
Is dat een verrassing? Natuurlijk niet! Op termijn moet Bentley natuurlijk wel met opvolgers komen van de huidige Azure en Brooklands. Dr Ulrich Eichhorn van Bentley heeft nu bevestigd dat Bentley inderdaad een open en dichte tweedeurs variant van de nieuwe Mulsanne in de pijplijn heeft zitten.
Deze maand zal de laatste Arnage gebouwd worden in Crewe (*snik*), maar de productie van de Azure en Brooklands zal nog doorlopen tot 2010. De nieuwe Mulsanne zal overigens pas in het derde kwartaal van 2010 in productie gaan. Reken er trouwens maar niet op dat de cabrio en coupe variant op korte termijn gepresenteerd zullen worden. Bij de Arnage kwamen die modellen immers ook pas tegen het einde van de levenscyclus op de markt.
Grappig is trouwens dat de nieuwe Mulsanne een iets minder krachtige motor heeft dan de huidige Brooklands. De 6.75 liter grote V8 levert in de Mulsanne namelijk 512 pk en 1.020 Nm en in de Brooklands levert hetzelfde blok 530 pk en 1.050 Nm.
Maar het kan natuurlijk altijd nog dat Bentley met een Mulsanne R komt die er nog meer vermogen uitperst (550 pk?). Time will tell! (via: autoexpress.co.uk)





Beter al komen ze eerst met een andere voorkant!!!
@Mr. V8: Inderdaad. Hoe kan deze neus ooit goedgekeurd zijn. Echt ongelooflijk.
@Mr. V8: Ik heb niks tegen die neus, de lampen doen het hem gewoon.
Gatverdamme.
Als ik hem zou zien zou ik geen foto’s maken en AutoGespot er niet mee vervuilen.
Deze maand de laatste Arnage en Q3 2010 pas de eerste Mulsanne.. Dus een jaar lang geen andere 4 deurs dan de Flying spur..
Waarom niet Prof. Dr. Ulrich?
OT: grappig hoe de Duitse invasie toch gelukt lijkt te zijn. Misschien omdat via Engeland weer goedkope productie capaciteit in India te verkrijgen is? Dan kost zo’n auto hetzelfde, maar in rupies.
Dit zijn auto’s die jongetjes laten dromen!
Toch leuk zo’n opliggende kofferdeksel. Volgens mij brak iedereen daar z’n bek over toen BMW ermee begon.
Toch wel geaccepteerd inmiddels.
ik was al zeer onder de indruk van de Mulsanne op de IAA! Dus ik verwacht veel van de twee andere varianten :)
Prachtige auto. Je moet even wennen aan die neus, maar dan is het een juweeltje.
Die bovenste foto is echt prachtig, die achterkant is puur Bentley
@ benois:
Toen BMW er mee begon? Kijk eens naar fotos van oude bentleys en roll royces.
Het wordt moeilijk voor Bentley om de Brooklands te overtreffen, qua uiterlijk dan. Tenminste, dat geldt voor mij. De Brooklands is mijn favoriete nieuwe auto, een variant op basis van de Mulsanne zal een moeilijke taak krijgen.
Ik treed Citrofiel bij. De Brooklands blijft de mooiste Bentley sinds het VAG-tijdperk. Maar ik moet toegeven dat ik deze steeds mooier vind. Hoewel, de IAA-trim vind ik té sportief en niet bij de Mulsanne passen. De beige versie van op de persfoto’s vind ik de stijl van de wagen meer benadrukken.
prachtige auto’s stuk voor stuk! Ik ben benieuwd naar de volgende generatie. De huidige is al zo mooi
hondslelijke sloep! Maar zal wel goed verkopen denk ik.
Die neus begint steeds meer te wennen… mooi/lelijk, kweet niet, maar zeker Bentley! en dan zo’n mooie lijn als die van de RR coupe, waarom niet?
Volgens mij hadden ze in de jaren 30 ook al van die auto’s met opgelegde kofferklep. toen zeurde er niemand over.
Ik was de eerste om die voorkant (lichten) af te breken maar ondertussen begint het al te wennen en leer ik het zelfs appreciëren. Beschouw het als een tip…
Hetzelfde blok? Ik meende dat jullie eerst zeiden dat er een volledig nieuw blok inlag, echter met dezelfde cilinderinhoud enz? Vind ´m langzamerhand wel steeds beter worden, maar aan details als bijv het stuur kun je zien dat het een VAG-product is, en dat is jammer, want je kan zo´n zelfde stuur, incl bediening, maar zonder rond hart, met ander leer, en zonder chroomrandjes, in bijv een Octavia of een A4 krijgen..
@CrazyHenkie: Het is maar net hoe je de term ‘hetzelfde blok’ opvat ;) het basis design is nog steeds hetzelfde als ruim 50 jaar geleden, maar alles is nog eens kritisch het licht gehouden. En uiteraard zijn er de nodige nieuwe materialen en onderdelen gebruikt om het blok te vernieuwen. Maar ’technisch gezien’ is dit dus nog steeds hetzelfde blok.
ik vind hem helemaal niet zo lelijk. en dat die motor iets minder vermogen/koppel leverd heeft er alles mee te maken dat hij nu wel aan de strenge milieu eisen voldoet, iets wat hij in ouwe gedaante bij lange na niet kon realiseren.
@ robbie
aha, vandaar! Dat is idd erg rekbaar ;) dank voor de uitleg!
ze hadden gewoon het knipperlicht door moeten trekken naar boven, dus een ovaal dat even hoog is als de komplamp.