• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Bentley komt met hybride en diesel?

Auteur: autoblogger, gepost 9 maart 2007 om 08:56 – 45 Reacties

Bentley Diesel?

Volgens de Duitse Frankfurter Allgemeine Zeitung is Bentley serieus aan het kijken naar hybride- en dieselmotoren voor de diverse modellen. Het merk is bezig met de vernieuwing van de huidige modellijn, een andere motorisering behoort daarbij tot de opties. Gaat Bentley zich verlagen tot het niveau van Alfa? Rijden we straks in een Azure diesel langs de Côte?

Zoals we weten kunnen dit soort ontwikkelingen wel een tijdje duren bij onze oosterburen, toch hoopt men nog dit jaar een beslissing te maken over de nieuwe modelgeneratie (via germancarblog.com).

Ook interessant!

  • Bentley Bentayga Hybrid rijtest video
    Bentley Bentayga Hybrid rijtest video
  • Dit is de duurste diesel van Marktplaats
  • Diesel levert keihard in, gaat nek aan nek met hybride
    Diesel levert keihard in, gaat nek aan nek met hybride
  • Bentley lanceert een betaalbare driewieler

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

Bentley, Diesel, Hybride

Vorig bericht: « BMW en Google Maps + verkeersinfo
Volgend bericht: Koos Spee: strengere controle op bellen in de auto »

Lees Interacties

Reacties

  1. Barend zegt

    9 maart 2007 om 09:04

    Nee, niet Bentley ook. Dat kun je toch niet maken !

    Login om te reageren
  2. Rossi zegt

    9 maart 2007 om 09:08

    Ik denk dat ze met de nieuwe emissie’s wel moeten ;-)

    Login om te reageren
  3. Djivy zegt

    9 maart 2007 om 09:08

    Draai en keer het hoe je wil – dit is gewoon hét moment om hoog van de toren te blazen en met groene plannen in de actualiteit te komen.

    Ik kijk al uit naar de Autoblog-flashback van 9 maart 2008. Sterker nog, ik zet er 50€ op dat Bentley dan nog altijd azuurcruisers met een vette V8 produceert. En niets anders.

    Login om te reageren
  4. autoblogger zegt

    9 maart 2007 om 09:10

    @Djivy: had jij niet ook geld gezet op de Civic als Auto vh jaar 2007?

    Login om te reageren
  5. J.W. van Stuijvenberg zegt

    9 maart 2007 om 09:12

    Het lijkt me een goed idee om de Bentley van een diesel te voorzien. Zelf heb ik het nieuwe model A8 met de V8 tdi bi turbo. Deze motor heb ik niet uit kosten overweging gekozen, maar vanwege het feit dat deze gewoon lekkerder is! Voorts is het qua gemak lekker dat je lang kan rijden zonder te hoeven tanken. Ook dat valt onder comfort! De V8 van Audi die ze kunnen gebruiken levert 330pk / 800 nm. Deze unit klinkt niet als een diesel, maar heeft juist een fantastisch en indrukwekkend geluid. De twee turbo’s met variabele geometrie zorgen voor een fantastisch koppel verloop en geluid. Deze techniek is naar mijn inzicht veel mooier dan die van BMW die soms een grote en een kleine turbo gebruikt. Bentley zou dit blok er wat mij betreft zo in mogen leggen en als Bentley met een dergelijke auto komt zou ik zeker overwegen deze te kopen. Vriendelijke groeten, Jan Willem van Stuijvenberg.

    Login om te reageren
  6. Djivy zegt

    9 maart 2007 om 09:15

    Doeme toch;) Mensen met een goed geheugen…

    De Civic had ook moeten winnen, was het niet voor het feit dat de Auto-van-het-jaar-verkiezing even corrupt is als Casablanca.

    Zoltan Scrivener had er een schitterende column over in een recente evo – ik kijk of ik er een scan van kan maken.

    Login om te reageren
  7. Fej zegt

    9 maart 2007 om 09:20

    Een diesel in een Bentley???? Dat is wel helemaal fout! Als ze het voor de emissie-normen doen wilt dat dan zeggen dat binnenkort alle Ferrari’s, Lambo’s en Pagani’s op diesel rijden???

    Login om te reageren
  8. Bramzel zegt

    9 maart 2007 om 09:23

    Eerst die lelijke Continental GT’s, en nu ook nog diesels? VAG moet maar een boek uitbrengen ‘Een merk vern**ken voor dummies’.

    Bentleys zijn geen ronde zachte wagens met diesels. Bentleys zijn vierkante kastelen met hele dikke V8’s er in, zoals die Brooklands van een paar dagen terug.

    Login om te reageren
  9. David USA zegt

    9 maart 2007 om 09:24

    “Wacht even schat, de B moet nog even voorgloeien en trek wel even handschoentjes aan als je gaat tanken!!” Whahaha

    Login om te reageren
  10. Raven zegt

    9 maart 2007 om 09:45

    Even een opmerking aan JW van Stuivenberg ik heb een BMW 745D (330PK en 750Nm) iets krachtiger als de standaard A8 4.2TDI (326PK en 650 Nm)

    Wat betreft variabele turbo geometrie voor diesels dat zit ook in een VW Golf TDI.

    Tevens heb ik een Continental GT (GT60 Diamond) deze rijdt stukken lekkerder dan een V8 diesel en heeft een veel mooiere sound, compleet niet te vergelijken.

    Wat betreft koppel is het koppelverloop op de Bentley veel rechtlijniger en blijft tot 6100 toeren dat is bij de (V8) diesel niet het geval.

    Zeker nooit gereden in een 12 cilinder benzine met twin turbo?

    Login om te reageren
  11. Raven zegt

    9 maart 2007 om 09:50

    Bramsel check eens die Bentley Continental uit de Jaren 50 deze was rond en daarop is de Continental GT gebaseerd, ja over smaak valt niet te twisten.

    PS waar rij je zelf in ?

    Login om te reageren
  12. Bramzel zegt

    9 maart 2007 om 09:57

    De Bentley Continental uit de jaren ’50 was niet zo rond als de Continental GT, en een stuk statiger. Verder vind ik die Brooklands veel meer in het idee van de Continental uit de ’50s passen dan de GT.

    Die Continental GT was geen verkeerde wagen geweest met een ander logo er op. Ik vind de styling echter compleet on-Bentleys. Wat dat betreft is BMW met Rolls-Royce veel beter bezig geweest, die zijn ook aan het moderniseren gegaan, maar dan met behoud van de merkidentiteit.

    Ik zal niet ontkennen dat VAG met de Continental GT een erg goeie zet heeft gezet doordat de wagen een flink nieuw publiek aan heeft geboord. Als purist blijf ik de wagen echter geen echte Bentley vinden.

    Verder weet ik niet wat het met het onderwerp te maken heeft, maar ik rijd een Audi A6 ;) Ook VAG dus, maar dan van een merk waar ze wel goed bezig zijn :p

    Login om te reageren
  13. Fej zegt

    9 maart 2007 om 10:07

    @ J.W. van Stuijvenberg

    natuurlijk gaat een Bentley nog goed vooruit met een diesel, maar het imago, de exclusiviteit en de status zijn hier belangrijker. Met een dieseluitvoering wordt de Bentley betaalbaarder, dus ga je meer Bentley’s zien rond rijden en wordt hij dus minder exclusief. Hetzelfde is gebeurd met Jaguar toen ze diesels en breaks gingen uitbrengen! Het hoort gewoon niet! Net zoals de continental GT naar mijn mening geen echte Bentley is. Een merk met die status hoort geen ‘budget’-auto’s op de markt te brengen.

    Login om te reageren
  14. Klassiekerrally zegt

    9 maart 2007 om 10:15

    @ Fej: he-le-maal mee eens!

    Login om te reageren
  15. Florijn zegt

    9 maart 2007 om 10:15

    in ieder geval geen diesel

    Login om te reageren
  16. bradley zegt

    9 maart 2007 om 10:29

    @fej

    ik denk dat je keuze moet maken tussen exclusiviteit en rendabiliteit van je onderneming. Voor bentley is het nu niet direct noodzakelijk, maar voor jaguar heeft de omschakeling naar goedkopere modellen toch het merk gered van een volledige ondergang.

    Login om te reageren
  17. Raven zegt

    9 maart 2007 om 10:38

    ‘Budget auto’ deze kost dus met BTW > 200.000 Euro in Belgie. ??? Het dubbele wat een A8 kost……

    Login om te reageren
  18. soone zegt

    9 maart 2007 om 10:59

    er zijn nu eenmaal principes deze mag niet doorgaan niet bij dit soort van, merk

    Login om te reageren
  19. Fej zegt

    9 maart 2007 om 11:34

    @ bradley

    je hebt gelijk, Jaguar is absoluut gered door de diesels. Maar terwijl ik vroeger Jaguar qua status boven Merc/bmw positioneerde staan ze nu op ongeveer hetzelfde niveau. De ‘echte’ Jaguar van vroeger of de 2.0d break van nu? Ik heb snel gekozen.
    Maar voor een Bentley kan een diesel gewoonweg niet!

    Login om te reageren
  20. Fej zegt

    9 maart 2007 om 11:36

    @ Raven

    Daarom had ik aanhalingstekens gezet: Het is een ‘budget’-auto in vergelijking met alle andere Bentley’s. Op zich is het natuurlijk een ontzettend dure wagen!

    Login om te reageren
  21. C30CDIAMG zegt

    9 maart 2007 om 11:54

    Ik snap ook nog steeds niet waarom Porsche niet met een V8 / V10 / V 12 DIESEL uitkomt in de Cayenne ofzo…!!!

    Login om te reageren
  22. Fej zegt

    9 maart 2007 om 11:59

    Omdat dat even fout is als een Bentley met een diesel, ookal is het een V12!

    Login om te reageren
  23. C30CDIAMG zegt

    9 maart 2007 om 12:08

    Ach Fej, je weet toch zelf ook wel dat de diesels van tegenwoordig geen verschil meer zijn met de benzine auto’s.

    Het verschil tegenwoordig is nog dat diesels zuiniger zijn en stukken rustiger zijn qua geluid in de auto…

    Login om te reageren
  24. mark zegt

    9 maart 2007 om 12:10

    @raven

    Raven schrijft,

    9 March 2007 om 9:45
    Even een opmerking aan JW van Stuivenberg ik heb een BMW 745D (330PK en 750Nm) iets krachtiger als de standaard A8 4.2TDI (326PK en 650 Nm)

    Wat betreft variabele turbo geometrie voor diesels dat zit ook in een VW Golf TDI.

    Tevens heb ik een Continental GT (GT60 Diamond) deze rijdt stukken lekkerder dan een V8 diesel en heeft een veel mooiere sound, compleet niet te vergelijken.

    Wat betreft koppel is het koppelverloop op de Bentley veel rechtlijniger en blijft tot 6100 toeren dat is bij de (V8) diesel niet het geval.

    Zeker nooit gereden in een 12 cilinder benzine met twin turbo

    het vermogen van de a8 is wel degelijk hoger dan die 745d (a8=326 pk, 745d=300pk) en niet zoals jij aangeeft
    En de 0-100 ligt bij de a8 beter dan de 745d

    By the way, autobild heeft hem getest, en de a8 kwam er als winnaar uit

    http://www.autobild.de/test/neuwagen/artikel.php?artikel_id=9329&artikel_seite=3

    Login om te reageren
  25. mark zegt

    9 maart 2007 om 12:19

    @raven

    koppelverloop veel rechtlijniger ???

    Heb jij een koppel-toerentalcurve meegekregen van de constructeur of zelf opgemeten op de testbank???

    koppelcurve volgt een kromlijnige curve en is nooit lineair, zoals jij aangeeft.
    Als ie rechtlijnig was dan kwam het maximaal koppel altijd vrij bij maximale toerental en dat is niet zo. Bij een diesel komt het maximum koppel vrij rond de 2000 toeren en bij een benzine rond de 4000 toeren.

    Dat is nu net het voordeel aan dieselrijden, waarbij het max. koppel vrij komt bij lagere toeren dan bij benzines wat het rijplezier ten goede komt

    Login om te reageren
  26. mashell zegt

    9 maart 2007 om 12:20

    Ahha, dit is dus de werkelijke reden voor de Audi V12 diesel. Maak er een bi-turbo variant van en voila de Bentley diesel is geboren.

    Login om te reageren
  27. C30CDIAMG zegt

    9 maart 2007 om 12:32

    @ FEJ, Ik weet niet of je het door hebt, maar ga jij een diesel prijzen vergelijken met benzine prijzen…!

    Audi A8 4.2TDI 136.160
    Audi A8 4.2FSI 127.890

    BMW335I Touring 60.960
    BMW335D Touring 66.450

    en zo zijn er nog veel meer vergelijkingen te maken…

    dus je moet niet gaan vertellen dat ik de 335Dtouring heb gekocht omdat ik een gierige hollander ben…

    Login om te reageren
  28. Roland zegt

    9 maart 2007 om 12:37

    Door deels op emotionele gronden vast te houden aan tradities zijn nog al wat zaken verloren gegaan, waaronder enkele automerken.

    Daarnaast: als één van de tradities van Bentley comfort en kracht is, lijkt een getunede versie van de Audi 5 liter diesel (zoals de V12 nu een getunede VW V12 is) helemaal geen slechte optie.

    Van lichtvoetig bochtenwerk moet Bentley het toch niet hebben en met een Bentley BiTD zoef je naar Zuid Afrika, zoals je met een A8 Diesel naar Zuid Frankrijk zoeft…

    Login om te reageren
  29. heidekonijn zegt

    9 maart 2007 om 13:08

    What the f*ck heeft dit met Alfa te maken?
    Is Alfa soms een duits merk dat is begonnen met diesels te lepelen in dure auto’s of cabrios?

    Login om te reageren
  30. Fej zegt

    9 maart 2007 om 13:09

    @ C30 CDI AMG

    ik wil jou helemaal geen gierige Hollander noemen. Als je een wagen koopt van + 60000€, kan ik dat zeker niet. In Belgie zijn de diesels ook iets duurder dan de benzineversies, maar het verschil tussen de 335i en de 335d bedraagt hier 850€ (Totaalprijs 335d is 48850€). In Belgie is een diesel een pak goedkoper als je veel kilometers maakt.
    Ikzelf rij ook diesel, maar in sommige auto’s hoort het gewoon niet. Ik ben er zeker van dat als Ferrari een kleiner model uitbrengt met bijv. een 4L V8 diesel motor voor bijv. 100000 euro dat dat goed zou zijn voor hun omzetcijfer want dan wil iedereen opeens Ferrari rijden. Nu wil ook iedereen dat, maar kunnen ze het niet waardoor de exclusiviteit gewaarborgd blijft.
    Hetzelfde geldt voor Bentley! Imago en status horen voorrang te krijgen op verkoopcijfers (tenzij het niet anders kan natuurlijk). Hoeveel Bentley’s zie je tegenwoordig al niet rond rijden. Veel te veel, en in 95% van de gevallen gaat het om continental GT. Hybride, OK! Diesel, liever niet!

    Login om te reageren
  31. PieterA zegt

    9 maart 2007 om 13:14

    Komaan zeg, wat een onzin, VW gaat Bentley omzeep helpen. Diesels passen gewoon niet in Bentley’s en hybrides ook niet. Whats next, een TDI in een Lambo? (ik zie ze het nog doen :x)

    Login om te reageren
  32. Greg zegt

    9 maart 2007 om 13:32

    What’s the problem met een diesel in een Bentley? Een diesel van tegenwoordig is zo geavanceerd, krachtig, en in bepaalde gevallen zelfs stiller dan een benzine motor. Een Bentley is een limousine met een sportief tintje. Daar past volgensmij prima een krachtige diesel in, zonder dat t imago van Bentley naar de knoppen gaat.

    Als ’t topic zou zijn, Ferrari komt met een diesel dan zou ik ook vreemd opkijken, omdat dieselmotoren en pure sportauto’s wel een rare combo zijn, maar een stille krachtige diesel in een Flying Spur? No problem with that.

    Login om te reageren
  33. Pieter-Jan zegt

    9 maart 2007 om 15:02

    V8ten zijn van nature niet gebalanceerd, of ze nu crossplane of flatplane zijn. Of het nu Diesel is of Benzine, een V8 is niet te vergelijken met de V12 uit de Bentley (het is een V, ondanks de W), die bestaat uit twee VR6en, die eigenlijk L6en zijn.

    VAG komt uit met een 6.0 V12 TDI. Dat is zo goed als zeker, want Audi heeft al gezegt dat de Q7 6.0TDI zelfs op de Amerikaanse markt zal komen. Als Bentley een zelfontbrander adopteerd van VAG, dan zal het deze zijn.

    Brandstof sobbisme lijkt me iets voor Rolls Royce. Nuchtere Bentley zal het beste kiezen voor zijn consument.

    Login om te reageren
  34. Raven zegt

    9 maart 2007 om 15:06

    Bij een Bentley GT is de 650nm koppel al op 1500 tpm beschikbaar by the way.

    Een v12 diesel was zeker niet verkeerd wat betreft de actieradius, maar toch denk ik niet dat ik em ruilen zou tegen de benzine.

    Login om te reageren
  35. RenJie zegt

    9 maart 2007 om 15:12

    Ik denk eerlijk gezegd dat Raven een beetje liegt over zijn auto’s .. zijn altijd van die standaard typen! :) niks bijzonders, maar ik wilde het gewoon even melden.

    Ik vind het trouwens wel goed dat Bentley aan de diesels en de hybrides gaat, want plaats er bv een roetfilter op en de wereld is weer iets schoner, en plus dat diesels en hybrides zuiniger zijn, daar heb jij voordeel van en moeder aarde ook. ;)

    Login om te reageren
  36. Ca.dil zegt

    9 maart 2007 om 16:54

    Ach ja, het hoort erbij he! Moderne tijden… Niks raars aan ook, waarom zouden al die topmerken aan benzine moeten vast houden?

    Login om te reageren
  37. Citrofiel zegt

    9 maart 2007 om 17:45

    @ heidekonijn; Sommige mensen vinden het ‘verraad’ en fout dat Alfa een diesel in zijn Spider heeft gelegd… Dat zou niet horen of zo. Hetzelfde kan hier het geval worden, vandaar de link.

    Login om te reageren
  38. DAT zegt

    9 maart 2007 om 18:02

    Hier is ie dan: De Nieuwe Bentley Prius !

    Login om te reageren
  39. El Toro zegt

    9 maart 2007 om 19:55

    bio brandstof oke dat is gewoon meegaan met de toekomst maar diesels en hybrides hell no

    Login om te reageren
  40. Wibbelink zegt

    9 maart 2007 om 20:16

    De wereld is kapot.

    Login om te reageren
  41. Zoeloe zegt

    9 maart 2007 om 23:00

    Ja de wereld is gestoord. Auto’s boven millieu! Jippy hippy heey!

    Login om te reageren
  42. JPM zegt

    10 maart 2007 om 00:10

    Wat een ziek mooi plaatje! Is die er ook in Wallpaper formaten?

    Login om te reageren
  43. V-power zegt

    10 maart 2007 om 11:03

    Krijg soms dingen te horen dat diesel en benzine net zo snel zijn.. maar daar klopt toch niks van als je het mij vraagt?!
    Kan iemand mij dit misschien uitleggen :-)

    Login om te reageren
  44. autoblogger zegt

    10 maart 2007 om 19:20

    @JPM: http://www.autoblog.nl/archive/2007/01/17/bentley-continental-gt-wallpaper

    Login om te reageren
  45. JPM zegt

    10 maart 2007 om 19:23

    @autoblogger

    Danku!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North