• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BBS vraagt faillisement aan

Auteur: sir_smokalot, gepost 6 februari 2007 om 18:27 – 83 Reacties

BBS velg

BBS, wie kent de naam niet? In mijn jeugd waren verreweg de meeste gepimpte golfjes met BBS-velgen behangen. Helaas is het de grote velgenfabrikant de laatste tijd niet zo voor de wind gegaan, waardoor het vandaag bekend heeft gemaakt zijn schulden niet meer te kunnen betalen.
In een verklaring laat BBS weten dat er nog onderhandelingen met uitzicht op een betere situatie lopen, maar dat de reden voor aanvraag een liquiditeitsprobleem (of simpel gesteld: een tekort aan kasgeld) is.

“Obwohl zum Zeitpunkt der Antragstellung noch aussichtsreiche Verhandlungen zur Wiederherstellung der Zahlungsfähigkeit des Unternehmens geführt wurden, war der Grund für die Antragstellung, dass die Gesellschaft in ernsthafte Liquiditätsschwierigkeiten geraten war und das Ende der Antragsfrist nach Paragraf 92 des Aktiengesetzes vor dem Ablauf stand”

BBS kwam in de moeilijkheden door een sterk gestegen aluminiumprijs en tegenvallende omzetcijfers. In de eerste helft van 2006 bedroeg het verlies 3,8 miljoen euro. Indien er een deal gesloten kan worden met de banken is er wellicht een doorstart mogelijk. Dit is wel te hopen voor de 1200 werknemers (bron: Automobilwoche).

Ook interessant!

  • F1 lost @willeme af als grootste afnemer van BBS velgen
  • Maak indruk en pimp je Stellantis bedrijfswagen
  • Putdeksels op een Lamborghini, mag dat?
  • Video: onderstuur is slecht voor de velgen

Nieuwste artikelen

  • Documentaire over auto’s spotten op NPO 3
  • Maak je eigen hardcore Temerario voordat Lambo het doet
  • Maserati sloopt viercilinder uit instapmodel
  • Benzineprijs op laagste niveau sinds maanden
    Grote verschillen tussen het goedkoopste en duurste tankstation van Nederland
FacebookTweetPinLinkedIn

bbs, tuning, velgen

Vorig bericht: « Spyvid nieuwe M3
Volgend bericht: Spyshots Saab 9-3 facelift »

Lees Interacties

Reacties

  1. epter zegt

    6 februari 2007 om 18:35

    ow jammer voor de liefhebbers maar ik heb BBS nooit echt mooi gevonden.

    Login om te reageren
  2. DeNNi$ - RaMM$teiN zegt

    6 februari 2007 om 18:37

    Jammer :(

    Login om te reageren
  3. olibier zegt

    6 februari 2007 om 18:39

    ween ween ween dit is een verlies voor de maatschapij

    Login om te reageren
  4. stiggie zegt

    6 februari 2007 om 18:40

    aaan alles komt een eind

    Login om te reageren
  5. Loki zegt

    6 februari 2007 om 18:42

    Ik heb BBS-velgen eigenlijk nooit mooi gevonden, maar toch wel jammer dat zo’n sterke naam verdwijnt.

    Login om te reageren
  6. Maikel zegt

    6 februari 2007 om 18:43

    neeeee…. Dit was duitse grundlicheit… absoluut klassewielen… Zeer Jammer!

    Login om te reageren
  7. christoff zegt

    6 februari 2007 om 18:44

    heel spijtig. ze hadden altijd mooie velgen.

    Login om te reageren
  8. dJb zegt

    6 februari 2007 om 18:45

    Ik vind dat ze bijna de mooiste velgen hebben maar zoals stiggie al zei : aan alles komt een eind.

    Login om te reageren
  9. Fons zegt

    6 februari 2007 om 18:48

    Iedereen kent de mooie honingraat velgen maar helaas waren deze zo duur, dat de namaakmarkt floreerde en BBS dus nu bijna failliet is.
    Jammer.

    Login om te reageren
  10. Franqie zegt

    6 februari 2007 om 18:48

    Ik vond die velgen altijd zo vreselijk lelijk, maar ja, voor die werknemers hoop ik dat ze nog aan het werk kunnen blijven :)

    Login om te reageren
  11. shivan zegt

    6 februari 2007 om 18:49

    goed weg ermee vond ze tog lelijk:D

    Login om te reageren
  12. CSL zegt

    6 februari 2007 om 18:57

    Blijven natuurlijk de beste velgen.

    Login om te reageren
  13. john zegt

    6 februari 2007 om 19:00

    Er zijn nog een paar F1 teams die rijden met BBS velgen? De BMW M velgen komen ook daar vandaan, en die zullen echt niet de enigste zijn.

    Login om te reageren
  14. snelste zegt

    6 februari 2007 om 19:00

    Hadden ze maar niet jaren lang door moeten gaan met van die lelijke golf 2 velgen verkopen.

    Login om te reageren
  15. DonKilluminati zegt

    6 februari 2007 om 19:00

    NEEEEEEEEEEE Deze velgen stonden altijd zo mooi onder de m3

    Login om te reageren
  16. snelste zegt

    6 februari 2007 om 19:00

    M3 van 10 jaar oud wel ja.

    Login om te reageren
  17. Dennis zegt

    6 februari 2007 om 19:04

    dat ze dan mooiere velgen maken, vind elke serie van BBS echt lelijk!

    Login om te reageren
  18. DonKilluminati zegt

    6 februari 2007 om 19:10

    @Snelste ze hebben nog mooiere velgen dan die op de foto die staan vind ik echt dik onder de e46 kijk zelf maar

    http://articles.motortoday.com/testdrive/M3/M3_side.jpg

    Login om te reageren
  19. Le Mans zegt

    6 februari 2007 om 19:12

    BBS, het meest tijdloze wiel en het meest klassevolle wiel wat ooit is geproduceerd/wordt geproduceerd.

    Login om te reageren
  20. joep zegt

    6 februari 2007 om 19:13

    maar dan zit Wiessman nu dus toch ook zonder velgen leverancier?? dat zou niet best zijn…

    Login om te reageren
  21. DonKilluminati zegt

    6 februari 2007 om 19:17

    http://www.katapekkia.net/files/images/katajantes_bbs_bmw_m3.preview.jpg

    Nog een

    Login om te reageren
  22. stefan zegt

    6 februari 2007 om 19:19

    De velgen van de nieuwe lexus is-f zijn ook van BBS.Ik vind het jammer dat ze failliet gaan want BBS is een van mijn lievelings velgen makers naast RAYS en WATANABE.

    Login om te reageren
  23. DonKilluminati zegt

    6 februari 2007 om 19:21

    http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/att_occlist.foto?p_spr_id=48830035&p_type_lijst=RL&o_id=3043897

    Login om te reageren
  24. Kevski-Style zegt

    6 februari 2007 om 19:25

    Tja, wat zal ik ervan zeggen: Mooi heb ik ze ook nooit gevonden. maar toch is het wel jammer, omdat ze heel erg specifieke velgen maakten.

    @ Stefan: Watanabe? Dat zijn de grootste namakers die er zijn. Heel veel velgen zijn rechtstreeks gekopieerd van Engelse fabrikanten. maar goed, daar is japen dan ook groot mee geworden….

    Login om te reageren
  25. AlwinH zegt

    6 februari 2007 om 19:25

    BBS velgen zijn zooooo fout.
    Net als de meeste andere aftermarket velgen.

    Login om te reageren
  26. Farzan zegt

    6 februari 2007 om 19:30

    joeeehoooooooooeeee was vandaaag in Hesssing wat was het weer allemaal superrr sexy!! grrrr

    OT: Bss maakt idd dan wel lelijke velgen.. maar denk aan de kinderen van de eigenaar die geen brood meer op tafel krijgen..:( :(

    Login om te reageren
  27. slk55 amg zegt

    6 februari 2007 om 19:31

    ach opgeruimd staat netjes.. ja sorry hoor, maar ik heb nooit begrepen dat mensen die lelijke BBS velgen kochten. ieder zo zijn smaak, maar mijn god wat vond ik die velgen lelijk, vooral die honingraat velgen :S .
    Het zou natuurlijk mooi zijn als ze een doorstart kunnen maken voor de liefhebbers en de werknemers, maar van mij hoeft het niet.

    Login om te reageren
  28. BOL zegt

    6 februari 2007 om 19:35

    Die honingraat velgen had je ook in bicolor met een gouden hart :-D
    Dat waren echt de foutste velgen aller tijden.. Zo fout dat ze geniaal zijn..

    Login om te reageren
  29. RaVe zegt

    6 februari 2007 om 19:38

    Me ma heeft ze ook nog onder der golfje gehad…zagen er altijd wel goed uit….vond ze altijd wel mooi staan onder de VW Golf/rabbit

    Login om te reageren
  30. stefan zegt

    6 februari 2007 om 19:54

    Kevski style wat zeg jij allemaal watanabe velgen waren het eerst in die form en toen gingen mensen hun kopieren wees geen Jappen hater.

    Login om te reageren
  31. Y. zegt

    6 februari 2007 om 19:58

    ‘Mooi’, ‘lelijk’, wat een treurnis. Is dat dan echt de enige reactie die je kunt geven? Kan het niveau hier dan nooit hoger zijn?

    Denk ook es aan al die rationele Sjonnies die nu voor hun kwaliteit elders moeten gaan shoppen!

    Login om te reageren
  32. Armada zegt

    6 februari 2007 om 20:04

    Goed, als iemand nog een complete set BBS velgen heeft liggen. Wees er dan maar zuinig mee, ze zouden nog wel eens wat waard kunnen gaan worden.
    BTW, ik ben het met DonKilluminati eens.
    Niet alle velgen zijn misschien even spectaculair, maar wel vaak ingetogen en onder die BMW vind ik ze echt superrrrrrr mooi staan.

    Login om te reageren
  33. Kevski-Style zegt

    6 februari 2007 om 20:24

    @ stefan: Zal je een voorbeeld geven dan:

    RS Watanabe:

    Originele Minilite velgen die voor het eerst onder de eerste Cooper S zaten (1964 als ik me niet vergis):

    En jappenhater ben ik overigens niet, maar feit blijft dat alle motorfietsen en auto’s op Engelse techniek zijn gebaseerd. Carburateurs waren directe kopieen van SU (in japan kopieerde Hitachi ze). Motorblokken en onderstel waren ook zeer vergelijkbaar. Zelfs de buitenklant voor een groot gedeelte, al zie je daar ook meer amerikaanse invloeden. Dat zijn gewoon dingen die niet te ontkennen zijn. Gelukkig hadden ze toen wel smaak….

    Login om te reageren
  34. Marcel zegt

    6 februari 2007 om 20:28

    Ik begreep van de site van auto,motor und sport dat het vooral de hoge alumiumprijzen zijn die BBS in de moeilijkheden heeft gebracht.

    Er zijn trouwens 1200 medewerkers, ik heb zo’n idee dat BBS ook de grootste leverancier aan de bekende merken is (dus de dure velgen die door VW, BMW etc zelf worden geleverd)

    Login om te reageren
  35. Dirk zegt

    6 februari 2007 om 20:33

    ik heb zelf ook redelijk beschaafde bbsjes onder mijn golfje, niet verkeerd :) Heb gelukkig geen uitgebouwde golf maar gewoon een fabrieksstandaard 1.8 ;)

    Login om te reageren
  36. dude db zegt

    6 februari 2007 om 20:35

    oke ze waren niet altijd even mooi, maar welke maar beetje autoliefhebber kent/kon het merk BBS niet???

    Login om te reageren
  37. Dub zegt

    6 februari 2007 om 20:36

    Een setje kan wel eens geld waard worden…?????? Bepaalde sets zijn al een tijd een foruin waard
    Voor een goede set meerdelige BBS-rs kun je ook een redelijke auto kopen.

    zit natuurlijk wel verschil in BBS en BBS
    een phaeton en fox zijn ook allebei volkswagens.

    Login om te reageren
  38. MercedesFreak zegt

    6 februari 2007 om 20:37

    Tja, het is jammer voor de werknemers, maar als BBS wil blijven voortbestaan moeten ze toch echt mooiere velgen gaan maken. De velgen die ze nu hebben zijn al te lang in het assortiment, lijken allemaal op elkaar en zijn erg lelijk.
    Trouwens, je zou juist verwachten dat BBS mede door de Need for Speed reeks meer bekendheid zou krijgen en een hogere afzet zou behalen en winst zou maken.

    Login om te reageren
  39. Benny1 zegt

    6 februari 2007 om 20:47

    Zo wat een groot verlies zeg!! Voor de tuner wereld en alle Duitse sportwagens. Had BBS toch iets eerder moeten handelen vanwege z’n dure prijs??

    Login om te reageren
  40. CSL zegt

    6 februari 2007 om 21:04

    Ik ben Gek op de Lichte Magnesium Race Wielen van BBS.
    Wat moet de Formula1 trouwens nu zonder BBS !?

    Login om te reageren
  41. stefan zegt

    6 februari 2007 om 21:09

    Kevski style wat je ook zegt Japaners zijn nu de grootste producenten van auto’s ze maak en de mooiste en de vetste auto’s en met die Amerikaanen en Engelsen gaat het alleen slechter en slechter en geen wonder met all die verouderde techniek die ze gebruiken.

    Login om te reageren
  42. slk55 amg zegt

    6 februari 2007 om 21:10

    @Marcel

    voor die wijsheid had je niet naar automotor und sport hoeven te gaan, lees het artikel maar eens ;)

    Login om te reageren
  43. Jan zegt

    6 februari 2007 om 21:13

    Er is te veel concurrentie en, ik ken de prijzen nu niet maar BBS is een groot merk (geweest) en ze hadden misschien te dure prijzen tov de concurrentie.
    Maar als ze ze nu heel goedkoop gaan verkopen wil er toch nog wel :)

    Login om te reageren
  44. Jelle de Boer zegt

    6 februari 2007 om 21:17

    Erg jammer, BBS heeft wel mooie en vooral sportieve velgen

    Login om te reageren
  45. Kevski-Style zegt

    6 februari 2007 om 21:20

    @ stefan: Amerikanen en Engelsen zijn in dat opzicht ook gewoon dom bezig geweest. En Japan/Azie is de economie ook gewoon gunstiger. Dat kan ik dan ook alleen meer beamen. Maar feit blijft wel dat RS Watanabe na-apers zijn, en dat de credits naar Minilite toe dienen te gaan. Zelfde geldt overigens ook voor de Schmitz TH-line, die na-geaapt is van Compomotive TH-line….

    Login om te reageren
  46. Tristan zegt

    6 februari 2007 om 21:22

    Lekker dan! Heb net een set 19′ BBS CH’s gekocht. Als ik 1 velg kapot rij, hoop ik dat er nog genoeg op voorraad liggen.

    Login om te reageren
  47. Klassiekerrally zegt

    6 februari 2007 om 21:31

    Jeetje… BBS… Ik vond het twintig jaar geleden wel geweldig hoor.

    Wat is er eigenlijk ooit met Fuchs van de beroemde Porsche velgen gebeurt?

    Login om te reageren
  48. Toon zegt

    6 februari 2007 om 21:37

    grootste leverancier zijn ze niet echt, dat is Rimstock begreep ik pas in het grote England, maar de BBS motorsports vond ik toch echt een van de mooiere velgen.

    Login om te reageren
  49. Alwood zegt

    6 februari 2007 om 23:11

    wel een beetje apart… er zijn zo ongeloofelijk veel merken en race klasses waar bbs gebruikt wordt. vooral eind jaren tachtig/begin ’90 vond ik ze op bmw’s en golfjes heel leuk staan, op die types nog steeds wel.

    tsja… heel veel geef ik ook weer niet om velgen maar een beetje apart vind ik het voor zo’n wijdt verspreid merk wel.

    Login om te reageren
  50. Willem zegt

    6 februari 2007 om 23:16

    aan alle mooie dingen komt een eind….

    Login om te reageren
  51. der Schmutz zegt

    6 februari 2007 om 23:20

    BMW style 42 2delig lelijk??? ook made by BBS.
    Wellicht had men ook over moeten gaan op chroom en spinners.

    Net als Leica (camera’s) een duidelijk geval van de boot missen en teren op vergane glorie.

    Login om te reageren
  52. C est Jeroen zegt

    7 februari 2007 om 00:44

    stond vanmiddag toevallig nog naar BBS velgen te kijken, dacht toen nog van ja, dat moet wel 1 van de bekendste merken zijn qua velgen…

    alhoewel ik ze nooit echt mooi gevonden heb, kent iedereen t wel..

    jammer

    Login om te reageren
  53. Florijn zegt

    7 februari 2007 om 00:53

    jammer hoor, ze maken toch wel mooie producten, sommige velges zijn al echte classics geworden, hoop dat het lukt om een doorstart te maken

    Login om te reageren
  54. m5 zegt

    7 februari 2007 om 03:57

    o ik dacht altijd dat bbs alle velgen voor bmw maakte

    Login om te reageren
  55. M Freak zegt

    7 februari 2007 om 06:19

    BBS zijn velgen van passie. Ze maken mooie velgen en het zijn die van kwaliteit. Ik vind bijvoorbeeld de BBS GT en de BBS CH heel erg mooi. We moeten niet zeggen dat ze betere velgen moeten maken…en wie weet misschien gaan ze nog niet failliet..:D. Duimen!!

    Login om te reageren
  56. Julian zegt

    7 februari 2007 om 09:15

    Damn echt jammer y0. Dit was nog 1 van de velgen merken die je kon vertrouwen. Mooie velgen goede kwaliteit.

    Login om te reageren
  57. Anthony zegt

    7 februari 2007 om 09:34

    bbs was heel gaaf maar ze zijn nooit vernieuwend bezig geweest…
    ze hadden heus wel is een ander ontwerpje kunnen gebruiken

    Login om te reageren
  58. Jurrian zegt

    7 februari 2007 om 09:44

    neeeeee, dat zou zo zonde zijn, BBS maakt de mooiste velgen ooit. Vooral de CH inder daad, en de RS-GT is ook niet mis.

    http://www.tirerack.com/images/wheels/bbs/swap/bbs_ch_ci3_l.jpg
    http://www.tirerack.com/images/wheels/bbs/swap/bbs_rs_gt_db_ci3_l.jpg

    Login om te reageren
  59. Marcos zegt

    7 februari 2007 om 10:23

    BBS heeft legendarische wielen gebouwd!

    Kijk ook eens op:

    http://www.htnherbst.de

    Login om te reageren
  60. Marcos zegt

    7 februari 2007 om 10:32

    P.S.

    Als je bovenstaande site bekijkt houd dan even ‘youngtimers’ in gedachte. Beetje het materiaal dat aan de Bergcup / Bergrennen meedoet. Er zitten ook een paar erg foute wielen tussen, maar dat mag iedereen zelf beoordelen.

    Login om te reageren
  61. Z3 zegt

    7 februari 2007 om 11:08

    BBS straalt gewoon puur sportiviteit uit.. ook al zijn sommige super vet maar andere modellen lelijk

    Login om te reageren
  62. Chris zegt

    7 februari 2007 om 15:01

    Jammer jammer jammer, BBS maakte heel veel velgen voor standaard productie auto’s kijk naar de Golf 1 cabrio sportline, de Golf 2 GTI (2 delig met boutjes), de BMW e30 diverse o.a. M3, de M3 CSL staat ook op BBS, de Golf 3 15 soltitude wielen, op o.a. cabrio en highline VR6, de Golf 4 GTI 16inch twee delig, laatste jaren zag je steeds minder BBS op standaard productie auto’s behalve dan de Wiesmann. Ik vind het jammer het is een stukje historie, niet alle wielen waren even mooi maar bij welk merk of ding is dat wel. Ik ken ook genoeg lelijke auto’s van geronmeerde merken. Jammer dat de tupperware chroomvelgen bling bling nep, nu een kwaliteitsvelgenmerk de das om moet doen. BBS wielen zijn nog echt uitgebalanceerd lichtmetaal, die imitatietroep weegt meer dan een standaard stalen velg en is ook nog eens beroerd te balanceren. Enfin jammer

    Login om te reageren
  63. Kevski-Style zegt

    7 februari 2007 om 15:14

    Helemaal mee eens dat nieuwere velgen lastig te balanceren zijn, maar gelukkig zijn er nog merken zoals OZ….

    Login om te reageren
  64. gijs zegt

    7 februari 2007 om 15:45

    hee de golf 2 sjonnie velgjes:D

    Login om te reageren
  65. Lukas zegt

    7 februari 2007 om 15:50

    nee, die sjonnie wielen komen van de A8 ;)

    Login om te reageren
  66. Citrofiel zegt

    7 februari 2007 om 16:25

    Hmmm. Veel doet het me niet, erg mooi vind ik ze niet.

    Login om te reageren
  67. luc zegt

    7 februari 2007 om 18:49

    Erg klote voor die 1200 man
    Maar ik kan er niet om treuren.
    Golf velgjes :S

    Login om te reageren
  68. Jappy zegt

    7 februari 2007 om 19:59

    Mwoa, treur er niet om, want ik mag die BBS niet! Wel jammer voor die 1200 man die daar nog werkten.

    Login om te reageren
  69. Leon zegt

    7 februari 2007 om 23:12

    Nou dan moet ik nog maar even snel die driedelige BBS RS velgen gaan kopen voor me Corrado voor ze al helemaal niet betaalbaar meer zijn!!!!!

    Wat eerder al gepost werd: je hebt BBS velgen en je hebt BBS velgen. BBS velgen zijn gaar. Maar BBS velgen zijn meesterlijk (en dan doel ik op de meerdelige velgen ;))

    Login om te reageren
  70. heerlijk eerlijk zegt

    8 februari 2007 om 09:26

    yes, als ze failliet gaat, gaan die velgen in de aanbieding… :D ff snel mijn muur aanvullen :D

    Login om te reageren
  71. MurcieBoy zegt

    8 februari 2007 om 09:45

    ik vind het niet erg moesten ze maar vettere velgen maken
    nooit wat aan gevonden wel rot natuurlijk voor de liefhebbers
    mijn hart gaat dan ook naar hun uit :P :P

    Login om te reageren
  72. freek zegt

    9 februari 2007 om 14:43

    BBS was gewoon te duur… andere merken gaan er dan mee heen

    Login om te reageren
  73. Jan zegt

    10 februari 2007 om 11:32

    Wie koop nauw nog in Nederland zo een exclusief velgen ! dank zijn der velgen markt vier replica met vier chit banden onder zijn auto ,van daar gaat alle topmerken wel faillist.

    Login om te reageren
  74. brenda zegt

    22 februari 2007 om 20:20

    Ik zit in de branche en BBS gaat gewoon door, ze moeten dit melden omdat ze een beursgenoteerd bedrijf zijn en de productie gaat gewoon door en wordt alleen ingekrimpt

    Login om te reageren
  75. PaulGTR zegt

    6 maart 2007 om 17:48

    Uhmm JAN? neem jij eerst eens een cursus NLs typen.. man o man…… Jan = Mohammed?

    Login om te reageren
  76. Dennis zegt

    29 maart 2007 om 18:17

    Ik sluit me helemaal aan bij Brenda.
    BBS is enorm bezig om zich weer flink in the picture te plaatsen.
    In de race en rallysport wordt weer veel BBS gebruikt.
    Ze zijn op zoek naar exclusieve BBS dealers in nederland,wij zijn bijna rond met BBS iig.
    En voor de huidige auto`s hebben ze een mooi leverings programma en daar halen die replica wielen het lang niet bij.
    Er zit toch wel een enorm kwaliteitsverschil tussen.

    Login om te reageren
  77. cassius zegt

    1 juni 2007 om 14:20

    Brenda en Dennis hebben gelijk
    ik werk tot voor kort in de branche en wat ik er van
    zie is dat die BBS velgen meer gevraagd worden dan je denkt
    ze kunnen gewoon die produktie niet helemaal stilleggen
    BBS zal altijd een grote naam hebben en die kunnen niet zomaar
    van de aardbol verdwijnen

    Login om te reageren
  78. Timmo Meyer zegt

    10 juni 2007 om 09:53

    Oeh, wat zou dat mooi zijn, als BBS TOCH nog blijft bestaan…. inderdaad, er is al meeeer dan genoeg nep-zooi op de markt. Laat dit kwaliteitsmerk in ’s hemelsnaam overleven!! Ik heb net een E30 325i cabrio gekocht met een set BBS RS driedelige velgen… whoow! Ik ben nooit zo van de “on-originele aftermarket-handel” geweest…. maar DIT is echt TOP! Overigens werd de kruisspaak-velg van BMW voor de E30 inderdaad OOK al door BBS gemaakt…. volgens insiders zijn dit ZULKE sterke velgen, dat deze bijna als enige ruw racegebruik op Zandvoort gewoon overleven….
    Overigens zijn er nog wel meer kwaliteitsmerken, ik meen dat de oudere Alpina-velgen (of juist de nieuwere?) door Ronal worden gemaakt. Die zijn ook absoluut nooit slecht geweest, nu niet en vroeger niet.

    Login om te reageren
  79. cassius zegt

    10 juni 2007 om 14:02

    post Timmo
    volgens insiders zijn dit ZULKE sterke velgen, dat deze bijna als enige ruw racegebruik op Zandvoort gewoon overleven….

    goed Timmo, misschien ook net daarom. In die sterkere velgen gaat natuurlijk
    ook meer grondstof om de velg te produceren, wat dan weer een hogere prijs met zich meebrengt. Voor professioneel gebruik is dit niet echt een probleem, maar particulieren gaan al snel naar een andere prijsklasse als ze denken dat ze dan kwaliteit krijgen.
    Misschien is het ook aan BBS om een produkt te ontwikkelen dat goedkoper is en toch de eigenschappen van het merk kunnen behouden.
    PS : alpina velgen komen wel van het bedrijf alpina zelf

    Login om te reageren
  80. mari zegt

    16 juli 2007 om 18:02

    nou dat is nog eens b.shit verkopen zeg ik zal me afzijdig houden en dus niet laten merken of ik ze mooi vind of niet. maar wat een onzin of iets mooi is of niet of het jammer is voor de werknemers van bbs of niet. het is wel duidelijk dat de huidige auto wereld is zoals hij nu is mede door bbs .en dan heb ik het nog niet over de race wereld . dat bbs al al langer bestaat dan diversen auto merken en dat er over de hele planeet, van een merk, door de jaren heen , niet een merk meer wielen heeft verkocht dan bbs wil wel een hoop zegen mensen die dat niet kunnen waarderen snappen er niet veel van en dat het klappen van zo’n concern nooit aan de wielen en het design daarvan heeft gelegen maar waarschijnlijk aan fout management is zelfs voor iemand met een iq van 50 duidelijk als jij dat niet snapt dan weet je waar je je iq waarden moet gaan zoeken m.v.g. d.v.l.

    Login om te reageren
  81. morretje zegt

    15 april 2008 om 20:45

    onder een golf 3 en 4 gaat dat nog
    maar onder een dikke 5serie vindt ik het verschrikkelijk lelijk en vooral niet passen, zo maak je van een schonen een lelijken
    maar gezien we in een vrij land leven mag ik nog alijd zeggen wat lelijk, en schoon vindt!!!
    ik heb die typische bbs-en nooit echt mooi gevonden.

    Login om te reageren
  82. M-power zegt

    18 januari 2009 om 01:53

    Vele Nederlanders vinden BBS velgen niks. Omdat het échte DUITSE Style velgen zijn onder de Duitste Merkauto BMW.

    laten we dit even goed doordringen.

    Login om te reageren
  83. Elroy zegt

    27 augustus 2010 om 20:04

    BBS Le Mans vindt ik zelf de mooiste

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North