• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Barnfind: Nederlandse pre-productie DB4 met werk

Auteur: Dizono, gepost 25 januari 2017 om 14:00 – 32 Reacties

Afbeelding Barnfind: Nederlandse pre-productie DB4 met werkAfbeelding Barnfind: Nederlandse pre-productie DB4 met werkAfbeelding Barnfind: Nederlandse pre-productie DB4 met werkAfbeelding Barnfind: Nederlandse pre-productie DB4 met werkAfbeelding Barnfind: Nederlandse pre-productie DB4 met werkAfbeelding Barnfind: Nederlandse pre-productie DB4 met werkAfbeelding Barnfind: Nederlandse pre-productie DB4 met werkAfbeelding Barnfind: Nederlandse pre-productie DB4 met werk

Aston Martin DB4
Mocht je nog een leuk projectje zoeken voor de resterende wintermaanden. Look no further!

Dit is een van de eerste DB4’s ooit gemaakt. De vijfde om precies te zijn en het is dan ook een van de twee persauto’s waarmee het toenmalige autojournaille op stap mocht. Tevens parkeerde Aston Martin deze auto in 1959 op de Geneefse beursvloer en verkocht hem daar vermoedelijk aan en meneer Hubert Pathey.

Volgens de advertentie draagt de auto nog steeds zijn originele Zwitserse kentekenplaten, maar wij weten wel beter. Dit zijn oude Nederlandse platen, sidecode 1 uit 1964 om precies te zijn. Helaas niet meer bekend bij het RDW, al had ik gezien de staat van de auto ook niet anders verwacht.

Er is in totaal maar 31.000 kilometer met de Aston Martin gereden en die kilometers zijn er niet recent op gezet. De auto is meermaals terug geweest naar de fabriek voor onderhoud en de laatste keer was in 1980. Daarna is de auto volgens de aanbieder door een ‘Europeaan’ 35 jaar lang droog gestald.

Dat de auto een restauratie nodig heeft moge duidelijk zijn. Maar daar is de prijs dan ook naar, die bedraagt slechts… 499.950,- Britse Ponden! Zeg maar een kleine zes euroton. Om een idee te geven wat een restauratie kost, je kunt de auto ook kopen inclusief opknapbeurt en dan mag je ruim een miljoen euro meenemen.

Ook interessant!

  • Hackers leggen Nederlandse autoindustrie plat
  • Video: Aston Martin Bulldog op openbare weg gespot
    Video: Aston Martin Bulldog op openbare weg gespot
  • Video: Aston Martin DBX met Mercedes zescilinder
    Video: Aston Martin DBX met Mercedes zescilinder
  • Aston Martin Valkyrie is ein-de-lijk af

Nieuwste artikelen

  • Video: Mijn knipperlicht staat aan, DUS ik kom
  • Porsche pakt de beste Carrera op de juiste wijze aan
  • Nee maar! Keert de leukste hot hatch terug?
  • De PORSCHE 997.2 Turbo Cabrio van Dick heeft het ALLEMAAL #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

Aston Martin, barnfind, db4, ebay, occasion

Vorig bericht: « Lease-maar: Mazda 3 of Opel Astra
Volgend bericht: Zou jij naar de merkdealer gaan… van een ander merk? »

Lees Interacties

Reacties

  1. cpp1 zegt

    25 januari 2017 om 14:06

    Aan de stoelen zou ik dus nauwelijks iets doen. Goed reinigen, invetten en klaar. Heerlijke originele vintage stoelen.

    Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      25 januari 2017 om 14:12

      @cpp1: Inderdaad, daar dacht ik ook aan. Bij het kijken van de foto’s viel mij de ontzettend mooie stoelen op. Staat echt fantastisch. Ik zat me al in te beelden hoe dat zou zitten en zou ruiken.

      Login om te reageren
      • ghost zegt

        25 januari 2017 om 14:31

        @viezefreddyw: niet een echte “barn”find dus maar uiterst zorgvuldig weggezet in een warme hal onder een 5-laags indoor cover waar iemand 35 jaar op z’n geld heeft zitten broeden en dacht; “nu is de bubbel groot genoeg om aan te bieden”.

        Login om te reageren
        • desjonnies zegt

          25 januari 2017 om 15:19

          @ghost:
          Dus dat verklaart meteen de corrosie van het chroom van de tellertjes en de vrij brakke sraat van de carrosserie?

          Login om te reageren
      • mikkeloentje zegt

        25 januari 2017 om 17:44

        @viezefreddyw: denk dat er een goede meur hangt, geen lekker fris leertje.

        Login om te reageren
    • freezzr zegt

      25 januari 2017 om 14:49

      @cpp1: met 30k zou je verwachten dat die stoelen er mooier uit zien.

      Login om te reageren
      • stephane8200 zegt

        25 januari 2017 om 18:30

        @freezzr: leer wat 30 jaar of zoiets niet behandeld is ziet er niet nagelnieuw uit.

        Login om te reageren
    • wimbraber zegt

      25 januari 2017 om 15:01

      @cpp1: inderdaad, prachtig dat lichtelijk versleten leer!

      Login om te reageren
    • tenaci zegt

      25 januari 2017 om 16:57

      @cpp1: misschien aan de hele auto wel niks doen. Rijklaar maken en gaan! Dan ben je ook niet bang om er mee te rijden en z’n waarde houdt hij toch wel

      Login om te reageren
    • Gulli zegt

      26 januari 2017 om 07:34

      @cpp1: Paar recaro’s erin, kooi erin lassen, kruisjes over de koplampen, paar breedstralers erop en een setje dikke schokdempers. Kan hij zo mee de rally op.

      Login om te reageren
  2. ghost zegt

    25 januari 2017 om 14:09

    Ik had wel zin in een gaaf project, jammer dat deze 10x te duur is voor mijn budget. Leuk voor Wayne Carini.

    Login om te reageren
  3. Alfarobert zegt

    25 januari 2017 om 14:10

    Hij staat dus in Zwitserland? Vreemd dat hij niet bij Nico Aalderink staat,haha

    Login om te reageren
    • larini zegt

      25 januari 2017 om 14:44

      @Alfarobert: daarvoor zit er te weinig plamuur op.

      Login om te reageren
  4. trustmeiamanengineer zegt

    25 januari 2017 om 14:11

    Damn wat gaaf. Gewoon alleen motorisch restaureren en er zo mee rondscheuren, dat zou geweldig zijn. Maar waarschijnlijk zal ‘ie wel weer tot concoursstaat opgeknapt gaan worden.

    Login om te reageren
  5. itsok zegt

    25 januari 2017 om 14:11

    Techniek reviseren, doekje dr over en in de blanke lak. Klaar voor ’s herens wegen.

    Login om te reageren
    • lekbak zegt

      25 januari 2017 om 14:22

      @itsok: technisch reviseren, doekje d’r over en klaar voor ’s herens wegen.

      Login om te reageren
      • suzikubelona zegt

        25 januari 2017 om 14:34

        @lekbak: technisch reviseren, en klaar voor ’s herens wegen.

        Login om te reageren
        • wachtmaartotmijnvtecinkicktyo zegt

          25 januari 2017 om 14:42

          @suzikubelona: klaar voor ’s herens wegen.

          Login om te reageren
          • bierbuik zegt

            25 januari 2017 om 19:12

            @wachtmaartotmijnvtecinkicktyo: klaar

            Login om te reageren
  6. itiswhatitis zegt

    25 januari 2017 om 14:13

    Gerestaureerd rond de 7 ton waard

    Login om te reageren
  7. gregorius zegt

    25 januari 2017 om 14:25

    Machtig mooi. Eenvoud goed is alles wat je nodig hebt van binnen.
    Goed schoonmaken, wat rubbertjes en vloeistoffen vervangen en gaan!
    Maar alles is misschien 1/20 waard. Nog misschien 1/10e voor het verhaal. De rest is gebakken bubbellucht.

    Login om te reageren
  8. E34M5Touring zegt

    25 januari 2017 om 14:26

    Perfecte daily driver zo. Technisch ff klaarmaken en gas erop.

    Login om te reageren
  9. madmarky zegt

    25 januari 2017 om 14:29

    Die is flink in prijs gezakt, vorig jaar juni moest ie nog 4 ton meer opbrengen:
    http://www.classiccarsforsale.co.uk/aston+martin/db4/189545

    Login om te reageren
    • super zegt

      25 januari 2017 om 14:46

      @madmarky:
      dat was dus incl. restauratie.

      Login om te reageren
  10. misterdrogba zegt

    25 januari 2017 om 14:30

    Ik zie ze liever in concoursstaat. Zulke wagens moeten blinken van een kilometer ver.

    Login om te reageren
  11. kniesoor zegt

    25 januari 2017 om 15:13

    Het probleem met auto’s als deze is – los van de techniek – , dat er onvermijdelijk aan de carrosserie gewerkt moet worden, die kan je niet zo laten als-ie nu is. Dan krijg je dus een buitenzijde, die er als nieuw uitziet. Daarbij past geen interieur, dat alleen ‘opgepoetst’ is, dus dan moet dat ook grondig(er) aangepakt worden. Om een barnfind een barnfind te laten moet de buiten- en binnenkant eigenlijk behalve wat poets- en eventueel licht retoucheerwerk niet echt aangepakt hoeven te worden, alleen dan behoudt de auto z’n barnfind-patina. Anders wordt de auto de zoveelste gerestaureerde en is het ‘barnfind’-effect weg. Vinnik.

    Login om te reageren
  12. desjonnies zegt

    25 januari 2017 om 16:16

    En toen kwam de E-type.
    Die maakte gehakt van heel Aston Martin, voor een fractie van de prijs.
    En doet dat eigenlijk nog steeds…

    Login om te reageren
  13. mrrallycross zegt

    25 januari 2017 om 16:24

    Wouw. Dit wordt weer een veilingtopper!

    Login om te reageren
  14. amdbsv8 zegt

    25 januari 2017 om 16:42

    Deze auto staat al geruime tijd te koop. De 1e serie (naar mijn mening de mooiste van de hele DB 4/5/6 serie) zonder chromen raamlijsten bij de deuren en de rear hinged bonnet, andere bumpers etc. Hoe jammer ook, deze auto kan alleen volledig gerestaureerd worden. Hoe leuk het ook lijkt op her eerste gezicht deze auto’s van 50 jaar oud hebben gewoon altijd rot. De drempels moeten sowieso vervangen worden, dan heb je nog eens geoxideerd aluminium door de reactie met het stalen frame, dus meestal word het een nieuwe koets behalve dan het dak, motorkap en kofferdeksel.
    Ik zie hier boven de vergelijking met de e-type, een fijne auto voor een stuk minder geld, al verkies ik voor zowel de rijeigenschappen als de looks altijd de DB4 geen twijfel! Gelukkig hoef ik niet te kiezen want ze staan beide in de schuur.

    Login om te reageren
    • raceface zegt

      25 januari 2017 om 17:30

      @amdbsv8: foto’s of ik geloof je niet (hoop ze op de voorpagina van autoblog tegen te komen :p)

      Login om te reageren
    • motoragent zegt

      25 januari 2017 om 18:26

      @amdbsv8: De carrosserie van mijn 64’er Brit is gewoon knalhard. Aan de originele dorpels en vloer zat eigenlijk geen spatje roest, alleen de onderzijde van het achterspatbord was wat krokant.

      Een hoop schade, dat wel… waardoor we alsnog alles hebben moeten vervangen, maar toch.

      Login om te reageren
      • amdbsv8 zegt

        25 januari 2017 om 19:44

        @motoragent: bij jou brit zou dat best kunnen, maar bij een aston is dat niet het geval. de drempels rotten altijd!
        Dan is er ook nog eens de eerder genoemde aluminium corrosie, dit door het contacttussen het alu en het stalen chassis.

        @raceface voor mij doet het er niet toe of je mij gelooft of niet. en volgens mij kan ik hier niet eens een foto toevoegen.

        Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North