• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ben jij de 107e eigenaar van deze 550 pk Kadett C?

Auteur: Alwood, gepost 22 mei 2012 om 22:48 – 54 Reacties

Opel Kadett C Airbrush 550 pk


Kadett’jes zijn sletjes. Zo heeft dit exemplaar in 35 jaar 106 baasjes versleten! Na een goede make-over staat ze nu weer vers vers, getuned en geairbrushed te stralen.

Van sommige merken zijn we het haast weer vergeten maar vele hebben een verleden met fantastisch leuke auto’s. Niet de sterkste maar wel speelkameraadjes. Zo ook opel. Tegenwoordig goed voor het zoveelste niet-optrekkende bijtellinghok, vroeger speelse eenvoudige rallywagentjes. Toen de Kadett zijn aandrijving nog op de achterwielen had, dat is lang geleden.

Het leuke karakter van dit lichte achterwielaangedreven Slopeltje (liefkozend) heeft in een recent verleden iemand tot groots kluswerk geïnspireerd. Voorin een vers opgebouwde 2.0 16-klepper met extra grote turbo. Naar achteren een 4 inch uitlaat, spoelt die turbo tenminste een beetje op. Rondom een schroefsetje van KW.

Een aangepast remsysteem houdt een en ander in het gareel. Een Qaife differentieel moet het vermogen beheersbaar maken. Dat vermogen staat op dit moment trouwens nog ingesteld op 210 pk in verband met ‘inrijden’. Een beetje aan het KMS pielen en je maakt de 550 paarden vrij. En die 106 vorige eigenaren? Het is een gok maar ik denk dat je slechts het gebruik van 1 eigenaar erft. Daar betaal je ook voor. Er is een taxatie van 45k euro aanwezig en reeds €16+ k geboden. Marktplaats en mirror.

550 pk Opel POWERRR

Ook interessant!

  • Wie wint? Ferrari 488 Pista 800 pk vs Opel Kadett 800 pk
    Wie wint? Ferrari 488 Pista 800 pk vs Opel Kadett 800 pk
  • Opel Rocks-e: 8 pk en vanaf 15 jaar te rijden
    Opel Rocks-e: 8 pk en vanaf 15 jaar te rijden
  • Koop de tofste - en wellicht snelste - camper van Marktplaats
  • Deze Opel Corsa maakt zijn naam wél waar

Nieuwste artikelen

  • Video: en daarom bezuinig je niet op banden en remmen
  • Deze optie heb je nog niet eerder gezien op een Porsche
  • Koop een Brabus SLS AMG op Marktplaats
  • Gespot – Deze Ferrari 512 TR is om te smullen
FacebookTweetPinLinkedIn

airbrush, kadett, Klassiekers, marktplaats, occasion, oldtimer, Opel, tuning

Vorig bericht: « Acura TSX is laag, lager, laagst [video]
Volgend bericht: Fiat duikt in bed met Mazda: MX-5 wordt Alfa! [updated] »

Lees Interacties

Reacties

  1. 321rr123 zegt

    22 mei 2012 om 22:51

    Nee dank je

    Login om te reageren
    • geertjan zegt

      22 mei 2012 om 22:54

      @321rr123:
      +1, mooie techniek, jammer dat het in deze auto zit.

      Login om te reageren
      • btracing zegt

        22 mei 2012 om 23:10

        @geertjan: Zo zo jammer van de spoiler achterop. Die verkacht de auto. Zonder spoiler of met een subtiel spoilertje uit z’n eigen tijd had het nog best oké geweest.

        Login om te reageren
        • mightymike zegt

          23 mei 2012 om 00:04

          @btracing: nee die radiator maakt het pas af haha

          Login om te reageren
          • johanhummer9 zegt

            23 mei 2012 om 02:13

            @mightymike: je bedoelt intercooler?

            Login om te reageren
  2. revstars-net zegt

    22 mei 2012 om 22:54

    inclusief booskijkers kut!

    Login om te reageren
  3. Freewarefreak zegt

    22 mei 2012 om 22:55

    Dik ding, ik heb hem in het echt gezien op de jaarlijkse Tuningmeeting bij de Time-Out in Gemert.

    Login om te reageren
  4. jerry zegt

    22 mei 2012 om 22:55

    Autowiki voorziet ons toch altijd van waardevolle informatie. Ontopic: Je ziet die kadetjes niet veel meer rijden, opzich stoer wagentje.

    Login om te reageren
  5. mashell zegt

    22 mei 2012 om 23:05

    D’r zit een vlek op de deur… Ik vraag me af of de psychiater van de taxateur wel goed bezig is, immers die taxateur is duidelijk te verward om nog te werken.

    Login om te reageren
  6. michelyman zegt

    22 mei 2012 om 23:09

    Tja het uiterlijk is niks, vrijwel orgineel was leuk geweest bij stoplichtjes!

    Login om te reageren
  7. potver7 zegt

    22 mei 2012 om 23:11

    Neuh, liever een donkergroene Astra uit 2002 met een trekhaak… Stel je voor dat ik opval…

    Login om te reageren
  8. MARS zegt

    22 mei 2012 om 23:13

    Uitlaatje van 4cm? Zal wel 4inch zijn…

    Login om te reageren
    • Alwood zegt

      22 mei 2012 om 23:21

      @MARS: dat ja ;)

      Login om te reageren
  9. bonkers zegt

    22 mei 2012 om 23:15

    Paintbrush eraf en kleinere spoiler en ik wil hem wel, maar tegen de tijd dat ik genoeg geld heb ben ik misschien wel de 120ste eigenaar

    Login om te reageren
    • bonkers zegt

      22 mei 2012 om 23:16

      @bonkers: en andere velgen, jaren 90 gemballa of bbs velgen staan denk ik wel goed

      Login om te reageren
      • wobwobgaserop zegt

        23 mei 2012 om 00:11

        @bonkers: andere velgen erop heb je gelijk in, maar de keuze voor de juiste velgen is de uitdaging. Ik zeg; ATS Classic voor 7j en achter 8j, maar gezien t vermogen onder de kap is dat puur holiday on ice, dus er zal iets in de maat van 17″ onder moeten wat bij die tijd past… dat was destijds n forse maat… wat moet eronder?! :)

        Login om te reageren
        • nicktexel zegt

          23 mei 2012 om 16:55

          @wobwobgaserop: keiharde 17 inch stalen velgen werkt ook wel!

          Login om te reageren
          • wobwobgaserop zegt

            23 mei 2012 om 18:17

            @nicktexel: denk dat verbreed staal de perfecte oplossing is ja :)

            Login om te reageren
  10. estoque zegt

    22 mei 2012 om 23:15

    Dat autowiki is weer eens lekker bezig… NOT!

    verder zijn er nog genoeg C kadettjes hoor die rondrijden. en een 16v swap is ook niet heel uniek, die 550pk zijn ook niet te verkrijgen door een aanpassing in het motormanagement, er dient ook NOS bijgespoten te worden voor de volle 550 pk..

    Compleet zinloos dus…

    Login om te reageren
    • jelle1990 zegt

      23 mei 2012 om 08:25

      @estoque: volgens mij is de NOS niet aangesloten op de motor. In de advertentie staat namelijk NOS aangesloten op de sprayer voor de intercooler. En dan zit er dus water in

      Login om te reageren
  11. temptation zegt

    22 mei 2012 om 23:20

    Vreemd projectje, als je écht geld genoeg hebt koop je deze prul niet maar een moderne, zwaardere en soms misschien tragere auto op sommige vlakken maar met zoveel meer rijcomfort, leefcomfort, actieve veiligheid door stevigere constructies enz… Als rechtgeaarde hardcore fan en verzamelaar van ouwe opels is deze retesnelle kadet gewoon te duur… Dus het enige publiek bestaat uit die zonderlingen die én teveel geld hebben én ouwe opels verzamelen :-) Die zijn trouwens ook sneller, makkelijker en directer te vinden dan via een veiling lijkt me…

    Login om te reageren
    • six-trey zegt

      22 mei 2012 om 23:44

      @temptation:
      Ik ben een enorme autoliefhebber en heb er ook een aantal staan en mijn modernste wagen is er een uit 1974 (en dan is die nog van mijn vriendin btw). En ik heb al met alles gereden een SL500, de nieuwe CLS AMG, een Viper, een quattroporte, en ik blijf bij mijn oude bakken. Het rijcomfort is echt niet beter bij nieuwe auto’s, het leefcomfort ook echt niet, de veiligheid ja maar moderne autos voelen veel minder stevig aan. Nu ja al mijn klassiekers hebben een paar moderne gadget’s maar dat geeft net hun charme’s ik heb hun die gadget’s gegeven en ze zitten er op zo als ik het wil. En dat gevoel van directe kracht als het enige dat tussen jouw voet en de motor een ijzeren staaf is, daar kan geen enkele injectie tegen op. Met een kadett heb ik helaas nog niet gereden, wel al met een Manta A, en als ik kon kiezen tussen een Manta A met een V6 of een gloednieuwe 335i… Je weet mijn keuze al.

      Login om te reageren
      • temptation zegt

        22 mei 2012 om 23:57

        @six-trey: de gustibus et coloribus non est disputandum :-) Mijn keuze in zo’n geval is ook bekend… Hallo, BMW, stuur maar op die 335i ?!

        Login om te reageren
        • lincoln zegt

          23 mei 2012 om 05:56

          @temptation:

          goed zo knul ..
          bij elk topic hoort immers de kreet “geef mij maar een BMW” ..

          een BMW 3-serie is tenslotte DE Opel Kadett van 2012 ..

          Login om te reageren
      • temptation zegt

        23 mei 2012 om 00:28

        @six-trey: BTW, een 525d voelt overigens ook sterk genoeg aan… Welke berestevige van voor 1974 zijnde bolides rijd jij dan? Welke modellen verkiest u -als vast voertuig, dus ook in de week- dan precies boven het hedendaagse geweld? Ik zei het al, over smaken valt niet te redetwisten, maar mijn auto is in alle omstandigheden dodelijk efficiënt. Mijn telefoon sluit zich Bluetooth-gewijs automatisch op het car audio dinges aan, ik heb een netjes ingebouwde gps aan boord, alle luxe aan boord die men… En het is ook een veilig scheurijzer, enz… Dus, ja, misschien moet je toch nog eens iets proberen man!

        PS Je vrouw heb je alvast goed gevonden op dat vlak blijkbaar… Nice :-)

        Login om te reageren
        • 72bug zegt

          23 mei 2012 om 09:27

          @temptation:

          Maar je auto heeft waarschijnlijk 0,0 emotie.. Is maar net waar je van houdt, ik persoonlijk vind dat klassiekers zoveel mooier zijn als die prefab auto’s van tegenwoordig.

          Login om te reageren
        • six-trey zegt

          24 mei 2012 om 00:05

          @temptation:
          1963 Chevrolet Impala (staat al 6maand stil na ongeval)
          1969 Ford Mustang Boss (circuit monster, hobby auto)
          1951 Ford F1 (ben garagist en dit is mijn bedrijfs wagen om andere auto’s te trekken enz)
          1958 VW T1 (camper/daily)
          1966 Ford Mustang GT Coupe (daily maar kies T1 soms wegens zijn lager verbruik)

          en mijn vriendin rijd een 1974 VW Karmann Ghia, auto’s interesseren haar niet zo veel maar ze vind dit een van de stijl volste auto’s ooit. En mijn op raam kleef tom tom werkt even goed en radio bluetooth mis ik echt niet en ik heb ook een moderne radio met aux/usb met versterkers enz bij al de genoemde wagens. De ophaning is buiten op de Ghia ook allemaal modern, net als schijfremmen overal (toch minstens vooraan)

          Login om te reageren
  12. Robert zegt

    23 mei 2012 om 00:09

    O, nostalgie… M’n eerste auto was ook een ’79 C-Kadett, maar dan betrekkelijk ‘origineel’ gehouden: een veloursinterieur ter vervanging van het (in de zon) blaartrekkende skai en een setje velgen, beiden van de sloop. De 1.2N motor + lpg = top van 125 km/u. Met wind mee. Hij kon goed roesten, maar verder kon er niks aan kapot; Dan snap je waarom er in die jaren méér van werden verkocht dan alle Golfjes en Escorts bij elkaar.

    Login om te reageren
    • midasracer zegt

      23 mei 2012 om 08:33

      @RRRobert: Yep, kan me erbij aansluiten. Ook mijn eerste autootje, een 1200N uit 1976. In beigegeel. Dat je zoveel lol kan hebben met zo’n simpel autootje. Het ding had niet eens een elektrisch pompje voor de ruitensproeier, maar een balg naast de pedalen. Daarmee moest je met je voet het water op de ruit pompen, splut splut splut. Dat gaf nogal grappige reakties van mijn passagiers. Maar je kon er op nat wegdek heerlijk mee gummen, al had ie maar 55pk.

      Login om te reageren
  13. borissnor zegt

    23 mei 2012 om 00:10

    Ik denk dat hij met het ‘qaife differentieel’ qauife bedoeld. Juist is juist!;)

    Jammer van de kleur, lijkt wel leuk autotje!

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      23 mei 2012 om 02:05

      @borissnor: bijna goed jammer dat je nog niet op de hoogte bent van het fijt dat de U altijd na de Q komt en nooit de A. Quaife dus.

      Login om te reageren
      • Klassiekerrally zegt

        23 mei 2012 om 07:28

        @jrk68: feit. niet fijt. Als we toch zout op slakken aan het leggen zijn ;)

        Login om te reageren
  14. a3aan zegt

    23 mei 2012 om 00:21

    Hoezo is zo’n auto getaxeerd op €45.000,- ?? Knappe jongen als je dat er voor krijgt. Weet iemand waarop dat is gebaseerd?

    Login om te reageren
    • 72bug zegt

      23 mei 2012 om 09:27

      @a3aan:

      Taxatie is gebaseerd op de kosten welke gemaakt zijn om de auto in deze staat te kunnen bouwen. Betekend dus niet dat de verkoopprijzen rond dit bedrag liggen, is meestal een heel stuk lager..!

      Login om te reageren
      • a3aan zegt

        23 mei 2012 om 10:03

        @72bug: Ah ok! Dat verklaart een hoop

        Login om te reageren
  15. Alpinaa zegt

    23 mei 2012 om 00:26

    Sorry voor dat geld koop ik me liever een e46 M3. Weliswaar geen 550pk, maar wel een auto die zijn vermogen veel beter kwijt kan.

    Login om te reageren
    • michelyman zegt

      23 mei 2012 om 00:39

      @Alpinaa: En vergeet niet dat ie er 100x beter uitziet ;)

      Login om te reageren
    • lincoln zegt

      23 mei 2012 om 05:47

      @Alpinaa:

      en die BMW heb je niet omdat ??

      deze Opel te duur voor je is ..

      Login om te reageren
      • Alpinaa zegt

        23 mei 2012 om 12:47

        @lincoln: Ja, dus? Beetje dromen mag toch wel…

        Login om te reageren
  16. Bart_V zegt

    23 mei 2012 om 00:59

    heb hem op automaxx in het echt gezien ziet er wel puntgaaf uit
    respect voor de techniek onder de kap
    maar de (overdreven)tupperware en airbrush mag van mij wegblijven
    alleen het blijft wel een Opel…..

    Login om te reageren
    • michelyman zegt

      23 mei 2012 om 01:03

      @Bart_V: +1 voor het laatste zinnetje.

      Login om te reageren
  17. lincoln zegt

    23 mei 2012 om 05:46

    er zijn hooguit 3 autobloggers die em cash kunnen betalen ..
    er zijn hooguit 4 autobloggers die handig genoeg zijn zoiets te kunnen maken ..

    dus voor hier staat dat ding gelijk aan een antieke Bugatti ..
    een onbetaalbaar technisch hoogstandje ..

    de RDW wil er nog wel eens 100 vorige eigenaren bij-jokken ..

    Login om te reageren
    • Klassiekerrally zegt

      23 mei 2012 om 07:30

      @lincoln: prewar Bugatti… *begint te kwijlen*
      Vreemd, dat had ik dus echt niet toen ik die Kadett zag. Heb he-le-maal niks met het merk, heb nog minder met die lelijke airbrush en de velgen zijn ook fout. Technisch is het knap werk.

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        23 mei 2012 om 07:43

        @Klassiekerrally:

        ben me de laatste tijd zwaar aan het verdiepen in pre-war franse meuk ..
        en dan blijkt Bugatti toch ineens een stuk minder interessant ..

        maar komt misschien omdat de pre-war Bugatti Duits was ..

        Login om te reageren
  18. koelkast zegt

    23 mei 2012 om 09:44

    De nieuwe auto van kaasboerin?
    @freewarefreak
    De Time-Out in Gemert, hoe toepasselijk hihi :P

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      23 mei 2012 om 09:51

      @koelkast: Huh wat?

      Login om te reageren
  19. koelkast zegt

    23 mei 2012 om 10:18

    @kaasboerin
    Ik zag de foto en geen reactie van jou, dus héél eventjes dacht ik dat je in een moment van zwakte was gevallen voor deze superstoere racer!

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      23 mei 2012 om 12:55

      @koelkast: The fuq?!

      Login om te reageren
  20. B3nk0 zegt

    23 mei 2012 om 12:02

    Dit is precies het tegenovergestelde van een sleeper.

    Eerst lachen mensen je uit totdat je wegschiet met dit ding en opeens heb je “respect” van de mensen die jou eerst belachelijk hebben gemaakt. Vol interesse komen ze naar jou toe en vragen of je de motorkap omhoog wilt doen en 1 minuut stilte volgt omdat hun brein de informatie niet snel genoeg kan verwerken.

    Dit is een WTF auto.

    Login om te reageren
  21. mustang84664 zegt

    23 mei 2012 om 12:33

    Interieur eruit, andere kleur, alle toeters en bellen eraf, zoals die lelijke spatlappen, spoiler, en het gruwelijk lelijke interieur, en wat minder glimmende velgjes, dan, heb je pas een sleeper

    Login om te reageren
  22. koelkast zegt

    23 mei 2012 om 14:08

    @kaasboerin
    Dat was ook mijn gedachte!

    Login om te reageren
  23. meneersander zegt

    23 mei 2012 om 18:29

    Vind het voor een tuning auto ziet hij er niet slecht uit.

    Login om te reageren
  24. schellekens006 zegt

    24 mei 2012 om 17:20

    45000 euro taxatie? Waar zit dat in terug… Leuk dat iemand zo ijverig is geweest en toffe motor maar dat in een auto van een knaak dat maakt nog geen 45000,- euro

    Login om te reageren
  25. RallyAstra zegt

    28 juni 2012 om 14:45

    Grappig! Zie hem nu pas staan, ik heb de motor in 2010 opnieuw herbouwd. Alles met de hand gemaakt, van uitlaatspruitstuk tot inlaat en de radiateur. Zelf vind ik het nog eeuwig zonde dat er zoveel geld “verkeerd” in deze auto gepompt is. Had de motor liever in een C coupe gehangen met een paar BBS rennsport wielen. Gelijk een kanttekening voor de volgende koper, (als hij nog niet verkocht is) auto lekker laten staan. De auto was nog niet klaar, eigenaar had de auto voor een show vast mee genomen en is nooit weer gekomen. Moet nog 3000 euro van hem krijgen. Normaal zet ik deze dingen niet op internet, maar deze man heeft al vele mensen opgelicht zoals Biesheuvel autosport enz.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North