• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Bewijs: met een Radical RXC kun je drempels nemen

Auteur: ricardo, gepost 4 oktober 2013 om 08:05 – 12 Reacties

Radical RXC


Radical moest iets doen om potentiële kopers ervan te overtuigen dat hun straatauto’s niet bij iedere minidrempel vastlopen. Om dit bekende supercarprobleem te tackelen laten ze zien dat het kan. Soort van.

Met de RXC heeft het knotsgekke Radical een Le Mans-geïnspireerde racer voor op straat gebouwd. Nog steeds de absolute baas op trackdays, maar na afloop rij je hem desgewenst gewoon over de weg naar huis. Aan boord ligt een 380 pk sterke V6 van Ford (Duratec 37 Ti-VCT) die de 900 kg wegende straatraket in 2,8 seconden naar de 100 km/u katapulteert. De topsnelheid ligt op 282 km/u.

Zaken waar je niet aan hebt als je de eerste de beste drempel in je straat niet voorbij komt, dus maakte Radical maar een filmpje waarin ze zelf het drempelgevaar opzoeken. De auto is uitgerust met een pushrod-vering (uitleg) en inwendige en instelbare Intrax-dempers, dus volgens Radical is drempelterreur geen probleem.

Wel jammer dat ze alleen een paar gestroomlijnde pussydrempels nemen, en niet de onderkantvernielers die je in een gemiddelde Vinex-wijk tegenkomt. Dat gezegd hebbende; voor een auto met slechts een paar nanometer grondspeling is dit nog best knap. Check de beelden op Autojunk.

Een alternatieve manier om drempels met je supercars te overwinnen werd 13 jaar geleden door de Lotto als eens voorgedaan.

Ook interessant!

  • Video: GTST voor gevorderden
  • Video: magistrale herstart Verstappen
  • Video: nachtmerrie van elke student
  • Video: drama bij herstart

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

radical, rxc, verkeersdrempel, Video

Vorig bericht: « Misha Designs pakt de Porsche 911 aan
Volgend bericht: Hardcore BMW M4 op komst »

Lees Interacties

Reacties

  1. E34M5Touring zegt

    4 oktober 2013 om 08:16

    Gaaf om zo’n ding helemaal te bestickeren. Met een paar maten afspreken bij een tankstation in volledige racekleding en dan een tanksstop + rijderswissel uitvoeren. Extra stoeltje mee etc. Lijkt me lache om te doen.

    Login om te reageren
  2. hylkeanne zegt

    4 oktober 2013 om 08:17

    Geldt dat ook voor Nederlandse drempels? Ik heb zo mijn twijfels.

    Login om te reageren
  3. piwie zegt

    4 oktober 2013 om 08:37

    Dat kun je toch geen drempels noemen! Dat zijn oneffenheden in de weg. :P

    Login om te reageren
    • nasty zegt

      4 oktober 2013 om 09:22

      @piwie: x2!

      Login om te reageren
  4. pomoek zegt

    4 oktober 2013 om 08:54

    Hilarisch filmpje, ik denk dat ze hiermee juist het tegenovergestelde bereiken dan dat ze ermee beogen.

    Login om te reageren
  5. hippus zegt

    4 oktober 2013 om 09:36

    Dat lukt ie nooit met Belgische drempels (lees: bergjes). Zeker weten!

    Login om te reageren
  6. killioq zegt

    4 oktober 2013 om 10:31

    Dat waren geen drempels, die vallen in de categorie ; gas erbij. Onze wegverhogingen in nederland zouden die voor- en achterkant niet lang heel houden.

    Login om te reageren
  7. focusrs zegt

    4 oktober 2013 om 10:56

    We hebben klinkers die zelfs meer uitsteken dan die “drempels”

    Login om te reageren
  8. hoonigan247 zegt

    4 oktober 2013 om 11:03

    Dat is toch geen drempel

    Login om te reageren
  9. Hupke zegt

    4 oktober 2013 om 12:33

    “en niet de onderkantvernielers die je in een gemiddelde Vinex-wijk tegenkomt”
    Geen idee wat een vinex-wijk is maar ik kan me bij die drempels wel iets inbeelden.

    Het soort drempel waar je ook met een standaard fabrieks golfje (zonder petjes veren en bumpers) in de problemen komt. Die zijn vaak niet eens legaal. In België (en vermoedelijk in Nl ook) is er een limiet voor verkeersdrempels. Kan je aanvechten, alleen zelfs als je gelijk hebt is de staat zo traag dat het nog eeuwen duurt voordat er iets aan gedaan word.

    Login om te reageren
    • Mairsil zegt

      4 oktober 2013 om 14:22

      @Hupke: http://nl.wikipedia.org/wiki/Vinex

      Login om te reageren
  10. Justawheelchairguy zegt

    4 oktober 2013 om 15:51

    Super vette dingen die Radical’s maar inderdaad, een doorsnee Nederlandse verkeersdrempel zul je er niet mee kunnen nemen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North