• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

AVUS Performance Nissan GT-R Black Edition

Auteur: Wouter, gepost 23 september 2009 om 16:17 – 46 Reacties

Afbeelding AVUS Performance Nissan GT-R Black EditionAfbeelding AVUS Performance Nissan GT-R Black EditionAfbeelding AVUS Performance Nissan GT-R Black EditionAfbeelding AVUS Performance Nissan GT-R Black EditionAfbeelding AVUS Performance Nissan GT-R Black EditionAfbeelding AVUS Performance Nissan GT-R Black EditionAfbeelding AVUS Performance Nissan GT-R Black EditionAfbeelding AVUS Performance Nissan GT-R Black Edition

AVUS Performance Nissan GT-R Black Edition
Matzwart en meer pk’s. Meer is er toch eigenlijk niet nodig op de woensdagmiddag!

Standaard heeft de Nissan GT-R een opgegeven 485 pk en 588 nm, maar Avus Performance programmeert een nieuw motormanagementsysteem en monteert een andere uitlaat die is ontdaan van twee katalysatoren en de middendemper. Het resultaat: een alleszins acceptabele 580 pk en 700 nm koppel.

Omdat het uiterlijk van een moderne supercar tegenwoordig net zo belangrijk is als de prestaties, heeft Avus Performance dat ook maar eens aangepakt. De matzwarte folie (2499 euro) is het meest opvallend, maar de zwart gespoten velgen (999 euro), spacers (349 euro) en verlaagd onderstel (1299 euro) doen de rest. De aangepaste ECU kost een schappelijke 1899 euro en voor 998 euro heb je de andere uitlaat.

Ook interessant!

  • Video: Nissan GT-R rijdt pionnen omver
  • Video: Nissan GT-R neemt drempel veel te hard
    Video: Nissan GT-R neemt drempel veel te hard
  • hightech Nissan GT-R
    Hightech Nissan GT-R wordt níet elektrisch
  • Nissan GT-R Nismo Special Edition, inbegrepen bij de NFT
    Nieuwe Nissan GT-R Nismo voegt echt wat toe

Nieuwste artikelen

  • Goed nieuws: EV’s zijn net zo dodelijk als benzineauto’s – hybrides zijn veel gevaarlijker
  • Lolbroek rijdt expres te hard langs politie en vraagt agenten om geinige flitsfoto
  • Volkswagen heeft goed nieuws voor de Polo met verbrandingsmotor!
  • Premium sedans verkopen voor geen meter in Europa, op deze EV na
FacebookTweetPinLinkedIn

avus-performance, gt-r, mat, Nissan, tuning, zwart

Vorig bericht: « VW Polo GTI, GTD en R komen eraan
Volgend bericht: Vrijdag congres met auto-ontwerpers in Delft »

Lees Interacties

Reacties

  1. louse zegt

    23 september 2009 om 16:18

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  2. Gizzi zegt

    23 september 2009 om 16:20

    Hij blijft mooi.. Het is toch ook geen geld wanneer je hem zelf al kan betalen! Vraag me alleen af waarom het schroefsetje zo duur is :P

    Login om te reageren
  3. Citrofiel zegt

    23 september 2009 om 16:21

    Tot zover de ontunebaarheid van de GT-R. Als ik me niet vergis zei Nissan ooit dat ze de GT-R zo moeilijk mogelijk te tunen hadden gemaakt. En dan komt er een bedrijf voor kleine prijsjes met grote aanpassingen. Is er ergens toch iets fout gegaan.

    Login om te reageren
  4. CarWasher zegt

    23 september 2009 om 16:21

    wel een investering, maar het meer dan waard
    ff opgeteld:
    2500€ + 1000€ + 350€ + 1299€ + 1900€ + 1000€ = 8050€ das toch wel wat;) maar hij ziet er wel veel beter dooruit!

    Login om te reageren
  5. Max zegt

    23 september 2009 om 16:23

    Ziet er lekker uit.
    Geef mij maar een paar sleuteltjes.

    Login om te reageren
  6. High-Tech zegt

    23 september 2009 om 16:23

    Mooie Porsche killer.

    Login om te reageren
  7. Remco zegt

    23 september 2009 om 16:24

    Soort van nieuwe Knight-Rider rood looplichtbalkje in de grill en klaar ben je :D

    Login om te reageren
  8. Laurens zegt

    23 september 2009 om 16:25

    Presidentieel. En een stuk makkelijker om mee over de wereld te vliegen :-)

    Login om te reageren
  9. Headhunterz zegt

    23 september 2009 om 16:26

    carwasher rekende het al uit, maar 8000 euro is toch bijna niks voor zo’n grote vebetering! alleen jammer dat ik geen GT-R kan betalen want anders was ik zeker naar Avus gegaan! heerlijke wagen :twisted:

    Login om te reageren
  10. Laue zegt

    23 september 2009 om 16:28

    op een of andere manier heb ik het gevoel dat je van deze auto technisch gezien af moet blijven. ik geloof wel dat die japanners deze auto 100% presatie gericht hebben afgesteld. m.a.w. het kan er alleen maar op achteruit gaan.

    Login om te reageren
  11. Mr. V8 zegt

    23 september 2009 om 16:29

    Ik heb de kans gehad vorige week in zo’n apparaat te rijden en ik kan je vertellen, die 485 pk, gaat ook best!

    Login om te reageren
  12. Volvo_440_turbo zegt

    23 september 2009 om 16:29

    Er zijn ondertussen al wel wat tuners hoor, ik las nog laatst (ergens in de zomer was dit) in een Duits autoboekje een test over de Novidem GT-R ook een 100pk extra, het extra vermogen kan je met een schakelaar tevoorschijn toveren. Op hun site zie je wel nergens die +100pk, maar bon, ’t zal wel juist zijn zeker?

    Login om te reageren
  13. sjorsx87 zegt

    23 september 2009 om 16:33

    Hmmm lekker kleurtje,maar de combi met dat vliegtuigje vindt ik wel een rare:S Erg wannabe veyron fotoshoot…
    Maar of ik dit electronischgestuurde Duracel konijn nou zou willen om deze kleur: nee, ookal zou ik wel overtuigd willen worden tot het tegendeel mocht ik er een keer in rijden.

    Login om te reageren
    • sjorsx87 zegt

      24 september 2009 om 08:43

      @mijzelf: ik bedoelde wannabee Reventon fotoshoot…(ipv. Veyron)

      Login om te reageren
  14. Liever een ster in de achterruit dan in de voorruit, want de voorruit moet je altijd doorheen kijken en dan zit ie veel meer in het oog... zegt

    23 september 2009 om 16:34

    Goh, matzwart, hoe origineel!

    Login om te reageren
  15. W1CK3D zegt

    23 september 2009 om 16:36

    De matzwarte folie (2499 euro).. duur overtrekje?

    Login om te reageren
  16. Neal zegt

    23 september 2009 om 16:37

    schroefsetje van een kleine 1300 voor zo’n wagen vind ik meer dan OK. Koop maar eens een Bilstein PSS10 voor de GT-R of een porsche…

    Login om te reageren
  17. Thijsj zegt

    23 september 2009 om 16:39

    ZekerStrak!

    Login om te reageren
  18. vincenzo zegt

    23 september 2009 om 16:41

    Mooi hoor, zo moet het.

    Login om te reageren
  19. Hardleers zegt

    23 september 2009 om 16:54

    @ neal… idd! 1300 vind ik nog heel erg meevallen. Of gizzi is alleen maar stuitersport setjes van 300 ballen gewend?

    Login om te reageren
  20. Marc82 zegt

    23 september 2009 om 16:54

    Dit is niet alleen Porsche killer… zeg maar dag tegen de alle andere supercars!

    Login om te reageren
  21. Mackenzie zegt

    23 september 2009 om 17:06

    Heeft Hennessey nog geen snellere GT-R? Ik dacht tot max. 800hp (2.9sec naar de 100km/u!!!)

    Login om te reageren
  22. Duidelijk zegt

    23 september 2009 om 17:07

    Meer pk’s… Maar komt dit het totaal pakket ten goede od staan die hogere cijfertjes gewoon mooi op papier? De originele leek me wel al extreem, banden op maat gemaakt omdat er toen geen bestonden die op de velgen konden blijven zitten tegen zulke G’s in de bochten.

    Login om te reageren
  23. Cantago zegt

    23 september 2009 om 17:45

    Erg veel geld! Maar het ziet er dan wel weer echt super uit;)

    Login om te reageren
  24. Jesper zegt

    23 september 2009 om 18:02

    Maar stel nou eens dat die wrap me gestolen kan worden, en ik de originele velgen prima vind… Dan betaal ik dus maar grofweg €4500,- voor 95pk en 115Nm. Dat zijn vergelijkingen waar je bij Brabus, ABT, MTM, Hennessey, en al die anderen niet aan komt hoor :o

    Login om te reageren
  25. mikkeeey zegt

    23 september 2009 om 18:50

    zeker vet
    moeten ze vaker doen:D:D

    Login om te reageren
  26. matthisl zegt

    23 september 2009 om 19:06

    die isolatietape mag je laten liggen, de rest, gooi dr maar op! rechte piep alles !

    Login om te reageren
  27. T-Mon zegt

    23 september 2009 om 19:21

    Ik snap die hele plakband rage ook niet. Als je een andere kleur wil laat hem dan spuiten. Kun/wil je dat niet betalen dan laat je het maar. maar om dan te kiezen voor folie… nee sorry niet mijn ding

    Login om te reageren
  28. koekenbak zegt

    23 september 2009 om 19:39

    @ T-mon: Kun/wil je het niet betalen?Denk je nu zelf dat spuiten echt zoveel meer kost dan die folie???Die folie is gewoon makkelijk,een mat kleur hou je toch niet voor de rest van je leven en ben je het beu of wil je hem verkopen zonder een krasje erop,dan haal je de folie er af en is hij zo goed als nieuw…

    Login om te reageren
  29. koekenbak zegt

    23 september 2009 om 19:41

    Ik vind hem trouwens dik!En de prijzen vallen nog mee,de veren van mijn vorige wagen waren zelf duurder als deze…

    Login om te reageren
  30. bozewolf zegt

    23 september 2009 om 20:14

    Ziet er wel lekker uit in dat zwart. Sowieso vind ik zwart t lekkerst staan op een GT-R. In andere kleuren komt die zwarte balk in de grill zo lelijk uit.

    Login om te reageren
  31. Ikke_ferrari zegt

    23 september 2009 om 20:27

    Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeerlijk!

    Wat een mooi ding, dikke performance upgrade op een auto die al zo goed presteert! En dan ook nog eens matchende looks, zonder overdreven spoilerwerk toe te voegen!

    Topper!

    Login om te reageren
  32. Ricardo zegt

    23 september 2009 om 20:51

    Sorry hoor maar dan kan je toch beter een specv halen als je toch voor performance gaat….

    Login om te reageren
  33. royboy zegt

    23 september 2009 om 21:03

    matzwarte folie….? je gaat me niet vertellen dat deze auto geheel is “ingepakt” met folie?
    lijkt me gespoten….toch….?

    Login om te reageren
  34. royboy zegt

    23 september 2009 om 21:04

    en als het al folie is, weer een kunstwerk voor weinig moet ik zeggen.

    Login om te reageren
  35. Max zegt

    23 september 2009 om 21:38

    Sexy!

    was ik de enige die daar aan dacht bij de titel?

    Login om te reageren
  36. Freewarefreak zegt

    23 september 2009 om 22:49

    Wat blijft het toch een kanon die Nissan. En zo nog sneller. Ik vind het zo’n heerlijk schizofreen merk. Aan de ene kant maken ze waanzinnige auto’s, zie boven. En aan de andere kant als ik dan die Primera’s en Almera’s zie… niet te geloven dat dat door dezelfde firma gemaakt is… ;)

    Login om te reageren
  37. RBH zegt

    23 september 2009 om 22:54

    Ja, matzwart. *Gaap* Wanneer komt er een nieuwe trend?

    Ziet er wel dik uit zo, black on black. :) Nieuwe uitlaat zal ook wel lekker klinken. Alleen ik vind de GT-R dikker op de foto’s dan in het echt, dan is hij zo… Lomp. :|

    Login om te reageren
  38. GTR zegt

    23 september 2009 om 23:32

    En dan nog even een ordinaire kentekenplaat met; BYE 911.

    Heeeeerlijk!

    Login om te reageren
  39. Steiger zegt

    24 september 2009 om 01:13

    Is het niet zo dat elke versnellingbak volledig wordt aangepast op de motor (die ook altijd een beetje anders is)en dat daarom deze auto zo’n fantastische rijbeleving biedt. Dat wordt toch alleen maar minder als je gaat sleutelen aan de ECU en uitlaat. Dan zou je ook heel de bak weer opnieuw moeten fine tunen voor hetzelfde genot (en meer snelheid).

    Ik wil maar zeggen, het is nooit moeilijk een auto meer pk’s te geven.

    Login om te reageren
  40. VAG-LOVER zegt

    24 september 2009 om 10:56

    Mooiste wagen OOOOIT gemaakt! I’m loving it! =)

    Login om te reageren
  41. Osca zegt

    24 september 2009 om 16:35

    @ricardo , die is alleen in Japan leverbaar :(

    Login om te reageren
  42. 2.7Coupédriver zegt

    24 september 2009 om 19:06

    Zeer nette wagen, Hier krijg je tenminste waar voor je geld en betaal je niet het ‘merk’.

    Mat zwart is best wel vet, heb enkele weken geleden een Range Rover Sport volledig Mat zwart gezien, en daarstraks een matzwarte A6. Jammer genoeg geen foto’s!
    Kvind wel een leuke trend

    Login om te reageren
  43. w0o0dy zegt

    25 september 2009 om 21:52

    De Gt-R van HKS levert 570pk (en maakt behoorlijk stoere herrie!) en rijdt ff een 997 GT2 het snot voor de ogen in een time attack vergelijking …
    1:55.422 voor de GT2 en 1:51.539 op Fuiji Speedway… Blijf kijken voor de on-board beelden vanaf 6:39.

    http://www.youtube.com/watch?v=vdIucq5dtXA

    Korte shakedown inclusief wat jagen door een tunnel van de GT680 versie van HKS (yep 680pk dus)
    http://www.youtube.com/watch?v=jTn17kymLE8

    Login om te reageren
  44. K zegt

    20 november 2009 om 00:54

    Wat is er met de “good ‘ol American Muscle” gebeurd..?
    Ik zie tegenwoordig alleen maar GT-R’s, EVO’s, Impreza’s en noem het maar…
    Ik durf mn geld erop te zetten dat de 1969 Dodge Charger (8.7HEMI -Charged- V8 Bigblock) zowel de EVO, Impreza een cocktail van zowel gesteente als rubber geeft, verpakt in een mooie rooksoep…
    De GT-R zal wat moeilijker worden, maar bijhouden zal ‘ie m zeker…

    Ze noemen me wel vaker lijp, maar het is slechts een kwestie van smaak/mening m.i…
    Grt. K.

    Login om te reageren
  45. Zjonnie zegt

    3 juni 2010 om 20:25

    Mja ze maken idd Almera’s tec,.. het GT-R/350Z/370Z is eiegenlijk van van het ooit door Nissan overgenomen merk Datsun,.. kijk de oude 350Z maar,.. daar staat Datsun op :)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North