• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

VW Polo GTI, GTD en R komen eraan

Auteur: Wouter, gepost 23 september 2009 om 15:01 – 26 Reacties

Afbeelding VW Polo GTI, GTD en R komen eraanAfbeelding VW Polo GTI, GTD en R komen eraanAfbeelding VW Polo GTI, GTD en R komen eraanAfbeelding VW Polo GTI, GTD en R komen eraanAfbeelding VW Polo GTI, GTD en R komen eraanAfbeelding VW Polo GTI, GTD en R komen eraanAfbeelding VW Polo GTI, GTD en R komen eraanAfbeelding VW Polo GTI, GTD en R komen eraan

VW Polo Worthersee
Voor diegenen die liever iets heter hebben dan een bakje muesli is er goed nieuws! De snelle varianten van de Polo komen eraan.

Natuurlijk komt er een Polo GTI en voor de nieuwe generatie wordt een nieuw blok gekozen. In de vorige Polo GTI hing de bekende 1.8T met 150 pk, maar voor de nieuwe generatie wordt een gedownsizede 1.4 TSI uit het rek getrokken. Deze krijgt vermoedelijk 170 pk, 10 pk minder dan de Seat Ibiza Cupra die hetzelfde blok gebruikt.

Mocht je dat wat te lafjes vinden, dan kun je beter even wachten. Uit de geruchtenmolen komt ook het nieuws dat er wellicht een Polo R14T of Polo R komt met 190 pk. Mocht je dat nog te weinig vinden, dan zul je op zoek moeten gaan naar een tuner of een auto uit Spanje halen. De Ibiza Cupra R zou namelijk 200 pk moeten krijgen, wat best een mooie waarde is uit een 1.4 blokje. Dat wordt hard rennen als je die Polo wilt pakken.

Vind je dat allemaal te milieubelastend of had je altijd al vrachtwagenchauffeur willen worden: geen nood. Een Polo GTD zou ook tot de reële opties behoren, althans dat denken de speculanten van Autocar. Welk blok daarin zou moeten komen is nog niet duidelijk, maar reken op iets met 130-140 pk en een heleboel koppel. Nieuwe carrosserie varianten staan ook nog op stapel: denk aan een CrossPolo, een cabriolet en een station. (via Spanish Autoblog)

Ook interessant!

  • vernieuwde VW Polo GTI
    Vernieuwde VW Polo GTI: dit is hem!
  • VW Polo GTI
    De nieuwe VW Polo GTI heeft een prijs. En die is niet mals...
  • verniuwde Polo GTI
    Vernieuwde Polo GTI al heel snel onderweg
  • Witte Polo GTI occasion kost meer dan nieuwprijs

Nieuwste artikelen

  • Autoblog-lezer showt z’n dikke Fiesta
  • Video: BMW X5 koppen voelt zo
  • Deze Bentley is de beste wintersportbeuker, hier is het bewijs
  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
FacebookTweetPinLinkedIn

gtd, gti, polo, polo-r, Volkswagen

Vorig bericht: « Gespot: 3×3 is…
Volgend bericht: AVUS Performance Nissan GT-R Black Edition »

Lees Interacties

Reacties

  1. Bobel zegt

    23 september 2009 om 15:02

    Ik wil die R. Lijkt op een originele golf gti, maar dan modern. En ik vind de auto mooi.

    Login om te reageren
    • MattCurlew zegt

      23 september 2009 om 16:46

      @Bobel: hoe weet je dat? Bovenstaande foto is geen R ofzo hoor..

      Ben benieuwd. Ik vind de Golf GTI en R erg geslaagd (voor een suf hok)

      Login om te reageren
  2. karate kameel zegt

    23 september 2009 om 15:03

    ziet er leuk uit …..

    Login om te reageren
  3. Spec zegt

    23 september 2009 om 15:06

    Dé toekomstige petjesauto.

    Login om te reageren
    • Laurens zegt

      23 september 2009 om 15:11

      @Spec: kan je idd ipv dit beter een Mito oid kiezen.

      Login om te reageren
  4. Laue zegt

    23 september 2009 om 15:09

    te grote wielen en je kunt je huidge 1.4 ook even langs te tunert sturen. als er één afgeknepen blok is op moment dan is het wel de 1.4 tsi van VW. 200pk is een eitje.

    Login om te reageren
  5. johhny m zegt

    23 september 2009 om 15:21

    en zit er standaard wel een radio in…

    Login om te reageren
    • Laue zegt

      23 september 2009 om 15:31

      @johhny m: Welke auto heeft dat niet dan tegenwoordig?

      Login om te reageren
  6. johhny m zegt

    23 september 2009 om 15:32

    nou, de nieuwe polo.

    Login om te reageren
  7. BetaArkUser zegt

    23 september 2009 om 15:38

    yes, dan krijgen we nu een filmpje van de chirocco R Golf R en de Polo R ^^

    Login om te reageren
  8. jurrian zegt

    23 september 2009 om 15:39

    200 pk zou natuurlijk niet kunnen omdat je dan de Golf GTI zoek rijdt. alhoewel hij natuurlijk wel achterblijft op de Clio RS en de Corsa OPC etc

    Login om te reageren
  9. Treff zegt

    23 september 2009 om 15:39

    ik wil de R-versie!!
    de Golf en Scirocco zagen er in R-versie al stoer uit en pittig. Alleen de Polo is een mooi formaat voor 2de auto, haha!! :D

    Login om te reageren
  10. Citrofiel zegt

    23 september 2009 om 16:03

    Eigenlijk zijn dit dus gewoon snelle versies van de Polo, niet al te bijzonder. Voor echt racegeweld moet je bij de Clio zijn geloof ik. Volgens mij is dat tegenwoordig de meest hardcore B-segment auto. Qua verkopen zal het VW ongetwijfeld alleen maar beter uitkomen dat de Polo toegankelijker is. Het is maar wat je wilt bieden (en krijgen) als fabrikant.

    Login om te reageren
  11. sven2 zegt

    23 september 2009 om 16:07

    waarschijnlijk zullen die leuke strepen wel verdwijnen bij de productie of tegen belachelijk veel bijbetalen.

    Login om te reageren
    • Laue zegt

      23 september 2009 om 16:12

      @sven2:

      stickertunert.nl ?

      Login om te reageren
  12. rsh zegt

    23 september 2009 om 16:27

    Wat een saai gebackje is het toch.
    Ik heb dit hok al een paar keer zien rijden. van voor likt het op iedere Golf vanaf 1998 en van achteren lijkt het op een maandagochtend of vrijdagmiddag klus van de afdeling ontwerp.

    Login om te reageren
  13. ejn zegt

    23 september 2009 om 16:41

    de Polo die hier op de foto staat is niet een Polo R, maar een studie die afgelopen zomer op een tuningsevenement werd getoond…

    Login om te reageren
  14. vincenzo zegt

    23 september 2009 om 16:42

    kwijl! NOT.

    Login om te reageren
  15. Klojum zegt

    23 september 2009 om 16:44

    Oh kijk, de VW-azijnpissers zijn ook weer op dit topic aanbeland.

    Login om te reageren
  16. prinz pilz zegt

    23 september 2009 om 16:51

    En dan een Mito suggereren, zo ongeveer het meest goedkoop uitziende dikke zwijntje wat er tegewoordig te krijgen is. Nee ik vind dit design eigenlijk wel prima.

    Login om te reageren
  17. clijde zegt

    23 september 2009 om 16:55

    Ziet er goed uit, alleen die cobra strepen heeft in mijn ogen alleen waarde boven de 500 pk ;) Voor minder ziet het absoluut niet uit. Het motor programma is behoorlijk bezet, ik zou voor de GTD gaan. Zuinig, en kan zeker mee met de andere 2 varianten.

    Login om te reageren
  18. Neluz zegt

    23 september 2009 om 17:04

    Laat maar komen :D ben erg benieuwd hoe die eruit gaat zien ! (de R versie)

    Login om te reageren
  19. Stender zegt

    23 september 2009 om 17:51

    Wat een onzin, een snelle versie van de Polo en Golf GTi, de Polor en de Golfer…

    Veels te grote wielen, trouwens.

    Login om te reageren
  20. Jimmie zegt

    23 september 2009 om 18:45

    Kijk eerst nou eens goed op de foto..
    Het staat er op toch op dat de Polo op de foto een Worthersee Edition is. Het is dus geen R of Gti.
    Dat de Gti er hetzelfde uit komt te zien maar dan zonder Ford (Kuch..) strepen zou nog kunnen, maar dat is ook maar speculeren zolang er nog geen foto’s van zijn he.

    Login om te reageren
  21. tuna zegt

    23 september 2009 om 19:00

    Was vandaag bij de importeur. 180PK 1.4TSI = POLO GTI

    Login om te reageren
  22. Stuko zegt

    24 september 2009 om 13:44

    Ja neem lekker een Mito; de toekomstige probleembak! Laat mij dan maar lekker in deze toekomstige petjesbak rondrijden..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North