
Voor iedereen die The Dark Knight Rises nog niet heeft gezien: sorry dat we deze plottwist verklapt hebben.
Het zal je maar gebeuren: spits in Gotham City terwijl je The Penguin in het centrum van de stad moet oppakken in de City Hall. Hoe kom je dan snel door het verkeer met zo’n enorme Batmobile? Precies, niet! Tijd om de BAT 2 uit de Batcave te rijden. Robin op de bijrijdersstoel, nu gaat het goedkomen! Hoe deze thriller afloopt? Dat zie je op Autojunk. Blijft mooi, die retro-reclames.






Wat een flutdingen waren dat.
Ontworpen voor Opa en Oma.
Wieltjes ver onder de carosserie.
En edereen vroeg zich af waarom zijn tijdgenoot, de 205 hem volledig en compleet heeft verpletterd.
Maar nu komt er een zachte revival van de MG en MG turbo’s.
Dus staat er zo eentje in het schuurtje, ga nu onderdelen verzamelen.
Voor de enige interessante versie, de Groep B 6R4 komt u te laat.
Honderd duizend Euries voor een echte bieden en de eigenaar loopt lachend weg.
dat ding is t/m 1990 geproduceerd !!
in dat jaar verkochten ze er nog 110.000 !!
dikke vette thumbs up voor de marketing/reclame boys dus ..
@lincoln: Werden ze later niet gewoon doorgebouwd door Rover als 100 serie?
@E34M5Touring: Onder andere. Dat ding is als Austin, MG en Rover verkocht. En dan zal ik vast nog een merk links of rechts vergeten.
Een afgelikte boterham, dat is het
@baasbas: Ik meen eerst als Austin en later als MG en Rover. Dingen liggen altijd wel laag op de weg, met de wieltjes zo lekker in de wielkasten. Apart model.
@E34M5Touring: Dat kwam omdat de hydragas leeg liep, waardeloos veersysteem. Moest elk jaar opgepompt worden. Heeft zelfs nog in de MGF gezeten. Alleen de laatste versie kreeg gewone veren.
@midasracer: Dat wist ik niet tnxs! Is het enigsins vergelijkbaar met het systeem van Citroen?
@E34M5Touring: Nee veel simpeler. Citroen gebruikt een pomp met niveauregeling. Dus zolang je systeem niet lek was bleef de auto altijd op niveau. Bij MG/Austin had je bollen met een membraan. De bollen waren gevuld met stikstof en een soort koelvloeistof. Leidingen liepen rondom om het niveau te nivelleren. Vrijwel elk jaar moesten de bollen worden opgepompt. Bij het verouderen van het systeem werd de vering steeds minder. Hier nog een goede link:
http://www.mgf.ultimatemg.com/group2/suspension/hydragas.htm
Bij de ontwikkeling van de MGF is er veel gebruik gemaakt van Metro onderdelen. De eerste MGF’s zijn dus niet al te best. De laatste generatie is nog wel de moeite waard als occasion.
@baasbas: Misschien kunnen we wel stellen dat British Leyland de Britse VAG was.
@E34M5Touring:
een sociale werkplaats inclusief 37 directeuren met niveautje Sjakie van Kooten komt meer in de buurt ..
@lincoln: Hahaha, Sjakie is genieten!
@lincoln: Hahaha, that works too! Ik dacht alleen dat er nauwelijks gewerkt werd in die periode. Heb wel eens een verhaal gelezen over de toen te introduceren XJS. Die hadden ze aangeboden aan de directie als company cars maar de auto bleek zo slecht te zijn dat ze hebben bedankt.
@E34M5Touring:
eigen ervaring met een XJ-C ..
mooiste coupe ever ..
zo mooi dat ik bij het onderhandelingsproces ineens alle horror verhalen was vergeten ..
schoonheid is dan ook de enige drempel waarom ze niet allemaal al op de schroothoop liggen ..
@lincoln:
En alles gaat NA elkaar stuk
Dus blijf je sleutelen aan zo’n bak, totdat je het spuugzat bent, hem met verlies verkoopt, de nieuwe eigenaar 1 jaar later toevallig tegenkomt die never nooit problemen heeft.
De leugenaar !
@lincoln:
De beste?
MGB en gek genoeg zo’n leulijke V12 E-Type coupe.
Heel gauw verkocht die E, omdat de benzine meter chronisch naar de E mode liep.
@desjonnies:
dat dubbele tank constructie is een bureaucratisch systeem in tastbare vorm ..
daar zitten minimaal 80 klepjes sluitertjes opvangbakjes leidingen en klemmetjes op aan naast in en vast ..
heb een partij gescholden ..
heb nu een poster van Magret Thatcher op mijn slaapkamer ..
@desjonnies: e type is wel erg mooi hoor. Alleen je blijft wel sleutelen aan die dingen.
@lincoln: Mijn pa heeft een 89er XJ-SC gehad met de 5.3V12. Heerlijke cruiser en ik vind het persoonlijk een fraaie auto. Maar torderen, zo erg dat zelfs Saab cabrio rijders je uitlachten. En elke keer als ie reed deed een andere schakelaar het niet. En een alarm wat het liefst tijdens het rijden afging. Maar een koppel, heerlijk.
@E34M5Touring:
De hele wereld wist dat je een cabrio links moest laten liggen.
Had ff gebeld……….
@desjonnies: Naieve leek, die pa van mij.
@lincoln:
Dan klopt die vergelijking met VAG dus toch…
@jrk68:
ben geen fan van hun producten ..
maar hun bedrijfsvoering en strategie is toch aardig richting ubermenslichkeit ofzo ..
Grappige reclame, ik heb de foto’s ervan in een Metroboek. Voor iedereen die dit autootje loopt af te kammen, er zit een hele mooie wielophanging onder, aan de voorkant een dubbel wishbone. Nog altijd tien keer beter dan een McPherson wielophanging. Dit spul zit onder mijn Midasje en rijdt perfect. Alleen de hydragas vering is verschrikkelijk, dus die heb ik nu wel vervangen door een gewone verenset. En het motortje was een doorontwikkeld Miniblokje. Niet het eind van de wereld, maar gemakkelijk te onderhouden en je kunt er gemakkelijk mee tunen voor weinig geld.
@midasracer:
Later hebben ze de K-series er ingezet.
Hoe de 1.4 is kan ik niet zeggen, Ik heb de 1.8 daarvan in mijn Tupperware bakkie en die loopt al 250k probleemloos.
Misschien een leuke upgrade voor je Midas.
@jrk68: Nee past niet ivm de dubbele ohc kop. Alleen als ik de neus aanpas (kikkeroogjes weghalen). Ik had een Rover 214GSI en ik ben geen liefhebber van de K-motor. Wel 125pk maar weinig koppel, veel mechanisch lawaai en om de 40K een nieuwe waterpomp. Ik heb nog overwogen om een Yaris T-sport blok aan te schaffen. Die heeft een smalle kop en zou er zo in moeten kunnen. Maar uiteindelijk toch gekozen voor een revisie van het A-motortje (ombouw van turbo naar N/A) en inbouw van een emerald K6 ECU die de ontsteking en inspuiting (van een Honda Firestorm, past vrijwel zo op het inlaatspruitstuk) gaat regelen.
@midasracer:
Oké jij hebt er dus zo een en geen Midas gold.
Die Elise waar ik weleens over gehad heb werkt ook met een Emerald daar een Elise een gewone gaskabel heeft dus moest er ook een andere trottlebody op die TT motor.
Bedankt voor de info en veel plezier met je Midas.
In die tijd maakte ze tenminste nog auto’s waar je als hobbyeist nog mee kan rommelen.
@jrk68: Ja ik heb wel een Gold, de cabrio uitvoering. Ik ga gewoon het A-blok aanpassen. Ik heb de verdeler en carburateur verkocht en ga zelf een injectiesysteem bouwen. Wordt al geregeld gedaan op Mini’s, dus ik verzin niets zelf. Alleen de mapping van de ECU zal ik zelf moeten inprogrammeren. Ik heb al een start map van Emerald ontvangen en zal die zelf gaan afregelen ahv rijtesten en feedback van de wideband lambda sonde (voor de coolness faktor komt er ook een Lambda metertje in de cockpit).
@midasracer:
Blijven leuke auto’s om aan te sleutelen.
Ik zit er niet meer zo in maar ik heb vroeger diverse Mini’s en en Innocenti deTomaso gehad.
Ooit had ik het plan om zo’n Gtm met Mini middenmotor te bouwen. Maar ja toen kwamen de kids.
Ik struin het web soms af om ik er nog een kan vinden.
Helaas vindt je nu alleen nog Libra’s zelfs de Rosso kom je niet meer tegen.
Best jammer eigenlijk.
Hoe zit dat met de Gold? Dat vind ik ook een geinig autootje. Ik heb weleens gelezen dat de body daar best sterk van is.
@jrk68: Op Ebay zie ik vrijwel wekelijks GTM’s voorbijkomen, ook de oudere modellen. Die zijn voor weinig geld te koop. Het blijven mooie autootjes alleen kun je bij de oude GTM coupe wel roest verwachten. Pas met de Rosso zijn ze met de monocoque’s begonnen. Voor alles wat GTM en Midas bouwden geldt dat het beresterke autootjes zijn. Maar je moet wel wat kunnen sleutelen want er zit altijd meer werk in dan je denkt.
Gisteren tijdens de afsluiting van de Olympische Spelen zaten Batman & Robin zelfs in een Reliant Robin ;)
Zwijmelen over een Metro is net als zwijmelen over een Schultenbräu…
Maar goed, weet je wel gelijk met wat voor types je van doen hebt…
@Rick-dos:
Drink jij die troep dan…
@jrk68: Zeg eerlijk: Nu noem je het troep, maar gister zat je nog op je balkonnetje ervan te genieten…
@Rick-dos:
Leuk geprobeerd maar ik drink niet.
@jrk68: Natuurlijk niet. Niet op dit moment…
@Rick-dos
Überhaupt niet. Die mensen heb je ook.
http://www.youtube.com/watch?v=i-mo3zUcY08
Het gezaag van een 6R4 tijdens een proefrit…..
@desjonnies: Balen van die klotedrempels
@desjonnies: gaaf geluidje!!
@rufctr01:
Totdat je naast de bestuurder zit.
Dan is het gewoon een T$%^&us herrie
En de stralingshitte van de motor.
1 plexiglas plaatje van je ooooren verwijderd.
Maar dan gooit ‘íe het ding dwars, of accelereert ‘íe met de Metro.
Ben je gelijk weer bij de les.
De eerste rijders droegen helmen die bij de Britse Royal Airforce vandaan kwamen.
Echt waar.
Die reclame is wel te erg voor woorden; zogenaamd spitsuur en na 1 shot met auto’s die niet eens bumper-aan-bumper staan, zie ik alleen maar lege wegen …
@carmasterr:
Ik zou zeggen spuit m zwart en het is de BAT3.
Heeft de mg metro ook geen rallys verreden.
@jordy14:
Boven je.