Bijna 30.000 Volkswagens beschadigd door hagelbui

Auteur: , 41 Reacties

Oeps, dikke pech voor Volkswagen. Door een enorme hagelbui in de regio Wolfsburg zijn bijna 30.000 (nieuwe) Volkswagens gehavend uit de strijd gekomen. Carglass wrijft zichzelf alvast in de handen.

Hagelstenen

Verzekeraars spreken al van een recordschade die deze hagelbui heeft aangericht. Klanten die wachten op hun nieuwe VW zullen rekening moeten houden met een langere levertijd, want eerst zal alle schade hersteld moeten worden.

Als alle auto’s hersteld zijn zullen ze wederom de eindcontrole doorlopen die elke nieuwe Volkswagen doorloopt om hem te controleren op beschadigingen. Als het goed is zien klanten uiteindelijk dus niet dat hun auto schade heeft gehad. (via: automobilwoche.de)

In 2008 raakten ook al eens zo’n 30.000 VW’s beschadigd door een grote hagelbui. Gelukkig voor VW waren ze toen, en nu, verzekerd tegen dit soort ellende.



41 reacties

Ondernemers hebben nooit autopech toch. of wel!?.
Jankende Fanboys kom er maar in
@cocksdriveaudi: Bweeeeh! Zo, heb je nu je aandacht gehad. Mooi, dan kunnen we nu allemaal weer gewoon door met reacties met inhoudt plaatsen.

On-topic: Lekker voor de toekomstige eigenaren van deze auto’s, die zouden nog wel even moeten wachten. Ook omwonende zouden wel de nodige last hebben gehad van deze hagelbui. Zouden die ook daartegen verzekerd zijn?
@cocksdriveaudi:

Zou mij een worst zijn dat er 30.000 VW’s schade hebben, ook al waren het 30.000 Audi’s.

Vind het sowieso triest als mensen ‘een traantje laten’ wanneer er een mooie auto sneuvelt. Nog net niet zo triest als mensen die anderen uitkotsen om hun smaak, haast een beetje ziekelijk.
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
Grappig
Verkopen zakken in chef, wat doen we?
Dat is zwaar kut, zeker voor het bedrijf maar ook voor de klanten. 30.000 auto’s repareren duurt wel even.
Veel VW’s worden geleased, ik weet niet hoe het met de contracten zit als een auto voor een bepaalde datum niet geleverd wordt.
@rufctr01: worden waarschijnlijk gewoon uitgeleverd als speciale editie VW Golf bal look, de fanboys betalen er grif 3K extra voor voor deze unieke optie.
@cocksdriveaudi: aangezien men met de app nog steeds geen plusjes kan geven: DIKKE PLUS!!!

:P
Das mooi kut, betaal je de nieuwprijs voor een schade-auto!
En maar denken dat je nieuw rijdt, rij je stiekem in een opgekalefaterd schade hok….
@jrk68: bij volkswagen begin je wel vaker met een achterstand volgens mij…
@jrk68: hahaha
@jrk68: is toch niks nieuws of bijzonders? Er raken wel vaker auto’s beschadigd voordat de koper/leaser het sleuteltje overhandigd krijgt. Als het even kan worden die dan gewoon weer opgeknapt hoor. Het zijn er nu alleen een beetje veel tegelijk.
Eigenlijk zou je daar bij een VW voor bij moeten betalen: Kan je ‘m eindelijk van de rest onderscheiden!
@mout:
Mmm. Nu bij uw dealer, de VW hail editions….
Wat zou de meerprijs zijn?
Fanboy of geen fanboy… Iedereen snapt dat je je zwaar kloten voelt als je weet dat jou nieuwe auto daar tussen staat. Of het nu een leasertje wordt of betaald wordt door je schaarse spaarcentjes.
@Kvgorp: Aan de andere kant krijgt je auto nu extra aandacht om hem weer netjes te krijgen.Kan een beter resultaat opleveren dan een gewone productie auto.
@norge: Ongetwijfeld zal niemand met een normaal oog voor detail het reparatiewerk nooit vinden. Ik denk ook dat deze wagens juist extra gecontroleerd worden. Wie weet laten ze een paar Bentley controleurs over komen om een oogje mee in het zeil te houden :) Zo heeft VAG wel weer voordelen natuurlijk.
@Kvgorp: en hoelang denken ze dan bezig te zijn, er worden gewoon lui ingehuurd om het te repareren. Tegen de tijd dat ze klaar zijn rolt de Golf 8 al van de band.
En Bentley controleurs die een Polo of een Golfje gaan bekijken? Waarom laat je ze dan niet gelijk bij Bugatti repareren en puiten.
@rufctr01: Die auto’s gaan gewoon naar (een) schade herstel bedrijf(en) met compleet nieuwe onderdelen van VW. Die auto’s moeten namelijk weg om ruimte te maken voor de doorlopende productie. Na de reparatie gaan ze misschien heel even terug naar de fabriek voor een check up.

Ik suggereer alleen wat de mogelijkheden zijn binnen VAG. Ben maar niet bang dat je auto er slechter van wordt.
Nu ook uw Golf van buiten in dezelfde stijl als de pookknop met golfbal.
Gelijk door de shredder, zijn we daar ook weet vanaf…
Heb stage gelopen bij een schadeherstelbedrijf bij PON in de buurt. Daar kwamen ook auto’s met hagelschade binnen; ging een nieuwe dakplaat op en de auto ging weer terug naar PON. Zag je niks meer van en er kwam geen specialist van buitenaf aan te pas.
@Brum: hoe vervang je die dan? mag je mij eens haarfijn gaan uitleggen.. die zit gewoon vastgelast, ga jij in het dak zitten lassen? bovendien moeten dan de voorruit (verlijmd glas) en de achterruit eruit.. lijkt het je niet veel makkelijker en logischer dat ze dat dan gewoon uitdeuken?? zou je moeten weten.. helemaal als jij bij pon werkt?
@r34gtr: of stage loopt (of liep)
@r34gtr: EDITKNOP??? sorry in de buurt van PON
@r34gtr: Stage liep, lang geleden alweer; maar het zal nu niet anders gaan. Hoe dat ging? Je beschrijft het al; de vooruit eruit, dakbekleding eruit, strips van het dak, achterklep of achterraam eruit en dan de puntlassen doorboren. Vervolgens de boel goed voorbehandelen, nieuwe dakplaat erin puntlassen en het nieuwe dak spuiten.
Dit soort reparaties gebeuren dusdanig goed, dat je er als klant echt niks van merkt.
@Brum: lijkt me een hele rare manier van repareren.. want ik denk dat de meeste deuken van hagel, geen lakschade achterlaten.. en om dan het hele dak eruit te halen.. is een hele dure manier van repareren..
Waarom bubblewrappen ze de auto’s niet voor opslag?
@imaginenl: Te duur, dit gebeurt haast nooit en als je alle auto’s moet inpakken ben je die laatste 500 Euro winst zo kwijt.
Even Apeldoorn bellen
Hagelnieuw?
Ooit van uitdeuken zonder spuiten gehoord? Die auto’s worden echt niet dicht gesmeerd met plamuur. Zoveel nieuwe auto’s hebben al schade gehad voordat ze verkocht worden. Gebeurd heel vaak dit alleen nu is het wel heel veel in een keer.
@jsvw: your very right.. er zitten gewoon deuken in,, doen ze gewoon uitdeuken, en als het moet een beetje lak eroverheen.
Welkom schadebak….

Niet leuk voor de toekomstige eigenaar.
Als ze de lak gaan nameten ziet elke expert meteen dat ie ooit herspoten is.
Enorm spijtig.

Ford heeft het enkele jaren geleden in genk gehad. Toen waren er veel Mondeo’s, Smaxen en Galaxy’s beschadigd.
Die auto’s zijn dus hagelnieuw
hebben ze al schade voor ze uit de fabriek zijn gekomen.
Dat moet toch ook wel te voorkomen zijn.. Van al die winst de boel laten overkappen of zo…of een piepschuim mal over een auto die de fabriek uit rolt. Vreemd
Vorige maand ook zo’n extreme kipei hagelbui hier gehad. De locale Volvo-Mercedes-Aston Martin dealer, had serieuze schade aan alle modelen die buiten stonden. Het ging om een kleine honderd autos. Erg naar zo’n Aston Martin DBS met golfbal motief…

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).