Wie durft? S-klasse met 8 ton op de teller

Auteur: , 43 Reacties

Laat die handjes zien!

Ondergetekende was altijd behoorlijk onder de indruk van de W220. Een fraaie, elegante verschijning die wat minder in your face was dan de illustere W140. Een overzicht van de diverse generaties Mercedes S-klasse vind je trouwens HIER, voor wie zich met dit weer graag vergaapt aan dikke Benzen.

De occasion in kwestie is een S320 CDI uit 2001. De APK is vorig jaar verlopen en volgens de teller heeft het ding er reeds 793.858 kilometer op zitten. Als je naar de koets kijkt lijkt het alsof de S-klasse al veel langer op deze wereld rondrijdt, maar dat doet er niet toe.

Er hangt namelijk een boterzacht prijsje van slechts 1.995 euro aan deze dikke Benz. Daarvoor krijg je een achterklep die niet helemaal lekker meer aansluit, kleine tot medium deuken rondom, een reservewiel linksvoor en zoals gezegd een verlopen APK.

Volgens de verkoper rijdt het ding echter nog prima, start ‘ie meteen en doet de automatische vijfbak z’n werk uitstekend. We zijn benieuwd hoe jullie erover denken!

Dank aan Rachid voor het tippen!



43 reacties

Wat een afgejengeld hok zeg. Ik sla deze keer over. Sorry Rachid.
We doen hier toch geen ‘doen, durfen of de waarheid’?
Voor de beginnende pooier een ideale auto.
@Soulmaster: of juist voor de gevorderde om zijn handelswaar bij de klant af te zetten :-)
@barbro: de gevorderde kan zich typisch iets nieuwers veroorloven…
Was was de koper trots in 2001 toen hij de sleutels kreeg van zn Mercedes-Benz S-klasse, ben benieuwd naar het gezicht van de beste man als ie hem nu ziet…
Maar hij is tenminste gebruikt waar hij voor bedoeld is! Dus hij mag niet zeuren
@henkhupelschoten: ik heb dat effect vorig kaar gehad. Een Mercedes die 2009 nog auto van de maand was. Ik adverteerde met de waarschuwing dat duc tape net zo grijs was als de lak. Had ook meer dan 6 ton gelopen en was goed gebruikt.
Ik durf het niet
via Android app
Rachid heeft wel eens mooiere pareltjes gespot!
@autodrop: nou echt de vorige was een Golf R met schroefdraaier schade…
Linksvoor zit al een andere velg en dan ook nog zo veel plaklood…
Voor zo’n bedrag kan -ie naar Afrika worden verscheept en daar nog minstens hetzelfde aantal km’s afleggen als toeristentaxi of als daily driver voor de lokale warlord die de Toyota Hilux/Landcruiser een beetje zat is…
@RRRobert: ik deed in 1874 een aankoopkeuring voor de R25 die ik wilde kopen. Zegt die man van de ANWB: “voor F(!!) 1250,00 koop je tegenwoordig een standaardfiets…… Je verwacht nu toch niet dat ik een uitspraak ga doen over deze auto van dit bouwjaar (ik meen net 10 jaar oud), deze km-stand (ik dacht ergens rond de 2 ton) en deze prijs (F. 1250)…… Dus doe ‘m maar.
Wollah dikke s klas
met 1000 euro mag hij blij zijn
Ik verbaas mij wel over de hoeveelheid roest bij een auto uit 2001. Nogaltijd een prestatie zoveel kilometers…
Voor eu 1000 leuk voor de autocross. Taxibordje erop en rammen op boerenrock
Ehmmm, neeuhhh
Only a benz
Normaal is deze niet de meest betrouwbare generatie toch ? Of ben ik verkeerd?
@SimonMc: de aandrijflijn is ouderwets goed, het interieur zou het ook best kunnen hebben. De elektronica, de snufjes en het staal zijn wat grotere vraagtekens. Maar een auto met dergelijke ervaring is meestal beslist geen maandagochtend exemplaar.
1995euro? Zit er nog coke in?
Ik zou het niet durven..
Er zitten veel verhalen achter deze auto. Ik durf het echter toch niet.
Gemaakt om 1 miljoen te rijden! Gewoon door blijven zo’n bolide
Die km stand op zich zou me niet tegenhouden. De staat van dit exemplaar wel. De echte koopjes met hoge standen zijn die exemplaren die ondanks de ervaring wel verzorgd zijn. Wellicht over een paar jaar nuttig als onderdelen auto. Nu wegzetten in een schuur en 20 jaar vergeten.
Rachid heeft altijd speciale en opmerkelijke spots. (Hofleverancier)
Vraag: hoe doet ie dat toch?
Bizar hoe lelijk de basis Europese S-klasses zijn. Die velgen… kan gewoon niet begrijpen dat iemand die opteerde. Alhoewel, de gemiddelde S-klasse koper in Nederland is 70+, die boeit het geen reet over spuuglelijke velgen onder zitten.
D’r heeft al een dealer geboden… teller terug draaien, en 8.000,- verkopen
Hij start meteen, dat is dan wel mooi meegenomen..
8 ton en niet eens terug gedraaid..
via iPhone app
Tenminste NAP …
Bedenk je de bak ellende eens als je er iets mee wil in de vorm van vervoeren
Als dat ding zo goed rijdt, vernieuw die apk dan ff…!
Toch knap dat er mensen zijn die in 15 jaar tijd zo’n knappe auto weten te verzieken. Dat is een S niet waard…
Laat deze maar ophalen door een autohandelaar uit Roemenië daar zijn ze blij met deze uitgewoonde Mercedes,
Hij rijd goed totdat je hem heb gekocht en dan begint de ellende.
Leuk project, mits je handig bent, tijd hebt en weet waar je alles moet betrekken. Ook moet hij technisch nog verantwoord zijn.

Op MP staat een passend setje W220 16″ wielen voor €195. Dan koplampen polijsten, kofferklep stellen en de ergste deuken herstellen. Hierna rijd je nog steeds vorstelijk.
@maarten123: gezien het uiterlijk kan ik me niet voorstellen dat deze auto goed onderhouden is geweest. Ik denk dat je nog wel wat geld kwijt bent aan rubbers, Automaatproblemen en overige technische kleinigheidjes.
@lekbak: tuurlijk, er is een tijd dat alles eraan gaat. Echter moet een auto met 8 ton op de teller wel goed zijn, anders had hij dat niet gehaald. Hij roest echter ook als een gek (kofferklep, dorpels, portieren), dus ‘rondom strak maken’ dekt de lading vermoedelijk niet. Vanwaar mijn stelling dat je echt handig moet zijn, als je zoiets wil kopen. Daarnaast is niet voor niets de APK verlopen, dus het zal wel einde verhaal zijn voor veel onderdelen. Ik had trouwens geen plannen..
@Maarten123: hij moet goed zijn geweest ja.

Mijn vriendin en haar broertje hebben samen een w124 gehad, die had 6+ ton gereden. Ze hebben er nog dik 20k bijop gezet maar wel met uitgerekte distributieketting, tikkende kleppen, zingend diff, lekke radiateur, versleten ophanging, gebrekkige compressie, slechte stationaire loop en defecte koudstart. Technisch nauwelijks verantwoord maar steeds betrouwbaar gebleken. Het reed nog steeds, soort van. Gesloopt omdat het niet veilig meer was (maar wel met gloednieuwe apk, via kwikfit, om naar de laatste bestemming te kunnen rijden). Maar ondanks dat die auto nog reed was het echt niks meer. Dat kan hier ook heel goed zo zijn.
dit is toch ongelofelijk wat zo n ding kan hebbe prachtig stukje kwaliteit
Hoeveel scheten zouden er in die auto al gelost zijn in feite?

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).