Oprichter Uwe Gemballa mag dan ergens ondergedoken zitten in de binnenlanden van Afrika, zijn meest bijzondere creatie –de MIG-U1– is nog altijd alive and kicking. In Parijs werd deze unieke Enzo, beschermd door een lullig hekje, op de digicam vastgelegd. Ook als je niet van tuning houdt is dit toch zeker de moeite waard.
Eind vorig jaar maakten we voor het eerst kennis met de MIG-U1. Tot op de dag van vandaag is er maar één van gebouwd, en dankzij het faillissement van de Duitse veredelaar zullen daar niet veel exemplaren meer bijkomen. Des te unieker is dit Gemballa-fabricaat. Een hevig bespoilerde Enzo met 700 pk onder de kap, meer downforce dan origineel en een leuk entertainmentsysteem aan boord.
Parijs is de plek waar ‘ie voor het laatst gesignaleerd werd (en check die combo met een Prius), en dus direct gefotografeerd werd door Olifant. Het stapeltje foto’s van de MIG-U1 vind je op Autojunk.
gruwelijk dik, heb deze zaterdag nog uitgebreid staan te fotograferen:)
@Style: kun je die foto’s uploaden op autojunk aub?
iets teveel onzin erop.. en dat kenteken kon toch wel ergens anders?
@RickM:
Anders zit die daar niet…
Ik zou hem gewoon niet voeren voor… dan maar in het dashboardkastje of odner de stoel voor het gevan dat de bozesterkearmderwet het er toch op wil hebben
Of kan je hem omkopen met een ritje?
Ontzettend lelijk! 700pk of niet, doe mij maar een originele Enzo!
Ondanks dat het manneke een ‘vluchtertje’ is gebleken, is dit toch een prima creatie ! Interieur is errug mooi, en de velgen zijn ook zeer goed. Hebben ze in donker Afrika niet iets te ’tunen’ ? Een kreupele boom, een 2e hands-verscheepte-rolstoel, een piratenbootje ? ;-)
Ik ben anti Ferrari customizen, maar dit is een positieve uitzondering!
Dezen bak zou zo bij de russische airborne divisie aan de slag kunnen als je het mij vraagt.
O mijn god! Maar liefst 60pk meer dan de standaard Enzo, en een hele hoop drag.
Nee, dit kan gewoon niet, hij is er niet mooier op geworden.
Hellemaal zwart spuiten en voor de deur zetten.
Wat een dikke fail is die auto toch zeg…Ja, ik ben fan van Ferrari, ja, ik heb een hekel aan het verkrachten van italiaans design van welke autofabrikant ook, en dit gaat ook weer te ver. Maar als ze ‘m als decepticon verkleden en opblazen in Transformers hebben ze mijn zegen.
@Forza!: dan zou ik toch eerder boos worden op Ferrari voor het verkrachten van Italiaans disign.
De mooiste Italiaan komt trouwens van een Belg…
Wat mij betreft mag deze ook ergens in Afrika gaan onderduiken.
De Enzo is al helemaal niet de mooiste Ferrari, maar dit is nog het honderdvoud lelijker. Zonde van een unieke wagen, maar goed, ieder z’n ding. Liever de originele voor mij.
@PCCB:
Voor mij dan de EDO versie, dikke BBS velgjes er onder, en lichte aanpassingen aan de voor-en-achterbumper.
En ook 700PK.
Deze Gemballa is toch meer voor de zigeuners onder ons, sorry.
Verkrachters moeten ze oppakken, en MIG als naam kiezen getuigd ook niet van smaak. Wat een gedrocht. Dag mooie lijnen, hallo sjonnie bodykit!
Ik ben meer geïnteresseerd in die avalanche die er voor staat. Dit is om te huilen zo lelijk!
ziet er beter uit als een gewone Enzo, dus parkeer die handel maar voor de deur!
** hersenspinsel **
12 december 2009, Gembella maakt deze creatie bekend, voor het eerst in de bedrijfsgeschiedenis een Ferrari. En niet de minste, Ferrari’s finest, hun beoogde kers op de taart, de Enzo.
08 februari 2010, een krappe twee maand later verdwijnt Uwe Gembella in donker Afrika.
Is het een gekke gedachte dat een aantal militante Ferrari enthousiastelingen hem daar vasthoud/martelt/ heeft laten verdwijnen wegens het aanranden van de Enzo zonder inspraak of toestemming van Ferrari?
De “Glickenhaus” Ferrari P4/5 is bij mijn weten ontstaan in samenspraak met Ferrari zelf, en die hebben ook expliciet toestemming gegeven voor de ombouw. Bij deze creatie is dat voor zover mijn kennis en research skills reikt niet zo.
Ik vermoed dat militante Ferrari mannen Uwe ontvoerd en mogelijk vermoord hebben.
** samensweringstheoriënmodus uit **
@bakkerst: LOL, nu je het zegt… waar is Michiel vd Brink eigenlijk? ;)
@autoblogger:
die heeft toch toestemming van Ferrari? dat hoop ik tenminste, anders vrees ik het ergste, ik heb al lang niets meer van hem gehoord op Autoblog, wanneer doet hij weer eens een stukje?
Ik hoopte dat dit misbaksel (vooral kleurstelling) de laatste van Gemballa zou zijn, en ik krijg godzijdank gelijk.
Ik wil hier bijna mijn reactie van de Rolls herhalen..
maar ik hou me in.. liever gewoon standaard.
‘k ben niet zo van de tuning (uitzonderingen daar gelaten)
@bakkerst & autoblogger: Lol
Heel lelijk!
Hmm. Wat een übervette Prius.
Wat is dit?! Echt super ruig!!
Ontzettend gaaf ding. Tuning ben ik meestal ook niet van, maar de Enzo is toch al een van de lelijkste supercars ooit gemaakt. Bruut, dat zeker, maar mooi absoluut niet. Dan mag een tuner wat mij betreft proberen een Enzo nog heel wat bruter te maken, en dat is Gemballa zeker gelukt.
Op zich vind ik het allemaal nog best te kauwen
Het kleurtje doet hem volgens mij niet veel goed
Een rode of gele kleur in cmbinatie met dat zwart zou hem gelijk vele malen beter staan
Bij dit ding moet ik toch vooral aan dit soort voertuigen denken:
Echt gaaf.
heee die heb ik ook nog gezien
maar half dubai was er dus reden best dikke auto’s rond dit weekend.
g55 amg’s(3dezelfde)
veyron
458’s
f430’s
leuke porsches
en nog veel meer om van te snoepen dus leeeuk
kleur is trouwens heel dik alleen de foto is kut
maar 1 wel 1 te veel
wat een afschuwlijke auto is dit zeg
Bijzonder: Ja
Mooi: Neen
Wat een geweldige auto. Ik heb hem twee weken geleden gespot op een trailer in Dubai. Waarschijnlijk dezelfde aan het kenteken te zien.