• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Bijzonder: Gemballa MIG-U1 gespot (Enzo met 700 pk!)

Auteur: ricardo, gepost 4 augustus 2010 om 11:32 – 35 Reacties

Gemballa MIG-U1 gespot

Oprichter Uwe Gemballa mag dan ergens ondergedoken zitten in de binnenlanden van Afrika, zijn meest bijzondere creatie –de MIG-U1– is nog altijd alive and kicking. In Parijs werd deze unieke Enzo, beschermd door een lullig hekje, op de digicam vastgelegd. Ook als je niet van tuning houdt is dit toch zeker de moeite waard.

Eind vorig jaar maakten we voor het eerst kennis met de MIG-U1. Tot op de dag van vandaag is er maar één van gebouwd, en dankzij het faillissement van de Duitse veredelaar zullen daar niet veel exemplaren meer bijkomen. Des te unieker is dit Gemballa-fabricaat. Een hevig bespoilerde Enzo met 700 pk onder de kap, meer downforce dan origineel en een leuk entertainmentsysteem aan boord.

Parijs is de plek waar ‘ie voor het laatst gesignaleerd werd (en check die combo met een Prius), en dus direct gefotografeerd werd door Olifant. Het stapeltje foto’s van de MIG-U1 vind je op Autojunk.

Ook interessant!

  • Twee Porsche tuners slaan de handen ineen
  • Marc Philipp Gemballa Marsien
    Deze Porsche heeft een juridische strijd ontketend
  • Gespot - Dik 700 pk aan musclecar-geweld op Nederlands kenteken
  • enzo knol kawasaki
    Enzo Knol op de rollenbank

Nieuwste artikelen

  • Max Verstappen gaat echt voor Mercedes
  • Dit zijn de hoogtes van de boetes in 2026 (snelheid, telefoon, parkeren)
  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
FacebookTweetPinLinkedIn

enzo, Ferrari, gemballa, Supercars, tuning, wit

Vorig bericht: « Opel Astra GTC komt naar Parijs
Volgend bericht: Gespot: Tuning in Londen »

Lees Interacties

Reacties

  1. Style zegt

    4 augustus 2010 om 11:34

    gruwelijk dik, heb deze zaterdag nog uitgebreid staan te fotograferen:)

    Login om te reageren
    • autoblogger zegt

      4 augustus 2010 om 11:36

      @Style: kun je die foto’s uploaden op autojunk aub?

      Login om te reageren
  2. RickM zegt

    4 augustus 2010 om 11:35

    iets teveel onzin erop.. en dat kenteken kon toch wel ergens anders?

    Login om te reageren
    • RickB zegt

      4 augustus 2010 om 12:00

      @RickM:
      Anders zit die daar niet…
      Ik zou hem gewoon niet voeren voor… dan maar in het dashboardkastje of odner de stoel voor het gevan dat de bozesterkearmderwet het er toch op wil hebben
      Of kan je hem omkopen met een ritje?

      Login om te reageren
  3. Nick zegt

    4 augustus 2010 om 11:37

    Ontzettend lelijk! 700pk of niet, doe mij maar een originele Enzo!

    Login om te reageren
  4. Megakix zegt

    4 augustus 2010 om 11:38

    Ondanks dat het manneke een ‘vluchtertje’ is gebleken, is dit toch een prima creatie ! Interieur is errug mooi, en de velgen zijn ook zeer goed. Hebben ze in donker Afrika niet iets te ’tunen’ ? Een kreupele boom, een 2e hands-verscheepte-rolstoel, een piratenbootje ? ;-)

    Login om te reageren
  5. frarissimo zegt

    4 augustus 2010 om 11:42

    Ik ben anti Ferrari customizen, maar dit is een positieve uitzondering!

    Login om te reageren
  6. wolf zegt

    4 augustus 2010 om 11:44

    Dezen bak zou zo bij de russische airborne divisie aan de slag kunnen als je het mij vraagt.

    Login om te reageren
  7. JPM zegt

    4 augustus 2010 om 11:45

    O mijn god! Maar liefst 60pk meer dan de standaard Enzo, en een hele hoop drag.

    Login om te reageren
  8. The360box zegt

    4 augustus 2010 om 11:45

    Nee, dit kan gewoon niet, hij is er niet mooier op geworden.

    Login om te reageren
  9. CSL zegt

    4 augustus 2010 om 11:49

    Hellemaal zwart spuiten en voor de deur zetten.

    Login om te reageren
  10. Forza! zegt

    4 augustus 2010 om 11:50

    Wat een dikke fail is die auto toch zeg…Ja, ik ben fan van Ferrari, ja, ik heb een hekel aan het verkrachten van italiaans design van welke autofabrikant ook, en dit gaat ook weer te ver. Maar als ze ‘m als decepticon verkleden en opblazen in Transformers hebben ze mijn zegen.

    Login om te reageren
    • Merry zegt

      4 augustus 2010 om 11:54

      @Forza!: dan zou ik toch eerder boos worden op Ferrari voor het verkrachten van Italiaans disign.
      De mooiste Italiaan komt trouwens van een Belg…

      Login om te reageren
  11. birdboy zegt

    4 augustus 2010 om 11:50

    Wat mij betreft mag deze ook ergens in Afrika gaan onderduiken.

    Login om te reageren
  12. PCCB zegt

    4 augustus 2010 om 12:01

    De Enzo is al helemaal niet de mooiste Ferrari, maar dit is nog het honderdvoud lelijker. Zonde van een unieke wagen, maar goed, ieder z’n ding. Liever de originele voor mij.

    Login om te reageren
    • RickB zegt

      4 augustus 2010 om 12:06

      @PCCB:
      Voor mij dan de EDO versie, dikke BBS velgjes er onder, en lichte aanpassingen aan de voor-en-achterbumper.
      En ook 700PK.
      Deze Gemballa is toch meer voor de zigeuners onder ons, sorry.

      Login om te reageren
  13. circlestorm69 zegt

    4 augustus 2010 om 12:10

    Verkrachters moeten ze oppakken, en MIG als naam kiezen getuigd ook niet van smaak. Wat een gedrocht. Dag mooie lijnen, hallo sjonnie bodykit!

    Login om te reageren
  14. 911GT2 zegt

    4 augustus 2010 om 12:13

    Ik ben meer geïnteresseerd in die avalanche die er voor staat. Dit is om te huilen zo lelijk!

    Login om te reageren
  15. xilver zegt

    4 augustus 2010 om 12:17

    ziet er beter uit als een gewone Enzo, dus parkeer die handel maar voor de deur!

    Login om te reageren
  16. bakkerst zegt

    4 augustus 2010 om 12:32

    ** hersenspinsel **

    12 december 2009, Gembella maakt deze creatie bekend, voor het eerst in de bedrijfsgeschiedenis een Ferrari. En niet de minste, Ferrari’s finest, hun beoogde kers op de taart, de Enzo.

    08 februari 2010, een krappe twee maand later verdwijnt Uwe Gembella in donker Afrika.

    Is het een gekke gedachte dat een aantal militante Ferrari enthousiastelingen hem daar vasthoud/martelt/ heeft laten verdwijnen wegens het aanranden van de Enzo zonder inspraak of toestemming van Ferrari?

    De “Glickenhaus” Ferrari P4/5 is bij mijn weten ontstaan in samenspraak met Ferrari zelf, en die hebben ook expliciet toestemming gegeven voor de ombouw. Bij deze creatie is dat voor zover mijn kennis en research skills reikt niet zo.

    Ik vermoed dat militante Ferrari mannen Uwe ontvoerd en mogelijk vermoord hebben.

    ** samensweringstheoriënmodus uit **

    Login om te reageren
    • autoblogger zegt

      4 augustus 2010 om 12:52

      @bakkerst: LOL, nu je het zegt… waar is Michiel vd Brink eigenlijk? ;)

      Login om te reageren
      • bakkerst zegt

        4 augustus 2010 om 15:01

        @autoblogger:

        die heeft toch toestemming van Ferrari? dat hoop ik tenminste, anders vrees ik het ergste, ik heb al lang niets meer van hem gehoord op Autoblog, wanneer doet hij weer eens een stukje?

        Login om te reageren
  17. Timmie zegt

    4 augustus 2010 om 12:47

    Ik hoopte dat dit misbaksel (vooral kleurstelling) de laatste van Gemballa zou zijn, en ik krijg godzijdank gelijk.

    Login om te reageren
  18. dymf zegt

    4 augustus 2010 om 12:59

    Ik wil hier bijna mijn reactie van de Rolls herhalen..
    maar ik hou me in.. liever gewoon standaard.
    ‘k ben niet zo van de tuning (uitzonderingen daar gelaten)

    @bakkerst & autoblogger: Lol

    Login om te reageren
  19. Karel zegt

    4 augustus 2010 om 13:04

    Heel lelijk!

    Login om te reageren
  20. Vinny_93 zegt

    4 augustus 2010 om 13:26

    Hmm. Wat een übervette Prius.

    Login om te reageren
  21. Jokkebrok zegt

    4 augustus 2010 om 13:42

    Wat is dit?! Echt super ruig!!

    Login om te reageren
  22. MJB zegt

    4 augustus 2010 om 15:10

    Ontzettend gaaf ding. Tuning ben ik meestal ook niet van, maar de Enzo is toch al een van de lelijkste supercars ooit gemaakt. Bruut, dat zeker, maar mooi absoluut niet. Dan mag een tuner wat mij betreft proberen een Enzo nog heel wat bruter te maken, en dat is Gemballa zeker gelukt.

    Login om te reageren
  23. Jhonsson zegt

    4 augustus 2010 om 15:16

    Op zich vind ik het allemaal nog best te kauwen

    Het kleurtje doet hem volgens mij niet veel goed

    Een rode of gele kleur in cmbinatie met dat zwart zou hem gelijk vele malen beter staan

    Login om te reageren
  24. Citrofiel zegt

    4 augustus 2010 om 16:04

    Bij dit ding moet ik toch vooral aan dit soort voertuigen denken:

    Echt gaaf.

    Login om te reageren
  25. dave zegt

    4 augustus 2010 om 18:55

    heee die heb ik ook nog gezien
    maar half dubai was er dus reden best dikke auto’s rond dit weekend.
    g55 amg’s(3dezelfde)
    veyron
    458’s
    f430’s
    leuke porsches
    en nog veel meer om van te snoepen dus leeeuk

    Login om te reageren
  26. dave zegt

    4 augustus 2010 om 18:56

    kleur is trouwens heel dik alleen de foto is kut

    Login om te reageren
  27. 620henk zegt

    4 augustus 2010 om 20:13

    maar 1 wel 1 te veel
    wat een afschuwlijke auto is dit zeg

    Login om te reageren
  28. Dimglor zegt

    7 augustus 2010 om 13:08

    Bijzonder: Ja
    Mooi: Neen

    Login om te reageren
  29. ed01 zegt

    29 augustus 2010 om 08:25

    Wat een geweldige auto. Ik heb hem twee weken geleden gespot op een trailer in Dubai. Waarschijnlijk dezelfde aan het kenteken te zien.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North