• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Bentley komt met Mulsanne Cabrio en Coupe

Auteur: robbie, gepost 24 september 2009 om 10:01 – 23 Reacties

Bentley Mulsanne Coupe en Cabrio


Is dat een verrassing? Natuurlijk niet! Op termijn moet Bentley natuurlijk wel met opvolgers komen van de huidige Azure en Brooklands. Dr Ulrich Eichhorn van Bentley heeft nu bevestigd dat Bentley inderdaad een open en dichte tweedeurs variant van de nieuwe Mulsanne in de pijplijn heeft zitten.

Deze maand zal de laatste Arnage gebouwd worden in Crewe (*snik*), maar de productie van de Azure en Brooklands zal nog doorlopen tot 2010. De nieuwe Mulsanne zal overigens pas in het derde kwartaal van 2010 in productie gaan. Reken er trouwens maar niet op dat de cabrio en coupe variant op korte termijn gepresenteerd zullen worden. Bij de Arnage kwamen die modellen immers ook pas tegen het einde van de levenscyclus op de markt.

Grappig is trouwens dat de nieuwe Mulsanne een iets minder krachtige motor heeft dan de huidige Brooklands. De 6.75 liter grote V8 levert in de Mulsanne namelijk 512 pk en 1.020 Nm en in de Brooklands levert hetzelfde blok 530 pk en 1.050 Nm.

Maar het kan natuurlijk altijd nog dat Bentley met een Mulsanne R komt die er nog meer vermogen uitperst (550 pk?). Time will tell! (via: autoexpress.co.uk)

Ook interessant!

  • Nog iemand interesse in dé ultieme Bentley?
  • Volgende Bentley Mulliner
    Volgende Bentley Mulliner wordt laatste met W12
  • https://www.autoblog.nl/nieuws/twaalfcilinder-limousines-door-de-jaren-heen-894390
    Bentley Flying Spur Mulliner moet Mulsanne doen vergeten
  • Bentley lanceert een betaalbare driewieler

Nieuwste artikelen

  • Documentaire over auto’s spotten op NPO 3
  • Maak je eigen hardcore Temerario voordat Lambo het doet
  • Maserati sloopt viercilinder uit instapmodel
  • Benzineprijs op laagste niveau sinds maanden
    Grote verschillen tussen het goedkoopste en duurste tankstation van Nederland
FacebookTweetPinLinkedIn

Bentley, Cabrio, Coupe, mulsanne

Vorig bericht: « ASI pakt de 458 Italia alvast (digitaal) aan
Volgend bericht: Volkswagen wil SsangYong kopen? »

Lees Interacties

Reacties

  1. Mr. V8 zegt

    24 september 2009 om 10:08

    Beter al komen ze eerst met een andere voorkant!!!

    Login om te reageren
    • JoepeN zegt

      24 september 2009 om 10:23

      @Mr. V8: Inderdaad. Hoe kan deze neus ooit goedgekeurd zijn. Echt ongelooflijk.

      Login om te reageren
    • Vinny_93 zegt

      24 september 2009 om 19:30

      @Mr. V8: Ik heb niks tegen die neus, de lampen doen het hem gewoon.
      Gatverdamme.
      Als ik hem zou zien zou ik geen foto’s maken en AutoGespot er niet mee vervuilen.

      Login om te reageren
  2. papageno zegt

    24 september 2009 om 10:24

    Deze maand de laatste Arnage en Q3 2010 pas de eerste Mulsanne.. Dus een jaar lang geen andere 4 deurs dan de Flying spur..

    Login om te reageren
  3. Laurens zegt

    24 september 2009 om 10:26

    Waarom niet Prof. Dr. Ulrich?

    OT: grappig hoe de Duitse invasie toch gelukt lijkt te zijn. Misschien omdat via Engeland weer goedkope productie capaciteit in India te verkrijgen is? Dan kost zo’n auto hetzelfde, maar in rupies.

    Login om te reageren
  4. Rouge zegt

    24 september 2009 om 10:28

    Dit zijn auto’s die jongetjes laten dromen!

    Login om te reageren
  5. Benois zegt

    24 september 2009 om 10:30

    Toch leuk zo’n opliggende kofferdeksel. Volgens mij brak iedereen daar z’n bek over toen BMW ermee begon.
    Toch wel geaccepteerd inmiddels.

    Login om te reageren
  6. Treff zegt

    24 september 2009 om 10:33

    ik was al zeer onder de indruk van de Mulsanne op de IAA! Dus ik verwacht veel van de twee andere varianten :)

    Login om te reageren
  7. mrtn zegt

    24 september 2009 om 11:07

    Prachtige auto. Je moet even wennen aan die neus, maar dan is het een juweeltje.

    Login om te reageren
  8. Stender zegt

    24 september 2009 om 11:14

    Die bovenste foto is echt prachtig, die achterkant is puur Bentley

    Login om te reageren
  9. pfranze zegt

    24 september 2009 om 11:40

    @ benois:

    Toen BMW er mee begon? Kijk eens naar fotos van oude bentleys en roll royces.

    Login om te reageren
  10. Citrofiel zegt

    24 september 2009 om 11:56

    Het wordt moeilijk voor Bentley om de Brooklands te overtreffen, qua uiterlijk dan. Tenminste, dat geldt voor mij. De Brooklands is mijn favoriete nieuwe auto, een variant op basis van de Mulsanne zal een moeilijke taak krijgen.

    Login om te reageren
  11. PCCB zegt

    24 september 2009 om 12:20

    Ik treed Citrofiel bij. De Brooklands blijft de mooiste Bentley sinds het VAG-tijdperk. Maar ik moet toegeven dat ik deze steeds mooier vind. Hoewel, de IAA-trim vind ik té sportief en niet bij de Mulsanne passen. De beige versie van op de persfoto’s vind ik de stijl van de wagen meer benadrukken.

    Login om te reageren
  12. floryn zegt

    24 september 2009 om 12:22

    prachtige auto’s stuk voor stuk! Ik ben benieuwd naar de volgende generatie. De huidige is al zo mooi

    Login om te reageren
  13. vincenzo zegt

    24 september 2009 om 12:27

    hondslelijke sloep! Maar zal wel goed verkopen denk ik.

    Login om te reageren
  14. Maarten zegt

    24 september 2009 om 13:01

    Die neus begint steeds meer te wennen… mooi/lelijk, kweet niet, maar zeker Bentley! en dan zo’n mooie lijn als die van de RR coupe, waarom niet?

    Login om te reageren
  15. Liever een ster in de achterruit dan in de voorruit, want de voorruit moet je altijd doorheen kijken en dan zit ie veel meer in het oog... zegt

    24 september 2009 om 13:24

    Volgens mij hadden ze in de jaren 30 ook al van die auto’s met opgelegde kofferklep. toen zeurde er niemand over.

    Login om te reageren
  16. Fout zegt

    24 september 2009 om 14:30

    Ik was de eerste om die voorkant (lichten) af te breken maar ondertussen begint het al te wennen en leer ik het zelfs appreciëren. Beschouw het als een tip…

    Login om te reageren
  17. CrazyHenkie zegt

    24 september 2009 om 15:24

    Hetzelfde blok? Ik meende dat jullie eerst zeiden dat er een volledig nieuw blok inlag, echter met dezelfde cilinderinhoud enz? Vind ´m langzamerhand wel steeds beter worden, maar aan details als bijv het stuur kun je zien dat het een VAG-product is, en dat is jammer, want je kan zo´n zelfde stuur, incl bediening, maar zonder rond hart, met ander leer, en zonder chroomrandjes, in bijv een Octavia of een A4 krijgen..

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      24 september 2009 om 15:28

      @CrazyHenkie: Het is maar net hoe je de term ‘hetzelfde blok’ opvat ;) het basis design is nog steeds hetzelfde als ruim 50 jaar geleden, maar alles is nog eens kritisch het licht gehouden. En uiteraard zijn er de nodige nieuwe materialen en onderdelen gebruikt om het blok te vernieuwen. Maar ’technisch gezien’ is dit dus nog steeds hetzelfde blok.

      Login om te reageren
  18. rider zegt

    24 september 2009 om 16:17

    ik vind hem helemaal niet zo lelijk. en dat die motor iets minder vermogen/koppel leverd heeft er alles mee te maken dat hij nu wel aan de strenge milieu eisen voldoet, iets wat hij in ouwe gedaante bij lange na niet kon realiseren.

    Login om te reageren
  19. CrazyHenkie zegt

    24 september 2009 om 16:58

    @ robbie

    aha, vandaar! Dat is idd erg rekbaar ;) dank voor de uitleg!

    Login om te reageren
  20. Dinky Toy zegt

    25 september 2009 om 17:35

    ze hadden gewoon het knipperlicht door moeten trekken naar boven, dus een ovaal dat even hoog is als de komplamp.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North