
Waar waren we gebleven? Het laatste dat we schreven over de perikelen rond Aston Martin was dat topman Ulrich Bez de mogelijkheden onderzocht voor een management-buyout, nadat Ford de Britse autofabrikant in de etalage had gezet. Een nieuwe ontwikkeling is dat de bevriende miljardairs Albert Frère en Bernard Arnault overwegen een bod uit te brengen op Aston Martin.
Dat meldt de Financial Times op basis van een bron dicht bij de twee zakenlui. Frère en Arnault maakten gisteren bekend dat zij de krachten zullen bundelen in een 50/50 investerings-joint venture. In het nieuwe fonds stoppen ze elk 500 miljoen euro, maar via leningen kan er 4 à 5 miljard euro financieringsruimte ontstaan. De Financial Times kreeg via een tweede bron bevestigd dat via de nieuwe structuur een bod van waarschijnlijk meer dan 1 miljard euro op Aston Martin zou kunnen worden uitgebracht (via: gva.be).
Met dank aan Eric voor de tip.





waarom eigelijk niet
nee, ik vind aston martin echt een tipisch engels merk het zou wel kunnen maar de moeten ze de steil en alles het zelfde houden
He jongens…..kennen jullie die mop al van die Belg en die Fransman die AM wilden kopen?…..Nee?! Dan moet je het verhaaltje hier boven lezen! :)
Ik vind het altijd zonde als een automerk in de handen van particuliere investeerders vallen. Ik kan me niet herinneren dat daar ooit iets goeds is uitgekomen. Ik kan het verkeerd hebben natuurlijk……..
Ze moeten inderdaad alles origineel houden, echt Aston Martin-waardig!
Albert Frère, de enige, echte koning van Belgïe…
Maar goed, waarom ook niet idd. Zolang ze het bij ‘geldschieten’ houden tenminste.
Idd, voor geldschieter spelen en alle normen en waarden van AM behouden… Zo niet? Dan is AM verdoemd :(
Zie TVR :(
Ik denk dat die wel slim genoeg zijn om niet aan het imago en de kwaliteit van Aston Martin te raken.
Ze zijn ook eigenaar van Château Cheval-Blanc en dat hebben ze ook niet in tafelwijn veranderd denk ik (niet dat ik het geld heb om daar een fles van op te zuipen, dus ik ben het niet zeker) :)
Albert Frère zal AM wel behouden zoals het is ;)
dit stukje beoeit me eigenlijk niet zo. het zal mij een zorg zijn. zolang ze maar mooie auto’s blijven bouwen.
waar ik meer benieuwd naar ben, is wanneer de Rapide komt. autokampioen zegt volgend jaar, en geeft ook meteen een impressie van het productie model, die weinig afwijkt van de concept.
http://www.autokampioen.nl/published/akm/content/afbeeldingen/2006_3/toekomst/0610astora-
Hoop dat BMW een bod doet, vind aston martin echt een merk dat bij BMW past. En ze hebben bewezen dat een merk orgineel kunnen laten zie mini & RR. Helaas van rover en land rover maar dat waren wel mooie auto’s die ze toen bij BMW hadden ontworpen maar ze sloegen helaas niet aan. groeten
BMW heeft RolsRoys.
Maar inderdaad, Ze kunnen wel betere motoren gebruiken.
arnault is de man achter louis vuiton, moet-chadon, of beter gezegd de grootste luxewarengroep ter wereld (lvmd) , en albert frere ja de rijkste belg al eeuw en dag en alletwee wel mensen die heel veel verstand hebben van zakendoen
zullen heus wel de huideige status van AM behouden, ik zie liever dit gebeuren dan vb. een automerk die het dan laat verloederen
Albert Frére is de rijkste belg,dus hij heeft de mogelijkheden.
Ik ben trouwens werknemer in 1 van zijn firma´s,dat zou pas een incentive zijn,een dagje AM.
is ijsboerke misschien van albert frère?
Inderdaad ook den IJSBOER is van Albert Frère,alhoewel ik hem nog nooit ontmoet heb.
Volgens sommigen op de fabriek zelf is hij er nog nooit geweest.
hoop dat het gekocht wordt door een groot bedrijf goed voor de kwaliteit