• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Hardcore BMW M4 op komst

Auteur: ricardo, gepost 4 oktober 2013 om 08:37 – 33 Reacties

Afbeelding Hardcore BMW M4 op komstAfbeelding Hardcore BMW M4 op komstAfbeelding Hardcore BMW M4 op komstAfbeelding Hardcore BMW M4 op komstAfbeelding Hardcore BMW M4 op komstAfbeelding Hardcore BMW M4 op komstAfbeelding Hardcore BMW M4 op komstAfbeelding Hardcore BMW M4 op komst

Hardcore BMW M4 op komst
Nog voordat de nieuwe M4 goed en wel onthuld is, hebben we de eerste aanwijzingen voor een extremere variant al te pakken.

Het is beslist geen verassing dat BMW op basis van de nieuwe M3 & M4 hetere, meer circuitgeoriënteerde versies zal bouwen. Auto’s zoals de inmiddels tien jaar oude M3 CSL (Coupe Sport Leichtbau) of iets recenter; de tot 150 exemplaren beperkte M3 GTS. Stuk voor stuk M-feestjes op wielen.

BMW wil dit gaan herhalen, en wel in 2016 als het merk 100 jaar bestaat. Het Australische Motoring, dat gisteren nog scoopte met de M5 xDrive, heeft een aantal details weten te achterhalen over deze feestneuseditie van de M4. Komen ze.

  • De achterbank verdwijnt
  • De stoelen worden vervangen door lapjes carbonfiber met stof
  • Alleen leverbaar met handbak (6 versnellingen)
  • Gewicht van minder dan 1400kg (reguliere M4 = ongeveer 1500 kg)
  • Aluminium deuren
  • Motorkap en zijschermen van carbon fiber
  • Meer vermogen uit de twin-turbo zescilinder

De bronnen bij BMW M die dit aan Motoring verklapt houdt overigens wel een slag om de arm. Verwacht geen extremiteiten zoals bij de CSL, aangezien de reguliere M4 al behoorlijk ver gaat qua gewichtsbesparing. Het wordt er dus een zoals de E92 M3 GTS.

“It’s difficult for a CSL today. We have already major steps that we would have taken, like thinner glass and lighter seats and lighter wheels and less sound deadening. We’ve already done all of that.”

Ook interessant!

  • Video: BMW M4 CSL mag weer buitenspelen
  • Video: BMW M4 rijden met alleen je handen werkt zo
    Video: boenderen met de BMW M4 'CSL'
  • Nieuwe info 'bevestigt' specs en productie BMW M4 CSL
  • 'BMW gaat CSL-label nieuw leven inblazen'

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

4-serie, BMW, csl, gts, m4

Vorig bericht: « Bewijs: met een Radical RXC kun je drempels nemen
Volgend bericht: Man gedood door lading wiet van halve ton »

Lees Interacties

Reacties

  1. kaasboerin zegt

    4 oktober 2013 om 08:45

    Het zou ook erg moeilijk zijn vandaag de dag wederom iets moois neer te zetten als de E46 CSL.

    De speciale editie zal hier met een bom BPM wel weer onbetaalbaar worden (niet dat een normale M3 goedkoop zal zijn).

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      4 oktober 2013 om 09:03

      @kaasboerin:
      Kom op boerin, ga eens met je tijd mee, de BPM bestaat al bijna een jaar niet meer.
      De daarvoor in de plaats gekomen Co2 tax is veel gunstiger voor dit soort kanonnen. Juist de dure pk monsters zijn de laatste jaren alleen maar goedkoper geworden en dat zal met de M3/M4 echt niet anders worden.
      Dat een normale sterveling hem dan nog steeds niet kan betalen is dan weer een ander verhaal. De M3 is van het begin af aan een auto voor de happy few geweest.

      OT: Wel gaaf als er weer een GTS versie komt, niet omdat hij er nu zo speciaal uit zag, maar omdat echte rij ijzers een uitstervend ras zijn.

      Login om te reageren
      • ghj13 zegt

        4 oktober 2013 om 09:59

        @tupperware: BPM = CO2 tax: http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/autobelastingen/belastingen-op-personenautos-en-motorrijwielen-bpm
        Wel heb je gelijk dat dit dus voor de GTS niet veel gaat uitmaken. De GTS versie krijgt waarschijnlijk vrijwel dezelfde CO2 uitstoot en brengt dus qua BPM/CO2 tax evenveel in de staatskas zal brengen. Alleen zal BMW de nettoprijs wat hoger leggen dan van de normale M4..

        Login om te reageren
      • rbngrt zegt

        4 oktober 2013 om 11:47

        @tupperware: De M3 Coupe is juist niet goedkoper geworden door de Co2 heffing. Begon deze ooit nog voor 99,500 euro in 2007 kost hij nu gewoon dik 138,000 + (bestellen kan niet meer maar dat terzijde). In Duitsland betaalde je nieuw voor een e92 +/- 65,000 het is te schandalig voor woorden dat je dus hier in Nederland dik 70.000 euro afdraagt aan belastingen op zoon auto.

        Login om te reageren
  2. C6_R zegt

    4 oktober 2013 om 08:50

    Potverdikkie wat zie de M4 er toch dik uit!

    Verzoek aan iedereen die er eentje gaat aanschaffen: deze kleur in plaats van Leasebakkengrijs. Bij voorbaat dank!

    Login om te reageren
    • tweede_woning zegt

      4 oktober 2013 om 09:42

      @C6_R: ”iedereen” , zal niet storm lopen denk ik.

      Login om te reageren
      • C6_R zegt

        4 oktober 2013 om 09:50

        @tweede_woning: Tuurlijk wel, ik verwacht dat binnenkort letterlijk iedereen op deze planeet binnenkort een geelgroene BMW M4 heeft.

        Maar op zich verwacht ik deze in de toekomst toch wel veel te zien rondrijden, als je ziet hoe vaak je nu E92 M3tjes ziet.

        Login om te reageren
        • tweede_woning zegt

          4 oktober 2013 om 10:03

          @C6_R: oh , toch hier te maken met de uppergreen van de maatschappij , niet zo vreemd als je ziet wat hier allemaal voorbij komt. Maar goed , is jullie gegund .
          ps. ook nog investeren in een tweede woning ? Opgave bij mij .

          Login om te reageren
  3. M3Power79 zegt

    4 oktober 2013 om 08:54

    Ok dan wacht ik nog even met bestellen.

    Login om te reageren
    • flutterby zegt

      4 oktober 2013 om 11:41

      @M3Power79: idd niet zo slim van de marketing afdeling…

      Login om te reageren
  4. StijnB zegt

    4 oktober 2013 om 09:01

    Dat zal nog wel even wachten zijn inderdaad, sportwagens zijn immers als pornosterren: ze beginnen soft en onschuldig maar eindigen hardcore…

    Login om te reageren
  5. Svda zegt

    4 oktober 2013 om 09:14

    Valt wel wel meer gewicht te verliezen, andere uitlaatsysteem van titanium, lichtgewicht wielen en nog wat zaken.

    Login om te reageren
  6. jelmer zegt

    4 oktober 2013 om 09:19

    Zo’n driekwart van je interieur inleveren en dan nog een auto hebben van zo’n 1400kg? Mwoah.

    Login om te reageren
  7. guusboum zegt

    4 oktober 2013 om 09:43

    1400kg… Er zijn lichtere station cars dan dat… Denk dat een of andere tuner hem pas echt licht kan maken…. 1200kg ofzo moet toch wel kunnen? Het is maar een coupe?!

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      4 oktober 2013 om 13:51

      @guusboum:
      Tja, een Aygo weegt de helft, als we het dan toch over appels en peren gaan hebben.
      Vergelijk je hem met een vergelijkbare RS5 dan weegt hij een slordige 300kg minder.
      RS5, leeg gewicht 1690kg.

      Login om te reageren
  8. w0o0dy zegt

    4 oktober 2013 om 09:56

    Je kunt op het moment beter niet spreken van een hetere versie.. ligt ff gevoelig met de terugroepactie ivm mogelijk brandgevaar. ;-)

    Sloop de turbo meuk eraf, tweak de 3.0 6L naar 375pk en maak een 1250/1300kg versie voor track en straat gebruik.

    Login om te reageren
    • 4x4wheels zegt

      4 oktober 2013 om 10:13

      @w0o0dy: 375pk uit een atmosferische 3.0L? lijkt me een aardige opgave zonder turbo’s superchargers of hybride meuk.

      Login om te reageren
      • tupperware zegt

        4 oktober 2013 om 12:55

        @4x4wheels:
        Ben je mal, 200pk per liter is prima haalbaar uit een atmosferische motor.
        Het probleem ligt hem in de kosten die dat meebrengt en de emissie eisen, op dat vlak zijn turbo motoren goedkoper en beter. De echte purist zal echter altijd voor de atmosferische oplossing kiezen.

        Login om te reageren
        • ej20g zegt

          4 oktober 2013 om 21:27

          @tupperware: het is niet helemaal waar dat elke ware purist voor het atmosferische type motor kiest. Ware puristen van het driftwereldje willen het koppel wat een turbomotor met zich meebrengt zonder een gigantisch motorblok te hoeven gebruiken om het koppel atmosferisch te bereiken (oh hai, Chevy V8 ondanks het relatief lage gewicht). In de wereld van het dragracen zijn ze ook helemaal weg van turbomotoren.

          Login om te reageren
      • jack_abarth zegt

        4 oktober 2013 om 15:38

        @4x4wheels:

        125pk/L heeft Ferrari ook, dus het moet lukken…

        Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      4 oktober 2013 om 10:15

      @w0o0dy: Ja voor de 2.0d in de X3-5-6 volgens de Televaag…

      Login om te reageren
  9. w0o0dy zegt

    4 oktober 2013 om 10:10

    @ricardo: het eerste stuk van die reactie was tav jou.

    Login om te reageren
    • ricardo zegt

      4 oktober 2013 om 10:17

      @w0o0dy: LOL, erg scherp. :)

      Login om te reageren
  10. ds3thp zegt

    4 oktober 2013 om 10:26

    “Verwacht geen extremiteiten zoals bij de CSL” en even ervoor staat “verwijderen van de achterbank” koolstofvezel hier, alluminium daar.

    Volgens mij moest daar staan “geen extremiteiten zoals de GTS” die heeft namelijk een opgeboord blok, een halve rolkooi, 4 punts gordels, michelin cup banden etc!

    Lijkt er dus op dat het juist wel een CSL versie gaat worden!!

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      4 oktober 2013 om 10:57

      @ds3thp: de csl heeft hardboard als kofferbakvloer, dat is pas extreem….

      Login om te reageren
      • ds3thp zegt

        4 oktober 2013 om 11:04

        @w0o0dy: geen vloerbedekking en een rolkooi vind ik persoonlijk wel extremer als wel vloerbedekking en geen rolkooi hoor!
        In vergelijking met de GTS vind ik de CSL echt niet extreem!
        Vandaar ook dat ik de tekst niet echt begrijp!

        De CSL was de eerste met een Carbon dak, nu is dat gewoon standaard!

        Login om te reageren
        • w0o0dy zegt

          4 oktober 2013 om 11:18

          @ds3thp: zoek het gewicht van beide auto’s maar eens op.. de gts is vadsig ivt de csl ( die overigens ook geen echte achterbank had en nauwelijks geluidsdemping in het interieur).

          Login om te reageren
          • flutterby zegt

            4 oktober 2013 om 11:45

            @w0o0dy: geluiddemping in m4 wil je toch ook niet? Net als radio niet nodig.

            Ben benieuwd of ze de airco erin laten.

            Login om te reageren
          • ds3thp zegt

            4 oktober 2013 om 13:01

            @w0o0dy: dat is ook niet echt verrassend natuurlijk!

            Een standaard E92 is ook zwaarder dan een standaard E46

            Maar kortom, ik ben benieuwd naar hoe ze dit gaan invullen. BMW kennende zal het wel goed zitten!

            Login om te reageren
  11. jack_abarth zegt

    4 oktober 2013 om 15:40

    De achterbank verdwijnt
    De stoelen worden vervangen door lapjes carbonfiber met stof
    Alleen leverbaar met handbak (6 versnellingen)
    Gewicht van minder dan 1400kg (reguliere M4 = ongeveer 1500 kg)
    Aluminium deuren
    Motorkap en zijschermen van carbon fiber
    Meer vermogen uit de twin-turbo zescilinder

    En dan er maar 100kg vanaf?
    Hoeveel stoppen ze er wel niet bij met andere dingen dan?

    Login om te reageren
  12. Justawheelchairguy zegt

    4 oktober 2013 om 15:53

    Lekker bezig daar bij BMW M! Vette wagens hoor!

    Login om te reageren
  13. kempenaer zegt

    4 oktober 2013 om 21:56

    1400 kg. Nog een vadsige, obese, vetzak dus.

    Login om te reageren
  14. RobUSA zegt

    6 oktober 2013 om 03:07

    Lelijk hoor die 2 schaamlippen als bumper, welke gefrustreerde ontwerper die ruzie had met z’n vrouw heeft dit ontworpen joh ?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North