• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

I repeat: Ferrari is geen goede werkgever!

Auteur: autoblogger, gepost 12 januari 2008 om 14:47 – 34 Reacties

Maranello, the best place to work

We wisten het namelijk al. Vorig jaar hadden we een bericht over het feit dat Ferrari de plezierigste werkgever zou zijn (zowel in Italië als in geheel Europa). Redelijk dubieus, aangezien er een paar maanden later een bericht verscheen over een staking bij het Italiaanse merk. Het is dan ook geen verrassing dat Ferrari niet meer meer terug te vinden is in het lijstje met deugdelijke werknemers.

Vorig jaar stonden Microsoft en Coca Cola op de plaatsen 2 en 3. Dat staan ze dit jaar nog steeds, de nummer 1 van 2008 is echter Google. De ranking van Ferrari is nergens meer terug te vinden. We kunnen natuurlijk speculeren over de oorzaak, maar iedereen weet dat een tevreden werknemer het belangrijkste bezit is van een bedrijf. Waarom denk je dat Google zo succesvol is? Over de arbeidsomstandigheden bij Ferrari kan ik weinig zeggen, maar ontevreden werknemers zorgen voor slechte kwaliteit producten… You have been warned!

Ook interessant!

  • Ferrari SP48 Unica wordt een unieke Ferrari
  • Ferrari Roma vast in nauw straatje
  • Video: Ferrari schrijft zich af in recordtijd
  • Rijden in een nieuwe Ferrari doe je zo
    Rijden in een nieuwe Ferrari doe je zo

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

Ferrari

Vorig bericht: « Fisker Karma – sportwagen op batterijen
Volgend bericht: Benzineslurper ten top: Dodge Ram »

Lees Interacties

Reacties

  1. Jos zegt

    12 januari 2008 om 15:01

    ze moete zich niet zo aanstellen, het is GVD een eer om bij het mooiste merk ter wereld te werken!

    Login om te reageren
  2. Count Herry zegt

    12 januari 2008 om 15:07

    @ Jos: dat is jou mening.

    Voor mij is en ferarri even facinerend als een golf of astra. Niet dat golf of astra slechte auto’s zijn. Ferarri is gewoon opgeblazen. En hun interieur is lelijk.

    Het is ook nog maar slechts de laatste tien jaar dat ze niet kapot gaan na 20 km

    Login om te reageren
  3. nun zegt

    12 januari 2008 om 15:11

    Vind ik ook Jos Ferrari is en blijft het mooiste merk voor mij, ze zouden blij moeten zijn daar te mogen werken!

    Login om te reageren
  4. VonStroke zegt

    12 januari 2008 om 15:12

    Onzin, het is juist een reden temeer om met respect te behandeld te worden. Zeker als je voor dergelijk prestigieus en rijk merk werkt.

    Login om te reageren
  5. ELB zegt

    12 januari 2008 om 15:13

    @ Jos, helemaal waar. Zelf zou ik kiezen voor Porsche, maargoed…

    Maar aan de andere kant, zou jij er je hele leven willen werken terwijl je elke dag afgesnauwd wordt?

    Login om te reageren
  6. Dennis zegt

    12 januari 2008 om 15:26

    VonStroke:

    Het is niet omdat het exclusieve wagens bouwt, dat het een rijk merk is :-) zie maar naar Spyker.

    Toyota anyone?

    Login om te reageren
  7. TomRS6 zegt

    12 januari 2008 om 15:40

    Zulke gespecialiseerde werkplekken vragen op expertise van de werknemers.

    Anders dan bij wagenfabrikanten als Toyota en Opel, word er hier veelal met de handgewerkt.

    Merken als Ferrari willen het beste van het beste leveren om zo de naam te behouden, het is daarom ook belangrijk dat de werknemers hun uiterste best doen om daar een steentje aan bij te dragen.

    Mooi voorbeeld, niet helemaal goed te vergelijken maar toch: Boyd Coddington’s zaak…

    Login om te reageren
  8. Kimi en Felipe zegt

    12 januari 2008 om 16:19

    In de tekst staat:”Over de arbeidsomstandigheden bij Ferrari kan ik weinig zeggen, maar ontevreden werknemers zorgen voor slechte kwaliteit producten…” Ik weet niet wie dat schrijft, maar geeeeeeeeeeeeeeeeeeen verstand van Ferrari. In de Formule 1 zet Ferrari overduidelijk de toon en de kwaliteit van de straatauto’s is het laatste deccenia gewoon goed. Punt. Wel gebouwd door zogenaamde ontevreden werknemers?????? Dit is nog niet eens een discussie waard. Jongens…….kom de volgende keer met een normaal bericht.

    Login om te reageren
  9. JPM zegt

    12 januari 2008 om 16:24

    Zo een lijstje zegt niets, leeft een beetje van de trends. Vandaag Google omdat het in is, morgen iets anders omdat dat weer in is. Zo waardeloos.

    Login om te reageren
  10. RA999 zegt

    12 januari 2008 om 16:26

    @Kimi en Felipe
    Autoblogger loves Ferrari, kijk maar:
    http://www.autoblog.nl/archive/2007/04/21/column-nu-ferrari-zuigt ;)
    En dan hebben we dit nog:
    http://www.autoblog.nl/archive/2007/04/20/ferrari-f599-fikt-uit

    Login om te reageren
  11. Kris zegt

    12 januari 2008 om 16:39

    Weet je wat je verdient als net afgestudeerde aan de universiteit als je gaat werken bij Ferrari? Let op: 1450 euro bruto per maand. Ik loop nu zelf stage in Italie en weet dus dat dat salaris echt klopt. Een studiegenoot van me loopt nu stage bij Ferrari in Modena voor niets. Het is, volgens Ferrari, zo’n eer dat je nul-komma-nul stagevergoeding krijgt. En nee, Italie is niet goedkoper dan Nederland. Ik woon er nu al geruime tijd en geef zeker niet minder uit aan wonen en leven, vergeleken met Nederland.

    Login om te reageren
  12. Ejay zegt

    12 januari 2008 om 16:44

    @ Kimi en Felipe, tis dat Ferrari met een mazzeltje F1 kampioen is geworden en derhalve niet de toon zet. Verder vliegt er nog wel eens een 599 om niets in de fik. Hetgeen alleen bij Peugeotjes 307 gebeurd. Wellicht dat die ook ontevreden werknermers hebben. Verder heb ik Ferrari nog nooit in de top 10 meest betrouwbare merken gezien. Porsche wel bijvoorbeeld. Die stond zelfs op 1. Niet dat ik Ferrari niks vind hoor, ik zou er zo één willen hebben, maar ik ken mooiere sportwagen die met meer liefde zijn gemaakt dan een Ferrari.

    @ Count Herry, inderdaad die interieurs zijn niet moeders mooiste, maar ik vind een Ferrari toch spannender dan een Astra of Golf.

    Login om te reageren
  13. Kimi en Felipe zegt

    12 januari 2008 om 16:45

    @ra999: het ligt er maar aan wat je liefde noemt…..Voor mij is er maar één woord: passione, wat ik bijna altijd ( terecht) zal en kan verdedigen.

    Login om te reageren
  14. Kimi en Felipe zegt

    12 januari 2008 om 16:52

    @ejay: hoezo mazzeltje.. McLaren is stout geweest, niet Ferrari. Ondanks dat McLaren, die credits krijg je inderdaad, absoluut een topteam in de F1 is.

    Login om te reageren
  15. frasker zegt

    12 januari 2008 om 17:08

    @ Autoblogger
    wat heb jij toch tegen Ferrari?

    Login om te reageren
  16. Trabbi zegt

    12 januari 2008 om 17:29

    Ik kan Kris alleen maar bijtreden. Vanuit info die ik krijg en werk- en vriendenkring weet ik dat je bij Ferrari als een bak str*nt behandeld wordt als werknemer.

    Login om te reageren
  17. Frits zegt

    12 januari 2008 om 17:44

    Hier staat een leuk filmpje over de ferrari fabriek. Was ook een keer op discovery uitgezonden. http://video.google.nl/videoplay?docid=2340551138694118409

    Login om te reageren
  18. Birger zegt

    12 januari 2008 om 18:53

    Ik ken iemand die bij Ferrari werkt, hij verdient inderdaad niet vrij veel, maar hij zegt dat het gewoon een passie is om bij ferrari te werken.

    Login om te reageren
  19. monza zegt

    12 januari 2008 om 19:58

    een neef van mijn zwager z”n zus en daar een broer van werkt in de catering van het formule 1 team van ferrari ,als je die verhalen hoort…ongelofelijk….echt slecht eten en niets verdienen .

    Login om te reageren
  20. Luc zegt

    12 januari 2008 om 20:24

    @ jos; wat het ook maar is, het werken erbij hoeft niet meteen perfect te zijn

    Login om te reageren
  21. Henk zegt

    12 januari 2008 om 20:46

    @monza.. zeg dan gewoon een vage kennis ;)

    Login om te reageren
  22. classic red zegt

    12 januari 2008 om 21:35

    @ “Het is ook nog maar slechts de laatste tien jaar dat ze niet kapot gaan na 20 km”

    De voorzitter van de Ferrariclub van een aantal jaren geleden vertelde in een interview dat zijn 308 gt/4 (uit de jaren 70), gedurende de 40.000 km die hij er reeds mee had gereden, hem nooit in de steek had gelaten. De verhalen over de onbetrouwbaarheid van Ferrari komen steeds van mensen die er geen hebben. Mensen zonder kennis van zaken dus. Kijk eens op Ferrarichat.com. Dan kun je de ervarinegen lezen van mensen die er daadwerkelijk een (of meerdere) hebben.

    PS. Alle mensen in mijn kennissenkring die bij Ferrari werken zijn zeer tevreden hoor.

    Login om te reageren
  23. Steve zegt

    12 januari 2008 om 21:59

    Heb zelf voor Ferrari-Maserati gewerkt en vond m’n bazen super! Vooral Joost…

    Login om te reageren
  24. hape zegt

    12 januari 2008 om 23:42

    Autoblogger is gewoon weer uit op heeeeeel veel reakties… diep in zijn hart vind hij Ferrari vast een heel mooi merk

    Login om te reageren
  25. hape zegt

    12 januari 2008 om 23:44

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  26. Citrofiel zegt

    12 januari 2008 om 23:49

    @ hape; Slim… Elke keer de reactie net een puntje aanpassen. XD

    Login om te reageren
  27. dekster zegt

    13 januari 2008 om 00:47

    @ferrari
    als Badoer niet meer tevreden is, wees niet bang om hem buiten te smijten. Ik neem met plezier over :D

    Login om te reageren
  28. Graaf H. zegt

    13 januari 2008 om 13:59

    @ Ferari fanoys

    Hier is het auto-blog, voor klinisch en evewichtis autonieuws moet je bij autowereld zijn. Relativeren is een mooi talent. Ik weet wel dat Ferarri ook zijn positieve kanten heeft, maar als totaal niet fanboy vergeet ik die. En de clichés worden o zoooo uitvergroot.

    Dus voor de goede vrede:

    Het is ook nog maar slechts de laatste tien jaar dat ze niet kapot gaan na
    200 km

    Rolls heeft ook zijn negetieve punten, maar die vergeet ik dan weer, nu ja sinds het in de handen is van BWM zijn die negatieve punten verdwenen ;-p

    Login om te reageren
  29. NLX zegt

    13 januari 2008 om 14:50

    dat zuigt knetterhard voor ferrari, mag dan wel een mooi mer zijn, maar als het een slechte werkgever is zal je mij er niet zien

    Login om te reageren
  30. autoblogger zegt

    13 januari 2008 om 16:13

    @frasker: het is geen doel op zich, maar ik hoop dat mensen het waarderen dat ik kritisch ben. Op andere sites kun je lezen hoe merken van Daihatsu tot Ferrari allemaal in gelijkwaardige bewoordingen de hemel worden ingeprezen, dus als je advertorials wil lezen dan moet je daar zijn. Sommige modellen van Ferrari zijn inderdaad geweldig, andere weer niet. Ik ben dus niet iemand die zich blind staart op een merk, zoals bv Kimi en Felipe.

    @hape: nee, niet bijzonder. Het is een beetje vergane glorie in mijn ogen.

    Login om te reageren
  31. RenesisHP zegt

    13 januari 2008 om 17:12

    Ehh, ik heb het vermoeden dat de werknemers bij Ferrari het minder slecht hebben, dan in de tijd dat Enzo Ferrari nog leefde. Die stond toch al niet bekend om zijn zachtaardigheid.

    Login om te reageren
  32. sebastian zegt

    13 januari 2008 om 17:47

    @ graf h.
    typcursus?

    Login om te reageren
  33. Graaf H. zegt

    13 januari 2008 om 19:17

    Nee gewoon griep en geen zin om te overlezen.

    Login om te reageren
  34. hape zegt

    16 januari 2008 om 00:20

    Ach ja… hoge bomen vangen veel wind. Het is makkelijk om kritiek te geven hoewel iedereen daar natuurlijk vrij in is. Ik vind ook niet alle Ferrari modellen even mooi, smaakvol of prettig.
    Omgekeerd: Ik vind van heel veel merken de meeste modellen erg lelijk/smakeloos/onplezierig, zal wel aan mij liggen

    Ik denk bij Ferrari niet aan vergane glorie. Wel aan een heleboel merken die krampachtig proberen ook supersportwagens te bouwen. En met de technologie van tegenwoordig is het ook niet zo moeilijk meer om een +600pk prestatiemonster te bouwen. Dat haalt de “glorie” misschien enigszins weg bij een Porsche of Ferrari.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North