• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Baan GP Canada wordt nu aangepast: HEET.

Auteur: willeme, gepost 18 juni 2023 om 11:05 – 5 Reacties

Baan canada

De baan van de GP Canada wordt aangepast. Op het Circuit Gilles Villeneuve veranderen ze een belangrijk struikelblok.

Bij de trainingen en met name tijdens de kwalificatiesessie van de GP van Canada 2023 was er een overduidelijke stoorzender. Nee, niet de boordradio tussen Charles Leclerc en de Scuderia Ferrari, maar die nieuwe barrière bij bocht twee.

De GP van Canada staat altijd garant voor spektakel, mede door de eerste paar bochten. Flauw naar rechts, scherp naar links en dan een doordraaier naar rechts. Normaal gesproken, als een coureur een foutje maakt en zich vervolgens verremt, rijdt deze rechtdoor. Dan kun je over het asfalt naar het einde van bocht 2 rijden om vervolgens de weg te vervolgen.

Baan Canada wordt aangepast

Dat was een veilige manier om in te voegen, maar het zorgde ook voor gemakzucht. Immers, als je rechtdoor schiet, sla je een gedeelte van bocht 2 over en verlies je dus niets qua tijd. Om dat tegen te gaan heeft de organisatie een barrière geplaatst. Deze zorgt ervoor dat je iets terug moest rijden om weer de baan op te komen. Prima idee, maar de uitwerking was wat minder.

Dit was bocht 1-2 vorig jaar.

Positief: coureurs konden geen voordeel behalen na het maken van een fout in de eerste bocht. Negatief: het zorgt voor hachelijke situaties bij het oprijden van de baan. Met name tijdens de kwalifiactie van de GP van Canada 2023 was dat het geval.

Afsnijden ontmoedigd

Tegenwoordig zijn ze minder halsstarrig bij de FIA en FOM dan vroeger, dus hebben ze het meteen aangepast. De barrière staat er nog wel, maar is ingeklort. Ten opzichte van gisteren scheelt het vier meter. Op deze wijze moet het afsnijden alsnog ontmoedigd worden, maar moet het veiliger zijn om weer de baan op te rijden.

Dit was bocht 1-2 dit tot nu toe

Het valt nog te bezien hoe het gaat uitpakken. Coureurs zoeken altijd de grens op van wat wel en niet mag, natuurlijk. In sommige gevallen is het juist de slimmere keuze om ‘per ongeluk’ te verremmen en rechtdoor te schieten. We gaan in de race meemaken hoeveel het uiteindelijk gaat schelen. Ongetwijfeld dat er weer een paar auto’s rechtdoor zullen schieten.

Via: Autosport

Meer lezen? Check hier alles dat je moet weten over de GP van Canada!

Ook interessant!

  • GP Canada 2023
    GP Canada 2023 tijden en wat je moet weten
  • GP Bahrein 2023
    Start GP Bahrein 2023 [video]
  • Start GP Monaco 2023 [video]
  • GP Ice Race 2023: "it giet net oan"

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

canada, Formule 1, montreal, Racing

Vorig bericht: « Putdekselvelgen onder deze Range Rover zijn enorm
Volgend bericht: Vermogen BMW M2 wijkt flink af van fabrieksopgave »

Lees Interacties

Reacties

  1. HZW zegt

    18 juni 2023 om 11:23

    In deze bocht terug de baan op te komen, blijft altijd een hachelijke situatie, omdat de pitstraat uitgang er zich ook bevind.

    Login om te reageren
  2. Johanneke zegt

    18 juni 2023 om 12:18

    Beter dit. Zag er ook onnodig gevaarlijk uit.

    Overigens, heb je regen eh, gebeuren er gekke dingen. En wie steekt er WEER met kop en schouders bovenuit? Verstappen. Is echt ongelooflijk. Stroll, leclerc, perez vallen af, hamilton met mazzel door naar Q3, overal gridstraffen voor impeding. Chaos overal, behalve bij Verstappen en zijn team. Bizar.

    Login om te reageren
    • Richmond zegt

      18 juni 2023 om 13:33

      Hoexo? Bij Alonso ook geen gekkigheid. En Albon heeft het ook heel goed gedaan door als eerste de slicks te monteren

      Login om te reageren
  3. flyerbunch zegt

    18 juni 2023 om 15:09

    Benieuwd wat het vanavond gaat worden..

    Login om te reageren
  4. supertjeduc zegt

    18 juni 2023 om 15:18

    Jammer dat de start grid niet bepaald wordt in Q2 ( voor albon ) en Q3 was waardeloos voor hem

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North