• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Benzinemotor voor de Ford Kuga

Auteur: Wouter, gepost 5 september 2008 om 14:54 – 21 Reacties

Ford Kuga 2.5T
Het gamma van de Ford Kuga was een beetje beperkt: er was alleen een dieselmotor verkrijgbaar. Ford breidt de range nu uit met één hele benzinemotor.

Dat is nog steeds een beetje karig, maar gelukkig is het wel een heel fijn blok. In de Kuga is voortaan namelijk de 2.5T vijfcilinder te bestellen. De 2.5-liter Duratec Turbomotor is reeds leverbaar in de Mondeo, S-MAX en in de Focus ST. In de Kuga krijgt het blok iets minder vermogen; totaal is er 200 pk beschikbaar waarmee de Kuga 2.5T een top van 208 km/u haalt. Het koppel van 320 nm is beschikbaar tussen 1600 en 4000 tpm. Uiteraard heeft de Kuga 2.5T vierwielaandrijving en standaard is deze uitgerust met een handgeschakelde transmissie met zes versnellingen. Optioneel kan de Kuga 2.5T worden uitgerust met een vijftraps automaat. De Ford Kuga 2.5T is er vanaf € 38.250,- met handbak en € 41.920,- met automaat.

Ook interessant!

  • Wouter maakt autospotters blij met Ford GT
    Wouter maakt autospotters blij met Ford GT
  • Video: schapen hoeden met Ford Focus RS
    Video: schapen hoeden met Ford Focus RS
  • Te koop. Maar niet deze
    Te koop: 2005 Ford GT met een beetje werk
  • Gratis Ford Explorer voor extreme lefgozer

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

Ford, kuga

Vorig bericht: « Seat verlaagt de prijs van de Leon 2.0 TSI FR
Volgend bericht: Beginnende bestuurder rijdt 242 km/u in een Audi S8 »

Lees Interacties

Reacties

  1. Roland zegt

    5 september 2008 om 15:03

    Goedkoop ivm X3/Q5/GLK…

    Login om te reageren
  2. Majinstar zegt

    5 september 2008 om 15:05

    Blijft een leuke/mooie en betaalbare SUV voor de gemiddelde consument.

    Login om te reageren
  3. Pieter zegt

    5 september 2008 om 15:07

    zucht… weer een valse jeep

    Login om te reageren
  4. Tommy zegt

    5 september 2008 om 15:17

    @Roland: slechte vergelijking, X3/Q5/GLK zitten in de middenklasse en de Kuga in de compacte klasse en is kleiner. Je moet deze vergelijken met de Tiguan/CR-V/Qashqai/Antara/X1/Q3 etc. Leuk die Volvo moter er in trouwens!

    Login om te reageren
  5. MCW zegt

    5 september 2008 om 15:44

    Tommy, de X3, Q5 en GLK zitten ook in die klasse hoor. De Tiquan deelt zelfs het platform met de Q5

    Login om te reageren
  6. markieanta zegt

    5 september 2008 om 15:46

    Klopt MCW ;)

    Login om te reageren
  7. Midas zegt

    5 september 2008 om 16:09

    Mooie bak en goeie zet om die motor er in te gooien. Nou nog die D5 van Volvo!

    Login om te reageren
  8. W!d zegt

    5 september 2008 om 16:10

    @MCW toch zie ik de Antara, Tiguan, Qashqai en consorten als concurrentie

    Login om te reageren
  9. TomS zegt

    5 september 2008 om 16:15

    Inderdaad de Antara, X-trail, Sorento en Santa Fee als concurrenten en niet de “premium” klasse zoals de XC60, GLK of Q5.

    Wel een leuk kenteken trouwens op deze auto!

    Nu nog een iets lichtere motor met bijv. 150 pk erin en je zult ze een stuk meer op de Nederlandse weg gaan zien.

    Login om te reageren
  10. MCW zegt

    5 september 2008 om 16:15

    Dat zijn dan ook zijn concurrenten ;) Behalve de QQ, de X-trail zit in dezelfde prijsklasse. De CX-7 klinkt qua concept meer hetzelfde maar die is een halve klasse groter/duurder

    Login om te reageren
  11. MCW zegt

    5 september 2008 om 16:17

    TomS, de XC60, GLK, Q5 en X3 zijn wel zeker concurrenten. Ze zitten allemaal in dezelfde klasse alleen zijn die andere SUV’s van normale merken en zojuist genoemde van luxemerken. Ook in de pers wordt een X3 ook wel eens tegen een concurrent vergeleken van een normaal merk. En zo ook auto’s als de Audi A3 met auto’s als de Golf, Astra e.d

    Login om te reageren
  12. mashell zegt

    5 september 2008 om 16:23

    €40000 blijft nog steeds erg veel voor een opgehoogde C-max.

    Login om te reageren
  13. vla zegt

    5 september 2008 om 16:35

    Hoe doen ze dat? De pk’s terugschroeven maar het koppel behouden?! Btw als alles (aandrijflijn etc.) het koppel aankan, waarom de pk’s dan niet?

    Login om te reageren
  14. danny zegt

    5 september 2008 om 17:14

    stukken mooier dan een Tiguan, wat een lelijk eendje is dat
    vergelijkbaar met een Qashquai

    Login om te reageren
  15. Tommy zegt

    5 september 2008 om 18:34

    SUV segment:

    fullsize: X5/Touareg/Q7/XC90/Cayenne
    midsize: X3/Q5/XC60/GLK/
    compact: X1/Q3/BLK/Tiguan/Kuga/Antara/CR-V

    Ook qua groote is de Kuga kleiner dan een X3 of Q5

    Login om te reageren
  16. Tommy zegt

    5 september 2008 om 19:15

    Wacht ik zal het anders proberen uit te leggen voor de koppige mensen.

    De Kuga staat op het platforom van de Focus, de Focus is een zit in de “Compacte middenklasse”. De Tiguan bijvoorbeeld staat op het platform van de Golf, ook een compacte middenklasser.

    De X3 staat op het platform van de 3-serie, dat is een “Middenklasser”, een segment hoger. De Q5 op die van de A4 en de GLK op die van de C-Klasse, eveneens middenklassers.

    Nu komt het: De X1 komt op basis van de 1-serie, een compacte middenklasser net als de Focus en Golf… en de Q3 op die van de A3 ook een compacte middenklasse.

    Zo zie je dat er wel degelijk verschil in zit, sla de maatvoering er maar op na.

    Login om te reageren
  17. rider zegt

    5 september 2008 om 19:19

    wat gaat hij kosten? mogelijker opvolger voor mijn C-max.

    Login om te reageren
  18. Een betere ontwerper zegt

    5 september 2008 om 19:22

    Sorry hoor maar ik vind dit dus echt geen auto uit de zelfde klasse als GLK en dergelijke. Ik ben het met Tommy eens.

    Login om te reageren
  19. mashell zegt

    6 september 2008 om 12:24

    “de 3-serie, dat is een “Middenklasser”
    BMW probeert je dat wijs te maken, maar de 3 serie is echt een compacte middenklasser. BMW 3 serie touring: lengte 4,52 m. VW Golf Variant 4,56 m.

    Maar klassen indelen op basis van afmetingen is wat ouderwets aan het worden nu bijvoorbeeld de Mondeo al een enorm slagschip is en de Skoda Superb op afmetingen kan concureren met een Mercedes S-klasse. Dus klassen kun je tegenwoordig beter op prijs indelen. Dan krijg je in het C-segment (Golf segment) een “premium” subklasse met daarin de S-serie, de A4, de C klasse. In het D-segement (Passat segment) zijn de E-serie, de A6 en de 5 serie de premium buitenbeentjes.

    Login om te reageren
  20. Luc Jagers zegt

    6 september 2008 om 17:37

    Al die laatste nieuwe modelen van Ford lijken allemaal op nen Volvo. Allee Ford is puur de design elementen aan het uitmelken voor ze het merk Volvo doorverkopen aan een chinees merk.

    http://www.autoblog.nl/archive/2008/02/16/gelekt-volvo-xc60

    Login om te reageren
  21. Tommy zegt

    6 september 2008 om 19:30

    @mashell: Een Golf Variant mag dan wel groter zijn dan een 3-serie, maar hij zit toch een klasse lager. Dan kun je hoog of laag springen, het is nu eenmaal zo ingedeelt. In het D-segment zit inderdaad de Passat, maar de A6, 5-serie en E-Klasse die jij noemt zitten in het E-segment, weer een stapje hoger. De Mondeo en Superb zijn bijna even groot maar vallen toch in het D-segment van de 3-serie, A4 en C-Klasse.

    Qua afmeting klopt er niets meer van, maar die auto’s zijn bij hun introductie zo ingedeelt maar zijn verschillend in grote geëvalueerd.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North