• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Bestel je eigen unieke Aston Martin (coachbuilding)

Auteur: autoblogger, gepost 11 maart 2010 om 21:11 – 39 Reacties

Aston Martin DB9 Shooting Brake


Wil je een Aston Martin Rapide stationwagen? Of een DBS Shooting Brake? Het kan straks…

Tijdens de onthulling van de Aston Martin Cygnet liet design-director Marek Reichman weten dat het automerk meer personalisatie wil bieden. Normaal gesproken ga je op zoek naar een coachbuilder om je Aston te laten verbouwen, maar men wil dit soort services ook zelf gaan aanbieden. Dat is vergelijkbaar met Ferrari, het Italiaanse merk is ook al een tijdje bezig om de superrijken te voorzien van een uniek speeltje. Zie als voorbeeld de recente Fioravanti SP1 en de gouden Ferrari.

Aston zou bezig zijn om een team samen te stellen die elk model op maat kan maken. op dit moment bieden ze reeds veel pesonalisatie-opties via de One-77, maar volgens Autoexpress wil men nog een stapje verder gaan.

PS: bovenstaande impressie is hier afkomstig.

Ook interessant!

  • Aston Martin Vanquish Volante by Q
  • Video: Aston Martin Bulldog op openbare weg gespot
    Video: Aston Martin Bulldog op openbare weg gespot
  • Video: Aston Martin DBX met Mercedes zescilinder
    Video: Aston Martin DBX met Mercedes zescilinder
  • Aston Martin Valkyrie is ein-de-lijk af

Nieuwste artikelen

  • Koop de Nederlandse voorloper van de Porsche 911 Dakar [video]
  • Kerstspecial: de geschiedenis van de Pausmobiel
  • Dit waren de dikste spots van 2025!
  • Video: Zijn Golf-rijders over de hele wereld hetzelfde?
FacebookTweetPinLinkedIn

Aston Martin, coachbuilding, Marek-Reichman

Vorig bericht: « DAAAG Camiel! Houdoe kilometerheffing?
Volgend bericht: Fiat-erfgenaam verneukt basketbalwedstrijd »

Lees Interacties

Reacties

  1. Peter zegt

    11 maart 2010 om 21:23

    Ik mag hopen dan Aston Martin beter werk levert dan de maker van deze impressie. Het lijkt wel geïnspireerd door Ssanyong.

    Login om te reageren
    • Dimglor zegt

      11 maart 2010 om 22:00

      @Peter: Ja die impressie ziet er niet uit…
      Wel positief dat Aston-Martin dit doet..

      Login om te reageren
  2. HDM zegt

    11 maart 2010 om 21:28

    Idd, die Aston met dakkapel hoeft voor mij niet.

    Login om te reageren
  3. meneersander zegt

    11 maart 2010 om 21:33

    orgineel zijn ze al mooi genoeg.

    Login om te reageren
  4. lincoln zegt

    11 maart 2010 om 21:36

    Aston Martin .. inmiddels een beetje vergane glorie ..

    zouden ze niet gewoon een nieuw model kunnen maken ..
    of die ouwe meuk vernieuwen ..

    Login om te reageren
    • Vanquish zegt

      11 maart 2010 om 21:57

      @lincoln: Spijker op z’n kop! Gewoon de Vanquish van een nieuw interieur voorzien en ze zijn weer wat ze ooit waren!

      Login om te reageren
  5. dekster zegt

    11 maart 2010 om 21:43

    Hoe vergaat Michiel van den Brink het ondertussen met z’n coachbuilds?

    Login om te reageren
  6. vincent_995 zegt

    11 maart 2010 om 21:47

    Toch leuk voor de aller rijkste onder ons, hopelijk hebben die dan wel smaak.

    p.s. volgens mij klopt de laatste zin niet, die waar p.s. voor staat.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      11 maart 2010 om 22:03

      @vincent_995:
      nee .. alleen zwervers en straatkrantverkopers hebben “smaak” ..

      @HDM zijn smaak iig ..

      Login om te reageren
  7. HDM zegt

    11 maart 2010 om 21:56

    @vincent: daar ga je de fout in. Gezien wat hier vaak genoeg aan wanstaltige one-offs en getunede dingen voorbij komt blijf ik geloven dat er niet zoiets bestaal als een superrijk iemand met smaak x)

    Login om te reageren
    • vincent_995 zegt

      12 maart 2010 om 08:08

      @HDM: & @lincoln: Daar hebben jullie gelijk in, meestal hebben die allerrijkste inderdaad geen smaak. Hopelijk wil AM alleen meewerken als het ook AM waardig is.

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        12 maart 2010 om 15:52

        @vincent_995: wat is dat dan .. “smaak” ??

        Login om te reageren
  8. Sjonny zegt

    11 maart 2010 om 21:59

    Ze vervelen zich daar volgensmij bij am

    Login om te reageren
  9. q-oekje zegt

    11 maart 2010 om 22:01

    was de ferrari p4/5 ook zoon auto?

    Login om te reageren
  10. Windowmaker zegt

    11 maart 2010 om 22:04

    Is het nou shooting brake of break?
    Het lijkt wel zomaar door elkaar gebruikt te worden.
    Afgezien van de naam vind ik het in ieder geval een belachelijke autoklasse.

    Login om te reageren
  11. Bart zegt

    11 maart 2010 om 22:11

    Het geld moet ergens vandaan komen, net als begin jaren ’90. Moge Aston altijd blijven. Ik hoop wel dat er nooit en te nimmer een Cygnet mk II komt.

    Login om te reageren
  12. autoblogger zegt

    11 maart 2010 om 22:15

    Aston Martin Virage Shooting brake…

    Login om te reageren
  13. autoblogger zegt

    11 maart 2010 om 22:15

    Aston Martin DB5 Shooting brake…

    Login om te reageren
  14. autoblogger zegt

    11 maart 2010 om 22:17

    Aston Martin Lagonda Shooting brake…

    Login om te reageren
  15. spykerboy zegt

    11 maart 2010 om 22:22

    klinkt wel vet maaar is hier wel een markt voor eigelijk?

    Login om te reageren
  16. LC zegt

    11 maart 2010 om 22:26

    Bertone Jet 2 zou leuk zijn of een One-77 ShootinBrake

    Login om te reageren
  17. FlorisVanRooij zegt

    11 maart 2010 om 22:30

    @Vanquish,

    Helemaal mee-eens. Gewoon de Vanquish, wat de mooiste Aston ooit is, van een DB9 interieur voorzien, en klaar is kees!

    Login om te reageren
  18. transam73 zegt

    11 maart 2010 om 22:48

    FUGLY die AM.
    Inderdaad alsof ze genomen is door een Ssangyong Rodius. Zielig.

    Login om te reageren
  19. primramessar zegt

    11 maart 2010 om 23:03

    James Bond is in ieder geval vaste klant.

    Login om te reageren
  20. Citrofiel zegt

    12 maart 2010 om 01:06

    Giga-idee natuurlijk, hier gaan leuke dingen uit komen! :D Hopelijk vormen die auto’s een wat mooier geheel dan de impressie van Michiel die hier staat afgebeeld. (tsja, sorry)

    Login om te reageren
  21. Hupke zegt

    12 maart 2010 om 02:06

    Die lagonda shooting brake ziet er echt wel strak uit. Beter dan de gewone lagonda. Zijn er zo veel gemaakt (lagonda’s kosten nu minder dan een 2ndhand mondeo) want als de prijs meevalt weet ik wat er heel mischien in men garage komt.

    Standaart special coach building klinkt raar maar denk dat het wel een hit zal zijn wie wil zijn V8 of v12 vantage nu niet wat laten verbouwen. En de DB9 (S) is wel tof maar dat klein beetje meer zonder er mansory achtig bij te moeten lopen is toch echt wel welkom.

    Login om te reageren
  22. hjkort zegt

    12 maart 2010 om 07:47

    Hoeveel van de schetsen van michiel zijn er eigenlijk van papier afgekomen? En dan bedoel ik niet omgezet naar een 3D rendering…

    Login om te reageren
    • JanC zegt

      12 maart 2010 om 11:38

      @hjkort: psst, hij was ook ontwerper bij Spyker. O.a. de D12 Peking to Paris, wat straks de D8 gaat heten is -zover ik weet- van zijn hand.

      Login om te reageren
  23. Kaje zegt

    12 maart 2010 om 08:25

    @vincent_995 idd, heb een keer een rondleiding gehad bij AMG waren ze met een S 65 en een ML 63 bezig voor een amerikaan. Op allebij de auto’s wou hij 8 werkende uitlaatpijpen, zag er echt niet uit. Hoop dat ze bij AM niet meegaan in dat soort nutteloze kut projecten.

    Login om te reageren
  24. gschoots zegt

    12 maart 2010 om 09:21

    Ik zeg maar één ding; Zagato

    Login om te reageren
  25. donzobar zegt

    12 maart 2010 om 09:22

    kan ik er een in hei-machine uitvoering laten bouwen ?

    Login om te reageren
  26. Diffus zegt

    12 maart 2010 om 09:47

    Mooie kijkenwagen

    Login om te reageren
  27. Mr. Dj M. zegt

    12 maart 2010 om 13:01

    Deze impressie is wel erg lelijk. Als er voldoende aandacht voor is, en we dus niet zo’n opgeplakt kappeletje krijgen, dan ben ik wel voor deze dienst. Goed idee Aston!

    Login om te reageren
  28. Ruben00 zegt

    12 maart 2010 om 16:25

    Hopelijk komt er dan ook zoiets als een online configurator maar dan eentje die wat verder gaat, kunnen we alvast onze eigen droomauto ontwerpen.

    Login om te reageren
  29. L-Fred zegt

    12 maart 2010 om 16:32

    Wanneer gaat er nu eens een coachbuild-bedrijf opstaan voor de “normale” auto? Ik denk, dat er een enorme kans gemist wordt hier. Ze richten zich met z’n allen op Ferrari’s, Benley’s, Corvettes, enz, maw allemaal het hogere segment. Af en toe eens een BMW-tje of een Mercedes, maar dan houdt het echt op. Mr v/d Brink?

    Login om te reageren
    • Hupke zegt

      13 maart 2010 om 09:59

      @L-Fred:

      Een special coachbuild is voledig met de hand gedaan. Dat kost veel man uren en veel materiaal.
      Daarbij kan men met een gewone wagen er ook langst gaan alleen zullen de prijzen niet zakken dan. En wie wil er nu meer gaan uitgeven dan zijn wagen kost om met een gespecial coachbuilde opel, mercedes of BMW rond te rijden??? (nu er zullen er wel zijn maar niet genoeg om van een gat in de markt te spreken, als jij er anders over denkt start een firma en maak je fortuin zou ik zeggen (en gun AB dan ook wle de kans om je creaties te testen).

      In USA worden wel veel goedkopere wagens (mustang, etc.) gecoachbuild maar daar is de cultuur anders.

      Login om te reageren
  30. BananaFlip zegt

    12 maart 2010 om 17:10

    Wat een vreselijk slechte photoshop. Als het goed gebeurd kan ik shooting brakes echter heel erg waarderen.

    Login om te reageren
  31. L-Fred zegt

    13 maart 2010 om 13:35

    Na het plaatsen van mijn comment ben ik uiteraard gaan zoeken en vond wel een paar Fiat 500’s en MINI’s. Het wordt gedaan, maar niet zo veel. Het is ook geen gat, maar een niche-markt, maar ik kan me voorstellen, dat je daar toch een leuke boterham mee kan verdienen. Individualisering is ‘hot’ in de autowereld.

    Login om te reageren
  32. Cantago zegt

    17 maart 2010 om 22:40

    Personaliseren is altijd goed! Of het nu aan je DBS is of aan je happy meal;)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North