• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Bestelbustuig mishandelt jongen (10) om sneeuwbal

Auteur: ricardo, gepost 8 december 2012 om 13:56 – 136 Reacties

Horrorsneeuwbal

De sneeuwlaag die heel Nederland in een verkeersinfarct zou driften & glijden, maar dat uiteindelijk niet deed, is voor de jeugd natuurlijk een tijdelijke speelhemel. En wie als volwassene zegt nooit een sneeuwbal te rollen, is een leugenaar. Maar kom op, als je een sneeuwbal tegen je auto krijgt is dit niet de manier om te reageren.

Vrijdagmiddag liep het uit de hand op de Kamerlingh Onnesweg in Hilversum. Samen met een vriendje gooide een 10-jarige jongen sneeuwballen naar auto’s, zoals iedereen ooit een sneeuwbal naar auto’s heeft gegooid. Niets raars verder. De bewuste bestelbusbestuurder kreeg ook een bol geperste sneeuw tegen zijn auto, en reed in eerste instantie door. Gevaar afgewend voor de twee belhamels, zo leek het.

Een half uur later kwam de man volgens de politie alsnog terug. Niet zozeer om verhaal te halen, maar om het kind van tien (10) even mores te leren middels wat klappen, waarbij de knul gewond raakte. Aan zijn gezicht. Dude…

De politie heeft een Burgernetactie opgezet met de oproep uit te kijken naar een donkere bestelauto met aan de zijkant een grote rode letter C. Iets gezien? BELLEN svp. Verder wensen de bestuurder van de bestelbus een eeuwigheid aan dichtgeslibde sneeuwwielkasten en zoute broekspijpen toe, for starters.

Foto-cc: pneff

Ook interessant!

  • Video: sneeuw zorgt voor onverwachte dingen
    Video: sneeuw zorgt voor onverwachte dingen
  • Video: Nederlandse Subie trekt vrachtwagen uit de sneeuw
  • Video: sneeuw en onervaren bestuurders is een gouden combi
    Video: sneeuw en onervaren bestuurders is een gouden combi
  • Video: V8'en gaan los in de sneeuw in Katwijk

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

bus, kinderen, sneeuw, Verkeer

Vorig bericht: « Facel-Vega Concept toont zijn achterwerk [updated]
Volgend bericht: Rinspeed verzint een busje: de microMAX »

Lees Interacties

Reacties

  1. r0bert0 zegt

    8 december 2012 om 13:57

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  2. jrk68 zegt

    8 december 2012 om 13:58

    Dat zal dat gajes leren……sneeuballen naar auto’s gooien….

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      8 december 2012 om 13:59

      @jrk68: sneeuwballen, vriendelijk bedankt voor die edit knop.

      Login om te reageren
    • meneersander zegt

      8 december 2012 om 15:23

      @jrk68: eigenlijk ben ik het met je eens. Misschien dat mishandelen wat drastisch was, maar zo doet hij het waarschijnlijk niet nog een keer. Kan gevaarlijke situatie’s opleveren, een sneeuwbal.

      Login om te reageren
      • jzaero zegt

        9 december 2012 om 00:30

        @meneersander: Sommige van die kinderen vinden zich ook wel erg wat hoor, ik zag dus aantal kids sneeuwballen tegen mijn en de auto van de buren gooien, dus ik kloppen op mijn raam. Kijken ze allemaal mijn kant op, de helft loopt stukje terug of draait om en eentje die blijft kijken of ik wegloop of niet. Ik liep dus zogenaamd weer die kamer uit (bleef in een hoekje meekijken) en ja hoor, eentje van hun gooit meteen een sneeuwbal tegen mijn raam aan.

        Nou ok, het zijn kids, maar ik vind dat als ik je waarschuw niet tegen mijn auto sneeuwballen te gooien, je ook niet nadat ik mij omdraai meteen een sneeuwbal tegen mijn raam moet gooien. Nadat ik naar buiten ben gelopen om hem erop aan te spreken en hem ook te vertellen dat hij op mijn auto zat te gooien, durfde hij ook niet meer sneeuwballen te gooien naar mij of mijn buren. Ik snap best dat je het leuk vind, ik deed het vroeger ook, maar je moet ook niet het gaan uitlokken.. Het gaat mij ook niet zozeer om of hij er lol om heeft of niet, het gaat mij erom dat die sneeuwballen van een speeltuin komen waar zand en steentjes liggen, als die tegen mijn ruit of auto aankomen, dan zit ik mooi met de gebakken peren….

        Login om te reageren
    • fant zegt

      8 december 2012 om 16:01

      @jrk68: Sneubal ga ik vanaf nu als scheldwoord gebruiken. Thanks :)

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        8 december 2012 om 16:05

        @fant:
        Graag gedaan….

        Login om te reageren
  3. Tommy2 zegt

    8 december 2012 om 14:01

    Altijd gevaarlijk sneeuwballen naar onbekende auto’s gooien. Heb de consequenties vroeger persoonlijk mogen ervaren op de basischool.

    Login om te reageren
    • jonkie zegt

      8 december 2012 om 18:01

      @Tommy2: hoe? En tja bij mij op school staan ze met 60-70 man sneeuwballen te gooien naar elkaar over een weg heen… Als er dan auto’s langs rijden krijgen die de volle laag… En zie dan maar de schuldigen aan te aanwijzen als er 30 gooien uit 70 man, is het altijd, “nee hoor meneer dat was ik niet”. Leuk om te doen, maar tegelijkertijd ook gevaarlijk. Gelukkig rijden ze nooit met harder dan 20 langs als er sneeuw ligt.

      Login om te reageren
      • awesome zegt

        8 december 2012 om 18:59

        @jonkie: maar ik had jullie ook helemaal niet aangesproken bij schade. Ik was linea recta de school binnen gelopen en meteen een gesprek met de eerste de beste leraar aangegaan.
        Wie het doet interesseert me niet, maar dat zijn wel jouw leerlingen vriend.

        Login om te reageren
        • BrutaalAapje zegt

          8 december 2012 om 19:30

          @awesome: Zo zou de familie van Richard Nieuwenhuizen de ouders van die kutkinderen (in het goed nederlands:) helemaal kapot moeten sue’en..

          Login om te reageren
          • awesome zegt

            8 december 2012 om 19:39

            @BrutaalAapje: en zo is het maar net. Waarschijnlijk ook de enige manier om die ouders aan het verstand te brengen dat ZIJ verantwoordelijk zijn voor de opvoeding van hun kinderen.

            Login om te reageren
          • awesome zegt

            8 december 2012 om 19:43

            @BrutaalAapje: klopt! Weet je wat het gevolg is van jouw en mijn standpunt?
            Dat die ouders een keer na gaan denken.

            Login om te reageren
            • BrutaalAapje zegt

              8 december 2012 om 19:51

              @awesome: Ik zie het helaas niet gebeuren.

              versta me niet verkeerd. Ik spuug op de ‘suing-culture’ van de amerikanen. Ik heb bij vrienden gezien hoe verschrikkelijk het is om voor helemaal niets te worden aangeklaagd. Wel goed wanneer je snel wilt afvallen maar geen dieet dat ik zou aanraden. Maar in Nederland is helemaal niet mogelijk. Een fatsoenlijke tussenweg zou niet verkeerd zijn.

              Login om te reageren
  4. Jokkebrok zegt

    8 december 2012 om 14:02

    Triest figuur, maar aan de andere kant doe je het voor de kick, en die word hierdoor natuurlijk alleen maar groter…

    Login om te reageren
  5. ferrari94tr zegt

    8 december 2012 om 14:03

    Dit laat nog maar eens zien in wat voor zieke samenleving we levem.

    Login om te reageren
    • ferrari94tr zegt

      8 december 2012 om 14:03

      @ferrari94tr: *leven

      Login om te reageren
    • Endlezz zegt

      8 december 2012 om 15:08

      @ferrari94tr: inderdaad, als iedereen begint met sneeuwballen gooien, waar gaan we dan naartoe!

      Login om te reageren
  6. pier zegt

    8 december 2012 om 14:03

    Het is ook a-relaxt als ze sneeuwballen tegen je auto aangooien, dat moeten die kids niet doen. Gewoon lekker elkaar bekogelen, is ook nog leuker. Erop los meppen gaat te ver maar stoppen en ze erop aanspreken mag best.

    Login om te reageren
    • C6_R zegt

      8 december 2012 om 14:11

      @pier: Ik kreeg er gisteren ook een tegen m’n auto aan, was heel even schrikken (zag’m niet aankomen) maar daarna moest ik ook wel lachen. Wat doe ik pedagogisch verkeerd?

      Login om te reageren
      • pokerface zegt

        8 december 2012 om 14:21

        @C6_R: Je vergat de politie te bellen. Het kan immers zorgen voor onveilige situaties op de weg. Baldadigheid is dan al ver te zoeken en is het een sport om elke auto te bekogelen dan wel te beschadigen.

        @Tommy2 Wat waren je consequenties?

        Login om te reageren
        • C6_R zegt

          8 december 2012 om 14:51

          @pokerface: Ah ok, ik zal de volgende keer de politie bellen!
          Die zullen vast met man en macht uitrukken! Of toch niet…

          Login om te reageren
          • Megakix zegt

            8 december 2012 om 16:15

            @C6_R: dat rukken…daar zijn ze al mee bezig dan, maar dan achter de desk.. :)

            Login om te reageren
            • C6_R zegt

              8 december 2012 om 16:16

              @Megakix: Hihi!

              Login om te reageren
        • Tommy2 zegt

          8 december 2012 om 15:27

          @pokerface: Auto stopte en we werden bedreigd door de bestuurder compleet met scheldkanonnade. Geen fysieke dingen gelukkig.

          Login om te reageren
      • Wesley zegt

        8 december 2012 om 15:29

        @C6_R: Pliesie bellen inderdaad. En dan die ellendelingen voor artikeltje 5 beboeten! Dat zal ze leren!

        Login om te reageren
    • eklasse zegt

      8 december 2012 om 14:42

      @pier: http://www.youtube.com/watch?v=QZZbKjNGzQo

      Login om te reageren
      • Jokkebrok zegt

        8 december 2012 om 16:47

        @eklasse: LOL, zal ‘em leren!

        Login om te reageren
      • redneckdarian zegt

        8 december 2012 om 17:21

        @eklasse: haha. dit kan nog wel!!!! kan de bestuurder mooi afreageren en kan het jongetje er nog wat van leren zonder gewond te raken

        Login om te reageren
  7. heyaudi zegt

    8 december 2012 om 14:03

    Kutkinderen… Maar om ze nou te gaan meppen? Trieste situatie.

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      8 december 2012 om 14:05

      @heyaudi:
      Ja, klauwen breken was waarschijnlijk effectiever geweest….

      Login om te reageren
      • koenh zegt

        8 december 2012 om 14:15

        @jrk68: nee klauwen eraf halen was nuttiger geweest

        Login om te reageren
    • eklasse zegt

      8 december 2012 om 14:27

      @heyaudi:

      Login om te reageren
      • bsxc2 zegt

        8 december 2012 om 15:08

        @eklasse: Jij maakt wel leuke tekeningen, je zal op school wel een 10 voor tekenen hebben.

        Login om te reageren
        • imba zegt

          8 december 2012 om 15:37

          @bsxc2: Nee, hij heeft Chan4chan ontdekt. Alleen faalt hij nogal.

          Login om te reageren
        • betonstaal zegt

          8 december 2012 om 17:32

          @bsxc2: en het vervolgens op 9gag kotsen

          Login om te reageren
    • Megakix zegt

      8 december 2012 om 16:31

      @heyaudi: yup…kinderen blijven kudt :)

      Login om te reageren
  8. whoppie zegt

    8 december 2012 om 14:04

    Nieuwe campagne van SIRE.

    Sneeuw, maakt meer kapot dan je lief is.

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      8 december 2012 om 14:05

      @whoppie:
      Columbiaanse sneeuw wel ja….

      Login om te reageren
  9. alcantara zegt

    8 december 2012 om 14:05

    Nou ja beiden waren fout bezig.
    Survival of the fittest zal dan uitmaken wie er als ‘winnaar’ uit de bus komt, zo is natuur.

    Login om te reageren
  10. 205zonderdak zegt

    8 december 2012 om 14:11

    alcantara:
    De winnaar tot nu toe kwam al uit de bus…

    Login om te reageren
    • koenh zegt

      8 december 2012 om 14:16

      @205zonderdak: xD hahaha

      Login om te reageren
    • burninrubber zegt

      8 december 2012 om 14:16

      @205zonderdak: haha you made my day

      Login om te reageren
    • alcantara zegt

      8 december 2012 om 14:27

      @205zonderdak: Goeie garp! lol+lol=hihi

      Login om te reageren
  11. W115 zegt

    8 december 2012 om 14:19

    Sneeuwballen ok. Maar ijsballen is vragen om problemen.

    Login om te reageren
    • Emile_Benz zegt

      8 december 2012 om 19:50

      @W115: odd, Dan gaan er ruiten sneuvelen. En reken maar dat ik zo’n ventje ff bij z’n kladden grijp… Mag hij z’n ouders erbij halen op wie ik/de verzekering de schade kan verhalen…

      Login om te reageren
  12. renezzzz zegt

    8 december 2012 om 14:41

    Bij kattekwaad kun je een reactie verwachten… Of de mate van geweld daarmee overeenkwam is natuurlijk de vraag. In iedergeval heeft dit wel een corrigerende werking. Ik neem aan dat dit jochie de volgende keer gaat nadenken voordat hij gaat gooien.

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      8 december 2012 om 14:44

      @renezzzz: ah, jij hoort kennelijk thuis bij voetbalclub Nieuw Sloten? Doe toch eens allemaal normaal… iemand klappen verkopen omdat ie een sneeuwbal gooit? Sorry hoor maar van mij mag iedereen die dat normaal vind naar een heropvoedingskamp.

      Login om te reageren
      • renezzzz zegt

        8 december 2012 om 14:52

        @w0o0dy: Het geweld dat die jochies t.o.v. die scheidsrechter heeft gebruikt is mijns inziens het gevolg van niet corrigeren in de jonge jeugd. Ik geef zelf al aan dat de mate van geweld in dit geval misschien niet overeenkomt. Als jij vind dat je kinderen niet mag corrigeren, krijg je later onsporend gedrag. Begrijp me niet verkeerd, ze mogen die gast die buitensporig geweld gebruikt gewoon pakken.

        Login om te reageren
        • w0o0dy zegt

          8 december 2012 om 14:55

          @renezzzz: bollocks, ten eerste zeg ik niet dat corrigeren niet mag moet en ten tweede weet jij NIETS MAAR DAN OOK HELEMAL NIETS over hoe ik mijn kids opvoed.

          Login om te reageren
        • w0o0dy zegt

          8 december 2012 om 14:56

          @renezzzz: geweld in zo’n situatie is hoe dan ook fout. Daders een paar dagen opsluiten en veroordelen tot een paar jaar voorwaardelijk.

          Login om te reageren
          • renezzzz zegt

            8 december 2012 om 15:06

            @w0o0dy: Een schop in de kont was ook goed in jouw gedachtegang… Waar ligt dan de grens voor het corrigeren. Stel je voor dat die gast dat gedaan had en het kind valt voorover en heeft blauwe plekken. Mag dat dan wel? Ik ken het complete verhaal achter dit sneeuwballengooien niet.

            Login om te reageren
            • w0o0dy zegt

              8 december 2012 om 15:15

              @renezzzz: geweld is altijd de verkeerde keuze maar soms is het wel begrijpelijk dat iemand “iets” doet. Een binnenkant voet onder de billen zal geen blijvend letsel opleveren en dat kan dan misschien nog net. Beter is het om hem toe te spreken of wat blos op de wangen te geven door hem ff de snoet te poetsen met wat sneeuw. Maar hou er wel rekening mee dat een vader/oom/whatever jou dan weer kan komen opzoeken… en ik geef je op een briefje dat het dan minder goed afloopt voor alle betrokkenen.

              Login om te reageren
              • renezzzz zegt

                8 december 2012 om 15:16

                @w0o0dy: Wie zegt dat dat hier niet gebeurt is?

              • renezzzz zegt

                8 december 2012 om 15:20

                @renezzzz: “Maar hou er wel rekening mee dat een vader/oom/whatever jou dan weer kan komen opzoeken”.
                En daar zit dus het probleem…. “mijn kind is zo onschuldig”. Zo worden er ook leraren/politie uitgekafferd door ouders/familie. Straffen mag dus niet meer….

              • Arnoud zegt

                8 december 2012 om 22:20

                @renezzzz: Iedereen, anders dan zij die ik er permissie voor heb gegeven, die mijn kinderen met een vinger aanraakt knip ik die vinger met een botte knijptang van zijn hand. Als je een probleem hebt met het gedrag van mijn kinderen kom je maar naar mij toe en verzin ik een passende straf.

              • w0o0dy zegt

                8 december 2012 om 22:41

                @Original_Arnoud: de vraag is dan wel of jij de situatie eerlijk kunt beoordelen of dat je je eigen kinderen teveel als heiligen ziet.

                Je tekst is nogal extreem, als je het nakomt verdien je tbs.

              • renezzzz zegt

                8 december 2012 om 23:08

                @Original_Arnoud: Vrij extreme gedachtegang… past wel mooi bij het tijdsbeeld.

              • bartjuh zegt

                9 december 2012 om 00:47

                @Original_Arnoud: duidelijk voorbeeld hoe totaal verkloot onze maatschappij is. Als je echt zo denkt ben je niet goed wijs. Ik ben opgevoed dat ik respect moet hebben voor autoriteit, ouderen, politie, leraren enzovoorts. Als ik een kind iets zie flikken wat niet door de beugel kan verdienen ze een goeie uitbrander. Maar niemand doet dat meer omdat er wat teveel mensen net als jou denken. En er dus angst is onder de bevolking wat weer leid tot totaal onopgevoede kinderen. Kinderen die denken alles te kunnen en zelf alles het beste weten, kinderen die ook ouders worden, en zo is het kringetje weer rond. En escaleert het langzaam tot een uiterst onprettige samenleving.

              • Arnoud zegt

                9 december 2012 om 08:14

                @bartjuh:
                Dat breng ik mijn kinderen ook bij. Daarom heb ik ook expliciet gezegd: Anders dan zij die ik er permissie voor heb gegeven. Zij die ik er permissie voor geef zijn juist leraren, politie en andere autoriteiten.

                Maar Jan Lul uit de straat kan gewoon naar mij toe komen en dan verzin ik een passende straf. En dan geef ik echt geen aai over de bol terwijl ik zeg: Niet meer doen he? Ik ben zelf ook klassiek opgevoed maar ik heb de hand van mijn vader wat te vaak en te hard aan zien komen. Ik hoor jou, wOoOdy en renezzz wel eens weer als je drie dagen lang bloed in je urineen blijvende schade aan je rug hebt omdat je inelkaar geslagen bent door je eigen vader. (Ik bleef zitten in Havo 4) Ik heb nu 15 jaar later nog bijna dagelijks last van die rug en gelukkig al 10 jaar geen contact meer met de man die mij dat heeft aangedaan. Dus ik voed mijn kinderen streng op zonder ze tot nog toe ooit met een vinger te hebben aangeraakt omdat het nog nooit nodig is geweest.

              • renezzzz zegt

                9 december 2012 om 09:48

                @Original_Arnoud: Kijk, dat klint iets minder extreem… De scheidslijn tussen mishandling en corrigeren is er. De vraag is waar. Triest te horen dat dat in jouw geval naar mishandeling is doorgeschoten. Ik hoop dat je die jeugdtraumas te boven gaat komen, gezien je reactie speelt er nog veel door je hoofd.

              • bartjuh zegt

                9 december 2012 om 14:08

                @Original_Arnoud: kijk zo is het een veel beter te begrijpe reactie. Zitten we dus wel op 1 lijn. Ik heb wel is tikken gehad als ik het echt verdiende maar heb het respect bijgebracht gekregen dat ik het wel uit me hoofd laat om dinge te doen die niet kunnen. Corigeren is 1, geweld is wat anders en daar ben ik dan ook zwaar tegen. Sterkte met je rug, al zou je daar verder weinig aan hebben.

          • Marijn90 zegt

            8 december 2012 om 15:28

            @w0o0dy: idd een enkeltje guantanamo bay lijkt me de beste oplossing voor deze terroristen..

            Login om te reageren
  13. topless zegt

    8 december 2012 om 14:47

    Wanneer ouders hun kinderen fatsoenlijk zouden opvoeden, met respect voor andermans bezittingen, zou zoiets niet gebeuren. Een ijsbal kan best een deuk veroorzaken. Wanneer een kind geld uit je beurs pikt, laat je hem ook niet zijn gang gaan. Je eigendommen beschadigen komt eigenlijk op hezelfde neer. En dan hebben we het nog niet over een automobilist die schrikt en een aanrijding krijgt.

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      8 december 2012 om 14:51

      @topless:
      Mij gaat het niet eens zozeer om de kans op materiele schade, hoewel dat sowieso niet goed te praten valt.
      Denk eens aan wat er kan gebeuren als je schrikt icm een glad wegdek.
      Dan is lichamelijk letsel aan jezelf of andere onschuldige omstanders niet ondenkbaar.

      Login om te reageren
      • w0o0dy zegt

        8 december 2012 om 14:53

        @jrk68: als je zo snel van de wijs raakt dan hoor je niet achter het stuur thuis….

        Login om te reageren
        • jrk68 zegt

          8 december 2012 om 14:59

          @w0o0dy:
          Jij gaat er nu ff te makkelijk vanuit dat ik ze gelijk voor de toren zou meppen.
          Nee, zo zit ik niet in elkaar, geweld is iets voor onderontwikkelde mensen die het niet met woorden afkunnen.
          Laat onverlet dat ze niet moeten janken wanneer ze door hun gedrag zo’n Neandertaler tegen komen.
          Het wordt tegenwoordig te normaal geworden dat kinderen alles moeten mogen zonder daarop aangsproken te mogen worden.
          In dat opzicht was het vroeger zeker beter….

          Login om te reageren
          • w0o0dy zegt

            8 december 2012 om 15:05

            @jrk68: zie onder… hier vinden we dat zeker niet normaal.

            Login om te reageren
          • Hupke zegt

            8 december 2012 om 16:10

            @jrk68:

            Jij praat nu iets te neerbuigend over geweld, beste vriend.
            Nu zijn we het erover eens dat geweld iets is dat door een holbewoner gebruikt word vanaf het moment dat het iets te ingewikkeld word voor hem (om toch macht te hebben in geval van onmacht). Nu betekend dat niet dat geweld iets is dat exclusief door holbewoners gebruikt word. Je hebt ook momenten waarop dat de gemakkelijkste weg naar het doel word.

            Om een voorbeeld te nemen van een ander kind.

            Kereltje noemt Furkan en krast een grote “FAK YOU” over de 2 deuren van je nieuwe auto. Je betrapt hem op heterdaad op 150m van het politiebureau. Op vragen zoals waarom, vind ge dat normaal,… krijg je antwoorden als ‘boeie, nie mijn probleem is uwe auto,…’ en een heleboel kracht termen.

            Nu kan ‘kidnap’ je hem en sleur je hem mee naar het politiebureau (een mishandeling waar de agent nog wel een oogje voor wil toeknijpen) waar ze u graag willen helpen met papierwerk voor de verzekering en een klacht tegen onbekenden. Ze weten niet wie het kereltje is. Die gaat toch niet meewerken en ze gaan nooit uitvinden wie de ouders zijn. Nu is het wel mogelijk om hem in pleegzorg te duwen als hij niet zegt wie z’n ouders zijn en om zo te achterhalen wie het zijn maar hij is nog een kind en de misdaad is de moeite niet waard.
            Hem 1 nacht opsluiten willen ze ook al niet maar na lang aandringen krijgt hij wel een preek van een agent (die een vriend van je is) en ze nemen z’n vlindermes af, de briquet mocht hij houden. En die smeerlap is buiten voordat jij het bent en als je terugkomt staat er ook nog KUT op je motorkap (had hij zelfs geen mes voor nodig).

            Nu is dit een 2e hands verhaal want ik ben niet zo geduldig.
            Als het je doel is van zo’n kind een lesje te leren. Dat ze respect moeten hebben en dat vandalisme gevolgen heeft dan geef je zo wel een heel verkeerd signaal.

            Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      8 december 2012 om 14:54

      @topless: schade = betalen, altijd no matter what. Als die kids dat risico willen nemen dan is dat hun keuze, maar ik vind wel dat ze dan ook de rug recht moeten houden als hun acties tot schade leiden. Dan is het ook niet flauw doen en dokken.

      Login om te reageren
      • renezzzz zegt

        8 december 2012 om 15:00

        @w0o0dy: Als een kind iets niet mag (kattekwaad) mag daar best een correctie op plaatsvinden. Daar hoeft geen schade aan te pas komen. Tegenwoordig is dit dus not done, dit is een nieuw groot taboe in Nederland.

        Login om te reageren
  14. norge zegt

    8 december 2012 om 14:54

    Van mij had tie ook een paar klappen gehad, niet zo hard dat hij naar dokter zou moeten maar vergeten doet tie het nooit.

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      8 december 2012 om 14:57

      @norge: een schop onder de kont doet het ook wel of een keer goed sneeuwhappen.

      Login om te reageren
      • w0o0dy zegt

        8 december 2012 om 15:00

        @w0o0dy: schop onder de kont moet je dan zien als een zacht binnenkant voetje… zoals gezegd geweld kan echt niet. De definitie van geweld wordt echter soms te krampachtig gekozen. Geen kind zal blijvend schade oplopen door een keer in het nekvel pakken of aan corrigerende pets op het achterhoofd, maar dat is geen geweld imo.

        Login om te reageren
        • norge zegt

          8 december 2012 om 15:18

          @w0o0dy: Dat is wat ik bedoel, en een klap(je) moet kunnen. Voluit slaan durf ik toch niet…

          Login om te reageren
    • flippert zegt

      8 december 2012 om 15:06

      @norge: ja, een sneeuwbal tegen je Hiejoendaai, da’s echt het ergste dat je kan overkomen.. Zeiksnor. HET IS MAAR EEN AUTO.

      Login om te reageren
      • norge zegt

        8 december 2012 om 15:16

        @flippert: Ook tegen mijn Caddy gooien zou ik boos om worden. De auto maakt niet uit, maar de kinderen moet gewoon geleerd worden dat tegen auto’s gooien gevaarlijk kan zijn.

        Login om te reageren
      • Hupke zegt

        8 december 2012 om 15:37

        @flippert:

        Een een nieuwe ruit of uitgedeukt protier is maar €… .

        Of weet je laat maar zitten ik wil je ruit of deur niet vernielen. Ipv die €… aan de garage te geven mag je die gewoon aan mij cadeau doen.
        Stuur je me even een mailtje geef ik je m’n betaal gegevens.

        Login om te reageren
        • flippert zegt

          8 december 2012 om 20:00

          @Hupke: rot op, nog nooit een sneeuwbal een deuk zien maken, prutser

          Login om te reageren
          • BrutaalAapje zegt

            8 december 2012 om 22:13

            @flippert: ‘zeiksnor’, ‘rot op’, ‘prutser’… Beetje gestrusteerd?

            Login om te reageren
            • BrutaalAapje zegt

              8 december 2012 om 22:17

              @BrutaalAapje: gestrusteerd = gefrustreerd

              …voor kerst vraag ik een

              Login om te reageren
              • BrutaalAapje zegt

                8 december 2012 om 22:18

      • awesome zegt

        8 december 2012 om 23:20

        @flippert: raad jij de schade?

        Login om te reageren
        • flippert zegt

          9 december 2012 om 09:26

          @awesome: ja, nul euro. Geen sneeuwbal die een deuk zal maken, laat staan een ruit breken. Stelletje ontzettende rukkernerds die zich boos maken om een sneeuwballetje tegen hun kneuzenautootjes..

          Login om te reageren
          • norge zegt

            9 december 2012 om 09:31

            @flippert: Veel klappen gekregen als kind zeker.

            Login om te reageren
          • jrk68 zegt

            9 december 2012 om 09:35

            @flippert:
            Dan wordt het hoog tijd dat je die plaat eens voor je kop vandaan haalt.
            Ik heb weleens een achterruit van een auto zien sneuvelen door een sneeuwbal.

            Login om te reageren
          • banjaloeloe zegt

            9 december 2012 om 12:06

            @flippert: wat ben jij voor petje? En jij rijdt zeker oud getuned golfje waarbij het niet uitmaakt of er een deuk in zit of niet…

            Login om te reageren
            • flippert zegt

              9 december 2012 om 12:27

              stelletje jankerds, vroeger teveel sneeuwballen in je snufferd gekregen, dat zal het zijn.. Pussy’s..

              Login om te reageren
              • banjaloeloe zegt

                9 december 2012 om 13:54

                @flippert: ik gooide juist tegen mn vrienden aan ipv autos etc, mijn ouders leerde mij tenminste wat de gevaren waren… Sneewballen gevecht tegen andere kinderen is juist het tegenovergestelde van pussy

              • banjaloeloe zegt

                9 december 2012 om 13:55

                @flippert: kom sneeuwballen gevecht houden dan, pussy!

  15. Bartholomeo zegt

    8 december 2012 om 14:59

    Ik heb enkele jaren geleden een banaan naar men voorruit ontvangen van een kruisende fietser. Ik reed zo’n 50 km/h en ik kan je verzekeren dat je je rot schrikt. Dat komt best hard aan zo’n stuk fruit.
    Bij de 1e mogelijkheid heb ik omgekeerd en de fietser gevolgd. Die was ondertussen al hard aan het wegrijden omdat ie wel nattigheid voelde. ( piepende banden hebben mij verraden)
    Na een hartelijk gesprek ging hij het nooit meer doen.
    Uiteraard geen klappen uitgedeeld, maar hij piste wel bijna in zijn broek omdat ik hem op zijn onverantwoordelijk gedrag wees. Zo wist hij direct dat actie=reactie.

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      8 december 2012 om 15:05

      @Bartholomeo: kijk en daar kan ik me dan helemaal in vinden.
      Heb laatst een jochie dat zijn broertje zo hard als hij kon onder de kont schopte omdat hij de controller van een Wii niet wilde geven even voorgesteld dat ik dat eens bij hem zou doen… of dat ik hem bij kop en kont zou pakken en naar buiten zou gooien… die snapte donders goed dat hij fout zat en dat zijn gedrag niet getolereerd zou worden. Daarna overigens de moeder erop gewezen en gelukkig zette die haar zoon in ieder geval een tijdlang aan de kant om na te denken..
      Dat zo’n jochie zover gaat over zoiets geeft wel te denken over hoe dat joch wordt opgevoed, maar de reactie van de moeder in dit geval was ok.

      Login om te reageren
      • renezzzz zegt

        8 december 2012 om 15:15

        @w0o0dy: Klinkt allemaal mooi en aardig, maar wat er te vaak gebeurt is dat je door zo’n kind uitgemaakt wordt voor “eikel en waar bemoei je je mee…” en de ouders zijn in geen velden of wegen te bekennen. En dan kan ik me voorstellen dat er mensen zijn die corrigeren.

        Login om te reageren
        • w0o0dy zegt

          8 december 2012 om 15:16

          @renezzzz: zoals gezegd, verbaal moet je zo’n snotaap nog wel aankunnen toch?

          Login om te reageren
          • renezzzz zegt

            8 december 2012 om 15:20

            @w0o0dy: O ja, ga je terugschelden?

            Login om te reageren
          • Hupke zegt

            8 december 2012 om 15:33

            @w0o0dy:

            Niet alleen zijn er 10 jarigen die slimmer en sneller te taal zijn dan sommige volwassenen, je moet dan wel op je oerkrachten terugvallen. De oermensen deden dat ook en hun achter…kleinkinderen ontwikkelen nu maanraketen, smartphones en kunstmatige groten. Als wij onze kinderen blijven aframmelen (omdat ze slimmer zijn dan ons) wie weet waar we dan wel niet kunnen raken.

            Dat terzijde heb je echt wel al jeugdig crapuul (ok die doen erger dan sneeuwballen) die je echt niets kan maken.

            Login om te reageren
  16. g40freak zegt

    8 december 2012 om 15:07

    Ventje heeft nog mazzel, bijna tien jaar terug werd er een knulletje dood geschoten voor het gooien van een sneeuwbal.

    http://nl.wikipedia.org/wiki/Zaak-Sedar_Soares

    Login om te reageren
  17. pjotr zegt

    8 december 2012 om 15:08

    Een tienjarige klappen, verkopen: wat voor loser ben je dan…

    Login om te reageren
  18. Flamingo zegt

    8 december 2012 om 15:14

    draai dan even je raampje open en spreek ze erop aan..dat ze even schrikken

    maar laat die kinderen toch lol hebben

    ik heb vroeger ook altijd kattekwaad uitgehaald, was de leukste tijd van me leven :D

    Login om te reageren
    • moveyourmind zegt

      8 december 2012 om 21:26

      @Flamingo: Helemaal eens, als volwassene heb je als het goed is meer natuurlijk overwicht dan een tienjarige. Zeker als je geen schade hebt is verbaal terechtwijzen meer dan voldoende. En dat mag best streng, je hoeft ze niet als papkindjes te behandelen. Je hebt gelijk, de meesten van ons, inclusief ondertekende, hebben zelf vroeger ook wel eens wat uitgehaald.

      Login om te reageren
  19. Hupke zegt

    8 december 2012 om 15:16

    Dit is weer zo’n artikel om reacties uit te lokken. Lekker vaag, staat niet bij wat de jongen nu precies meegemaakt heeft. (gewond wat zegt dat nu) En ja zo hebben we onze artikels blijkbaar graag bij AB.

    Mijn reactie: Hangt af van hoe hard het kind gewond is of het gepast is of niet.

    Tuurlijk sneeuwballen gooien is een kwaaijonges streek, moet kunnen maar ja je moet de gevolgen er dan ook maar van dragen. Het risico op zulke gevolgen is net wat het leuk maakt.
    De appels van de buurman zijn toch ook lekkerder omdat die een jachtgeweer en weinig geduld heeft.
    Als dat kind gewoon een klap heeft gekregen vind ik het best wel kunnen. Als ze hem echt met vuisten bewerkt hebben gaat het er wat over voor mij.

    Login om te reageren
    • norge zegt

      8 december 2012 om 15:20

      @Hupke: Voor een keertje volledig met je eens …

      Login om te reageren
    • renezzzz zegt

      8 december 2012 om 15:21

      @Hupke: Spot on! Op alle punten mee eens….

      Login om te reageren
    • m550d zegt

      8 december 2012 om 15:58

      @Hupke: helaas leven we in een samenleving waar we stille tochten organiseren voor gedode criminelen en waar 15-jarigen als volwassenen iemand kunnen doodtrappen, maar waarschijnlijk niet als volwassenen berecht kunnen worden. Idem voor inbrekers, de staat heeft liever dat je ze helpt met inladen dan dat je jezelf/anderen/bezittingen beschermt.

      In dezelfde samenleving wordt een “corrigerend tikje” vertaald naar “mishandeling”. Zo kan ik nog wel even doorgaan met gal spuwen, de kern komt neer op jouw verhaal, Hupke: een hoop commotie om niets.

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        8 december 2012 om 16:03

        @m550d:
        Yep, de wereld is er echt beter op geworden sinds onze gereformeerde mannenbroeder Ernst Hirsch Ballin de corrigerendetik strafbaar stelde….

        Login om te reageren
      • Hupke zegt

        8 december 2012 om 16:20

        @m550d:

        Leuk weetje. De geburen (eind 80) van m’n grootouders (81) zijn bij een geweldadige homejacking vermoord (nuja 1tje leeft nog maar is een plant) door tuig met een basebalknuppel.

        Een week (of iets meer) later komen ze bij m’n grootvader kijken of hij nog aan alle voorwaarden voldoet om z’n wapenvergunning te mogen behouden. (maw. of hij nog geschikt was en of de kogels en wapens in een aparte kluis zaten)

        Je mag zelfs nog niet meer de middelen hebben klaar liggen om je ter verdedigen tegenwoordig.

        Login om te reageren
  20. dennisr zegt

    8 december 2012 om 15:30

    Hoorde het op de radio.. kereltje kreeg een klap in zijn gezicht.. gewoon een corrigerende tik dus..

    Om dat nou gelijk mishandeling te noemen..

    Login om te reageren
  21. bodejodel zegt

    8 december 2012 om 15:50

    Van kinderen blijf je af… Hij is 10, dan denk je niet aan de gevolgen, zeker niet aan zulke… Corrigerende tik bij je eigen kinderen is al discutabel en wordt tegenwoordig gezien als kindermishandeling, laat staan bij een kind van een ander… Dat doe je niet.

    Login om te reageren
    • norge zegt

      8 december 2012 om 15:53

      @bodejodel: Ok schop voor de kont dan…

      Login om te reageren
    • m550d zegt

      8 december 2012 om 15:53

      @bodejodel: niet mee eens. Zie de reactie van Hupke. Een corrigerend tikje is voor een 10-jarige genoeg.

      Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      8 december 2012 om 15:54

      @bodejodel:
      Hé geitewollensok, doe is niet zo sentimenteel….

      Login om te reageren
      • Romen zegt

        8 december 2012 om 17:22

        @jrk68: Het wordt tijd dat we jouw kind van 10 een ‘corrigerende’ tik geven ;-)

        Login om te reageren
        • dennisr zegt

          8 december 2012 om 17:27

          @romenkorn: Waarom zou je zijn kinderen straffen voor zijn reacties..?

          Beetje vreemd..

          Login om te reageren
          • Romen zegt

            8 december 2012 om 18:53

            @dennisr: niet zo serieus opvatten ;)

            Login om te reageren
            • dennisr zegt

              8 december 2012 om 18:59

              @romenkorn: deed ik ook niet echt hoor :)

              Login om te reageren
        • jrk68 zegt

          8 december 2012 om 18:17

          @romenkorn:
          Ik zou zeggen, probeer het eens….
          Nu is hij 24 en 2 meter dus de kans dat je het er niet ongeschonden afbrengt is aanwezig….
          Die is echter wel dusdanig fatsoenlijk opgevoed dat hij dit soort streken nooit heeft uitgehaald. Anders had hij die corrigerende tik wel van mij gekregen….

          Login om te reageren
          • Romen zegt

            8 december 2012 om 18:53

            @jrk68: Oh.. ik ben geschrokken. Wat een saai leven moet jij hebben zeg, vandaar dat je op die leeftijd zo veel op Autoblog zit en zo negatief bent..

            Login om te reageren
  22. The360box zegt

    8 december 2012 om 16:23

    Kan er best inkomen? En dan nog domweg in de titel ‘om sneeuwbal’ vermelden, er zouden best deuken in de desbetreffende auto gekomen kunnen zijn.

    Login om te reageren
  23. Megakix zegt

    8 december 2012 om 16:27

    Las net, dat iemand zelfmoord had gepleegd doordat er 2 radiopresentatoren (Australie) haar iets hadden ‘ingefluisterd’. Kom maar met jullie belezen reactie, blogvriendjes… :)
    Kortom, mondeling geweld is veelal schadelijker dan fysiek geweld, zéker als de ‘mondelinge terrorist’ zich wijsmaakt dat een wetgever hem altijd beschermd. Ik ben daarom zeer zeker voorstander van ‘rauwe emoties’, als hiervoor een zielige badmuts met de achteloosheid van een debiel verantwoordelijk is. Sommigen leren iets nooit, waardoor het recht van de sterkste zich mag laten gelden.
    OT: een kind van 10 valt dus niet direkt onder ‘mijn’ geweldsregels’. Beetje laf manneke, toch wel.

    Login om te reageren
  24. SimonMc zegt

    8 december 2012 om 17:10

    Probleem is dat je nooit weet wie er achter het stuur zit…99% reageert sportief op een sneeuwbal op de auto, en net die 1% doet zo iets.

    Mijn broer heeft iets meegemaakt, en moest het mijn broer niet zijn die het vertelde tegen mij, had ik het hallucinante verhaal no way geloofd.

    Aan een kruispunt, moest een persoon in een klein vrachtwagentje ferm op de rem gaan staan, omdat mijn broer hem langs rechts voorbijfietste, en waarschijnlijk had die chauffeur hem niet gezien in de dode hoek.

    Die chauffeur gaf hem de gewoonlijke scheldtirade en handgebaren, en in het doorfietsen steekt mijn broer zijn middelvinger op.

    Toen hoorde mijn broer ineens achter hem claxonnerende auto’s, en toen hij achter zich keek, zag hij dat die vrachtwagenchauffeur een u-turn had genomen, en de achtervolging begon in te zetten op m’n broer…op het fietspad (!!!!).

    Hij zegt dat hij nog nooit zo hard in zijn leven heeft gefietst…En gelukkig kon hij op een bepaald een moment achter een bushok doorfietsen,zodat die persoon wel moest stoppen.

    Hij zei dat die man zijn ogen wijd opengesperd waren,en dat hij nog nooit zoveel woede in iemand zijn ogen heeft gezien. En dat allemaal om een middelvinger?

    Login om te reageren
    • tstile zegt

      9 december 2012 om 07:12

      @SimonMc: Je hebt natuurlijk alleen zijn verhaal.

      Feit is een middelvinger opsteken naar een onbekende blijft altijd een gok.

      Je zal maar net die ene treffen..

      OT sneeuwballen gooien naar auto’s dat doe je maar zachtjes en op een weg waar ze niet hard rijden ofzo.

      Het is gewoon asociaal en respectloos. Vergelijk het met zomaar onbekenden een aai over het hoofd geven. Doet geen pijn maar je kan altijd iemand treffen die het niet kan waarderen, en je keihard op je bek ramt.

      En dat gelul over ‘als het mijn kind was dan bla bla niemand komt aan mijn kind’.
      Nou als je weer eens problemen hebt met jonge allochtonen bedenk dan maar dat het deels komt omdat we in NL te bang zijn om een beetje gemeenschappelijk op te voeden. Dus niet zeiken over jonge losgeslagen marokkanen aub dan.

      Login om te reageren
  25. Romen zegt

    8 december 2012 om 17:20

    Triest figuur ben je dan.. een jongetje van 10.

    Login om te reageren
  26. Raddraaier zegt

    8 december 2012 om 18:09

    Wat is erger dan wintertenen?

    ….. Sneeuwballen :)

    Login om te reageren
    • jonkie zegt

      8 december 2012 om 18:52

      @Raddraaier: ziet alle serieuze reacties, denkt; Hee, laat ik eens een flauwe grap neerpennen, geweldig! :)

      Login om te reageren
  27. 205zonderdak zegt

    8 december 2012 om 18:10

    Hupke:
    De jeugd van tegenwoordig is zo te merken heel erg ontwikkeld in taal; ze ontwikkelen maanraketen! Dan mag je je nog gelukkig prijzen als je een sneeuwbal tegen je ruit aan krijgt, ipv een maanraket of iets dergelijks, stel je voor…dan kom je zelfs uit een smartje niet als winnaar uit de bus.

    Login om te reageren
  28. nostravinniedus zegt

    8 december 2012 om 19:05

    Wat een eikel.10 jarige kind slaan voor een sneeuwbal? Moet niet gekker worden.En dan heb je hier nog regeerders die het normaal vinden ( sneeuwbal is gevaarlijk en zo.De man kwam na een half uur terug, dus er was geen gevaar).Als je na een half uur nog steeds zo boos bent en dat jochie mores wil leren dan ben je echt niet goed bij je hooft.

    Login om te reageren
    • norge zegt

      8 december 2012 om 19:16

      @nostravinniedus: Na een half uur terug komen is ook niet normaal. Ik kan dat gerust na twintig jaar doen…

      Login om te reageren
  29. nostravinniedus zegt

    8 december 2012 om 19:06

    Wat erg zeg, hooft ipv hoofd. Ik ga al vast in een hoekje staan…

    Login om te reageren
  30. BrutaalAapje zegt

    8 december 2012 om 19:24

    Kinderen worden veel te veel beschermd. Af en toe een pak rammel is niet verkeerd. Ouders durven niets meer en wat krijg je: een hele generatie brutale kutkinderen. Ik was vroegûh ook een nasty-piece-of-work en ik vaak genoeg klappen gehad van buren of van leraren. Dan ging ik echt niet janken naar huis. Sterker nog: mijn pa zou me uitlachen. Ik weet niet wat hier gebeurd is maar kinderen moeten weten dat wanneer ze iets doen wat niet mag, dat ze een keer de verkeerde tegenkomen… That is life…

    Login om te reageren
  31. 205zonderdak zegt

    8 december 2012 om 19:49

    Je gaat een kind toch niet slaan om een sneeuwbal? Ja het kan irritant zijn en gevaarlijk maar om ze dan een klap te verkopen? Als ik zou zien dat een “buschauffeur” een kind zou slaan, zou die de verkeerde tegenkomen. Gewoon stoppen, sneeuwbal maken en gooien. Liefst raak natuurlijk.

    Login om te reageren
  32. lamborgfan zegt

    8 december 2012 om 20:22

    Ik kreeg er ook 2 tegen mn ruit. Ik stopte even, deed mn ruitenwisser aan, kon weer zien, zag dat het veilig was en glibberde weer rustig verder..

    Login om te reageren
  33. Wessee zegt

    8 december 2012 om 20:56

    Waarom niet gewoon dat kind bij zijn kladden gevat en thuis afgeleverd. Dat zou ik, mocht dat mijn kind zijn, zeer op prijs stellen. Dat krijgt ie thuis wel een pak voor zijn broek en zou ik de betreffende persoon bedanken voor zijn oplettendheid. Als iemand mijn kind zou slaan zou ik de betreffende persoon alsnog bedanken voor zijn oplettendheid maar daarna wel even waarschuwen dat ik de enige zou zijn die mijnkind aanraakt en dat hij de volgende keer met mij te maken zou krijgen. Je hoeft andermans kinderen niet te slaan, al helemaal niet als je een half uur als volwassen kerel hebt kunnen nadenken. Dat laat alleen maar zien dat die persoon net zo’n onopgevoegd stuk vreten is als dat wij die kinderen zien.

    Login om te reageren
  34. BartvL zegt

    8 december 2012 om 21:35

    Terecht, het is gewoon rete gevaarlijk om sneeuwballen naar auto’s te gooien. Als je in een schrikreactie het stuur omgooit dan is het gedaan hoor.

    Login om te reageren
  35. lemans96 zegt

    9 december 2012 om 05:36

    Dat is een murk geweest. Kan nie missen. De enige bloedleijers die ik achter kleine kinderen aan heb zien gaan…

    Lafbekken pur sang. Flik dat bij mijn zoontje, dan laat ik je twintig gepekelde sneeuwballen vreten.

    Login om te reageren
    • BrutaalAapje zegt

      9 december 2012 om 09:36

      @lemans96: Dat ligt er aan wie jouw zoontje een pak rammel heeft gegeven. De kans is uiteraard aanwezig dat wanneer jij het gevecht aangaat, dat je verliest en dat ook jij een pak rammel krijgt. En dan sta je echt voor lul. Pappa opeens geen held meer. Pappa heeft nog dagelijks last van een pekeloverdosis…

      Terwijl de persoon alweer terug in het busje is gestapt, loopt pappa lemans96 naar de auto en beukt op de iets te donkere getinte ramen. “Kom uit die auto, klootzak!” schreeuwt hij. “Je hebt met poten aan mijn kutkind gezeten! Ik ga je pekelballen laten eten!”. De deur van het busje zwaait open en pappa staat oog in oog met:

      Open vraag: Wat gaat pappa lemans96 doen?

      Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      9 december 2012 om 09:40

      @lemans96:
      Stoer hoor, als je hem fatsoenlijk opvoed dan hoef je je daar niet eens druk om te maken.
      Dus om nu gelijk te gaan discrimineren is nergens voor nodig. Volgens mij staat er nergens een verwijzing naar “noord afrikaans uiterlijk”.
      Ook onder ons blankmensen zijn types die het niet met hun mond afkunnen….

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North