• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Bewijs: Mercedes E200 CDI is beste auto ter wereld

Auteur: Dizono, gepost 25 april 2017 om 16:57 – 45 Reacties

Mercedes beste auto


Vier occasions, samen ruim 3,3 miljoen kilometer aan ervaring.

Volgens sommigen is de kwaliteit van de Mercedes-Benz E-Klasse niet meer wat het geweest is. Sinds de W210 is het allemaal minder geworden, roept men dan. Maar is dat wel écht zo? Kijken we op marktplaats naar de personenauto’s met de hoogste (logische) kilometerstand, dan zijn vier van de vijf auto’s een Mercedes E200 CDI. Nummero vijf is overigens een S-Klasse op diesel die al eens de revue passeerde.

3.373.279 kilometer, zoveel hebben deze vier occasions tezamen gereden, waarbij de enige Estate de winnaar is met liefst 911.887 kilometer achter de wielen. Met bouwjaar 2009 is het ook nog eens de nieuwste, dus er is ruim 100.000 kilometer per jaar mee gereden!

Het laat zich moeilijk raden wie de eerste berijders van de E-Klasses waren: taxi-chauffeurs. Dat alle vier de auto’s worden aangeboden als BTW-auto in plaats van als meer gebruikelijke marge-auto, is een tweede hint.

Onder de kap een viercilinder dieselmotor met 2,2-liter slagvolume en -afhankelijk van het bouwjaar- 122 of 136 pk. Uiteraard zijn alle vier de kilometervreters automaten, al leverde Mercedes deze auto wel degelijk met handbak. Prijzen variëren van 4340 euro voor de oudste tot zo’n 5000 euro voor het meest recente exemplaar. Bijkomend voordeel is dat het ene exemplaar dat niet is voorzien van lichtmetaal bij een niet nader te noemen Rotterdamse toko staat. Scheelt alvast weer 50 euro…

De advertenties check je HIER, HIER, HIER en HIER

Ook interessant!

  • Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
    Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
  • Extreme luxe op de achterbank van de Mercedes S-klasse
    Extreme luxe op de achterbank van de Mercedes S-klasse
  • Mijn Auto: Mercedes-AMG E43 Estate van Marco
    Mijn Auto: Mercedes-AMG E43 Estate van Marco
  • Mercedes-Benz C-klasse (2021) rijtest
    Mercedes-Benz C-klasse (2021) rijtest

Nieuwste artikelen

  • Nieuw automerk uit controversieel land, maar het is geen Chinees!
  • Is de dieselauto dood en begraven?
  • Doemscenario: komende jaren meer verkeersdoden
  • Video: Dit ongeluk zie je van een kilometer ver aankomen
FacebookTweetPinLinkedIn

e-klasse, marktplaats, Mercedes, occasion, taxi, w211

Vorig bericht: « Koop deze Benetton-slettenbak
Volgend bericht: Koenigsegg is op zoek naar JOU! »

Lees Interacties

Reacties

  1. roelfinus zegt

    25 april 2017 om 17:02

    Het is nog altijd een mooi model, de E-Klasse W211. Vrij tijdloos wat mij betreft, al worden deze auto’s vaak gekocht door mensen die een discutabele smaak hebben, en daar worden ze nooit mooier door.

    Login om te reageren
    • str8six zegt

      25 april 2017 om 18:20

      @roelfinus: zolang je een combi neemt heb je geen last van discutabele smaak imo.

      Login om te reageren
  2. E34M5Touring zegt

    25 april 2017 om 17:02

    Mooi toch, als je geen haast hebt is’t een prima motor. En als ze nou nog lopen gaan ze ook niet meer kapot.

    Login om te reageren
  3. mashell zegt

    25 april 2017 om 17:03

    Eigenlijk raar dat taxi’s zoveel rijden. Iedereen vind ze “te duur” en je ziet ze vooral stilstaand bij de taxi-standplaats. Volgens mij zijn dit taxi’s uit de provincie waar ze gebruikt worden om zieken naar de artsen in academische ziekenhuizen, die altijd ver weg zijn, te brengen.

    Login om te reageren
    • reactief zegt

      25 april 2017 om 17:30

      @mashell: contante taxi is maar een klein deel van het taxiwerk. Veel kilometers worden inderdaad gemaakt naar de (specialiste) ziekenhuizen, maar ook zeker zakelijk vervoer zorgt voor vele kilometers.
      Een ton per jaar is ook nog niet zo heel veel, er zijn taxibedrijven die er 250.000 in een jaar maken!

      Login om te reageren
      • inoh zegt

        25 april 2017 om 17:55

        @reactief: Daarnaast ook Valys-vervoer en Schiphol-vervoer. Tikt aan.

        Login om te reageren
      • brave zegt

        25 april 2017 om 18:01

        @reactief: dan heb je wel een gouden taxi bedrijf.. als je 683 km per dag aflegt per auto. En dat 366 dagen per jaar. Elke dag weer. Of een heel slecht verdienmodel als je 100 km wil rijden voor een klant voor 20 km. Anyhow vind ik 250.000 zeer extreem. Maar goed ik ben geen “taxi chauffeur rijgedrag expert “

        Login om te reageren
        • Erik zegt

          25 april 2017 om 18:40

          @brave: 366 dagen in het jaar komt maar 1x per 4 jaar voor, dus het gemiddelde per dag is nog hoger ….

          Login om te reageren
        • reactief zegt

          25 april 2017 om 18:45

          @brave: en dat wordt dus zeker gehaald door taxibedrijven hoor!
          Vergis je niet, de meeste auto’s rijden minimaal twee diensten per dag, 7 dagen per week.
          En ja, ik spreek uit ervaring met deze bedrijven!

          Login om te reageren
        • ontploffer zegt

          25 april 2017 om 21:17

          @brave: oh makkelijk, 24uur per dag… Eerst zaken ritje Nijmegen – Schiphol. Ophalen Düsseldorf naar Nijmegen erachteraan. Dan nog een ritje Nijmegen – Eindhoven. Tegen die tijd zijn de kinderen uit school die van Nijmegen naar Arnhem gebracht mogen worden. Nog wat ziekenhuis ritjes in de stad en je hebt je dienst van 06:00 tot 18:00 vol. Dan komt de nacht en die brengen mensen van gestrande treinen naar huis, hotel lui, dj’s, vliegveld ritten, zieken, verzekeringswerk met mensen die auto ongelukken hebben gehad. En ja dan kom je in 24uur makkelijk aan je kilometers. De auto staat alleen uit bij het tanken en je pauze. Verder knallen. Goede bedrijven hebben het druk zat. En die vind je maar zelden op het centraal station…

          Login om te reageren
      • slickrick zegt

        25 april 2017 om 22:22

        @reactief: man, je lult uit je nek, 250k / jaar, = 685 km / dag (7 dagen in de week). Trek een paar dagen af per jaar voor onderhoud / garage bezoek dan moet je al snel 900km /dag rijden om aan 250k te komen. Dan moet je minimaal 9 uur lang 100km/h rijden zonder te tanken., en dit 7 dagen in de week……..je lult dus uit je nek.

        Vrachtwagens die internationaal transport doen rijden circa 150k tot 200k per jaar, en dat is hoger dan gemiddeld.

        Login om te reageren
        • reactief zegt

          26 april 2017 om 00:04

          @slickrick: je begint al lekker met je betoog. Je kan rekenen wat je wilt, maar ik spreek uit ervaring, jij niet.

          Wmo taxi’s (regionaal vervoer voor met name ouderen) rijden al dik 50.000 per jaar.
          Elke taxi met een beetje divers werk (schoolvervoer, zakelijk, zieken, contant etc) rijdt toch gemiddeld ook wel sowieso 100.000 per jaar.

          En dan heb je de uitschieters die zeer specifieke vaak zakelijke contracten hebben die de 250.000 halen. Spram er laatst één die zelfs richting de 300.000 per jaar ging.

          En dan het rekensommetje, want die overdrijf je ook nog wel wat… Met een week aftrek voor onderhoud per jaar zit je op 700 kilometer per dag. Die uitschieters rijden drie diensten per dag, dus de volledige 24u op wisselingen en tanken na. Dan zit je per dienst van 8u, gemiddeld op nog geen 250km.

          Login om te reageren
        • reactief zegt

          26 april 2017 om 00:10

          @slickrick: nu ik het nog eens lees lijk je te rekenen op één persoon per taxi. Dan ga je het inderdaad niet redden, maar zie mn eerdere antwoord, bijna elk taxibedrijf deelt twee diensten per dag op één wagen in. En sommige rijden 24u/7 met twee(lange) of drie (korte) diensten per dag.

          Login om te reageren
      • unknown32 zegt

        25 april 2017 om 22:23

        @reactief: ik hoorde dat een ziekenvervoersbedrijf in regio antwerpen om de 1,5jaar hun MB V’s wegdeden omdat zij op die 1,5j 250k km’s doen… compleet maf! Ik doe er 100k per jaar als directiechauffeur (met versch. voertuigen) en vond dit al heel veel; niet dus!

        Login om te reageren
  4. viezefreddyw zegt

    25 april 2017 om 17:25

    De W211 is echt een mooie E-klasse. Zeker één van de fraaiste ooit gebouwd. Vooral de facelift-versie is een prachtig ding in mijn ogen. Die ouwe van me heeft er twee versleten, volledig probleemloos. Een 280 van na de facelift met rondom luchtvering, zo comfortabel als het maar kan. Probleemloos 2 ton in nog geen 2 jaar tijd gereden en nee, hij is geen taxichauffeur.

    Bovenstaande exemplaren zijn, mits goed onderhouden, prima auto’s denk ik. Afschrijving zal je niet meemaken, dat doen ze niet meer. Dus ja, waarom niet?

    Login om te reageren
    • vonklausenburg zegt

      25 april 2017 om 17:34

      @viezefreddyw: De facelift inderdaad! Met zoveel plezier er zelf eentje gehad hiervoor. Avantgarde uitvoering met alle opties die ik me kon indenken. Ondanks het bezit van een W221 nu mis ik de W211 bijna dagelijks.

      Login om te reageren
    • lekbak zegt

      25 april 2017 om 18:14

      @viezefreddyw: vandaag de hele dag onderweg geweest met de 320 van mijn ouwe. Wat is het toch een fijn product! Ook nog geen enkel probleem gehad, en dat in 9 jaar tijd.

      Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        25 april 2017 om 18:33

        @lekbak: Uitstekend product is het inderdaad. De 320 is een fijne auto met een zeer prettige aandrijflijn. Het interieur vind ik vandaag de dag nog steeds elegant. Ja, fijn ding zo’n W211.

        Login om te reageren
  5. kaeser zegt

    25 april 2017 om 17:28

    Dat geldt alleen voor deze gefacelifte model! De eerste W211 serie waren zeer beroerd. Vooral het Sensotronic remsysteem. Vaak voor terug geroepen bij de dealer. De W212 200 cdi is ook niet goed gebleken. De automatiche 7-bak is gevoelig voor onderhoud en de ketting(!) wil ook weleens knappen.

    Login om te reageren
  6. postzegel zegt

    25 april 2017 om 17:29

    Onderhoud is behoud.

    Login om te reageren
  7. autodrome zegt

    25 april 2017 om 17:39

    Ik hoef niet …

    Login om te reageren
  8. LaLancia zegt

    25 april 2017 om 17:44

    Grappig, een van de slechtste Benzen ooit, maar wat mij betreft ook een van de fraaiste. Zeker als sedan van voor de facelift in Avantgarde-trim.

    Login om te reageren
    • lekbak zegt

      25 april 2017 om 18:10

      @LaLancia: de facelift variant is echt een hele goede auto. Net als bij de facelift van de opvolger hebben ze van een zwakke auto een oersterk product gemaakt. Het is dus zeker niet één van de slechtste benzen ooit, in tegendeel.

      Login om te reageren
    • peug206 zegt

      25 april 2017 om 18:39

      @LaLancia: als ik naar deze km standen kijk mag jij roepen als je wat beters hebt. Hier zou menig automerk van dromen om dit soort afstanden te halen…

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        25 april 2017 om 19:21

        @peug206:

        Lancia Kappa .. Lancia Lybra ..

        Login om te reageren
        • peug206 zegt

          25 april 2017 om 20:20

          @lincoln: de lancia kappa met de hoogste km stand op AS is 328.xxx. als je dan eentje hebt met een hogere km stand kan ik me voorstellen dat je die wilt houden… is al een miljoen in geïnvesteerd…

          Login om te reageren
    • hellocello zegt

      25 april 2017 om 19:00

      @LaLancia: lol Lancia

      Login om te reageren
  9. michaelcorleone zegt

    25 april 2017 om 18:10

    Ik vond hem toen al te soft en te rond en nu nog steeds. Zekr als je de Mercedes W211 naast de BMW E60 zet die juist fraai agressief oogt. In de meeste gevallen heb ik liever de BMW 5-serie.

    Voor de Mercedes W124 maak ik een uitzondering, wellicht niet alleen de beste E-Klasse naar mijn mening maar ook een van de beste auto’s ooit gebouwd.

    Login om te reageren
  10. lekbak zegt

    25 april 2017 om 18:12

    Het verbaast me niks. Een van de beste dieselmotoren die we kennen en een heel goed platvorm maakt een goede kilometervreter (mits facelift model).

    Login om te reageren
  11. thomasthomas zegt

    25 april 2017 om 18:26

    Toen de W211 op de markt kwam was het een auto met heel veel kinderziektes. Taxi chauffeurs waren er soms ziek van. Maar het vreemde is nu heeft niemand het daar mee over en is het een hele goede auto. Dat vind ik ook maar dan wel de modellen na de facelift in 2006. E240 automaat trouwens laten staan, maar van me heeft er 1tje en dat ding schakelt niet goed. Ook niet met nieuwe bak.

    Login om te reageren
    • lekbak zegt

      25 april 2017 om 19:39

      @thomasthomas: dus omdat jou maatje er één heeft die slecht is moet je ze mijden?

      Mijn pa heeft 3 jaar lang probleemloos in een 2002 c-klasse gereden en daarna 3 jaar lang in een w211 pre facelift, ook probleemloos. Kopen dus want dat zijn hele goede auto’s! Toch? Of zegt dat verder niet zoveel?

      Login om te reageren
    • phevtreb zegt

      25 april 2017 om 23:54

      @thomasthomas: de 240 is het blok die je eigenlijk niet wilt, maar waar wel veel in samenkomt: hij maakt het geluid van een 6 cilinder, hij zuipt als een 8 cilinder en heeft het vermogen van een 4 cilinder.

      Eigenlijk net niks dus, ik vind dat je beter een 200 compressor, óf een 320 kunt nemen, daar heb je meer plezier van..

      Login om te reageren
  12. Homer55 zegt

    25 april 2017 om 18:43

    De W211 heb ik altijd de mooiste gevonden ook als AMG.

    Login om te reageren
  13. rolov zegt

    25 april 2017 om 18:43

    Mijn oude baas had hem ook . Alleen maar gezeik ermee. Die km standen zijn mooi maar wat hebben ze aan reparaties gehad.

    Login om te reageren
  14. desjonnies zegt

    25 april 2017 om 18:50

    Ik zou de schrijver dezes aanraden eens in Noord Afrika rond te gaan neuzen, daar rijdt spul rond wat wij ooit hebben afgedankt met kilometerstanden zo hoog dat de tellerblokken geëxplodeerd zijn onder de last.

    Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      25 april 2017 om 18:57

      @desjonnies: Niet alleen Noord Afrika. Ik zat 10 jaar terug op Kos, Griekenland en had een taxi genomen van hotel naar stad. Het was een W201 dieseltje die aan zijn tweede miljoen zat. “Nog lang niet aan vervanging toe”, wist de chauffeur mij te vertellen. Leuk vind ik dat.

      Login om te reageren
  15. danielheezius zegt

    25 april 2017 om 19:13

    Wij hebben als bedrijfsauto een E320 cdi automaat uit 2004 met 320000 km. afgezien van abc pomp nooit problemen mee gehad en absoluut geen roest. auto ziet er ondanks weinig zorg nog erg goed uit. hij rijdt echt als nieuwe en stat er steeds verbaasd van als ik er mee weg moet.

    Login om te reageren
  16. frankmercedesbenzz zegt

    25 april 2017 om 19:23

    Die in de eerste advertentie is een handbak.

    Login om te reageren
  17. mercedesw140 zegt

    25 april 2017 om 19:27

    Prachtige auto die W211!

    Mijn ouders hadden een paar jaar geleden een E 320 CDI Combi Avantgarde uit 2004 met alle opties (standkachel, stoelventilatie, enz.) die leverbaar waren. Die kochten we toen die 2 jaar oud was. Wat was dat een geweldig fijne en mooie auto.

    Login om te reageren
  18. sracert zegt

    25 april 2017 om 20:03

    Flinterdun bewijs is geen bewijs. Leuke taxi.

    Login om te reageren
  19. turbotoll zegt

    25 april 2017 om 20:26

    Wellicht dat de kwaliteits-dip van MB in eind jaren ’90 weer voorbij is?

    Login om te reageren
  20. AMG zegt

    25 april 2017 om 20:38

    De enige beste Benzen, waren W115 W123 W124. Van mij betreft is de W210 slechte E-Klasse.

    Login om te reageren
  21. kennone zegt

    25 april 2017 om 22:38

    De eerste is er 20pk op achteruit gegaan (of 34pk..)

    Login om te reageren
  22. fapfap zegt

    26 april 2017 om 10:19

    Okee, ik heb het artikel gelezen, maar waar is nou het bewijs dat dit de beste auto ter wereld is?

    Login om te reageren
  23. bmwwilliams zegt

    27 april 2017 om 15:53

    Die mercedes rechts bovenin is een c klasse

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North