• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Bentley naar Audi, toekomst Ducati en Lambo bekend

Auteur: willeme, gepost 15 december 2020 om 13:03 – 17 Reacties

Bentley naar Audi

Even een reorganisatie bij Volkswagen. Bentley gaat naar Audi, maar kunnen de Italiaanse merken blijven?

Het voordeel van een enorm concern is dat als alles meezit, het meteen lekker gaat. Zeker in het geval van een groeiende economie en de juiste producten.

Maar als het tegen zit, kan het ook echt tegenzitten. Bij Volkswagen hebben ze de wind niet mee. Zeker niet op dit moment. Het concern is nog aan het bijkomen van dieselgate. Ook de economie zit niet mee.

Daarnaast is er nog voldoende onduidelijkheid in de wereld. Denk aan de US verkiezingen, Brexit, nieuwe emissie eisen of oh ja: corona. Dat was er ook nog.

Malaise

Door alle malaise zag het Volkswagen concern zich genoodzaakt om te gaan snijden in het aanbod. Er werd gesproken over het verkopen van een paar vooraanstaande doch niet essentiële merken van de Volkswagen Group. Denk aan Bugatti, Lamborghini, Bentley of Ducati.

Bentley naar Audi

Welnu, de raad van toezicht heeft gisteren gestemd en de soep wordt gelukkig minder heet gegeten dan deze wordt opgediend. Ducati en Lamborghini gaan helemaal nergens naartoe. Dan is er het geval Bentley. Dit merk verhuist naar Audi. Veel zal bij het oude blijven, maar het merk valt nu onder de vleugels van het merk met de vier ringen. Bentley en Audi zullen verregaand gaan samenwerken op het gebied van elektrische aandrijflijnen.

Lamborghini en Ducati blijven

Over de rest van de merken is nog niet veel bekend qua herstructurering. Lamborghini, Ducati in Italdesign zouden een eigen cluster kunnen gaan vormen. Dan blijft er nog een merk over: Bugatti. Daar is nog niet zoveel over bekend. Althans, officieel. De laatste geruchten zijn dat Bugatti naar Rimac gaat.

Dit dient als een soort incentive om te zorgen dat Porsche meer elektrische knowhow bij Rimac kan inkopen. Ondanks dat Rimac eenkleine fabrikant is, is de kennis van en kunde van dat bedrijf een enorme aanwinst van Volkswagen.

Bron: motor1.com

Ook interessant!

  • Video: Golf 3 vs Audi RS6
    Video: Golf 3 vs Audi RS6
  • Audi dealerschap onder water
  • McLaren geeft toe: we hebben met Volkswagen gepraat
  • parkeerautomaat
    Porsche betaalt Audi miljoenen om géén auto te bouwen

Nieuwste artikelen

  • Video: en daarom bezuinig je niet op banden en remmen
  • Deze optie heb je nog niet eerder gezien op een Porsche
  • Koop een Brabus SLS AMG op Marktplaats
  • Gespot – Deze Ferrari 512 TR is om te smullen
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, Bentley, ducati, Elektrisch, italdesign, Lamborghini, rimac, Volkswagen

Vorig bericht: « ABT S3 is compact en luxe sprintkanon
Volgend bericht: Manhart X7 doet eindelijk wat de X7 belooft »

Lees Interacties

Reacties

  1. dalmore zegt

    15 december 2020 om 13:33

    Over deze emissie eisen; wat is er al bekend van Euro7? Ik hoor geruchten dat het zo streng is dat het uitzwaaien van de verbrandingsmotor wordt. Op Autoblog kan ik er alleen nog niet zo veel over vinden

    Login om te reageren
    • Ot92 zegt

      15 december 2020 om 13:53

      @dalmore Euro 7 komt waarschijnlijk pas in 2022 of 2023…

      Login om te reageren
    • 911targa zegt

      15 december 2020 om 14:08

      Euro 7 bestaat uit 7A en 7B. De norm 7A is voorzien in 2025 en 7B enkele jaren later. De eisen zijn idd zeer streng. De auto zal ongetwijfeld nog veel duurder worden en dit wordt dus weer een extra zet richting EV.

      Login om te reageren
      • dalmore zegt

        15 december 2020 om 14:21

        Hoe streng is streng? Zo streng dat sommige automerken zullen stoppen met de ontwikkeling of zal het de moeite nog waard zijn? Ik geloof niet dat we binnen een aantal jaar helemaal van de peut af kunnen maar geen auto’s meer op kenteken mogen zetten lijkt me ook geen optie

        Login om te reageren
        • basman147 zegt

          15 december 2020 om 15:22

          Grootste probleem schijnt te zijn dat overheden willen dat de auto nog steeds aan de normen voldoet wanneer de auto na 15 jaar wordt volgehangen met dakkoffer en caravan op 1500 meter hoogte. Op AMS stond daar laatst een artikel over.
          https://www.auto-motor-und-sport.de/verkehr/abgasnorm-euro-7-emission-eu-7-nox-aus-fuer-diesel-benziner-tod/

          Login om te reageren
        • poes zegt

          15 december 2020 om 15:56

          @dalmore: Bijna alle automerken zijn toch al bijna gestopt met de ontwikkeling van de verbrandingsmotor? Althans, ze worden nog wel schoner gemaakt (waar mogelijk) maar dat is het dan ook wel.

          Login om te reageren
          • sr20det zegt

            15 december 2020 om 18:01

            @poes: niet helemaal, het valt mij op dat er toch een aardig aantal fabrikanten een 6cilinder lijn motor aan het ontwikkelen zijn of ontwikkelt hebben en al aanbieden.

            Login om te reageren
  2. terazino zegt

    15 december 2020 om 14:03

    Lambo kan niet zonder de alom geroemde Duitse degelijkheid en kwaliteit. Afstoten zal huilen worden voor de Lambo mensen.

    Login om te reageren
    • cazzo046 zegt

      15 december 2020 om 16:19

      Ferrari kan toch ook prima zonder zgn Duitse degelijkheid?

      Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        15 december 2020 om 20:36

        @cazzo046: Denk je dat een Ferrari-rijder eerlijk zal antwoorden op de vraag: “hoe goed zit dat ding in elkaar?”

        Bijna niemand antwoord daar eerlijk op, omdat mensen graag hun keuzes goedpraten. Zorgt voor stabiliteit in het hoofd. Dat heeft een naam in de psychologie, alleen schiet die mij niet te binnen.

        Alleen als de problemen echt erg worden zal je een eerlijk antwoord krijgen…

        Login om te reageren
        • mx5wijf zegt

          15 december 2020 om 21:33

          Cognitieve dissonantie bedoel je :) ?

          Login om te reageren
    • rollingstoned zegt

      15 december 2020 om 21:48

      Lamborghini is juist een VAG verkooptopper, dus dat zullen ze echt niet snel afstoten..,

      Login om te reageren
  3. 911targa zegt

    15 december 2020 om 14:05

    Wat belangrijker is: de board of directors heeft Herbert Diess gesteund. Herbert wil zwaar inzetten op elektrificatie en wil hiervoor enorme budgetten uittrekken. Dit wordt klaarblijkelijk door de aandeelhouders met enthousiasme ontvangen, gezien de koers.

    Overigens is hij een bewonderaar van de aanpak van Tesla (over de bouwkwaliteit heeft hij zich niet uitgelaten).

    Login om te reageren
  4. deeberton zegt

    15 december 2020 om 14:56

    Hey, is die man op de traktor, dezelfde als uit het brakecheck fimpje?

    Login om te reageren
    • cazzo046 zegt

      15 december 2020 om 16:20

      Denk niet dat Ferruccio een oude Benz rijdt ;)

      Login om te reageren
    • joos straetmans zegt

      15 december 2020 om 17:24

      Fantastische foto, die kende ik nog niet.

      Login om te reageren
    • joos straetmans zegt

      15 december 2020 om 17:26

      Dan als reïncarnatie misschien, want Ferruccio is al in 1993 heengegegaan.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North