• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Belastingplan ’12: meer pretbelasting voor dikke auto

Auteur: sir_smokalot, gepost 16 september 2011 om 15:03 – 209 Reacties

Lol hebben? Betalen graag.


Niet alleen de PvdA brult altijd met de borst vooruit dat de sterkste schouders de zwaarste lasten moeten dragen, eigenlijk is iedereen het daar in onze verzorgingsstaat wel over eens. Dus ook ons (relatief) rechtse kabinet. Daarom gaan de autobelastingen per juli 2012 op de schop, met de toevoeging van een nieuwe co2-schijf. De crux: als je geld genoeg hebt voor een V8/V12, dan kan je ook wel wat extra ruggen aan belasting aftikken.

En dat klopt natuurlijk. Bovendien heeft die stormloop van modale schrapers op MRB-vrije auto’tjes voor een flinke hap uit de staatsinkomsten gezorgd. En dat geld moet weer terug. Momenteel hebben we drie co2-schijven, waarover progressief per gram co2 een bedrag wordt betaald. Volgend jaar komt daar een vierde schijf bij, en wordt langzaamaan het plafond van de derde schijf verlaagd. In Jip en Janneke-taal: als je over een paar jaar nog een co2-uitbrakende Dartz hebt, ben je extra zwaar de penis.

De hele ingewikkelde meerjaren-berekening van co2-tarieven is door de BOVAG, samen met alle andere relevante onderwerpen voor de automobilist, op een rijtje gezet, en daar maken we dan maar dankbaar gebruik van. We gaan niet zelf het wiel opnieuw uitvinden. En nu ik toch nog het woord heb, wil ik een voorstel indienen: zodra je een auto hebt die in de vierde co2-schijf valt, geeft dit je het voorrecht om in geval van file over de vluchtstrook te rijden. Als je je blauw betaalt moet daar toch ook iets aantrekkelijks tegenover staan, niet waar? Een beetje privileges herinvoeren in Nederland, waar de dictatuur van de gelijkheid heerst lijkt me geen slecht idee.

Aan de andere kant wordt de BPM over de netto catalogusprijs wel afgebouwd naar nul. Dit houdt in dat dure auto’s die toch bovengemiddeld schoon zijn minder gaan betalen. De enige auto’s die echt de dupe worden zijn auto’s waarvan de fabrikanten hebben verzuimd om te downsizen, danwel brandstofbesparende technologieën in te bouwen.

Ook interessant!

  • BPM omhoog in 2022: (dikke) auto's nog duurder
    BPM omhoog in 2022: (dikke) auto's nog duurder
  • Politie en FIOD
    Politie en FIOD nemen dikke auto's in beslag
  • 12-jarige slaat over de kop met auto van ouders in Drenthe
  • Fiat Dobló S
    Fiat Doblò S is ruimste auto voor 12 mille

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

bpm, co2, melkkoe

Vorig bericht: « Alfa stelt terugkeer naar VS + nieuwe modellen weer uit
Volgend bericht: Saab-update: nieuwe failissementsaanvraag en meer »

Lees Interacties

Reacties

  1. dennisr zegt

    16 september 2011 om 15:11

    nou dat laatste stukje sluit ik mij volledig bij aan..
    al je zuur verdiende geld aftikken voor een beetje Co2 uitstoot (wat al niks meer voorstelt tegenwoordig) en dan lekker tussen de wegenbelasting vrije oldtimers in de file zeker.. ik koop me toch een zooitje oldtimers.. zet ze de hele dag aan..

    Login om te reageren
    • 993turbo zegt

      16 september 2011 om 17:53

      @dennisr: Vroeger stelde het meer voor ofzo? Logisch… En succes met je oldtimers.

      Login om te reageren
      • dennisr zegt

        16 september 2011 om 19:05

        @993turbo: vroeger was er toch gewoon meer uitstoot ? uitstoot is al minimaal te noemen..

        Login om te reageren
        • 993turbo zegt

          16 september 2011 om 20:08

          @dennisr: Het is minder per auto, helemaal waar. Maar maakt dit het probleem van CO2 uitstoot minder dan? Het gaat nog steeds om het milieu, niet om de cijfertjes. Dus snap je niet helemaal.

          Login om te reageren
          • dennisr zegt

            16 september 2011 om 21:22

            @993turbo: het maakt her probleem wel degelijk minder, namelijk dat het minder snel gaat met het milieu, en dat het tegenwoordig wel heel erg meevalt met de schadelijke stoffen, als je tegenwoordig bij nieuwe auto’s naar de uitlaat kijkt.. zie je amper roet/geen roet.. in die zin is het wel minder..
            En tot een bepaalde hoogte gaat het wel degelijk om cijfertjes ;) namelijk met de uitstoot van old timers redden we het niet tot 2050, en met de uitstoot van nu wel tot 3050.. (ik noem ook maar wat ;) )

            Login om te reageren
            • jzaero zegt

              17 september 2011 om 01:38

              @dennisr: En welke bijdrage levert dit verdomde kleine land mee aan de totale CO2 uitstoot? Vrijwel niks! We zijn met 7 miljoen auto een van de kleinste spelers in het produceren van CO2, daarbij komt ook nog dat de totale CO2 productie van auto’s van alle aspecten slechts 3% is, wereldwijd. Kun je het voorstellen? 700 miljoen auto’s, welke bijdrage leveren wij dan? 1% betekent dat wij slechts 0,03% van de totale CO2 productie van voertuigen leveren, grofweg. De auto is gewoon een verdomde melkkoe voor de overheid en CO2 is gewoon een grote hype, heb er zelf echt niks mee, want al deze zooi die tegenwoordig in auto’s zoals de Prius wordt gestopt is op termijn duurder en vervuilender dan de gemiddelde auto.

              Login om te reageren
              • YaSo zegt

                17 september 2011 om 18:15

                Nederland heeft een van de meest vervuilde luchten in Europa en dat gaat echt niet minder worden door minder Co2 uitstoot van auto’s.
                Dit is dus gewoon een andere bullshit manier om nog meer geld uit de autorijder te trekken.

  2. gregorius zegt

    16 september 2011 om 15:11

    Nederland = bananenrepubliek. Hun burgers klein en mak houden. Vooral niet aanmoedigen om succes te vieren!

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      16 september 2011 om 15:16

      @gregorius: IDD! Er is hier zo weinig stimulatie laat staan redenen om je best te doen en bijv. ondernemer te worden. Je kan hier uiteindelijk beter de hele dag in je kleine hok op de bank liggen, dan ben je uiteindelijk nog gelukkiger dan dat je ’n auto of enige andere genotsmiddelen aan gaat schaffen. M.a.w. kop dicht houden, doorwerken, en als je naast je werk nog leuke dingen wil hebben kost dat je gewoon bakken met geld.

      Login om te reageren
      • w0o0dy zegt

        16 september 2011 om 22:22

        @kaasboerin: dom gelul van iemand die de feiten niet kent… Nederland hoort bij de landen met de meest aantrekkelijke belastingregels voor ondernemers, staat in de top van landen met een gunstig vestigingsklimaat…

        Ja onze inkomstenbelasting lijkt vrij hoog ivt andere landen.. maar daar staat tegenover dat de aftrekposten hier in NL dusdanig hoog zijn dat de effectieve belastingdruk relatief laag uit valt…

        Login om te reageren
    • dennisr zegt

      16 september 2011 om 15:22

      @gregorius: Jup, de armen uit de stront helpen en de rijken in de stront trappen.. welkom in Nederland :)
      Nog een paar jaar en het heeft geen nut meer om een hogere functie te hebben, na alle belastingen heb je uit eindelijk evenveel geld als die gene die onder jou werkt..

      Login om te reageren
      • kaasboerin zegt

        16 september 2011 om 15:24

        @dennisr: “…Jup, de armen uit de stront helpen en de rijken in de stront trappen…”
        Jij hebt NL zojuist in 1 perfect regeltje omschreven. Prachtig. :D

        Login om te reageren
    • Svenska_Aeroplan_AB zegt

      16 september 2011 om 16:10

      @gregorius: Nederland is het op 6 na meest welvarende land ter wereld. Bevalt het je niet? DOEI! Ethiopië schijnt ideaal te zijn: veel zon, weinig belasting!

      Login om te reageren
      • kaasboerin zegt

        16 september 2011 om 16:23

        @Svenska_Aeroplan_AB: Goh, verbaasd je dat… Als 20% voor de resterende 80% betaald.

        Login om te reageren
      • gregorius zegt

        16 september 2011 om 16:42

        @Svenska_Aeroplan_AB: Ja, omdat we het gemiddelde omhoog krikken door de luie onderkant omhoog te helpen! Vertekend beeld dus!
        Als je naar mogeljike levensstandaard voor een gemiddeld gezin kijkt (of hoogopgeleide starter) dan zal de levensstandaard nog best tegenvallen.
        En ja, ik ben al weg uit het land en ik vind het best jammer; maar het is veel beter in het buiteland!

        Login om te reageren
        • spykerboy zegt

          16 september 2011 om 19:19

          @gregorius: +1 hier idemdito. zit helaas nog met me opleiding in nederland. maar doe zo veel mogelijk ervan in het buitenland. stage, opleiding op afstand bla bla bla. alleen voor tentamens vlieg ik in en dan weer terug. midde oosten is een stuk beter. geen belasting dus als je goed verdient verdien je het ook en hoef je geen daklozen ermee helpen. autos zijn ook zonder belasting dus wie goed verdient kan zichzelf ermee belonen. en niet zoals in nl dat je de armen hun eten schenkt omdat jij het beter hebt dan hun. F*CK NL (sorry moest er ff uit)

          Login om te reageren
          • dennisr zegt

            16 september 2011 om 19:24

            @spykerboy: en ondertussen lieg je alles bij elkaar daarin die achterbuurt van Amsterdam..

            Login om te reageren
            • spykerboy zegt

              16 september 2011 om 19:30

              @dennisr: haha gozer ga me IP adress maar na. dan zie je dat ik hier in het zonnige midden oosten zit. kan het je nog preciezer vertellen zelfs. Kuwait al Bida, Movenpick hotel villa XXXX.

              Login om te reageren
              • dennisr zegt

                16 september 2011 om 19:33

                @spykerboy: alsof ik überhaupt je IP na kan gaan, en alsof ik dat zou doen.. ja dat kun je natuurlijk makkelijke roepen, mij hoef je niks te bewijzen, als jij maar gelukkig bent in Amsterdam ;)

              • spykerboy zegt

                16 september 2011 om 19:35

                @dennisr: tja, kan wel maar hoe precies weet ik niet? veel sites eigenaren doen dat vaak. en Amsterdam en fijn hebben? nee

              • autogedrocht zegt

                16 september 2011 om 19:54

                @dennisr: ik heb een gevoel dat negeren niet je sterkste punt is…

          • Svenska_Aeroplan_AB zegt

            16 september 2011 om 22:19

            @spykerboy: Ah die zeepbel in het midden oosten. Ik dacht dat iedereen daar alweer weggevlucht was?? Maarja, kom nog maar eens praten als je zelf moet werken voor je centjes, en de 20 gepasseerd bent.

            Login om te reageren
            • spykerboy zegt

              17 september 2011 om 09:00

              @Svenska_Aeroplan_AB: nee hoor. hier is alles rustig. iedereen word afgekocht met geld of een paspoort. behalve de blanken natuurlijk, daar gaan ze vanuit dat die het al goed genoeg hebben -.- (had al te graag een kuwaits paspoort gehad hoefde ik de rest van me leven nix meer te doen :D

              Login om te reageren
        • kungfupanda zegt

          16 september 2011 om 19:26

          @gregorius:
          Fijn dat u het goed hebt in het buitenland.

          Maar toen u vertrok kregen wij 1 pool , 1 marokaan , 1 turk , 1 spanjaard , 1 italiaan , 1 griek , 1 ethiopier , 1 keniaan , 1 kongonees , 1 libieer , 1 egyptenaar plus nog 1 miljoen vrienden van hun er voor terug.

          Blijken al die miljoen plus 11 mensen het fout te hebben……

          Login om te reageren
        • Svenska_Aeroplan_AB zegt

          16 september 2011 om 22:18

          @gregorius: nou, good riddance zou ik dan zeggen…

          Login om te reageren
      • lincoln zegt

        16 september 2011 om 17:20

        @Svenska_Aeroplan_AB:

        da,s al de tweede keer ..
        ben je wel eens in Ethiopie geweest ??

        Login om te reageren
        • Svenska_Aeroplan_AB zegt

          16 september 2011 om 22:20

          @lincoln: Bijna

          Login om te reageren
  3. Dev zegt

    16 september 2011 om 15:12

    Misschien moeten we toch een paar notas uitprinten om in die CO2 hoaxers hun achtereinden te stoppen.

    Login om te reageren
  4. kaasboerin zegt

    16 september 2011 om 15:12

    Prachtig geschreven, zoals altijd van Sirsmokealot. :)
    Zo komt er telkens beetje bij beetje bij. Zoals Wouter al eens mooi vertelde; iedereen wordt gedwongen een kleine alto te gaan rijden, het verbaasd me niets als er een dag komt dat er speciale parkeerplekken komen voor grote auto’s waar je het dubbele voor moet neertellen. :lol: Of misschien wel gewichtsbelasting.. Nee. Mij verbaasd niets meer hier in NL.

    Login om te reageren
    • dennisr zegt

      16 september 2011 om 15:14

      @kaasboerin: het word tijd dat ik rijk word, kan ik 10 ouwe mustangs voor het ‘geldschooiersgebouw’ in den haag parkeren, om de hele dag aan te laten staan :) dat ze in die CO2 stikke verdomme.. :lol:

      Login om te reageren
    • fant zegt

      16 september 2011 om 15:43

      @kaasboerin: Wegenbelasting is toch ongeveer gewichtsbelasting? :)

      Login om te reageren
      • kaasboerin zegt

        16 september 2011 om 15:51

        @fant: Och… Zie door de bomen ’t bos niet meer…

        Login om te reageren
        • fant zegt

          16 september 2011 om 16:34

          @kaasboerin: nja, meer gewicht = (flink) meer wegenbelasting, dus je wordt al goed gestraft voor een zware auto hier.

          Login om te reageren
  5. T-Spark zegt

    16 september 2011 om 15:14

    “De crux: als je geld genoeg hebt voor een V8/V12, dan kan je ook wel wat extra ruggen aan belasting aftikken. En dat klopt natuurlijk.”

    Dit vergelijk gaat al tijden niet meer op gezien je voor de meeste auto’s in deze categorie al meer belasting betaalt dan dat de auto zelf kost. In die gereviseerde context is het niet even een paar mille extra bovenop een toch al dure auto maar eigenlijk een al in prijs verdubbelde auto nog duurder maken. In mijn ogen een subtiel doch heel belangrijk verschil!

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      16 september 2011 om 16:14

      Ik begrijp je wel, maar ik vergelijk met de bestaande situatie. In gevallen van zware CO2-uitstoot komt er gewoon extra belasting over de toch al forse belasting. Lijkt me te kloppen dus,

      Login om te reageren
  6. texter zegt

    16 september 2011 om 15:17

    Nieuwe auto’s zijn tegen die tijd alweer zoveel zuiniger gemaakt dat het allemaal niks uitmaakt. Een w222 S500 zal waarschijnlijk toch al onder de 200 g/km uitkomen en dan €10-15.000 minder kosten zijn dan in 2009. Ongeacht of CO2 een hoax is, het geld moet ergens vandaan komen, en de minder bedeelden worden toch meer gedupeerd door hoge brandstofprijzen dan CO2-belasting op auto’s. En de overheid dupeert zichzelf doordat de massaal verkochte veredelde grasmaaiertjes zo idioot zuinig zijn dat ze vrijwel niks opleveren. Kilometerheffing?

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      16 september 2011 om 15:30

      @texter: dure vervuilende auto’s worden inderdaad alleen maar goedkoper. (geen grap) die trend zien we al jaren.

      – Een heffing per gram Co2 is minder belastend dan een % van de (hoge) netto nieuwprijs;
      – Dure benzineslurpers worden in een rap tempo véél zuiniger (elk nieuw model is 20%-30% zuiniger dan zijn voorganger)

      Login om te reageren
      • sir_smokalot zegt

        16 september 2011 om 16:17

        Ja, maar is dat tweede punt niet heel paradoxaal? Als ze zoveel zuiniger worden zijn het geen benzineslurpers meer. (formeel dan, want als je ze op hun staart trappen zuipen ze meer dan Bonnie St Claire.)

        Login om te reageren
  7. mrbones zegt

    16 september 2011 om 15:23

    Genaaid door de VVD!

    Login om te reageren
  8. dennisr zegt

    16 september 2011 om 15:23

    het word tijd dat Nederland in opstand komt (zie libie..) maar ik sta er morgenvroeg niet in mn eentje..

    Login om te reageren
    • autogedrocht zegt

      16 september 2011 om 15:43

      @dennisr: wat een domme vergelijking weer, je hebt er patent op.

      Mensen in Libie vechten voor democratie en vrijheid. Wij zitten hier met luxeprobleem dat we voor paar grote bakken een paar euri meer moeten betalen. Meeste mensen kunnen het best missen, alleen we zijn veels te verwend hier. Niets anders dan klagen, bah!

      Login om te reageren
      • dennisr zegt

        16 september 2011 om 15:49

        @autogedrocht: ten eerste is het geen vergelijking.. ik noem gewoon een voorbeeld van hoe we te werk moeten gaan..

        en ten tweede.. het gaat niet meer om een paar ‘euri’ hoor.. helder lampje..
        gaat soms wel om 100% belasting.. voor zoiets stoms als CO2 uitstoot.. en dat alles omdat er ineens eco auto’s gemaakt worden.. en dat terwijl de overheid zelf ook geen hybride rijd..

        Dat de meesten het wel kunnen missen is ook onzin.. jij vind het toch ook niet leuk om het dubbele voor een auto te betalen puur voor belastingen.. als je dat wel leuk vind.. dan ben je gewoon een mongool..

        jij komt zeker net van NU.nl..

        Login om te reageren
        • autogedrocht zegt

          16 september 2011 om 17:14

          @dennisr: Kun je ook discussieren zonder dingen als mongool en helder lampje te vermelden? Vooral vreemd als je mij als nujij’er beticht, terwijl je zelf zulke taal gebruikt. Zal wel met de leeftijd te maken hebben.

          Nog vreemder is dat je oproept om te gaan demonstreren terwijl je zelf geen auto hebt, en dus daar geen belasting over betaald.

          Denk niet dat ze onder de indruk zijn als je gaat demonstreren. Zou het zelfs erg dom van je vinden dat je gaat demonstreren voor iets wat je waarschijnlijk zelf nooit kan betalen.

          Met 4 auto’s betaal ik ook een hoop belasting, maarja je hoort mij niet klagen. Je hebt in NL altijd een keuze!

          Login om te reageren
          • dennisr zegt

            16 september 2011 om 18:08

            @autogedrocht: het is goed met je.. als je alweer begint met opmerkingen dat ik zoiets niet kan betalen.. weer iemand om te negeren.. knuppel.. ik kan idd niet tegen jou praten zonder zulke woorden te gebruiken.. onbenul.. je voelt jezelf ook heel wat of niet..
            ik demonstreer als ik dat wil.. kan je wel weer beginnen dat ik zelf nog geen auto heb.. mij een rot zorg.. gaat ook over mijn toekomst.. maar ik kan van jou ook niet verwachten dat je verder dan morgen denkt..

            Login om te reageren
      • kaasboerin zegt

        16 september 2011 om 15:50

        @autogedrocht: Het verschil is dat mensen die hier in NL hard werken leeggeplukt worden, bovendien vergelijk jij nu zelf ook Nederland met Libië, dat land kan mij werkelijk aan mijn aars oxideren.. (die jat ik ff van jullie, AB)
        Ik schrik er nog erger van als ik de koelkast open doe en erachter kom dat m’n bier op is, dan dat er een bom op Libië valt, en jullie ook, als je ontkent lieg je.

        Login om te reageren
        • autogedrocht zegt

          16 september 2011 om 16:59

          @kaasboerin: bier halen is planning, daar faal ik nooit in ;-)

          Login om te reageren
      • Svenska_Aeroplan_AB zegt

        16 september 2011 om 16:14

        @autogedrocht: Hulde, helemaal mee eens! Wat een zeikvolk zijn we toch. Terwijl GVD vrijwel ieder land DIRECT met ons zou willen ruilen!!!!

        Login om te reageren
    • kungfupanda zegt

      16 september 2011 om 15:49

      @dennisr:
      Ga even langs Griekenland om wat mensen te ronselen. Zij weigeren ook hogere belastingen te betalen schijnbaar….

      Ben het volledig eens met de overheid. Sterker nog , het wordt ook eens tijd voor die Balkenende-norm , want geen enkel beroep verdiend het om meer dan anderhalve ton uitbetaald te krijgen. Ook geen hartchirurg.

      Laat ze maar lekker die pretbelasting betalen. En doe er ook maar even een hufterbelasting bij omdat ze niet fatsoenlijk kunnen rijden. En zeg nu zelf , zo’n Veyron heeft verder ook geen maatschappelijk nut want het leverd amper extra werkgelegenheid op om zo’n hok in elkaar te bouwen. (alleen die 2 luitjes van de ANWB hebben eenmalig werk om het ding weer uit de sloot te trekken)

      Login om te reageren
      • dennisr zegt

        16 september 2011 om 15:53

        @kungfupanda: waarom zou alles maatschappelijk nuttig moeten zijn.. waarom zou iemand niet meer mogen verdienen ?
        ik weet niet precies hoe het zit, maar geld die norm ook voor eigen bedrijven ? als iemand namelijk zelf een succesvol bedrijf heeft moet hij gewoon verdienen wat hij kan verdienen..

        beetje vooroordeel he, om te zeggen dat iedereen met een dikke auto gelijk een hufter in het verkeer is..

        Login om te reageren
      • kaasboerin zegt

        16 september 2011 om 15:56

        @kungfupanda: LOL, dit is daadwerkelijk de meest achterlijke reactie die ik hier op AB ooit heb gelezen, wat ben jij simplistisch (lees: kinderlijk) zeg. Praat niet over werk die jijzelf nooit verricht heb, je weet niet hoe ’t is. Ten tweede wordt je betaald naar opleiding en de verantwoordelijkheid die je hebt. Lees goed; opleiding en verantwoordelijkheid. …’En doe er ook maar een pretbelasting bij omdat ze niet fatsoenlijk kunnen rijden’… Zo.. Jouw gedachtegang zit erg simpel in elkaar zeg.. ‘Zwart en wit’ he? Veyron geen maatschappelijk nut? Heb je wel besef van geld? Dan weet je ook hoeveel centjes naar de overheid gaan bij aankoop van zo’n auto. Wat een post zeg.

        Login om te reageren
        • dennisr zegt

          16 september 2011 om 16:00

          @kaasboerin: je zou toch bijna denken dat ie baad heeft bij een hersens chirurg..

          Login om te reageren
          • kungfupanda zegt

            16 september 2011 om 17:33

            @dennisr en kaasmeisje,

            Kan zijn dat jullie mijn reactie simplistisch kinderachtig vinden. Gelukkig zijn jullie nog beiden zo vurig jong en ongetemd om er dan nog op te reageren ook.

            Maar praat me niet over werken. Waarschijnlijk heb ik meer werkjaren achter de rug dan jullie huidige leeftijd.
            Nu klinkt jullie nog leuk in de oren het onderwerp “geld verdienen” en denken jullie allemaal dat jullie stinkend rijk worden vanuit de stoel waar je van 8 tot 5 reacties kunt plaatsen op een autoblog. Die tijd heb je straks niet meer jongens! Geniet er maar nog even van.

            Punt is : straks , wanneer jullie wel ECHT gaan werken in plaats van telegraafjes bezorgen op de brommer , jullie zullen inzien wat ik bedoel. Let straks maar eens op wanneer jullie ouder zijn hoe krom het loonstelsel in elkaar zit. Al eens onderzocht wat een vuilnisman verdiend in de 9 uur per dag dat hij maakt? Of de mannen van de gemeentewerf?

            Daarna kijk eens wat een IT-mannetje verdiend door 5 uurtjes achter een PC te zitten om een porno website op te zetten. Waarom verdiend die pornstar zoveel meer dan een vuilnisman? Die vuilnisman heeft tenminste een groot maatschappelijk nut!

            Waarschijnlijk krijg ik weer een vurige jeugdige reactie terug maar de tijd komt wanneer je mijn mening op waarde weet te schatten. En die komt 100% ZEKER. Geen twijfel….

            En oh ja, de balenende norm gaat over LOONDIENST. Verder antwoord is niet nodig lijkt me?

            Login om te reageren
            • dennisr zegt

              16 september 2011 om 18:11

              @kungfupanda: verder antwoord is niet nodig idd, bedankt daarvoor, en verder heb ik nu ook niks aan te merken op je verhaal.. behalve dat het nogal schijt irritant is dat ouderen altijd de jongeren afvallen.. zoals ”kranten bezorgen op je brommertje” en ”van 8 tot 5” op AB, was in de vakantie zo.. nu ben ik gewoon zinvol bezig met mijn studie, om aan mijn toekomst te werken weet je wel.. DIE toekomst waarvan ik nu al weet dat ik me scheel betaal aan belasting.. en dat het geen nut heeft om hogere opleiding te doen omdat het toch allemaal op gaat aan meer en meer belasting..
              Fijne avond ;)

              Login om te reageren
              • kungfupanda zegt

                16 september 2011 om 18:52

                @dennisr:
                Dat is niet afvallen op de jeugd , als het te combineren was met mijn werk had ik nu ook nog als bijbaan smorgens de krantjes bezorgt. Lekker sportief op de fiets. Niets mis mee.

                Wat storend is aan de jeugd is dat ze “lui” worden en denken dat ze met hun krant of 2 uur boodschappenrekken al de man zijn. Ooit het programma Dirty Jobs gezien? Dat is de harde werkelijkheid. En het vreemde daarvan is is dat het meestal minimum loon leventjes zijn die dat werk moeten oplossen. Terwijl meneer midlife-crisis in zijn AMG wild toeterend achter de vuilniswagen binnen de bebouwde kom denkt dat hij belangrijk is voor de maatschappij om maar niet te laat bij zijn pedicure te komen.

                Daar heb ik dan als “oudje” een schijthekel aan.
                En ik weet zeker dat de meneer midlifecrisis zich bevind hier tussen de reacties ergens boven of onder mij.

                En maar roepen : afbranden die overheid in den haag!
                Ik zeg : vertrek maar lekker naar Griekenland!

                En nee , ik ben niet jaloers op mister midlife crisis. Laat mij maar lekker tot mijn elleboog in de olie staan. Als die meneer maar eens lekker zijn gemak houd wanneer het over belasting gaat in ons paradijs. Want nederland is echt wel een paradijs om in te leven. Anders kwam niet half oostblok naar hier toe.

              • dennisr zegt

                16 september 2011 om 19:08

                @kungfupanda: het is idd oneerlijk verdeeld, ik word automonteur (eigen bedrijf uiteindelijke natuurlijk :mrgreen: ) maar opzich zouden ze de lonen daar ook wel mogen verhogen.. mensen zijn toch afhankelijk van garage’s..

              • vincenzo zegt

                16 september 2011 om 20:57

                @dennisr: hoe oud ben jij nou? En je wilt rijk worden met een eigen smeerput? Lekker werken voor het minimum tot je 75…het ga je goed! Of ga je bij de kwikfit werken? Kun je gelijk je vriend kaasboer meenemen, op de markt is je gulden ook geen daalder meer.

              • kaasboerin zegt

                16 september 2011 om 19:45

                @kungfupanda: Blijf jij nou maar lekker op je roze wolkje zweven met je ‘ik ben ouder en dus wijzer’ gedrag, als jij vind dat deze ambtenarij voor gerechtigheid staat heb je een simpelweg een gat in je hoofd. Tot ziens.

              • kungfupanda zegt

                17 september 2011 om 00:31

                @kaasboerin:
                Hey, sorry schat , was jou alweer helemaal vergeten door de discussie met DennisR. Zag daar meer potentieel in dan een discussie met jou. Maar vooruit dan maar weer…..

                Wat stoord je aan mijn roze wolkje? Heel Nederland is een grote roze wolk als je het vergelijkt met de rest van de wereld.

                Voldoende eten,
                Voldoende drinken,
                Voldoende ziekenhuizen,
                Voldoende apotheken,
                Goede infrastructuur,
                Weinig natuurrampen,
                Veel tolerantie onderling,
                Goede studiemogelijkheden, (helaas niet te zien aan enkele jeugd , maar zwarte schapen heb je in elke klas)
                Goede verzorging van nabestaanden,
                en etc., etc., etc., etc.

                Haal je hoofd uit het zand en wees eens blij met wat we in dat hele kleine Nederland hebben neergezet. Het is nergens beter dan hier.

                Mag ik even op mijn roze wolk blijven graag?
                Zweef jij op je zwarte donderwolk dan even naar het zuiden van Europa. Misschien wordt je daar wel gelukkig met die overheid aldaar. Succes!

              • bmwmaaktrijdengeweldig zegt

                17 september 2011 om 15:27

                @kungfupanda: Ik erger me echt heel erg aan jou.
                Wat jij zegt is dat de huidige jongeren generatie geen toekomst heeft. Helaas zijn wij juist de toekomst. Jij hebt je tijd gehad als ik het zo lees. Of ben je nog geen 65/67? Dan kun je nog wel even werken. (Tenzij er andere omstandigheden zijn, dan begrijp ik dat).

                Jij wilt onze studie niet betalen. Dan krijgen we straks allemaal laag-opgeleide mensen die het land besturen. Ik wil niemand benadelen maar je kan niet van een vuilnisman een minister maken. Je kan een schoonmaakster geen brug laten bouwen. Als jij naar Griekenland wilt vertrekken, doe dat: daar heb je het nog slechter als hier. Hufterbelasting?!? Laat me niet lachen. Net alsof jij nog nooit een foutje hebt gemaakt in het verkeer. Net alsof jij nooit eens ‘kut’ of ‘gvd’ zei. Scheldbelasting invoeren! Volgens mij wil jij het communisme wel weer terug, dan verdiend de vuilnisman evenveel als de ingenieur. 5 jaar lang werken voor je auto. Er wordt hier in Nederland ook zoveel geld verspild. Niet mee eens? Gemeentewerkers: je ziet ‘m al aankomen denk ik. Hier laat ik het bij en ik zou maar eens nagaan of je wel zo wilt praten tegen deze generatie ;)

              • kungfupanda zegt

                17 september 2011 om 18:31

                @bmwmaaktrijdengeweldig:
                En ik erger me heel erg aan jou weet je?
                Waarom?

                Omdat je niet doet lezen!!
                Waar zeg ik dat de jeugd geen toekomst heeft? Nou?
                Waar zeg ik dat ik niet weel betalen voor jouw studie? Nou?
                Waar zeg ik dat IK naar griekenland wil verhuizen? Nou?

                Als dit jouw manier van communiceren is : dingen anders intrepeteren , dan JA , dan zal ik jouw studie niet meer betalen.

                In DennisR zit veel meer potentieel. Dat heb ik in zijn discussie inmiddels wel begrepen. Neem een voorbeeld daaraan zou ik zeggen.

              • kungfupanda zegt

                17 september 2011 om 18:34

                En ben je ooit gemeentewerker geweest?
                Heb je die ervaring al gehad?

                Zo nee, dan niet praten over iets dat je vanuit je schoolbankje niet kunt weten. Heb respect voor de bergen werk die de gemeentewerker verzet.

                En ja , het communisme heeft inderdaad zijn voordelige kanten.

              • bmwmaaktrijdengeweldig zegt

                18 september 2011 om 09:55

                @kungfupanda: ik ben anders wel vrijwilliger bij de gemeente en ook doe ik het een en het ander voor stichtingen als musea etc.

              • kungfupanda zegt

                18 september 2011 om 17:36

                @bmwmaaktrijdengeweldig:
                Een te ruim begrip om op waarde te schatten. Wat deed je bij de gemeente?

              • eskape1994 zegt

                19 september 2011 om 19:06

                @kungfupanda:
                Nu moet jij toch wel eens nadenken hoor!
                Ik kan begrijpen dat jij vindt dat een CEO te veel geld verdient, maar een chirurg afbreken?
                Ik moet minstens 11 (ELF) jaar studeren hier in België voor ik kan beginnen als chirurg, en ik vind dat ik daarvoor ook beloond mag worden! Ook omdat ik mensen voorthelp!
                Ik begin nu aan mijn opleiding, terwijl leeftijdsgenoten van mij nu mss al aan de band staan en het leuk vinden dat ze ‘op eigen benen’ kunnen staan! Zij zouden (later is het wrsch anders) voor geen geld ter wereld 11 jaar verder willen studeren. Dat is hun keus (bij sommigen, anderen hebben geen keus: vind ik heel jammer voor hen!).
                Ik maak mijn keus, ook rekeninghoudend met mijn toekomstige loonfiche!
                PS: heb net 3 weken vakantiewerk gedaan, al die mensen gaven mij groot gelijk dat ik ging studeren als ik het kon!

              • kungfupanda zegt

                20 september 2011 om 01:48

                @eskape1994:
                Oke , ik zal nadenken!
                …………….
                Klaar!!

                Niks opgeschoten en ik blijf bij mijn mening.
                Waarom?

                Waar haal je het in je hoofd vandaan dat 11 jaar in de schoolbank te zitten gelijk staat aan 40 jaar afval scheiden voor een beter milieu??

                En waarom is de Balkenende-norm niet genoeg voor jou?

                Wat moet jij met 150.000 euro per jaar wat goed verdeeld kan worden over 5 gezinnen??

                Het is fijn dat jij voor chirurg aan het leren bent , maar wanneer die vuilnisman geen geld heeft zal hij jouw diensten ook niet kunnen betalen?

                Beetje gierig is het niet?

                (maar ja , gezien je nickname neem ik aan dat je 17 bent?)

  9. lemster zegt

    16 september 2011 om 15:26

    Heerlijk hoeveel beter er gereageerd wordt op dit soort berichten op deze site. Op Nu.nl krijg je al die rooien die inderdaad vinden dat die “rijken” moeten branden.

    Mensen met een dure auto betalen al meer belasting. Je betaalt een percentage van je auto aan belastingen bij aanschaf. Bij een duurdere auto is dit percentage ook hoger. Maar goed als ik het geld heb neem ik lekker een appartmentje in Belgie en rij ik m’n auto wel in Nederland. Of wacht, nee ik rij liever motor en ik neem er lekker een Ariel Atom bij. Fuck die belastingen. Living in the grey areas!

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      16 september 2011 om 15:27

      @lemster: Op nu.nl en telegraaf.nl zie je (helaas) zeer veel van dat soort reacties, maar ja, ik zeg altijd maar, die gasten doen geen aars en zitten dan ook de hele dag kansloos te posten en de werkenden onder ons de grond in te trappen. :lol:

      Login om te reageren
    • dennisr zegt

      16 september 2011 om 15:36

      @lemster: walgelijk he, die eco rijdende hufters op NU.nl..

      OT: leuk dat die zelfde gasten van de PVDA (en andere partijen) zelf ook in van die dikke Audi’s rijden en BMW’s.. ook wel Mercedes geloof ik, vaak genoeg gezien op tv.. maarja dat kost hun toch niks dus wat maakt hun het uit.. waarom rijden ze zelf eigenlijk niet in hybride rotzooi..

      Login om te reageren
    • blo3to3t zegt

      16 september 2011 om 15:43

      @lemster: en het trieste ervan is.. wij hebben nog op die knakkers gestemt ook

      Login om te reageren
      • kaasboerin zegt

        16 september 2011 om 15:44

        @blo3to3t: Liever dit dan Balkenende. Zij doen aan de andere kant(gelukkig) ook weer veel dingen die ik goed vind.

        Login om te reageren
    • mashell zegt

      16 september 2011 om 15:47

      @lemster: triest dat in jouw beleving ons buurland België nu al is afgegleden tot een “grey area”.

      Login om te reageren
      • lemster zegt

        16 september 2011 om 16:27

        @mashell: Zo bedoel ik het niet. Met grey area bedoel ik dat ik dingen die in het gebied waar de regelgeving de boel nog niet heeft dichtgetimmerd. Als ik een adres heb in België kan ik daar een auto registreren. Vervolgens rij ik daar lekker mee in Nederland (getuige Maastricht), dus dat is het grijze gebied waar de wetgeving nog ruimte voor interpretatie laat.
        Net zoals dat je oldtimer kan kopen en daar een gloednieuw blok in kan lepelen met veel te veel vermogen.

        Login om te reageren
        • torana zegt

          18 september 2011 om 02:02

          @lemster: wat betreft het grijze gebied m.b.t. auto’s en er een veel zwaardere motor in lepelen…. dat grijze gebied is er in nederland ook, alleen is het inderdaad wel zo dat België die gegevens pas tien jaar later dan Nederland heeft geregistreerd m.b.t. cylinderinhoud en vermogen… maar ook hier in Nederland rijden behoorlijk wat auto’s rond waar de RDW die gegevens niet van heeft en je dus kunt sleutelen zoveel je wilt… zolang het aantal cylinders maar klopt

          Login om te reageren
    • 72bug zegt

      16 september 2011 om 15:49

      @lemster:

      Ik vind het systeem dat de “rijkere” meer belasting betalen meer dan logisch. Wel vind ik dat het steeds verder buiten proporties gaat, het mag wel wat minder.. In een tijdperk van milieu eisen is het ook logisch dat je wat meer betaald voor een grote vervuiler, maar nogmaals vind ik dat ook dat buiten proporties is.

      Login om te reageren
      • dennisr zegt

        16 september 2011 om 15:54

        @72bug: jij vind het dus logisch dat geld verdienen gestraft word.. idioot..

        Login om te reageren
        • 72bug zegt

          16 september 2011 om 15:57

          @dennisr:

          Nee, idioot, ik vind het logisch dat de minder bedeelden in Nederland ook minder belasting hoeven te betalen omdat ze anders geen cent overhouden om de simpele levensbehoeften te kunnen betalen. Is dat zo raar..?

          Login om te reageren
          • dennisr zegt

            16 september 2011 om 16:02

            @72bug: lastig geval.. raar.. misschien.. ik snap je punt.. maar het komt er op neer dat mensen die meer verdienen uit eindelijk evenveel overhebben (na belastingen) dan iemand die een uitkering krijgt..
            Dan moeten ze gewoon iedereen minder belasting laten betalen.. je kan daar geen onderscheid in maken..

            Login om te reageren
            • 72bug zegt

              16 september 2011 om 23:13

              @dennisr:

              Ik zeg ook dat deze bedragen buiten proporties zijn en dat het van mij wat minder mag.

              Login om te reageren
          • kaasboerin zegt

            16 september 2011 om 16:07

            @72bug: Heb jij ooit arme mensen in NL gezien? Er is eens een nieuwsbericht uitgekomen dat men al als arm wordt beschouwd als die geen telefoon heeft, of geen internet, of maar 1 auto ipv 2 voor de deur. Vreten zat hier man, ga Harry Potter kijken ofzo.

            Login om te reageren
            • 72bug zegt

              16 september 2011 om 23:17

              @kaasboerin:

              Heb ik het woord arm genoemd? Ga je geld tellen Dago

              Login om te reageren
            • torana zegt

              18 september 2011 om 01:58

              @kaasboerin: of ik arme mensen in Nederland zie… daar kan ik kort in zijn…: JA ! ! !
              sommige mensen kijken alleen niet verder dan hun eigen bekrompen wereldje, maar ze zijn er wel degelijk… zet die rose bril maar eens af

              Login om te reageren
  10. Mcvk zegt

    16 september 2011 om 15:40

    Word de caddilac CTS-V nu nog duurder?
    (Deze heeft al ruim meer BPM dan dan de auto kost!)

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      16 september 2011 om 15:42

      @Mcvk: Lijkt er wel op… Ps. zeg voortaan even ‘… nu nog duurder in NL…’ erbij, anders gaan de mensjes Cadillac weer haten.

      Login om te reageren
  11. mashell zegt

    16 september 2011 om 15:45

    Complimenten aan de BOVAG, die hebben een mooi helder rapport gemaakt. De media spreekt alleen in beleving (negatieve teneur, euro crisis, bezuinigingen, iedereen achter er op uit) maar de Bovag heeft het als 1 van de weinige gewoon over feiten.

    Login om te reageren
  12. fant zegt

    16 september 2011 om 15:47

    Christus, die vierde schijf is ook niet een beetje meer, maar gewoon dik 2 keer zoveel :-/

    Login om te reageren
  13. bobb zegt

    16 september 2011 om 15:50

    Je kunt ook stellen dat als we nu een links kabinet met bv. Groen Links erin hadden het nog veel duurder zou worden.

    Login om te reageren
    • dennisr zegt

      16 september 2011 om 15:55

      @bobb: je kunt het ook zo stellen, als er geen auto’s gebouwd werden was het probleem er ook niet.. maar zo gaan we natuurlijk niet beginnen he..

      Login om te reageren
      • bobb zegt

        16 september 2011 om 15:58

        @dennisr: Dat bepaal jij?

        Login om te reageren
        • dennisr zegt

          16 september 2011 om 16:02

          @bobb: ga maar mooi verder met je gedachten joh ;)

          Login om te reageren
          • bobb zegt

            16 september 2011 om 16:05

            @dennisr: Nogmaals dat bepaal jij?

            Login om te reageren
            • dennisr zegt

              16 september 2011 om 16:07

              @bobb: nee dat bepaald je moeder, en nu de fles jij..

              Login om te reageren
              • Svenska_Aeroplan_AB zegt

                16 september 2011 om 16:16

                @dennisr: Mijn redelijke respect voor jou hier op AB.nl verdwijnt als sneeuw voor de zon met zo ongeveer al je reacties hierboven…

              • dennisr zegt

                16 september 2011 om 16:24

                @Svenska_Aeroplan_AB: ja dus ?

              • kaasboerin zegt

                16 september 2011 om 16:26

                @Svenska_Aeroplan_AB: Zegt meer over jou dan hem, ego.

  14. the-budel-guy zegt

    16 september 2011 om 15:51

    en Ik vind dat mensen met een auto uit schijf 4 ook harder mogen dan het overig verkeer 140/150 en dat ze dichter bij besteming of gratis mogen parkeren. en dat ze minder snel bekeuringen moeten krijgen. want ja de grootste overtreder zit onder de motorkap volgens de staat.

    Login om te reageren
  15. GOD zegt

    16 september 2011 om 16:03

    Hier klopt natuurlijk helemaal geen zak van maar ja wat verwacht je van ambtenaren die kunnen nooit eens fatsoenlijk nadenken.

    Stel Jan Modaal werkt zich helemaal uit de naad, Geeft geen geld uit aan onzinnige dingen en bezuinigd overal op waar die op kan bezuinigen. Daar door kan hij een mooiere en duurdere auto kopen als dan hij dat niet zou doen. Nu word hij daarvoor belast/bestraft.

    Oplossing: Niet naar de auto kijken maar naar het inkomen.

    Zelfde verhaal met die inkomens grenzen.
    Stel jan Modaal zit onder die grens.
    Nu gaat Jan overwerken om extra inkomsten te genereren. Wat doet de staat, die gaat ipv belonen bestraffen.
    Zo kan je soms met overwerken meer kwijt zijn als verdienen.

    Oplossing: overuren niet meetellen.

    Ik kan uren doorgaan, maar ja het is ook allemaal zo simpel toch?

    Login om te reageren
    • dennisr zegt

      16 september 2011 om 16:06

      @GOD: ik ben blij dat hier ook mensen zijn die wel helder nadenken, goedzo ;)

      Login om te reageren
      • bobb zegt

        16 september 2011 om 16:12

        @dennisr: Ben weg hoor

        Login om te reageren
    • sebasjuhh zegt

      16 september 2011 om 16:24

      @GOD: +1 voor de GOD

      btw, ik heb een tijdje terug al besloten dat de overheid in NL echt niets, helemaal niets kan

      Login om te reageren
    • vincenzo zegt

      16 september 2011 om 21:03

      @GOD: ahhh als je een beetje zou nadenken zou je weten dat jan modaal een polo of een golf heeft. Weet je wel, dezelfde die jij hebt. Jan modaal shopt helemaal niet in het 4e segment….want het is Jan modaal.

      Login om te reageren
  16. Sorcerer zegt

    16 september 2011 om 16:08

    Het ging al zo hard in schaal 3!

    Nu ging die in rond 260 gram geloof ik, en betaal je per gram 3x zo veel als in schaal 2.

    Het lijkt erop dat ze met name premium SUV’s willen pakken hiermee. Op zich is de geest daarvan wel prima, want SUV-rijders rijden vaak wel veel kilometers… maar ook Ferrari-liefhebbers worden hiermee gepakt terwijl zij misschien maar 1x in de maand de auto van stal halen.

    Wat dat betreft was een kilometerheffing wel veel eerlijker geweest, maarja… Ook vraag ik me af hoeveel zin het heeft, zo’n hoogste schaal, want zo veel mensen vallen daar nou ook weer niet in.

    En dat “vluchtstrook-recht” (cq. harder mogen rijden cq. gratis mogen parkeren)… normaal heb ik er een hekel aan als mensen zich zulke rechten toe-eigenen, maar betaalt echt veel meer als liefhebber. Kun je gewoon meerdere keren van op vakantie gaan, van dat verschil…

    Je zou maar autoliefhebber zijn en in Nederland wonen… Toch maar richting Die Schweiz :)

    Login om te reageren
    • dennisr zegt

      16 september 2011 om 16:11

      @Sorcerer: daar zeg je wat, ze laten mensen verdomd veel betalen voor die enkele zomer ritjes.. zouden ze ook nog wel wat langer over na kunnen denken in Den Haag..

      Login om te reageren
      • kaasboerin zegt

        16 september 2011 om 16:14

        @dennisr: Daar gaat het ze ook niet om, het is natuurlijk puur het geld uit pulken waar het uit gepulkt kan worden. Ik denk niet dat dit de mensen met serieus geld tegenhoudt om toch die Ferrari aan te schaffen.

        Login om te reageren
  17. thomaz zegt

    16 september 2011 om 16:13

    Ik hou best van een beetje schoppen op z’n tijd, maar ik vind dit gewoon zielige tendentieuze berichtgeving. Zoals Robbie al aangaf stoten die dikke motoren van Mercedes /BMW / Audi tegenwoordig al zo weinig uit dat ze lang niet eens aan die vierde schijf zullen komen. Als je kijkt naar de nieuwe SLK 55 AMG met ongeblazen V8 stoot die nog maar 194g/km uit! Een handgeschakelde C180k van 5 jaar terug doet 200g!

    Ik rij zelf ook altijd rond de 140 /150 op de snelweg en mag graag op de Autobahn de 240 aantikken in m’n E39 530d, maar die blijft wel op een verbruik van 1:11 steken. Het is toch juist mooi dat innovatie beloond wordt en je tegenwoordig gewoon 1:14 haalt met je 530d bij aanzienlijk verbeterde prestaties.

    Op deze manier wordt innovatie gewoon gestimuleerd en dat is iets waar ik achter sta. Het is alleen jammer dat importeurs het BPM-voordeel in hun eigen zak steken, en uiteindelijk zal het qua cataloguswaarde voor een auto vrij weinig uitmaken, maar de lage procentuele bijtelling staat. Importeurs streven er toch naar om qua prijs naast hun concurrenten te zitten, en pakken dus meer marge voor zichzelf. Een trend die je nu ook ziet is dat premiummerken veel minder uitstoten ten opzichte van volumemerken en daardoor zou het verschil prijstechnisch dus kleiner moeten worden, maar dat gebeurt niet om wille van marketing (anders is het geen premium meer).

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      16 september 2011 om 16:15

      @thomaz: een Veyron (de meest vervuilde auto) zou zelfs 150.000 euro goedkoper worden in 2013!

      Lang leve de nieuwe belastingregels :D

      Login om te reageren
      • Svenska_Aeroplan_AB zegt

        16 september 2011 om 16:18

        @robbie: precies, maarja, de gemiddelde AB.nl’er leest weer de helft en begint weer te schreeuwen… Het wordt tijd meer naar de doelgroep te schrijven denk ik: geen woorden van meer dan 2 lettergrepen, niet te lange zinnen, etc… Want My God, wat een domme reacties lees je hierboven zeg!!

        Login om te reageren
        • thomaz zegt

          16 september 2011 om 16:22

          @Svenska_Aeroplan_AB: Het is haast te stuitend voor woorden.. Je zou er eigenlijk geen woorden meer aan vuil moeten maken..

          Login om te reageren
        • baasbas zegt

          16 september 2011 om 16:23

          @Svenska_Aeroplan_AB: Wat jij zegt.

          Ik probeer ook nooit reacties te lezen op NU.JIJ. Elke keer dat ik er toch naar kijk word ik zo moedeloos *zucht

          Ik word er hopeloos van als ik bedenk dat die mensen ook stemrecht hebben :S

          Login om te reageren
        • dennisr zegt

          16 september 2011 om 16:23

          @Svenska_Aeroplan_AB: die reacties lijken mij zo gek nog niet als een cadillac al zoveel duurder word (artikel van een tijdje terug..)

          Login om te reageren
      • dennisr zegt

        16 september 2011 om 16:26

        @robbie: dus dan zouden alle auto’s goedkoper worden ? wat betreft belasting ? waarom zou de overheid zo gek zijn.. die moeten toch alles en iedereen kaalplukken.

        Login om te reageren
        • thomaz zegt

          16 september 2011 om 16:38

          @dennisr: Jij snapt het niet, dus reageer dan verder ook niet. Die Veyron wordt zoveel goedkoper omdat het procentuele aandeel BPM over de nettoprijs met een grote stap verlaagd wordt, en gecompenseerd door een hoger CO2-aandeel. Die Veyron heeft echter zo’n hoge nettoprijs dat de verlaging van het vaste BPM-aandeel niet gecompenseerd wordt door de CO2-bijdrage.

          Login om te reageren
          • dennisr zegt

            16 september 2011 om 16:40

            @thomaz: het antwoord op mijn vraag is dus ‘nee’? beter bemoei je je niet met waar ik wel en niet reageer.. regel ik zelf wel..

            Login om te reageren
            • thomaz zegt

              16 september 2011 om 16:44

              @dennisr: Het antwoord is inderdaad nee, goed gelezen.

              Login om te reageren
              • dennisr zegt

                16 september 2011 om 16:45

                @thomaz: mooi, dan hoef ik me verder niet te verontschuldigen voor eerdere reacties.. dat is dan nog steeds mijn idee er over!

              • Svenska_Aeroplan_AB zegt

                16 september 2011 om 22:23

                -=edit: genoeg getrolled nu. Ontopic graag.=-

              • Svenska_Aeroplan_AB zegt

                16 september 2011 om 23:18

                @Svenska_Aeroplan_AB: Hey cool! Mijn eerste Edit in een jaartje of 6 AB.nl! Wooohoooo!

    • kaasboerin zegt

      16 september 2011 om 16:19

      @thomaz: Neemt niet weg dat merken zich uit de naad moeten werken om deze belachelijk strenge regels te kunnen naleven, en nee ga niet zeggen dat ze een keuze hebben want dat hebben ze niet, ze zullen anders geen aars verkopen en/of de concurrent sloopt je. Maar dat je hier ca 110k voor een M3 betaald en een uurtje rijden verderop ca 60k is toch van de zotte… Of ben je vergeten dat geld niet uit de lucht komt vallen. Bovendien kost ’t de autofabrikanten ook bakken met geld om zuinige auto’s te ontwikkelen, anders waren die er 50 jaar geleden al. M.a.w. worden de fabrikanten ook gedwongen zich kapot te werken om een auto voor een redelijke prijs neer te zetten.

      Login om te reageren
      • baasbas zegt

        16 september 2011 om 16:24

        @kaasboerin: Ik denk dat ik je punt niet begrijp. Jullie zeggen allebei nu dat fabrikanten gedwongen worden te innoveren?

        Login om te reageren
      • thomaz zegt

        16 september 2011 om 16:26

        @kaasboerin: Dan ga je toch lekker daar wonen waar je maar 60k voor een M3 betaalT, ik wens je veel plezier.

        Ook leuk dat jij erin gelooft dat die fabrikanten “zich uit de naad moeten werken..” Geloof je het nou zelf? Die techniek lag al jarenlang op de plank, maar onder druk van de olielobby werd het gewoon nooit ingevoerd want het was niet nodig. En die fabrikanten zijn vast zo zielig dat ze zich helemaal uit de naad werken en hun producten onder de kostprijs gaan aanbieden. Ik werk zelf binnen de autobranche en met de dealers kun je misschien nog medelijden hebben (hoewel die ook maar eens beter hun best moeten gaan doen, is nog zat te winnen) maar met de fabrikanten absoluut niet..

        Login om te reageren
        • kaasboerin zegt

          16 september 2011 om 16:32

          @thomaz: Dus jij denkt dat als een autofabrikant, tegen de keer in, geen zuinige auto’s gaat produceren, dat die wat verkopen gaat? Die zal binnen no-time pleite gaan. M.a.w. ze zijn gedwongen. @baasbas: jazeker, die zijn dus gedwongen om te gaan innoveren.

          Login om te reageren
          • thomaz zegt

            16 september 2011 om 16:34

            @kaasboerin: Kan maar zo ja. Het is maar net wat je nastreeft he? Dacia verkoopt (op papier) geen uitermate zuinige auto’s maar is toch uitermate succesvol door hun lage prijsstelling en minimalistische beleving.

            Login om te reageren
      • thomaz zegt

        16 september 2011 om 16:32

        @kaasboerin: Leuk trouwens dat je zo’n haarfijne uitleg geeft van hoe een vrije markt in elkaar zit en hoe dat nou precies werkt met concurrentie en elkaar motiveren om steeds maar weer verder te verbeteren!

        Login om te reageren
        • kaasboerin zegt

          16 september 2011 om 16:43

          @thomaz: Dit is absoluut geen vrije markt, weet je wel hoeveel negatieve invloed de regels v/d overheid op een autofabrikant heeft? Niet alleen wij moeten geld inleveren…

          Login om te reageren
          • thomaz zegt

            16 september 2011 om 16:53

            @kaasboerin: Oke, we hebben een geleide vrije markt. En natuurlijk wordt er door de overheid getracht waar nodig te sturen door middel van bepaalde vormen van belastingheffen en accijns. Dat is ook wat je mag verwachten van een ontwikkelde economie die oog heeft voor meerdere dingen. Voor de rest heb ik al aangegeven binnen de autobranche te werken dus ik heb wel een redelijk idee waar ik over praat ja. En met de fabrikanten hoeven we geen medelijden te hebben.

            Login om te reageren
      • texter zegt

        16 september 2011 om 16:34

        Het gaat niet om zuinigheid maar om CO2 uitstoot en dat is nou het volstrekt geschifte aan het verhaal. Ongeacht de invloed van CO2, staat het 100% vast dat wat we hier besparen volstrekt irrelevant is en binnen minuten wordt gecompenseerd door groei in Azie, waar de V12’s toevallig ook nog eens per dozijn worden besteld.

        Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      16 september 2011 om 17:08

      Je vergeet er alleen bij te vermelden dat, met dank aan de NEDC-testcycli, ons belastingsysteem op auto’s eigenlijk nog krommer is dan Quasimodo. Dit gaat helemaal op vwb ‘elektrische auto’s’ met range extender.
      Fabrikanten maken er alleen handig gebruik van en stemmen hun auto’s precies op de methodes af.

      Login om te reageren
  18. w0o0dy zegt

    16 september 2011 om 16:35

    Onvoorstelbaar populistisch gebral zonder kennis van hoe de zaken werkelijk liggen in NL in 90% van de reacties hierboven. Geen wonder dat Wilders veel stemmen scoort, mensen zien, lezen, denken allen wat ze willen zien,lezen,denken. Helaas stemmen ze ook zo.

    Login om te reageren
    • dennisr zegt

      16 september 2011 om 16:38

      @w0o0dy: in plaats van die onzin zou je ons ook kunnen vertellen hoe het dan wil zit.. volgens jou.. en laat mij lekker wilders stemmen als ik dat wil ;)

      Login om te reageren
      • thomaz zegt

        16 september 2011 om 16:40

        @dennisr: Ik heb je net een aanzetje gegeven. Misschien zou je je zelf ook eens ergens in kunnen verdiepen als je meent hier te moeten reageren en een discussie aan te willen gaan.

        Login om te reageren
        • dennisr zegt

          16 september 2011 om 16:43

          @thomaz: ik kan ook gewoon hier mijn vraag stellen en mag toch hopen op een normaal antwoord ? of zijn daar ook nieuwe regels voor ?

          Login om te reageren
    • thomaz zegt

      16 september 2011 om 16:40

      @w0o0dy: Het is vechten tegen de bierkaai.. Hou maar op..

      Login om te reageren
      • Svenska_Aeroplan_AB zegt

        16 september 2011 om 22:24

        -=edit: genoeg getrolled nu. Ontopic graag.=-

        Login om te reageren
    • baasbas zegt

      16 september 2011 om 16:40

      @w0o0dy: Gelukkig zijn ze gemakkelijk te herkennen. Tel de -d -t fouten per post en je weet wie je serieus kan nemen en wie niet…

      Login om te reageren
      • kaasboerin zegt

        16 september 2011 om 16:41

        @baasbas: Ah ja, dus mensen die het niet met jou eens zijn maken allemaal typfouten? Wie ‘bralt’ hier nou, klein kind. Met je ‘ze’….

        Login om te reageren
      • dennisr zegt

        16 september 2011 om 16:41

        @baasbas: klopt, iemand die niet volledig fout loos schrijft is per definitie niet serieus te nemen.. sodemieter op man..

        Login om te reageren
        • baasbas zegt

          16 september 2011 om 17:44

          @dennisr: @kaasboerin: Ah daar heb je ze, Peppie en Kokkie. Ik had het net over jullie :)

          @kaasboerin: 1: Leg mij geen woorden in de mond, ik zeg nergens dat je ‘bralt’. 2: Behalve dat je beheersing van de Nederlandse taal bedroevend is, kan je ook niet heel goed redeneren. Zoek ‘drogreden’ nog maar eens op op wikipedia. Wellicht is logica ook een mooi woord om nog wat over te lezen: dus mensen die het niet met jou eens zijn maken allemaal typfouten? Serieus, waar slaat dat op?

          @dennisr: Het enige punt waar je iemand hier op kan beoordelen is de inhoud van zijn of haar reactie.

          Login om te reageren
          • dennisr zegt

            16 september 2011 om 18:15

            @baasbas: ik vind het ten eerste super voor je dat je geweldig Nederlands typt.. echter kan het me verdomd weinig schelen of ik dat wel of niet doe.. ik typ gewoon snel en duidelijk genoeg.. aangezien je nog altijd begrijpt wat ik zeg maak ik me er dan ook niet druk om..

            Feit blijft dat jouw opmerking totaal overbodig was en helemaal nergens op slaat, als ik hier en daar een d of een t mis betekent dat niet dat ik minder recht van spreken heb, of dat ik minder serieus ben..

            Login om te reageren
          • kaasboerin zegt

            16 september 2011 om 19:42

            @baasbas: Het enige waar ik jou over hoor brallen zijn mijn typfouten en spelfouten, maar niet over het daadwerkelijke onderwerp. Toont maar weer aan wie de verliezer is.

            Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      16 september 2011 om 16:40

      @w0o0dy: Helaas is dit een democratie en gaat niet alles hoe jij het wilt, vandaar ook het mooie woord ‘mening’.

      Login om te reageren
  19. autobart zegt

    16 september 2011 om 16:37

    Afknallen die vieze eikels die willen dat we in een lelijk brooddoosje rijden met een hakkende en stotende 3 cilinder…

    Login om te reageren
  20. autobart zegt

    16 september 2011 om 16:43

    We leven hier in een dictatuur, naar de stemmen wordt niet gekeken, alleen wat men zelf wil daar in den haag! Achterlijke centen die bij de overheid weggegooid worden! O.a. aan dat koninklijke gezeik en die asielzoekers en mensen die onnodig uitkeringen krijgen want iemand die kan werken die MOET werken

    Login om te reageren
    • dennisr zegt

      16 september 2011 om 16:44

      @autobart: jaa dat is nog het mooiste! er is ook iets waar niet op bezuinigt word, namelijk dat geen wat ze bij het koningshuis verdienen! daar kan namelijk geen cent af!
      over asielzoekers hou ik me maar stil.. breek me de bek niet open..

      Login om te reageren
      • kaasboerin zegt

        16 september 2011 om 17:11

        @dennisr: Nou ja… ‘Verdienen’….. Krijgen he… :lol:

        Login om te reageren
        • dennisr zegt

          16 september 2011 om 17:13

          @kaasboerin: jaa idd :P dacht ik ook al toen ik op plaats reactie drukte :lol:

          Login om te reageren
        • lincoln zegt

          16 september 2011 om 17:29

          @kaasboerin:

          op straffe van vrijheidsberoving mag je gerust afpersing noemen hoor ..

          Login om te reageren
    • fep739 zegt

      16 september 2011 om 16:46

      @autobart: da’s hier in België net hetzelfde. Die k*tpolitici hebben al ons graf gedolven.

      Login om te reageren
      • kaasboerin zegt

        16 september 2011 om 16:50

        @fep739: En dan nog, dan betalen wij hier dus ’t dubbele aan belasting over in mijn ogen doodnormale auto’s, dan zie je 50000 priussen en ‘iQ’s’, en dan ga je op vakantie naar bijv. Bangkok dan vliegen de roetwolken je tegemoet, je krijgt er zelfs zwarte snot van. Het neigt hier een beetje naar Propaganda op ’n slinkse wijze.

        Login om te reageren
      • kaasboerin zegt

        16 september 2011 om 16:51

        @fep739: En dat moet dit kouwe kleine kikkerlandje goed maken door immense bedragen aan belasting te betalen…. :(

        Login om te reageren
        • autobart zegt

          16 september 2011 om 17:02

          @kaasboerin: In nederland denk je een dure auto te hebben, kom je in een ander land… Blijk je ineens een armoedig autootje te hebben…

          Login om te reageren
          • texter zegt

            16 september 2011 om 17:03

            @autobart: oh maar het was wel een dure, alleen geen dikke.

            Login om te reageren
            • autobart zegt

              16 september 2011 om 17:29

              @texter: ‘k Denk dat je niet begrijpt wat ik bedoel…

              Login om te reageren
              • dennisr zegt

                16 september 2011 om 18:17

                @autobart: wanneer is je auto duur ? voor een miljonair is een Bugatti ook niet duur.. maar voor mij wel.. voor jou ook.. voor bijna iedereen.. (op de miljonairs na) dus wat wil je precies zeggen ? wanneer is een auto ‘duur’ ?
                ik denk dat een auto duur is wanneer je er lang voor gespaard hebt.. dat je er veel voor hebt moeten doen.. voor een zwerver is een auto van 1000 euro duur..

              • autobart zegt

                17 september 2011 om 23:28

                @dennisr: Doe niet zo bijdehand, het gaat erom dat je begrijpt wat ik bedoel. Ik vraag niet of je bijdehand wilt gaan doen… Dan kun je wat mij betreft beter niets zeggen.

              • dennisr zegt

                18 september 2011 om 00:13

                @autobart: dat jij geen antwoord weet betekend niet dat ik bijdehand ben..

  21. laurensje zegt

    16 september 2011 om 16:46

    Het gaat natuurlijk om de werkelijk gereden kilometers. Dit voorstel is een slap compromis bij gebrek aan wegbeprijzing. Ik zie een markt voor puur circuit Ferrari’s, of wat (meer) kapitaalvlucht.

    Positief wel dat benzine en diesel hetzelfde behandeld gaan worden. Terecht, want net zo schoon.

    Echter, (plug-in) stroom CO2 telt weer helemaal niet mee. Dat is natuurlijk enorm kortzichtig. Systeemgrenzen verkeerd gelegd, heette dat vroeger.

    Login om te reageren
  22. Romen zegt

    16 september 2011 om 17:20

    jezus, dit is gewoon geld verdienen.. of denken ze nou echt dat we hier de problemen t.a.v milieuverandering oplossen? :S

    Login om te reageren
  23. lincoln zegt

    16 september 2011 om 17:28

    fijn om te vernemen dat iedereen vrijwillig die arme Mensen in Griekenland wil helpen ..
    op deze manier kan de sociale-dienst in Griekenland haar werk blijven verrichten ..

    veel dank en een dikke middelvinger .. losers ..

    Login om te reageren
    • norge zegt

      16 september 2011 om 17:37

      Heerlijk hier in Noorwegen alle auto’s betalen dezelfde wegen belasting , alleen jammer dat de aankoop belasting veul hoger ligt.

      Login om te reageren
      • dennisr zegt

        16 september 2011 om 18:18

        @norge: heb je nog een kamertje te huur ? :lol: :P

        Login om te reageren
        • norge zegt

          16 september 2011 om 21:41

          @dennisr: Tuurlijk , als je niet alergisch bent voor Hyundai’s is er nog plaats in de garage ;)

          Login om te reageren
          • dennisr zegt

            16 september 2011 om 21:49

            @norge: voor zover ik weet ben ik nergens allergisch voor :D maar misschien voor de zekerheid een inenting :) :P

            Login om te reageren
  24. autobart zegt

    16 september 2011 om 17:31

    Ik denk dat het beter is dat ze wel de kilometerheffing doen, dan wordt degene gestraft die iedere dag vele kilometers aflegt… Stel, je hebt een dikke auto voor de deur staan en je rijdt amper 5000 km per jaar, waarom zou je dan meer wegenbelasting moeten betalen dan iemand die 30000 km per jaar rijdt? Dat is toch zo krom als het maar zijn kan, ik zeg schaf de wegenbelasting af en maak de benzine dan maar wat duurder…

    Neem nou mijn oom, die heeft een S80 D5 maar die legt heel weinig kilometers per jaar af, maar moet wel evenveel betalen als iemand die 30000+ km per jaar rijdt. Dat is toch niet eerlijk?

    Login om te reageren
    • BMW_Li zegt

      16 september 2011 om 18:09

      @autobart: De kilometerheffing van onze camiel eurlings klopte ook totaal niks van. BPM zou worden afgeschaft en iedereen was blij, maar daartegenover kwam die milieuheffing.
      Had toen gelezen dat bijvoorbeeld een nissan gtr in 2014 dan 200.000 euro zou kosten en de basisprijs hiervan ligt dacht ik rond de 80.000. De overheid maakte dus de autobelastingen met de kilometerheffing een stuk duurder en het verhaal klopte bij veel dingen niet.
      Met de kilomterheffing zou meer als 50% van de mensen goedkoper uitzijn, maar een onderzoeksbureau had berekent dat het voor bijna alle mensen die een auto in bezit hadden duurder zou zijn.
      Het goedkoopst blijft dus volgens de overheid nog steeds om met het belachelijk geregelde ov te reizen.
      Dus iedereen succes, want het OV heeft de (faal)toekomst.

      Login om te reageren
      • dennisr zegt

        16 september 2011 om 18:20

        @BMW_Li: OV gebruik ik alleen omdat het gratis is.. volgens mij kan het anders niet eens uit..

        Login om te reageren
        • kungfupanda zegt

          16 september 2011 om 18:39

          @dennisr:
          Toepasselijk dat je de OV-kaart aanhaald. “Omdat het gratis is”.

          Het is niet gratis , want wij (de werkende mens) betalen voor jouw OV-kaart. En dat vind ik een strak plan van de overheid want ik hoop dat je er wat aan hebt voor je studie en een goeie toekomst hebt.

          ECHTER!! Denk dan wel na voordat je begint over de overheid en zijn “hoge” belastingen , dat als jij gaat protesteren in Den Haag , lever je dan ook even die OV-kaart in?

          Login om te reageren
          • dennisr zegt

            16 september 2011 om 19:14

            @kungfupanda: als ze belastingen wat betreft auto’s afschaffen lever ik hem per direct in!

            ik heb het de laatste tijd niet meer zo met de overheid.. gister weer een rekening voor school.. 1043 euro.. lesgeld..
            Dan te bedenken dat de jongen die in de klas naast mij zit dezelfde lesstof krijgt, dezelfde uren volgt.. maar enkel omdat hij geen 18 is betaald hij het niet en ik wel.. ook zo oneerlijk.. stimulans om naar school te gaan verdwijnt ook meer en meer.. velen gaan van school af omdat ze het niet kunnen betalen.. en dat terwijl de overheid toch ook wil dat iedereen een goeie toekomst heeft ?

            Er zitten natuurlijk ook goeie kanten aan de belastingen, en ik vind ook dat we niet te veel moeten klagen omdat we daarvoor wel een goed land krijgen.. alleen ze blijven maar verhogen.. en het zal hierna nog wel vaker verhogen.. en dat is wat me dwars zit..

            ik wil dus best belasting betalen.. over alles wel.. maar het word gewoon veel te veel, en een hogere functie loont minder dan eerst.. (weet ik vanwege mijn vader) dus.. :)

            Login om te reageren
            • kungfupanda zegt

              16 september 2011 om 19:49

              @dennisr:
              Zo vader zo zoon zullen we maar zeggen dan.

              Hopen dat je straks als werkplaatseigenaar maar genoeg belasting blijft betalen zodat jouw werknemers net als de rest van nederland kan genieten van onze uitstekende werkvoorwaarden , zorgstelsel , pensioen , gedekte overleidensrisico’s van hen en hun partner.

              Als je je personeel wilt behouden natuurlijk en niet kleineerd als “lageropgeleiden”.

              Wist je dat die 1043 euro lesgeld echt een schijntje is? Die heb je straks in 2 weken terugverdiend. Waar denk je dat de rest van jouw schoolkosten vandaan komen? Want die schoolkosten zijn echt niet betaald met die 1000 euro van 20 koters in een klas. De rest van het geld komt (alweer) deels uit mijn zak. En ik klaag daar ook nu niet over , hoop alleen dat wanneer jij een succes hebt gehaald in het werkleven net zo gul naar de overheid zal zijn als de rest van werkend nederland. Anders kan jouw zoon straks 3000 euro lesgeld gaan betalen omdat jij bij de overheid hebt staan te protesteren.

              We hebben het goed hier in nederland met onze overheid.

              Login om te reageren
              • dennisr zegt

                16 september 2011 om 19:56

                @kungfupanda: het lesgeld betalen is tot daar aan toe, alleen ze moeten ook die regel aanpassen, en niet op leeftijd baseren.. maar iedereen, die dezelfde opleiding volgt, moet ook gewoon het zelfde betalen..
                Als ze de leeftijd van 18 jaar gebruiken, onder het mom van.. dan werkt bijna iedereen.. dan is dat mooi dom.. want veel kunnen amper werken als ze een opleiding volgen.. wat er dus toe leid dat velen stoppen met school om te gaan werken, wat er dan weet toe leid dat veel niet hoger op komen.. wat ze misschien wel degelijk willen..

                Zulke dingen kun je het heel lang over hebben.. het heeft voor en nadelen.. het spreekt mij vooral tegen dat het steeds maar weer verhoogt word.. en wat betreft die CO2 bende gaat het ook niet om een klein beetje geld als je een dikke bak wilt.. ik wil dus een Ford Mustang.. gaat weer paar jaar langer duren..

              • kungfupanda zegt

                16 september 2011 om 20:22

                @dennisr:
                Dus wat je wilt zeggen is dat je meer overheidssteun wilt hebben om jouw studiegeld te betalen? Want je kunt niet werken langs je studie?

                Dat betekend een verhoging van het belastinggeld want er zou dan meer uit mijn achterzak moeten komen om dat verschil te kunnen verwezenlijken.

                Maar tegen verhogingen van belasting wilde je protesteren toch? Ik snap je eigenlijk niet meer zo.

                Want:
                A) Jij wordt benadeeld omdat de 17 jarige niet hoeft te betalen.
                B.1) Hij moet net als jij gaan werken voor zijn lesgeld.
                B.2) Jij moet ook net als de 17 jarige gecompenceerd worden met lesgeldvergoeding van de overheid.
                C) Jij kan volgens eigen zegge niet werken langs je studie.
                D) Als jij met 18 jaar het al niet kan hoe moet die 17 jarige het dan wel doen?

                Bottom-line:
                Je wil meer geld van de overheid. Dat betekend:
                A) De belasting wordt hoger.
                B) Iedereen (waaronder ik) ga meer belasting betalen voor jullie studies.
                C) Dat willen jullie niet want jullie staan in Den Haag te protesteren.
                D) Daarbovenop wil je dat de lageropgeleiden evenveel gaan dokken voor jouw extra lesgeld als de hogeropgeleiden. Want de rijken mogen niet benadeeld worden voor hun hoge opleiding.

                Zie je de cirkel die nu weer rond is?

                Trouwens , rond dit tijdstip hadden de winkelrekken bij de Albert Heijn , Aldi , Lidle en Plus ondertussen al gevuld kunnen zijn weet je….. ;)
                Samen met Kaasboerin had je het werk al kunnen verdelen. “Doe jij de melkpakken , doe ik de tampons.”

                Anderen gaan er met jullie lesgeld vandoor. :)

              • kungfupanda zegt

                16 september 2011 om 20:25

                Een Mustang is toch niet dik? Moet je toch echt een Camaro hebben hoor. ;) Bij de gasboer staan er genoeg.

              • dennisr zegt

                16 september 2011 om 21:30

                @kungfupanda: haha :) jaa het is gecompliceerd.. aan de ene kant wil ik graag dat mijn studie vergoed word, aan de andere kant niet.. dat zou immers mijn meningen tegen spreken.. erg lastig..
                Wat ik me af vraag is.. wat is beter.. dat alle belastingen worden afgeschaft.. en iedereen betaald gewoon ze eigen ding.. of iedereen blijft voor elkaar betalen.. beide heeft voor en nadelen.. het is iets waar nooit een perfecte oplossing voor komt.. maar nogmaals.. voornamelijk het verhogen keer op keer is wat mij tegenspreekt, en dan vooral op het gebied van auto’s, waar we naar mijn mening al genoeg belasting voor betalen ;)

                Of het onmogelijk is om te werken na mijn studie is misschien wat te makkelijk.. maar ik wil niet in de knoei komen door mijn werk, ik heb geen zin om meer stress te veroorzaken dan nodig is.. ik doe nu gewoon mijn studie, en mijn tijd om te werken komt nog wel..

                Maar, wat vind je nou zelf, is het eerlijk om 2 personen, die dezelfde studie volgen, alles hetzelfde hebben, om de 1 wel te laten betalen en de ander niet ? Ik wil best mijn les geld betalen, dat is voor mijn eigen toekomst, en dat is belangrijk voor me, maar het is soms wel frustrerend dat die gene naast jou dat niet hoeft..

              • Svenska_Aeroplan_AB zegt

                16 september 2011 om 23:22

                @dennisr: Kijk, dat is nou een goed gefundeerde reactie en niet zomaar wat ‘geschop’. Hulde

              • kungfupanda zegt

                17 september 2011 om 01:16

                @dennisr:
                Dat vind ik nog steeds eerlijk.
                Er moet simpelweg ergens een grens zijn met het uitreiken van schoolsubsidies. Want ik ga niet betalen voor jullie studies tot jullie 30 jaar…

                Net als verkeersboetes wanneer ze huilen over een boete voor 6km/h te hard. Wat willen ze dan? Dat de grens onderhandelbaar wordt met handjeklap zodat de ene bij 6km betaald en de ander bij 7km? De grenzen zijn hard maar wel noodzakelijk.

                En ik weet dat die grens hard is maar op een andere manier is bijna niet mogelijk. Je kunt het gefaseerd doen over meerder jaren tussen de 16 en 20 jaar bijvoorbeeld , maar dat zorgt wel voor veel extra rompslomp. En met rompslomp lopen overheidsinstanties niet bepaald lekker. (wat zij ook niet direct kunnen veranderen)

                De keuze tussen alles zelf betalen of elkaar ondersteunen kies ik blind voor die laatste optie. Kijk maar naar de USA. Alles is mogelijk daar met geld , maar wanneer het er niet meer is door bijvoorbeeld het overlijden van de hoofdverdiener in huis of door storm katrina , sta je toch echt wel in je kale hemd. Dan toch liever het “roze wolkje” in nederland waarin we elkaar redelijk tot goed ondersteunen en we in ieder geval nog de voedselbank hebben wanneer het echt mis dreigt te gaan.

                En dat “mis gaan” heb je niet altijd zelf in de hand helaas. Of je nu rijk of arm bent , of hoog opgeleid ipv laag opgeleid. Zoiets kan iedereen overkomen. Gelukkig laat onze overheid je niet zomaar in de hemd staan. Onder andere door de belastingen , want van het bedrijfsleven hoef je niet veel te verwachten.

                Voor vanacht genoeg gedicuseerd. Ik spring weer op mijn roze wolk. Of alles wat toevallig roze mag zijn…..

                Feel the love

      • texter zegt

        16 september 2011 om 18:42

        @BMW_Li: Het probleem met de oorspronkelijk voorgestelde kilometerprijs was dat het wel geweldig werkte maar niet zo’n disproportioneel uitzuigsysteem was als de combinatie 42,5% BPM en MRB. Elke cent die de overheid nu misloopt als gevolg van lage BPM draagt bij aan het begrotingstekort.

        Login om te reageren
      • autobart zegt

        16 september 2011 om 23:18

        @BMW_Li: Maar ik bedoel een km heffing zoals hij hoort, niet zoals zij er een eigen slag aan geven, om zo extra staatscentjes binnen te rijven…

        Login om te reageren
  25. ralf zegt

    16 september 2011 om 18:37

    Dat hele CO2 verhaal is 1 grote leugen! Kijk eens naar onderstaand filmpje op youtube. Wij – de mensheid – is maar voor 3% verantwoordelijk voor de totale hoeveelheid CO2 uitstoot. En daarnaast wordt altijd de relatie gelegd tussen CO2 uitstoot de veroorzaker is van de opwarming van de aarde. Meerdere wetenschappers hebben al aangetoond dat deze relstie omgedraaid is. Eerst stijgt de temperatuur van de zon, daarna volgt een stijging van de CO2.

    Waarom bundelen wij onze krachten niet en spannen we een proces aan tegen de staat! Die Co2 belasting is de reinste oplichting!

    http://www.youtube.com/watch?v=SH4CA7tHmKI

    Login om te reageren
    • texter zegt

      16 september 2011 om 18:46

      @ralf: dat maakt allemaal niks uit. CO2 is nu gewoon een excuus van politici en bedrijven om meer geld te verdienen over onze ruggen en de hoogtes van heffingen worden bepaald aan de hand van wat elders nodig is om een tekort aan te vullen.

      Login om te reageren
    • dennisr zegt

      16 september 2011 om 19:18

      @ralf: wij als mens zijn in feite de enige die ze wat kunnen maken, een koe veroorzaakt met zijn scheten ook een gat in de ozonlaag.. maar we moeten toch eten dus koeien verbieden kan niet..

      los daarvan gebruikt de staat alles om geld los te peuteren bij die gene die het zogenaamd kunnen missen.. ik vraag me af hoeveel de ambtenaren zelf kunnen missen.. ook genoeg dacht ik.. en dan hebben we het nog niet over het koningshuis..

      Login om te reageren
      • kungfupanda zegt

        16 september 2011 om 20:33

        @dennisr:
        Ik ben het zowaar een keer eens met een betoog van je.
        Goed bezig! :)

        Maar het loon van de gemiddelde ambtenaar moet ergens op internet te vinden zijn lijkt me?

        Login om te reageren
        • kaasboerin zegt

          16 september 2011 om 22:29

          @kungfupanda: Loon van een ambtenaar behoort het minieme van het minieme te zijn, aangezien de gemiddelde arbeider hetzelfde werk in een uur doet als 5 gemiddelde ambtenaren na 3 weken. V.w.b. jouw verhaaltje over dat we ’t zo ‘goed’ hebben in dit land… Het probleem is dat ik prima mijn hoofd boven water kan houden met mijn huidige inkomen, het enige wat ik zie is dat er belachelijke percentages af worden geschreven dat naar god-mag-weten wie of waar naartoe gaat. Ook spaar ik flink en ben ik goed verzekerd, dus mocht er iets fout gaan dan zit ik goed. Werkelijk het enige wat ik eigenlijk direct terug kan zien van mijn steentje (lees: steen) die ik heb bijgedragen is het infrastructuur, maar ja. Ook dan moet ik eerst een auto aanschaffen waar ik ook weer een belachelijk bedrag belasting over betaal, en dan heb ik het nog niet eens over de boetes. Ik denk dat ik spreek voor de gemiddelde werkende mens. Maar misschien heb jij zelf wel flink zitten profiteren van ons allen, en vind je het wel prima zo?

          Login om te reageren
          • kungfupanda zegt

            17 september 2011 om 18:40

            @kaasboerin:
            Waar is jou ervaring of enige vorm van feitelijke onderbouwing om jou mening tbv de “gemiddelde” ambtenaar te onderbouwen?

            En vanwaar de sneer over dat ik van jou zou hebben geprofiteerd?

            Login om te reageren
  26. ralf zegt

    16 september 2011 om 18:49

    Nog een laatste opmerking. Ik weet zeker dat heelveel mensen inmiddels WEL geloven dat CO2 utstoot de boosdoener cq. de veroorzaker is van de opwarming van de aarde. Dat doen de heren politici in deze wereld als tijd heel erg slim. Blijf een boodschap maar lang genoeg herhalen, en mensen gaat het op den duur gewoon geloven!

    Nog twee filmpjes dan:
    http://video.elsevier.nl/11837412
    http://video.elsevier.nl/11818914

    Laten we nu eens de feiten gaan benoemen en ophouden met die klimaathysterie!!!

    Login om te reageren
  27. ralf zegt

    16 september 2011 om 18:56

    @ texter,
    Juist daarom moeten wij de krachten bundelen en een proces aanspannen tegen de staat! Het klopt natuurlijk ook van geen kanten dat wij (de Nederlandse bevolking) wel een CO2 belasting moeten betalen, maar onze oosterburen (om maar een voorbeeld te noemen) in hun dikke audi’s wel ‘ongestraft’ door kunnen karren. Dat heet dan 1 Europa.
    Uiteraard is de staat om een substituut te vinden voor verdwijnende BPM. Maar wat we ervoor terug krijgen (de CO2 uitstoot) stoelt op geen enig hard wetenschappelijk bewijs en is dus mijns inziens onwenselijk en onrechtmatig! PROCES aanspannen als het aan mij ligt!

    Login om te reageren
    • texter zegt

      16 september 2011 om 19:03

      @ralf: Oh maar de Europese Unie wil dat ELKE nieuwe auto in 2015 130 g/km of minder uitstoot en de autofabrikanten ZELF persoonlijk gaan beboeten voor elke auto die teveel uitstoot. En om het zootje compleet te maken krijgen ze die carboncredits klotezooi uit de VS om onderling mee te handelen, zodat Ferrari Fiat kan betalen (duh) en Fiat als compensatie voor elke Ferrari, 500 500-tjes kan verkopen wat toch al gebeurt.

      Login om te reageren
  28. spykerboy zegt

    16 september 2011 om 19:15

    wat een gezeik ook altijd in nederland en het kabinet over autos. echt zet ze aan de kant en laat autoblog de weten stellen. ik weet zeker dat veel meer mensen plezier gaan hebben aan het autorijden. nederland is alles alleen maar geld sturen naar de overheid zodat ze dat griekenland, en strx italie en portugal etc kunnen helpen. laat die landen lekker failliet gaan zet ze uit de euro. kunnen onze belastingen omlaag omdat wij ze niet hoeven te ondersteunen en krijg je een mooi straatblik.

    Login om te reageren
  29. Relief zegt

    16 september 2011 om 19:43

    Oh wat erg joh. Als je veel geld heb moet je zo min mogelijk belasting betalen en als je een modaal inkomen hebt zo hard mogelijk genaaid.

    Wat een ideale gelijke wereld leven we toch :) Eens kijken of je nog zo hard zeurt, wanneer je door een ongeluk in de laagste financiële categorie belandt.

    Login om te reageren
    • dennisr zegt

      16 september 2011 om 19:48

      @Relief: ”ideale gelijke wereld”.. los van het feit dat dit over ons land gaat en niet de hele wereld, is het ook niet ‘ideaal gelijk’ om de beter verdieners te straffen toch ?

      Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      16 september 2011 om 19:48

      @Relief: Ga lekker doemscenario’s opnoemen hiero, als een persoon die veel geld hebt ‘in de laagste financiele categorie belandt’ heeft ‘ie 2 opties: Of hij betaald het vanuit z’n eigen zak. Of hij verhaalt ’t bij de verzekeraar. Hoe dan ook, dat heeft hij/zij hoogstwaarschijnlijk al dubbel en dwars aan belasting betaald.

      Login om te reageren
  30. jeanclaude zegt

    16 september 2011 om 19:57

    Weet je wat die VVD moet doen, de kinderbijslag afschaffen voor mensen die per jaar meer dan 50.000 euro verdienen, studiefinanciering afschaffen voor kinderen waarvan de ouders meer dan 50.000 euro verdienen, leaserijders die met hun 1.2 tdi of 1.4 turbo 1:18 en 1:12 rijden van plaats 1:30 en 1:20, Fraude plegers aanpakken, Mensen uit de rijke buurten met hun dikke Range Rovers de benzinetax laten betalen en niet de arbeiders uit de arbeiders buurten, OV goedkoper maken voor de oudere mensen, want omalief betaalt meer dan 150 euro om van noord naar zuid nederland te reizen met de trein om naar de kleinkinderen te gaan, grote criminelen aanpakken die aan godsvermogens zwart geld verdienen en op elke manier de belasting ontduiken. En Rutte maar dansen.

    Login om te reageren
    • dennisr zegt

      16 september 2011 om 20:03

      @jeanclaude: moet oma maar dichter bij gaan wonen als dat haar probleem is..
      jij bent nou juist het typ dat ik verafschuw.. ”mensen uit rijke buurten met hun dikke range rovers de benzinetax laten betalen” tuurlijk.. de rijken straffen.. armoedzaaier..

      Login om te reageren
    • amateur zegt

      16 september 2011 om 21:58

      @jeanclaude: Het is een utopie, dat gaat nooit gebeuren, het gaat allemaal over GELD.
      Diegenen die er veel van hebben, doen er geen afstand van.
      Laat DAT nou net de groep zijn die erover gaan.
      De rijken worden rijker, de armen trekken aan het kortste eind.
      Dennis is nog jong, er begrijpt er nog geen reet van, eens wanneer hij financieel onafhankelijk wordt gaat hij dat wel inzien, naar dat kan nog heeeeeel lang duren.

      Login om te reageren
      • Svenska_Aeroplan_AB zegt

        16 september 2011 om 23:24

        @amateur: Goede reactie. Helemaal mee eens.

        Login om te reageren
  31. bigcar zegt

    16 september 2011 om 20:04

    het zal wel… we zien uiteindelijk toch wel wat ervan komt,

    het is immers zo dat we er toch niks aan kunnen doen!

    Login om te reageren
    • dennisr zegt

      16 september 2011 om 21:51

      @bigcar: niet mee eens, als we echt willen, kunnen we heel veel.. alleen dan moeten we massaal de straat op.. en ik ben van mening dat dat ook moet (en ooit gaat) gebeuren.. de overheid zal (zolang we niks doen) gewoon blijven kaal plukken.. ooit moet hun duidelijk gemaakt worden dat ze naar het volk moeten luisteren..

      Login om te reageren
      • bigcar zegt

        16 september 2011 om 23:29

        @dennisr: daar heb je echt wel een punt, geef ik toe. en ik zal ook graag een van de voorste willen zijn als er een protest o.i.d. is. alleen het probleem is dat niemand het doet:

        vb= importheffing: bpm op importauto’s uit duitsland.
        er zijn jaarlijks 20.000 importauto’s uit duitsland, vaarvan maar 400 mensen een bezwaarschift tekenen over het te betalen belasting over die bolide, terwijl er een vereniging is die het voor de automobilist opneemt: het is gewoon een kleine moeite om zoiets te doen (hokje aankruisen en mailtje schrijven ofzo) alleen niemand doet het. hierdoor kan er bijvoorbeeeld al nix aan gedaan worden.

        ander voorbeeld: als we kiezen voor een week lang de overheid te boycotten door een week lang ofzo niet te tanken. dan zal dat geen ene moer uitmaken, want de week daarop tanken we toch het dubbele toch?

        dus de mentaliteit in nederland moet veranderen: als we nou is een protest actie beginnen die werkt, dan zou het geweldig zijn!

        Login om te reageren
  32. audicoupe84 zegt

    16 september 2011 om 20:16

    De eigenaar van het bedrijf waar ik werk, is in 2006 op een vermogen tussen de 27 en 30 miljoen euro geschat. Heeft een Audi A8.L W12 als auto van de zaak. Zal deze man s’nachts in zijn bed liggen te woelen van dit belasting plan?

    Login om te reageren
    • vincenzo zegt

      16 september 2011 om 21:17

      @audicoupe84: geld genoeg dus om een polo aan te schaffen.

      Login om te reageren
    • dennisr zegt

      16 september 2011 om 21:51

      @audicoupe84: wat probeer je te zeggen ?

      Login om te reageren
      • amateur zegt

        16 september 2011 om 22:06

        @dennisr: Dat begrijp je niet?
        Dat heeft met veel geld te maken een belastinkje min of meer maken deze lieden ze zich niet zo druk om.

        Login om te reageren
    • lincoln zegt

      16 september 2011 om 21:55

      @audicoupe84:

      zo .. dat is de moeilijkste vraag ooit ..

      Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      16 september 2011 om 22:31

      @audicoupe84: Ik denk niet dat er werkelijk een mens bestaat die het niet erg vindt als hij/zij een MIN op zijn betaalrekening ziet staan. Vooral als hij/zij een ‘vaag’ idee heeft waar dit naartoe gaat. Of naar onze eigen tokkies in dit land en anders wel naar Griekenland.. Toedeloe

      Login om te reageren
      • amateur zegt

        16 september 2011 om 23:40

        @kaasboerin: Wanneer er genoeg PLUS tegenover staat, maakt de beste man/vrouw zich niet druk!

        Login om te reageren
  33. jeanclaude zegt

    16 september 2011 om 23:49

    @dennisr Mensen in hokjes douwen ben jij net als de VVD ook goed in zo te zien, hoe kan je nou aan mijn reactie zien of ik een armoedzaaier ben? En in het voorbeeld over oma heb ik het niet over mijn oma maar over een willekeurige oma van die denk ik niet wil verhuizen (of het niet meer kan) en dat voorbeeld met die range rover voel je je zeker voor aangesproken? vertel mij eens wat jij hebt gedaan dan om zogenaamd rijk te zijn wijsneus en overigens denk ik dat ik er warmer bijzit dan jij maar dat terzijde.

    Login om te reageren
    • dennisr zegt

      17 september 2011 om 00:14

      @jeanclaude: om het laatste als eerste te beantwoorden.. jij mag denken wat je wil ;)

      en waarom zou die oma wel telkens met Ov kunnen maar niet 1 enkele keer verhuizen.. dom gelul.. weet je zelf ook, maar je moet toch wat.. ;)

      voel me niet egt aangesproken over het range rover gedeelte, maar slaat gewoon nergens op.. komt er op neer dat ij de rijken wil afstraffen omdat ze een range rover kunnen betalen..

      Login om te reageren
  34. texter zegt

    17 september 2011 om 10:55

    Het maximum tarief van de NS is trouwens €23.50 voor een enkeltje en €47,- voor een dagretour 2e klas. Eindhoven-Groningen of Maastricht-Groningen maakt dus niks uit…de reistijd echter wel.

    Login om te reageren
  35. the-budel-guy zegt

    17 september 2011 om 12:14

    dus de golf slowmotion die 80.000 per jaar rijd betaalt nu nog minder dan de man die alleen in zomerse weekenden zijn mercedes sl500 rijd en daardoor veel minder op de weg zit en dus op de langere termijn minder verbruikt dan die golf die 4 maal per week móet bij tanken.

    Login om te reageren
    • texter zegt

      17 september 2011 om 12:46

      @the-budel-guy: Ook al zet je hem in de tuin en gooi je er potgrond in, toch betaal je idioot veel CO2 heffing op die SL. De nieuwe SL wordt met een beetje mazzel (voor de lucky few) waarschijnlijk wel weer de prijs van een Golfje goedkoper omdat hij zoveel zuiniger is en de BPM daalt.

      Login om te reageren
  36. marcque zegt

    17 september 2011 om 22:18

    In plaats van dat we elkaar hier allemaal afmaken, verlies niet de essentie uit t oog. Wederom wordt de rijkere in ons midden gepakt. En waarop? Op CO2 uitstoot van z’n automobiel. En dit terwijl de auto maar 7% bijdraagt aan de mondiale CO2 uitstoot. Geef liever de werkloze uitkeringstrekker een trap onder z’n bank. Laat die meedraaien in t arbeidsproces en geld in het laatje brengen dmv loonbelasting in plaats van teren op de staat. En als het werk je niet aanstaat of niet past bij je opleiding, wees dan ook een held en vang geen uitkering… Het belangrijkste in ondernemingen is een kwestie vande kosten laag houden. Jammer dat de staat dit niet inziet…

    Login om te reageren
  37. eskape1994 zegt

    19 september 2011 om 19:34

    Het is logisch dat mensen die meer verdienen, meer moeten bijdragen, maar dit moet toch wel in een redelijke verhouding gebeuren, niet?
    Ik ben tegen de zware CO2-taks, maar een kilometerheffing zie ik ook niet zitten. Ooit al eens gedacht aan vertegenwoordigers die de ganse dag de baan op moeten, van hier naar daar crossen, of beroepschauffeurs? Dit gaat de firma’s gigantisch veel geld kosten. Je denkt mss oké, dan halen ze het daar, maar die firma’s rekenen het wrsch gewoon door aan de klant… Ook niet leuk voor mensen die voor hun hobby vaak de baan op moeten, of gewoon liever 5 keer per jaar met de auto een weekend op reis gaan, dan 1 keer per jaar met de boot fzo…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North