
Wil je een Aston Martin Rapide stationwagen? Of een DBS Shooting Brake? Het kan straks…
Tijdens de onthulling van de Aston Martin Cygnet liet design-director Marek Reichman weten dat het automerk meer personalisatie wil bieden. Normaal gesproken ga je op zoek naar een coachbuilder om je Aston te laten verbouwen, maar men wil dit soort services ook zelf gaan aanbieden. Dat is vergelijkbaar met Ferrari, het Italiaanse merk is ook al een tijdje bezig om de superrijken te voorzien van een uniek speeltje. Zie als voorbeeld de recente Fioravanti SP1 en de gouden Ferrari.
Aston zou bezig zijn om een team samen te stellen die elk model op maat kan maken. op dit moment bieden ze reeds veel pesonalisatie-opties via de One-77, maar volgens Autoexpress wil men nog een stapje verder gaan.
PS: bovenstaande impressie is hier afkomstig.





Ik mag hopen dan Aston Martin beter werk levert dan de maker van deze impressie. Het lijkt wel geïnspireerd door Ssanyong.
@Peter: Ja die impressie ziet er niet uit…
Wel positief dat Aston-Martin dit doet..
Idd, die Aston met dakkapel hoeft voor mij niet.
orgineel zijn ze al mooi genoeg.
Aston Martin .. inmiddels een beetje vergane glorie ..
zouden ze niet gewoon een nieuw model kunnen maken ..
of die ouwe meuk vernieuwen ..
@lincoln: Spijker op z’n kop! Gewoon de Vanquish van een nieuw interieur voorzien en ze zijn weer wat ze ooit waren!
Hoe vergaat Michiel van den Brink het ondertussen met z’n coachbuilds?
Toch leuk voor de aller rijkste onder ons, hopelijk hebben die dan wel smaak.
p.s. volgens mij klopt de laatste zin niet, die waar p.s. voor staat.
@vincent_995:
nee .. alleen zwervers en straatkrantverkopers hebben “smaak” ..
@HDM zijn smaak iig ..
@vincent: daar ga je de fout in. Gezien wat hier vaak genoeg aan wanstaltige one-offs en getunede dingen voorbij komt blijf ik geloven dat er niet zoiets bestaal als een superrijk iemand met smaak x)
@HDM: & @lincoln: Daar hebben jullie gelijk in, meestal hebben die allerrijkste inderdaad geen smaak. Hopelijk wil AM alleen meewerken als het ook AM waardig is.
@vincent_995: wat is dat dan .. “smaak” ??
Ze vervelen zich daar volgensmij bij am
was de ferrari p4/5 ook zoon auto?
Is het nou shooting brake of break?
Het lijkt wel zomaar door elkaar gebruikt te worden.
Afgezien van de naam vind ik het in ieder geval een belachelijke autoklasse.
Het geld moet ergens vandaan komen, net als begin jaren ’90. Moge Aston altijd blijven. Ik hoop wel dat er nooit en te nimmer een Cygnet mk II komt.
Aston Martin Virage Shooting brake…
Aston Martin DB5 Shooting brake…
Aston Martin Lagonda Shooting brake…
klinkt wel vet maaar is hier wel een markt voor eigelijk?
Bertone Jet 2 zou leuk zijn of een One-77 ShootinBrake
@Vanquish,
Helemaal mee-eens. Gewoon de Vanquish, wat de mooiste Aston ooit is, van een DB9 interieur voorzien, en klaar is kees!
FUGLY die AM.
Inderdaad alsof ze genomen is door een Ssangyong Rodius. Zielig.
James Bond is in ieder geval vaste klant.
Giga-idee natuurlijk, hier gaan leuke dingen uit komen! :D Hopelijk vormen die auto’s een wat mooier geheel dan de impressie van Michiel die hier staat afgebeeld. (tsja, sorry)
Die lagonda shooting brake ziet er echt wel strak uit. Beter dan de gewone lagonda. Zijn er zo veel gemaakt (lagonda’s kosten nu minder dan een 2ndhand mondeo) want als de prijs meevalt weet ik wat er heel mischien in men garage komt.
Standaart special coach building klinkt raar maar denk dat het wel een hit zal zijn wie wil zijn V8 of v12 vantage nu niet wat laten verbouwen. En de DB9 (S) is wel tof maar dat klein beetje meer zonder er mansory achtig bij te moeten lopen is toch echt wel welkom.
Hoeveel van de schetsen van michiel zijn er eigenlijk van papier afgekomen? En dan bedoel ik niet omgezet naar een 3D rendering…
@hjkort: psst, hij was ook ontwerper bij Spyker. O.a. de D12 Peking to Paris, wat straks de D8 gaat heten is -zover ik weet- van zijn hand.
@vincent_995 idd, heb een keer een rondleiding gehad bij AMG waren ze met een S 65 en een ML 63 bezig voor een amerikaan. Op allebij de auto’s wou hij 8 werkende uitlaatpijpen, zag er echt niet uit. Hoop dat ze bij AM niet meegaan in dat soort nutteloze kut projecten.
Ik zeg maar één ding; Zagato
kan ik er een in hei-machine uitvoering laten bouwen ?
Mooie kijkenwagen
Deze impressie is wel erg lelijk. Als er voldoende aandacht voor is, en we dus niet zo’n opgeplakt kappeletje krijgen, dan ben ik wel voor deze dienst. Goed idee Aston!
Hopelijk komt er dan ook zoiets als een online configurator maar dan eentje die wat verder gaat, kunnen we alvast onze eigen droomauto ontwerpen.
Wanneer gaat er nu eens een coachbuild-bedrijf opstaan voor de “normale” auto? Ik denk, dat er een enorme kans gemist wordt hier. Ze richten zich met z’n allen op Ferrari’s, Benley’s, Corvettes, enz, maw allemaal het hogere segment. Af en toe eens een BMW-tje of een Mercedes, maar dan houdt het echt op. Mr v/d Brink?
@L-Fred:
Een special coachbuild is voledig met de hand gedaan. Dat kost veel man uren en veel materiaal.
Daarbij kan men met een gewone wagen er ook langst gaan alleen zullen de prijzen niet zakken dan. En wie wil er nu meer gaan uitgeven dan zijn wagen kost om met een gespecial coachbuilde opel, mercedes of BMW rond te rijden??? (nu er zullen er wel zijn maar niet genoeg om van een gat in de markt te spreken, als jij er anders over denkt start een firma en maak je fortuin zou ik zeggen (en gun AB dan ook wle de kans om je creaties te testen).
In USA worden wel veel goedkopere wagens (mustang, etc.) gecoachbuild maar daar is de cultuur anders.
Wat een vreselijk slechte photoshop. Als het goed gebeurd kan ik shooting brakes echter heel erg waarderen.
Na het plaatsen van mijn comment ben ik uiteraard gaan zoeken en vond wel een paar Fiat 500’s en MINI’s. Het wordt gedaan, maar niet zo veel. Het is ook geen gat, maar een niche-markt, maar ik kan me voorstellen, dat je daar toch een leuke boterham mee kan verdienen. Individualisering is ‘hot’ in de autowereld.
Personaliseren is altijd goed! Of het nu aan je DBS is of aan je happy meal;)