• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Bestuurders van elektrische auto’s zijn wegmisbruikers?

Auteur: autoblogger, gepost 5 juni 2009 om 14:54 – 31 Reacties

Elektrische Lotus Elise wordt aangehouden


Leuk, die lage bijtelling voor elektrowaggie’s, maar helaas zijn er nog geen afwijkende verkeersregels voor dit soort auto’s. Hierboven zien we een elektrische Lotus Elise van Green Mobility die door de KLPD van de weg wordt geplukt.

De auto (hier op archiefbeeld) was op weg naar het Milieudebat in Utrecht maar werd stilgezet op de A27 bij Houten. De gemeten snelheid viel gelukkig mee, de boete betrof 150 euro. Met een potentiële topsnelheid van 230 km/u had het immers erger gekund. De groene Elise doet de sprint van 0-100 in 4,5 seconden, soepelere verkeersregels voor dit soort elektrische auto’s lijken me een prima idee voor snellere acceptatie! Camiel, lees je mee?

Ook interessant!

  • Gespot - Deze elektrische Lotus is géén Tesla
  • Mercedes EQS rijtest: de beste elektrische auto!
    Mercedes EQS rijtest: de beste elektrische auto!
  • Goodyear ElectricDrive GT
    Echt stilte in je elektrische auto met nieuwe Goodyear band?
  • Niet eerder werden er zo weinig auto's verkocht in de EU in april
    Handen bij de knoppen voor subsidie elektrische auto

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

ece, Elektrisch, elise, Lotus, politie

Vorig bericht: « Gespot op Tweede pinksterdag
Volgend bericht: MINI Cooper-S GT3 RS »

Lees Interacties

Reacties

  1. Belvedere98 zegt

    5 juni 2009 om 15:02

    Hoeveel % bijtelling heeft zo’n ding?

    Login om te reageren
  2. Markus zegt

    5 juni 2009 om 15:03

    Leuk als je aan het milieu denkt, maar toch ook leuk als je aan veiligheid (met name die van anderen) denkt.

    Login om te reageren
  3. Stefan-Venema zegt

    5 juni 2009 om 15:04

    Laatst stond er ook een elektro Elise van Essent in Eindhoven. Dan zijn wel de leuke wagentjes om die conversies mee te doen.

    Login om te reageren
  4. Mairsil zegt

    5 juni 2009 om 15:04

    soepelere verkeersregels voor dit soort elektrische auto’s lijken me een prima idee voor snellere acceptatie

    Heh, absoluut. Als ik met een electrische elise opeens 180 mag, ga ik er morgen een halen.

    @Marly

    Volgens mij hebben electrische auto’s 10% bijtelling, en geen bpm.

    Login om te reageren
  5. David zegt

    5 juni 2009 om 15:06

    Heerlijk groen boetes rijden!!!

    14% bijtelling…. (bron: http://www.belastingdienst.nl/particulier/prive_gebruik_auto/prive_gebruik_auto-09.html#P109_14903)

    Login om te reageren
  6. Mairsil zegt

    5 juni 2009 om 15:08

    @mezelf

    Oef, of misschien ook niet. Die Lotus moet zelfs zonder BPM 128.750 kosten, daar kan ik toch wel een hoop bekeuringen voor bij elkaar rijden…

    Login om te reageren
  7. Dennis zegt

    5 juni 2009 om 15:24

    Soepelere verkeersregels voor elektrische auto’s zou een aparte, maar uitstekende manier zijn om de acceptatie van elektrische auto’s een flinke boost te geven. Een onbenullige kanttekening hierbij is dat hoe meer elektrische auto’s we rijden, hoe minder de schatkist gespekt wordt met milieutaks, BPM, accijns op brandstof en fiscale bijtelling van leaserijders. Maar dat nemen we natuurlijk graag voor lief, want het gaat om een beter milieu. De auto is immers geen melkkoe, toch?

    Stel je toch eens voor dat we straks allemaal massaal elektrisch gaan rijden. Dat wordt een behoorlijk gat in de overheidsbegroting.

    Login om te reageren
  8. Ikke zegt

    5 juni 2009 om 15:26

    bah hij heeft geen uitlaat

    Login om te reageren
  9. willeM zegt

    5 juni 2009 om 15:32

    Overduidelijk een reclame-aktie.
    En waarvoo zou die E 150,- bekeuring zijn ? Mobiel bellen ,gok ik.

    Heb me er nog niet in verdiept,sorry, maar gok wederom dat als je erg hard met zo’n elekrocar rijdt, de accu’s nog sneller dan bij aankomstplek leeg zijn.

    Kijk ook eens naar de leasetarieven, meer dan pittig.

    Login om te reageren
  10. Eric zegt

    5 juni 2009 om 15:49

    – stad 12,10 l/100km
    – buitenweg 6,80 l/100km
    – gecombineerd 8,80 l/100km
    CO2 uitstoot gecombineerd 208 g/km

    Heel erg logisch, dit staat op de site van het RDW als je naar het kenteken kijkt…

    Login om te reageren
  11. Yeelen zegt

    5 juni 2009 om 16:06

    “ja, meneer de agent, ik hoorde de auto niet dus ik wist niet dat ik te snel reed…”

    Login om te reageren
  12. Edman zegt

    5 juni 2009 om 16:11

    @ Eric

    Het is een omgebouwde Lotus. Hij wordt fabrieks af bij GreenMobility afgeleverd, dan trekken ze de motor en versnellingsbak eruit, verstevigen ze ’t chassis en gaat de elektro motor plus accupakket erin.

    Login om te reageren
  13. Laurens zegt

    5 juni 2009 om 16:47

    Aardig dat sleephulpje bij lege batterij. Reserve accu zou verplicht moeten worden.

    De politie is en blijft je beste vriend!

    Login om te reageren
  14. matthijsln zegt

    5 juni 2009 om 16:59

    @Edman daarna zal ie toch herkeurd moeten worden bij de RDW lijkt me… Net als wanneer je je 1.6je vervangt door een 3.0

    Login om te reageren
  15. matthijsln zegt

    5 juni 2009 om 17:01

    @Mezelf Bij de RDW staat ook als “Brandstof” elektricteit, dus hij is denk wel herkeurd maar ze zullen de verbruiksgegevens niet hebben aangepast denk ik.

    Login om te reageren
  16. Edman zegt

    5 juni 2009 om 17:17

    @ matthijsln

    Ja, daar heb je wel een punt. Het is vrijdag, tijd voor een koude pils!

    Login om te reageren
  17. Dennis B zegt

    5 juni 2009 om 17:22

    De politie moet ook een target halen vwb hun boetes.

    Met boeven vang je boeven zeg ik altijd maar.

    Login om te reageren
  18. AlwinH zegt

    5 juni 2009 om 17:23

    De aantrekkingskracht van mijn Lotus is voor mij voor een groot deel het geluid (sportuitlaatje).
    Ik zie zo’n elektrisch geval echt niet zitten. Dan ga ik nog liever fietsen.

    Login om te reageren
  19. GOD zegt

    5 juni 2009 om 18:03

    @ matthijsln

    Denk je nou echt dat de RDW zegt “ga maar even koffie drinken dan ga ik ff een uurtje rond rijden in je Elise om het verbruik te meten” :lol:

    Login om te reageren
  20. GOD zegt

    5 juni 2009 om 18:06

    komen ze terug, “ja meneer, 10 liter elektrische tijd op 100km binnen de bebouwde kom, alleen op snelweg kwam ik niet omdat de batterijen leeg waren”

    Login om te reageren
  21. Citrofiel zegt

    5 juni 2009 om 18:10

    Wereldnieuws: Een aangehouden elektrische auto… :roll:

    @ GOD; “10 liter elektrische tijd” :lol:

    Login om te reageren
  22. vla zegt

    5 juni 2009 om 18:38

    Groen én toch betalen aan de overheid?! Ik dacht dat dat onmogelijk was! De boete zal wss in een mum van tijd ingetrokken worden.

    Login om te reageren
  23. cliff15 zegt

    5 juni 2009 om 19:44

    Die lotus zag ik vanmiddag rijden bij hank.

    Login om te reageren
  24. Eric zegt

    5 juni 2009 om 19:49

    @Edman, Ik snap ook wel dat die motor erachteraf ingezet is, maar toch is het raar dat ze het kenteken daar niet op aanpassen!

    Login om te reageren
  25. WieAndersDasAuto zegt

    5 juni 2009 om 21:07

    He, psst meneer de agent: zullen we even een sprintje trekken op zijn groens?

    Login om te reageren
  26. Citrofiel zegt

    6 juni 2009 om 18:39

    Nou zeg, dit ‘nieuws’ is overal te vinden. Het stond zelfs in de krant! :roll:

    @ Cliff; Precies deze?

    Login om te reageren
  27. robbie zegt

    6 juni 2009 om 21:11

    Prestaties kloppen niet helemaal ;) Van hun eigen website:

    Voertuig prestaties
    •Topsnelheid: 215 km/h
    •Acceleratie: 0-100 km/h in minder dan 4,7 sec.
    http://www.greenmobility.nl/producten/personenvervoer/lotus-elise-ece

    Login om te reageren
  28. marco22 zegt

    9 juni 2009 om 18:41

    Leuk met 10% bijtelling, kun je boetes compenseren.

    Login om te reageren
  29. Gauke Bakker zegt

    9 juni 2009 om 19:18

    Ik ben Gauke Bakker en ben jaren chauffeur geweest. Ik verbaas me er over dat auto mobilisten maar doen alsof ze koning op de weg zijn. Ik heb het net als andere chauffeurs dagelijks mee gemaakt. Waarom word er niet meer aandacht aan gegeven wat de gevolgen kunnen zijn van hun soms bizarre actie’s.Het lijkt mij een goed idee om automobilisten die een ongeluk veroorzaken te confronteren via foto’s of op wat voor manier dan ook om ze eens flink te laten schrikken van wat ze aangericht hebben. En vooral de jonge automobilisten laten zien wat de gevolgen kunnen zijn. En laat ze vooral als onderdeel van de opleiding eens mee rijden met een beroeps chauffeur.

    Login om te reageren
  30. JanC zegt

    9 juni 2009 om 22:50

    Na 1 x 150 rijden een een acceleratie van 0-100: Batterij leeg :(

    Login om te reageren
  31. vroemvroem zegt

    21 februari 2013 om 15:07

    @Gauke:
    Je verhaal is nogal totally off-topic, maar goed… Natuurlijk zijn er automobilisten die ’t zo nauw niet nemen. Evenzo zijn er vrachtwagenchauffeurs die er een potje van maken: vlak achter een langzamere auto gaan rijden, kantelen en een file veroorzaken, te lang achter elkaar rijden, geen dimlicht voeren overdag (alleen stadslicht)…. Vooral dat laatste schijnen héél veel vrachtwagenchauffeurs doodnormaal te vinden. Ten eerste is dat verboden (niet dat de politie daar ooit een boete voor zal geven), en ten tweede zie je zo’n kolos veel minder gauw aankomen. Juist bij zo’n kolos (met alle gevolgen van dien als die een ongeluk krijgt) wil je een zo goed mogelijke zichtbaarheid… Dus AAN die lampen! Niet denken: ‘Ik ben groot, je moet me dus wel aan zien komen’.
    Doodzonde dat Camiel Eurlings destijds zijn reeds geplande plan om dimlicht hier te verplichten, later weer introk (ik meen i.v.m. een gewenst meer gezamenlijk Europees beleid).

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North