• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Beeldschone De Tomaso P72 nadert eindelijk voltooiing

Auteur: machielvdd, gepost 19 december 2024 om 08:04 – 4 Reacties

De Tomaso geeft weer een teken van leven.

Het was in 2019 een zeer aangename verrassing: De Tomaso maakte een comeback met een bloedmooie supercar. Helaas bleef het daarna een heel lang stil. Maar begin dit jaar kregen we dan toch te horen dat de eerste exemplaren dit jaar voltooid zouden worden. Inmiddels is 2024 alweer bijna voorbij, dus hoe staan de zaken ervoor?

Helaas is De Tomaso er nog niet in geslaagd om de eerste productieauto dit jaar te voltooien, maar ze geven nog wel een update. Ze zijn in ieder geval een heel eind gekomen, want de auto oogt al aardig compleet. Het enige wat de auto nog nodig heeft is een likje verf. Dat moet nog wel lukken in 2024 zou je denken, maar er moeten ook nog laatste tests uitgevoerd worden.

Het interieur is al helemaal af, en dit is een ware lust voor het oog. Waar het interieur van de nieuwe Pagani Utopia toch een beetje rommelig oogt, is dit een heel fraai geheel. Dit is getekend met dezelfde vloeiende lijnen als het exterieur, gecombineerd met prachtige details.

Waar de De Tomaso P72 aanvankelijk met V12 werd gepresenteerd, heeft deze helaas het veld moeten ruimen voor een V8. Dat is echter geen nieuws, want deze beslissing werd in 2019 al gemaakt. Het blok in kwestie is de V8 uit de Mustang, die nu 700 pk levert. Dat is in ieder geval wel historisch verantwoord.

Volgend jaar zal de De Tomaso P72 dan eindelijk in productietrim gepresenteerd worden. De auto zal gebouwd worden in een oplage van 72 exemplaren, als dat lukt. Dit zal niet in een hoog tempo gaan, want de auto’s worden door vier man met de hand gebouwd, wat 1.600 manuur in beslag neemt.

Ook interessant!

  • Deze bloedmooie supercar eindelijk bevestigd voor productie
  • Gespot - Eindelijk een RS6-eigenaar met smaak
  • Gespot - Eindelijk een RS6 met een fraai kleurtje
  • Gespot - G63 AMG kan eindelijk zijn 4WD gebruiken

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

de-tomaso, P72

Vorig bericht: « BMW test stiekem al jaren met deze elektrische M2 F87
Volgend bericht: Klimaatactivisten hebben wat nieuws bedacht: purschuim in de uitlaat! »

Lees Interacties

Reacties

  1. Focacino Royale zegt

    19 december 2024 om 08:27

    Eerst zien dan geloven

    Login om te reageren
  2. ouwedibbes83 zegt

    19 december 2024 om 08:39

    4 man, 1.600 uur. Totaal vermoed ik. Dus 400 uur per persoon, dat zijn 10 werkweken voor een auto. Ongeveer een kwart jaarsalaris maal 4 man. Valt me dan nog mee dat je aan arbeid dat kwijt bent voor een hand gebouwde auto

    Login om te reageren
  3. speedy1123 zegt

    19 december 2024 om 10:20

    1.600 uur per auto. Stel ze werken per dag 8 uur aan een auto dan doen ze over 1 auto 40 weken. Dat maal 72 exemplaren is 2.880 weken gedeeld door 50 werkweken per jaar is 57,6 jaar… Dan hebben ze toch meer personeel nodig dan 4 man.

    Login om te reageren
    • BRT zegt

      19 december 2024 om 11:21

      1600 uur is ruim genomen de totale productiviteit per persoon per jaar. Dus met 4 personen, zullen dat 4 auto’s per jaar zijn. Als ze met één team van 4 man werken, zal het dus 18 jaar duren voor er 72 auto’s zijn gemaakt. Nog steeds een lange tijd, maar al wel realistischer dan 57,6 jaar.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North