• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Belgische politici vechten amusante rel uit over auto’s

Auteur: jaapiyo, gepost 23 februari 2020 om 20:56 – 59 Reacties

Toyota Corolla

Gnuivend liet de Belgische minister weten dat hij wel een auto wil met enige standing, niet zo’n Toyota Corollo [sic].

In Nederland is de politiek momenteel een beetje saai. Ome Tsjer doet zijn best om wat reuring te veroorzaken als luis in de pels van het kartel, maar tot de zomer zal het verder wel rustig blijven. De nieuwe verkiezingen zijn er immers pas in maart van volgend jaar. Daarbij weten de vier partijen die nu aan de macht zijn, dat als er nu al verkiezingen waren ze ontiegelijk hard afgestraft worden door de kiezer. Alleen de Christen Unie staat in de peilingen op een kleine winst, de rest op dik verlies. Die houden elkaar dus nog wel even vast. Gelukkig hebben we de Belgen nog om ons te amuseren.

Van Belgisch AB-lezer David kregen we een berichtje dat er momenteel een relletje omtrent auto’s heerst onder Vlaamse politici. Vanuit Vlaamse PvdA-hoek werd Minister Weyts voor de voeten geworpen dat zijn dienstwagen een DIKKE BMW is. Een 530i Touring in dit geval, die de belastingbetaler zo’n 1.600 Euro per maand kost. Het wagenpark van de Vlaamse ministers bestaat daarnaast uit 34 (dikke) auto’s. Apart, gezien het aantal van 25 ministers. Met kleurrijke teksten wilde PVDA-fractievoorzitter Jos D’Haese van minister-president Jan Ham Jambon (N-VA) weten of het niet wat minder kon. Hij kwam echter tegenover Jambons partijgenoot Weyts te staan, die zijn concullega net zo kleurrijk van repliek diende. Patattekes in de aanslag? Mooi, dan beginnen we maar met Jos:

Meneer Weyts, die rijdt niet in een Jaguar. De Jaguar is om boodschappen te doen. Dat zeg ik niet, dat zegt de heer Jambon. De Jaguar is om boodschappen te doen. ‘James de chips is op, rijd eens naar de nachtwinkel op de hoek!’. U rijdt niet met een Jaguar, meneer Weyts, u rijdt met een BMW. Maar pas op hè collega’s, U rijdt met een BMW die de belastingbetaler meer dan 1.600 Euro per maand kost.

Shots fired. Dan nu Weyts:

U tracht ons neer te zetten als decadente potverteerders. U verdoezelt dat zelfs niet, het is vrij expliciet. We zouden ook met een Toyota Corollo kunnen komen of met de bus kunnen komen of met de trein, dat zou kunnen. U groot inspirerend voorbeeld, Kim-Jong Un uit Noord-Korea, die staatsleider, die komt met de trein. Die komt met een trein, dat is zijn eigen trein. Hij heeft zelf een trein. Dat vind ik geen inspirerend voorbeeld, dus van u heb ik geen lessen te leren.

Shots fired back. Heerlijk. Wie van de twee heeft de strijd volgens jou gewonnen? En welke auto’s zou jij uitzoeken voor Mark, Jesse en Rob? Laat het weten, in de comments!

Dank David voor de tip!

Ook interessant!

  • Mijn Auto: BMW i8 van Ruben
    Mijn Auto: BMW i8 van Ruben
  • Mijn Auto: BMW 633 CSI van Alexander
    Mijn Auto: BMW 633 CSI van Alexander
  • Mijn Auto: BMW M135i van Stefan
    Mijn Auto: BMW M135i van Stefan
  • Mijn Auto: BMW E28 M535i van Koen
    Mijn Auto: BMW E28 M535i van Koen

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

belgie, BMW, geld, Jaguar, overheid

Vorig bericht: « Autoverkoop China zakt door de grond
Volgend bericht: Aston Martin DBX by Q probeert je warm te krijgen »

Lees Interacties

Reacties

  1. moveyourmind zegt

    23 februari 2020 om 21:29

    Voor Jesse een linkgestuurde Alfa 156 met groen klavertje vier…

    Voor Rob Jetten een Daf 66…

    En voor Rutte lijkt me een oude zesdehands onbetrouwbare Rover die niet koersvast is en steeds naar links trekt wel passend.

    Login om te reageren
    • T16 zegt

      23 februari 2020 om 21:40

      Een BMW 7 serie met dodelijke reutel en 245 pk van minimaal 9 jaar oud!
      Wel gepanserd voor extra vlotheid.

      Login om te reageren
    • 2wheeler zegt

      23 februari 2020 om 22:41

      @moveyourmind: heerlijk, gewoon heerlijk.

      Login om te reageren
    • bischero zegt

      24 februari 2020 om 07:51

      @moveyourmind: treffend ?

      Login om te reageren
    • allesmetturbo zegt

      25 februari 2020 om 09:28

      @moveyourmind: ik hoop dat die jesse met zn poten van een alfa afblijft eerlijk gezegd

      Login om te reageren
    • mustang750supersnake zegt

      26 februari 2020 om 00:07

      @moveyourmind: voor rutte aub n boot,genaamd titanic….die ijsberg kan me dan niet snel genoeg komen.

      Login om te reageren
  2. faithnomore zegt

    23 februari 2020 om 21:39

    De trein opmerking was wel raak. Iedereen moest lachen en topic was gesloten. In de media kreeg dit dan 2de leven ..

    Login om te reageren
    • Gulli zegt

      24 februari 2020 om 14:33

      @faithnomore: raak? Zit nogal een verschil tussen een trein kopen en elke dag het OV gebruiken

      Login om te reageren
  3. roadster zegt

    23 februari 2020 om 21:42

    Een Skoda Citigo-e. Dan kunnen ze laten zien dat de betaalbare elektrische auto, waar ze ons in willen zien, een volwaardig alternatief is.

    Login om te reageren
  4. tjorque zegt

    23 februari 2020 om 21:48

    Weyts heeft het wel weer goedgemaakt door als Toyota monteur naar het carnaval van Aalst te gaan!

    Maar ik ben het ook wel eens met de stelling dat het hoog tijd wordt dat de politici onze centen verspillen…

    Login om te reageren
    • wimof zegt

      23 februari 2020 om 23:44

      Volgens mij de enige plaats voor Weyts, Aalst carnaval.
      Nu, dat pakje inclusief petje doen mij regelrecht aan DDT denken ( de kampioenen voor onze noorderburen)
      Ik wil ministers die het land besturen en niet een malloot die het enige ding doet waar hij goed in is.

      Login om te reageren
      • Dimglor zegt

        24 februari 2020 om 12:58

        @wimof:
        Een “zalt gaan ja!”- uitdrukking ging ook wel heerlijk geweest zijn.
        Verder is het inderdaad de correcte plaats voor hem…

        Login om te reageren
  5. toyotavenray zegt

    23 februari 2020 om 22:06

    Toyota Corolla 2.0 hybride touring sports premium.
    Toyota Camry hybride premium.
    Toyota Yaris hybride premium.

    Login om te reageren
  6. maferick74 zegt

    23 februari 2020 om 22:12

    Zoals scharnulleke tegen Urb anus zei, gelukkig hebben we de patattekes nog

    Login om te reageren
  7. 2wheeler zegt

    23 februari 2020 om 22:44

    Een auto voor elke politici moet i.m.o. een middenmoot auto zijn, een 530i is dat (in Nederland, althans) niet. Wil je iets dikkers rijden? Ga het bedrijfsleven in en betaal hem zelf, of laat je bedrijf er voor betalen. Mensen die een lekkere dikke auto rijden omdat ze succesvol zijn juich ik alleen maar toe. Ambtenaren die in een lekkere dikke auto rijden en niet zo veel klaar spelen? Not a fan.

    Login om te reageren
    • sulobb zegt

      24 februari 2020 om 00:18

      Een 530i misschien niet, maar een 520i is nog ok. In België zijn auto’s betaalbaarder dan in Nederland. Uiteraard moeten politici niet overdrijven met de keuzes die ze op onze budget maken, maar 1600 euro per maand is peanuts. Ik maak me meer zorgen over zaken als bv. subsidies, inschrijftaxen, onverzorgde wegen en dat soort zaken.

      Login om te reageren
    • phevtreb zegt

      24 februari 2020 om 02:51

      @2wheeler: ik vind dat ministers een auto uit de topklasse mogen rijden, een A8, S-klasse of een 7 serie lijkt mij prima.

      Ze hebben een belangrijke bestuurlijke functie en werken veel in de auto, dus comfort is belangrijk. Ook voor het beeld naar buiten, het buitenland, is het belangrijk dat ze een representatieve auto rijden.

      We hoeven ons niet te schamen voor het feit dat we behoorlijk bestuurd worden en (daardoor?) tot de rijkere landen behoren. Ook al vinden we zelf vaak dat de politiek niet deugt.

      De kosten die dat met zich meebrengt zijn natuurlijk peanuts.

      Login om te reageren
      • wimof zegt

        24 februari 2020 om 11:31

        Een auto aangepast aan hun prestaties zou nog veel beter zijn.
        Ik nu al waar Weyts zich zou moeten mee verplaatsen.

        Login om te reageren
    • 87sandyd zegt

      24 februari 2020 om 06:21

      @2wheeler: Nederland op z’n kleinst. Zeiken over welke auto een politici wel of niet mag rijden.

      Login om te reageren
    • olivier420 zegt

      24 februari 2020 om 06:43

      @2wheeler: Ik vind een 530i gezien het salaris nou niet echt een “dikke auto” , mits onze Belgische vrienden in dezelfde salaris categorie zitten als onze Nederlandse.

      Login om te reageren
  8. Stijnson zegt

    23 februari 2020 om 22:45

    Je hoeft het niet altijd met de politiek eens te zijn maar die mensen werken wel heel veel. Ook in de auto. Prima om dan wat meer beenruimte te hebben. Of dat nou een Skoda SuperB of een Audi A6/ A8 is zal mij een worst wezen. Beetje uitstraling mag best

    Login om te reageren
    • acizane80 zegt

      23 februari 2020 om 22:56

      @stijnson: bent u wel op de hoogte dat we in België geen regering hebben. Dus de meesten werken niet. Een zelfstandige werkt sols gemiddeld 15 uren per dag. En heeft de mogelijkheid om na al die belastingen met een dikke auto te rijden waar hij nog eens belast word let voordelen alle aard. Let op hier heeft hij al 1x belasting op betaald. Dan heeft moet die nog eens jaarlijks belasting betalen op die zelfde auto waar hij een derde keer voor belast word. 3x belasting voor eenzelfde product, waar zweet en tranen achter zitten om hem te kunnen betalen. En dat terwijl een politici met zijn geld bepaald wat hij allemaal moet betalen. En jij vind dat normaal? Dat ze dan ook op hetzelfde manier belast worden als de gemiddelde burger/zelfstandige op hun loon van 10000euro of meer per maand waar ze zogezegd hard voor werken. Neen vriend daar ben ik niet mee akkoord.

      Login om te reageren
      • davelepeef zegt

        23 februari 2020 om 23:00

        @acizane80: geen regering, da’s balen. Taalkunde doen jullie ook niet aan?

        Login om te reageren
        • wimof zegt

          23 februari 2020 om 23:46

          Zijn we nooit zo sterk in geweest, globaal zijn we minder bot.

          Login om te reageren
        • nasty zegt

          24 februari 2020 om 07:29

          @davelepeef: jawel. Wij hebben de ‘asjemenou’ en ‘harstikke’ en al die andere zooi geschrapt :)

          Login om te reageren
      • unknown32 zegt

        23 februari 2020 om 23:13

        @acizane80: Geen regering betekent meestal meer werk. Die mensen werken wel hard. Ze werken mekaar ook heel hard tegen wat nog meer werk opleverd, maar het is en blijft werken. Niet dat ik het er mee eens ben. Efficientie is heel ver zoek, er wordt veel geld verkwist,… Heb zelf een BV met enkele collegas, we werken veel en hard, rijden mooie autos, kost veel geld, en ja dat baalt. Maar je wil toch niet dat je ministers, de mensen die aan de knoppen zitten van het land, met een auto worden gereden die geen standing heeft? Wat gaan buitenlandse partijen denken? Wat gaan bedrijven denken? Niet bevorderlijk…

        Login om te reageren
        • sulobb zegt

          24 februari 2020 om 00:19

          Helemaal mee eens.

          Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        24 februari 2020 om 19:58

        Een zelfstandige die 3x belasting betaalt op hetzelfde product moet dringend van boekhouder veranderen…

        Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      23 februari 2020 om 22:56

      @stijnson: wat zeg jij nou!? Dat kan niet hoor, je moet politici afbranden joh, “ze” weten immers niet wat ze doen!! Beetje de boel nuanceren hier…

      Login om te reageren
      • Stijnson zegt

        24 februari 2020 om 10:57

        @davelepeef: Ik merk dat het inderdaad niet in goede aarde valt. Overigens zijn er wel meer mensen ook met mij eens. Wellicht dat de BMW 5 serie wordt opgevolgd door de Toyota Camry als het leasecontract is afgelopen….

        Login om te reageren
    • boomhauwer zegt

      24 februari 2020 om 07:42

      @stijnson: je bent duidelijk niet op de hoogte van Belgische politiek. Incompetitie en fraude zijn schering en inslag. Zo’n uitspraak van voormalig minister van verkeer die alles duurder heeft gemaakt op vlak van auto’s en milieu komt nogal verkeerd aan.

      Login om te reageren
  9. frank2b zegt

    23 februari 2020 om 23:00

    Ik heb ontdekt dat ik er voor kan zorgen dat je, als je dit leest, de stem van Samson hoort:

    “Allez dan Geurtje, liggen die mini-sters dan zo in ruzie over hun automobielekus zo hè? Das toch nie net – er is toch niets mis met de Carolleken zeker?”

    Login om te reageren
  10. invictus66 zegt

    23 februari 2020 om 23:00

    Een beetje een zielige aanval vind ik. Als je dit vergelijkt met de privé sector, dan rijdt iemand met zo’n functie en loon ook met een wagen van deze klasse. Er kijkt toch ook niemand raar op als de ceo van een bedrijf met “een dikke bmw” rijdt.

    Login om te reageren
  11. bsxc2 zegt

    23 februari 2020 om 23:04

    Ze een busabonnement geven (wat in België niet deugt).

    Login om te reageren
  12. unknown32 zegt

    23 februari 2020 om 23:07

    Om kapot te schamen… Dat ministers een auto met enige standing nodig hebben ben ik het 100% mee eens. Dat dit geld kost ook. Maar wat is nou die 2-3K per maand? Ik denk dat er wel veeeeel meer en hogere bedragen wordt verspild. Een minister moet in zijn auto kunnen werken, daarom dat hij ook een chauffeur heeft.
    En neen ik heb geen ministers in mijn klantenbestand, helaas, maar heb er wel 100% begrip voor:-) Ik zou me zelfs schamen mochten onze ministers in minder dan een 5-serie rijden, niettegenstaand dat sommigen het verdienen om enkel een pak slaag te krijgen:-D

    Login om te reageren
    • trolle zegt

      23 februari 2020 om 23:12

      @unknown32: moesten de Belgische ministers nu eens effectief werken akkoord, maar die pipos zijn meer met elkaar in discussie dan dat ze echt werk verrichten.

      Login om te reageren
      • unknown32 zegt

        23 februari 2020 om 23:17

        @trolle: Volledig mee eens… Efficientie is hier alles behalve. Een top CEO die hier even alles op orde komt zetten zou fijn zijn!
        Maar wat ga jij er aan doen? Ik niets, behalve stemmen en hopelijk kan ik dat snel doen!

        Login om te reageren
      • wimof zegt

        23 februari 2020 om 23:54

        Een kleuterklas, zo gedragen ze zich.
        Je moet de Corollo “bijdrage” van Weyts eens bekijken, woedend was ik.
        De opper garagist.

        Login om te reageren
  13. siemi zegt

    24 februari 2020 om 00:39

    Ik vind dat best een nette prijs, 1600 euro per maand voor een 530i. Tenminste, als het full operational lease is.

    Login om te reageren
  14. sjonniedeluxe zegt

    24 februari 2020 om 03:00

    Als minister mag je toch wel een BMW 530i nemen. Ik zou een 7 serie ook nog wel kunnen.

    Login om te reageren
  15. spidermann zegt

    24 februari 2020 om 03:49

    In Nederland reed Balkenende een speciaal voor hem “ontwikkelde” 725i, want een grotere motor “paste niet in het budget”.
    (Krijgt rillingen denkend aan de NL 315 en 518i met zwierraamslingers).

    Login om te reageren
    • Dizono zegt

      24 februari 2020 om 06:26

      Nou, toen bepantsering nodig werd geacht werd dat toch snel een 760i die altijd met draaiende motor klaar stond voor de heer JP.

      Login om te reageren
      • spidermann zegt

        24 februari 2020 om 08:17

        @Dizono: nu je zegt mss was de 725 voor Lubbers, of voor Dolle Dries.

        Login om te reageren
        • dikkereinier zegt

          24 februari 2020 om 16:15

          @spidermann: ome Dries had een bmw 728

          Login om te reageren
    • dikkereinier zegt

      24 februari 2020 om 16:14

      @spidermann: dat was Lubbers. Balkenende had een gepantserde S600

      Login om te reageren
  16. blackmilo zegt

    24 februari 2020 om 06:09

    Be different, Be like Kim.

    Login om te reageren
  17. ty5550 zegt

    24 februari 2020 om 06:38

    De 34 auto’s was blijkbaar inclusief enkele kabinetsmedewerkers. Hiernaast denk ik niet dat het soort auto’s een probleem is. In een dergelijke functie lag je best wel een representatieve auto hebben. We hebben gewoon veel te veel politici die dan allemaal nog totaal niet overeenkomen. En er is geen enkele motivatie om naar een ander soort systeem te gaan. Hier los van vind ik het wel wat ironisch dat Ben Weyts met een 530i rijdt maar ondertussen niet stopt met trajectcontroles in te voeren, je hebt er echt al gigantisch veel in Belgie. Als je zo op de maximum snelheid hamert zou een 520 i toch ook volstaan.

    Login om te reageren
  18. tjorque zegt

    24 februari 2020 om 07:18

    Er moet bespaard worden en meer belastingen geïnd worden om de begroting in balans te krijgen.
    Er moet langer gewerkt worden om pensioenen betaalbaar te houden.
    Alcohol op de werkvloer is verboden.

    Allemaal dingen die voor de inefficiënte Belgische regeringen (ja we hebben er minstens 4 te onderhouden) niet opgaan.
    Probeer maar eens een parlementariër die op 56j een +5k pensioen krijgt en geen euro belast wordt op zijn 7,5k nettoloon z’n glaasje wijn in d de bedrijfskantine af te nemen. Oei oei!
    “Standing” is dan het laatste van m’n zorgen.

    Lead by example…

    Login om te reageren
  19. Dutchdriftking zegt

    24 februari 2020 om 09:11

    Ach, een minister mag best een knappe auto rijden, het is tenslotte een flinke baan. In het bedrijfsleven zou een dergelijk persoon nog veel dikker vervoer hebben. Dat er dure politieke werktijd verdaan wordt over dit onderwerp, dat is pas schandalig. Gelukkig komt onze premier lekker op de fiets :)

    Login om te reageren
  20. RobTWo zegt

    24 februari 2020 om 10:30

    Heeft Rutte geen Saab 9-3 meer?

    Login om te reageren
  21. BaRa zegt

    24 februari 2020 om 11:13

    Ja, gratis ziekenverzorging is bijzonder akelig…

    Login om te reageren
  22. BaRa zegt

    24 februari 2020 om 11:17

    Welke auto een minister rijdt: het zal me worst wezen. Zolang het maar of elektrisch, of hybride is. Maar dàt een minister vindt dat-ie zich met de auto moet verplaatsen, tja, daar gaat het mis. We hebben openbaar vervoer. Dat wordt voor een groot deel door de overheid gefinancierd. Het zou de standaard moeten zijn dat ministers, kabinetsmedewerkers etc. zich met de trein, tram en bus verplaatsen. In een wat minder achterlijk land als Zweden gebeurt dat al, voor de reguliere verplaatsingen in Stockholm en omgeving. Daar gaan ministers zelfs gewoon met de fiets.
    Natuurlijk begrijp ik ook dat Wuyts dat niet ziet zitten, en niet alleen omdat het geen “standing” heeft. Het is zijn partij die het OV in Vlaanderen aan het afbouwen is. Iets eerder in de discussie ging het over de gevaarlijke mensen van extreem links. Dit is een voorbeeld van het gevaar van salonfähig rechts.

    Login om te reageren
  23. throwingstars zegt

    24 februari 2020 om 11:37

    De kritiek van de PVDA-man (de Belgische PVDA is trouwens beter vergelijkbaar met de Nederlandse SP) ging verder dan enkel de persoonlijke auto van Minister Weyts. De Jaguar in kwestie is een I-Pace van 100.000 euro en het probleem voor PVDA is dat niet enkel de ministers maar ook hun kabinetswerkers in dure auto’s rijden. De auto van Ben Weyts valt nog mee, er zijn modellen bij met een leasebudget van 2.500 euro per maand.

    En waar PVDA vooral het contrast mee maakt, is dat in België de voorbije jaren heel hard is gesnoeid in allerlei sociale steunmaatregelen voor mensen die het moeilijk hebben, in openbaar vervoer, in gezondheidszorg en dergelijke meer, telkens onder het motto “het moet nu eenmaal, het geld is op”. Dan zijn dure wagens voor ministers en voor hun kabinetten natuurlijk gemakkelijke doelwitten. Ik vind het zelf ook een beetje immoreel om een vloot limousines rijdende te houden als je net aan je bevolking hebt gevraagd om een zoveelste budgetinspanning te doen. Ze moeten van mij niet met Dacia’s gaan rijden, maar ik zou het fijner vinden mocht een minister zich in een in België gebouwde Volvo V60 verplaatsen.

    Login om te reageren
  24. zeevink zegt

    24 februari 2020 om 12:38

    Maar wacht even 34 auto’s voor 25 ministers. Zijn er dan nog 9 staatssecretarissen? Of gewoon 9 reserve danwel beveiliging voertuigen? Blijft bijzonder (sympathiek) volk die Belgen.

    Login om te reageren
  25. xenonlampje zegt

    24 februari 2020 om 13:06

    Niemand nee? dan zeg ik het wel. voor 1600 ekkies per maand een 530I rijden… waar kan ik tekenen?

    Login om te reageren
  26. spence zegt

    24 februari 2020 om 18:44

    Klagen over je politiekers mag, maar je hebt ze wel gekozen.

    Het is in elk geval niet normaal dat de voertuigen van deze ministers niet hybride of elektrisch zijn.
    Voor de rest heb ik geen probleem met een 530i, die ten slotte maar een 2.0l benzine is. Niks teveel pk’s voor het gewicht van een 5.

    Login om te reageren
  27. Esprit_de_Flandre zegt

    24 februari 2020 om 20:07

    Als we nu gewoon een appartementsblokje naast het parlement bouwen, en we verplichten alle actieve ministers en parlementsleden daar te wonen. Dan kunnen ze elke dag te voet naar het werk.

    Daarnaast komen ze elkaar ook nog eens elke dag tegen in de gang, horen ze wie weer ruzie heeft men zijn of haar wederhelft, en kunnen ze elkaar vuilzak doorzoeken op zoek naar compromitterend materiaal. Durf wedden dat er veel sneller een regering wordt gevormd…

    Login om te reageren
  28. Shaw zegt

    25 februari 2020 om 08:12

    De mening van Dries Van Langenhove: …. het is misschien geen populaire mening, maar van mij moeten onze ministers niet in goedkopere wagens rijden. We hebben gewoon minder ministers nodig. Dit land heeft zowat het meeste voltijds betaalde politici per capita van de hele wereld, dáár moeten we drastisch in snoeien, dát is de echte besparing. Vlaanderen heeft geen tientallen ministers en honderden parlementsleden nodig. Schaf het Federale Parlement af, schaf de Senaat af en zorg ervoor dat de Vlamingen niet langer de factuur van het Brusselse en het Waalse parlement moeten betalen. Dát gaan de Vlamingen voelen in hun portefeuille, niet of een minister nu in een Toyota of in een Volvo rijdt. {/quote]. Opvallend, hoevaak de meest verweg rechtste politici (volgens medias etc.) het nuchtere verstand vertegenwoordigen, en alle andere partijen praten praten en met halfbakken zachte heelmeesterij komen. Zoals Dries zegt; het ongegeneerd omvangrijke bureaucratisch circus in België is het ware probleem.

    Login om te reageren
  29. pitapita zegt

    1 maart 2020 om 14:16

    Li Shufu (de baas van Geely, die Volvo bezit, met een grote fabriek in Gent) had dit een paar jaar geleden al fijntjes opgemerkt. Hij werd door de Vlaamse minister-president in zijn Mercedes opgehaald en ontplofde bijkans van woede. Hij heeft gelijk, wat is er in hemelsnaam mis met een Volvo V60?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North