topsnelheid is 245 km/u.
The Audi Q7 – better known as a Sport Utility Vehicle – is one of those cars you cannot ignore. Basically it is very comfortable and safe together and it doesn’t matter whether it is the family man or woman driving it. It is the counterpart for all those estate and saloon cars Audi offers. Nevertheless there is still potential for modifications which AVUS PERFORMANCE proves again.
Their basis is the 4.2L TDI with air suspension and some other gimmicks. The air suspension is the key for adjusting the Q7 to a new level in combination with the electronic lowering module it can be lowered up to 90mm. Additionally the 23“ wheels in silver, titanium (or every other color for an extra fee) combined with the custom made wheel spacers fit the Q7 like a glove.
To give it some extra power the 4.2L TDI ECU got a new software which boosts the Q7 from a stock 326bhp to 365bhp. Torque increases from 760NM to 880NM. Being modified the Audi now sprints from 0-62mph in 6.0s (with 23“ wheels) and reaches a top speed of 245km/h.
Furthermore modifications like the painted front grill cover, the eyelids and the new rear tips make it even more outstanding. Additionally the red taillights and led daytime running lights give it some extra glance. With its dimming function these look as if they were originally fitted by Audi.
To top the package off a tv-activation and additional monitors for the headrests are available also.
– Lowering module 1499€ (up to 90mm lowering)
– Red taillights 469€
– LED daytime running lights 1189€
– Custom made wheel spacers 549€
– 23” Wheels 5290€
– Eyelids 249€
– matt black rear tips 549€
– black front grill cover 199€
– modified ECU with 365bhp: 1400€
alltogther:139.399€
ziet er dik uit :O
idd erg gaaf
Ik vind hem mooier dan de ABT-AS7(R)
en die Rinspeed pantoffles staan hem ook goed ;)
complimenten. Ziet er veel beter uit dn het origineel. Je bent wel een sukkel als je er een koopt. De auto is nu zo verlaagd dat je veel betet voor een A6 kunt gaan als je toch geen SUVve auto wilt.
6 sec is zeker niet slecht voor dit bakbeest en wat lager op zn poten oogt wel nice. Super wagen, beetje aso, maar denk dat je snel overtuigd bent van zo een salon op wielen.
Ik vind hem super die Q7! Al gaat mn voorkeur voor de luxe suv’s naar de RR Vogue met Kahn-velgjes er onder!
23 inch?! Zal weinig van dat ‘comfort’ overblijven dunkt me..
@ Netptukker,
Een verlaagde Q7 heeft nog steeds niet de instap van een a6. zelfs een a6 allroad komt er niet aan.
Verlaagt en topsnelheid? Volgens mij zijn de verkeerde foto’s gebruikt, het gaat hier toch om een SUV?
Subtiel is denk ik niet het juiste woord voor deze auto maar dat komt wel in mij op!
Heel netjes en mooier dan het origineel!
@Neptukker, niet akkoord, de beleving in deze is compleet anders dan de A6, vooreerst zit je al stukken hoger (los van die paar cm verlaging) en zorgt dit voor een heel andere kijk op de weg.
Het rijdt gewoon harder en het geeft wat sportievere looks
@Maikel, helemaal mee eens! De ABT-AS7(R) oogt veeeel lomper en minder stijlvol!
Zo dit is wel heel mooi zeg!
Mooier dan orgineel, ZEKER niet overdreven.
Gewoon perfect.
Ik zou dan wel gaan voor 21 inch wielen oid, 23 is misschien iets te veel van t goede.
Kan deze kit ook op de V12 TDI? (die nog moet uitkomen, de facelift)
@autoblogger
hoe komen ze op de prijs van “alltogther:139.399€ ”
als je alles optelt en de duurste 4,2L Audi Q7 kiest kom je er nog niet??
Audi Q7 4.2tdi pro line plus quattro 4+2p tt aut: € 122.336,-
plus al die accesoires van Avus(= € 11.393,-) zou dus samen zijn €133.729,- waar is dan de overige € 5670,- gebleven????
Ziet er dik uit! veel beter dan orgineel!
Leuk, zou het brandstofverbruik ook dalen nu hij lager hangt?
Clean!!
Ziet er zeer indrukwekkend uit!
hahah idd phils ,dat zou zomaar eens kunnen jaah :p
die booskijkertjes zijn mooi
Ben helemaal geen Q7 liefhebber, maar die achterkant ziet er wel heeel dik uit zeg :9
wow, wat ziet dat er vet uit. Inderdaad een cleane loop zoals velen zeggen… Als ik een Q7 had zou ik er zeker naar gekeken hebben…
Een setje grotere remschijven lijkt mij geen overbodige luxe…..
Subtiele tuning is mooie tuning.
Ik ben niet echt onder de indruk, maar dat wil niet zeggen dat ik hem niet mooi vind. Op straat zie je tal van X5 versies die verlaagd zijn, dus echt vernieuwend is dit niet ( op na de 23 inchers dan ).
Rinspeed velgen van de Chopster
WOW! Heel erg lekker. Hier hou ik wel van. Simpelachtig, love it.
@ Neal
Je kan nog gelijk hebben ook!
@ Maikel
Ik weet het niet maar zijn dat niet gewoon werkplaatskosten/man uren bij AVUS?
OT: Zeker hele mooie Q7 zo! Ben geen fan van een ‘originele’ Q7, maar zo vind ik hem wel erg mooi!!
@ Ricky
€ 5670,- voor “gewoon” werkplaatskosten/man uren bij AVUS
Vind ik niet helemaal gewoon maar wel erg duur, maar je kan gelijk hebben ;)
Maar weg is het comfort dat de Q7 schijnt te hebben en wat hem zo aangenaam maakt… Nou ja, stoer ogen staat nog altijd boven lekker rijden voor sommige mensen, zo blijkt…
op het centerkapje zie je Rinspeed staan, zels die moeite nemen ze neit om het te vervangen.
Die velgen stonden in 2005 op de Rinspeed Chopster op de IAA in Frankfurt (auto toen nog in matbruin)
http://farm1.static.flickr.com/53/116603631_25c4cd5298.jpg?v=0
Niettemin, vette wheels, zeker in het echt.
Met die strip boven de voorlichten lijkt hij aggresiever. Heerlijk brute uitstraling! De Rinspeed velgen maken het plaatje compleet, alsof de Q7 hiervoor bedoeld was.
Lekker!:P
Ziet er stijlvol uit, alleen hadden ze die booskijkers beter vastgelast ipv een goedkoop poly latje te gebruiken.
ik vind het een A4 op steroiden.
niet te geloven hoe vaak ik hier stijlvol en elegant zie in relatie tot zo’n mastodont als de Q7! dit is zo stijlvol en elegant als een vrouwelijke bodybuilder.
@ Simpson; Stijlvol is iets anders dan elegant. Het eerste is de wagen wel denk ik, het tweede niet maar dat beweert ook niemand!
Als je een auto met een strakke wegligging wilt hebben, moet je gewoon geen SUV kopen. SUV’s zijn auto’s voor mode-gevoelige mensen die verder niks met auto’s (en hun rijkwaliteiten) hebben…
Maar om nou een SUV te kopen die weer verlaagd is…, dan weet je echt niet wat je met je geld moet. Zinloze auto, dit.
Koop dan liever een A6 Avant of een BMW 5-touring…
Als je zo’n purist bent hoop dan een Lotus Elise.
waarom hebben ze niet meteen de v12 tdi genomen ipv de 4.2?:(
Lelijke mafiawagen zo :P
Velgen nog zwarte poedercoaten en het audi logo voor ook graag zwart.
Booskijkers zijn lelijk. Voor de rest dikke auto!
Meteen op de boot naar Dubai! Maar dan wel zonder booskijkerts!
Nice..!! die booskijkers, ziet er eindelijk gemeen uit, ik vond het er eerst zo soft uitzien:D
Eerst een SUV kopen en dan verlagen. Net zo handig.
indrukwekkend voor een dergelijke mastodont! hij ziet er zo wel erg stoer uit :)
Deze foto’s zijn al superoud..
Ik heb deze twee jaar geleden al eens op een site zijn staan!
Er is ook een versie in de kleur Suzuka-grey met een zwart gespoten grille.
@tukker…. de a6 is wel wat minder breed en korter dan een q7 of deze
@sven,
“Er is ook een versie in de kleur Suzuka-grey met een zwart gespoten grille.”
Oef! zien, zien, zien?…….. :mrgreen:
Blijft een stoer ding.
En deze is zelfs nog een stuk stoerder.
Cool hoor, 90 mm naar beneden en gewoon nog in 6 seconden naar 100!
Zo’n bakbeest, in 6 seconden!