• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Bijzonder tweedehandsje: Gillet Vertigo 2.2 Turbo

Auteur: ricardo, gepost 7 maart 2010 om 17:51 – 47 Reacties

Gillet Vertigo


België, laatje horen voor deze topoccasion van vaderlandse bodem!

De naam Gillet zal waarschijnlijk veel geassocieerd worden met scheermesmeuk, maar in het pittoreske Isnes, België, staat een fabriek waarin nog ieder jaar Vertigo’s gemaakt worden. Overigens is dat ook meteen het enige model van Gillet. Vanaf ’94 worden ze mondjesmaat verkocht. Toen nog met een 2.2 Turbo-blokje van Cosworth, goed voor 220 pk. In ’98 zijn ze geswitcht naar een 3.0 V6 uit de Alfa Romeo-familie en vanaf 2007 is het model flink geupdate (gespot).

Deze opvallende Belg heeft dus de Cosworth viercilinder aan boord. Dankzij de Garrett T3-turbo en het lage gewicht sprint dit gevaarte in 4.5 seconden naar de honderd om te eindigen bij een topsnelheid van 250 km/h. Ook leuk is het feit dat deze Vertigo het chassisnummer “1” heeft, de allereerste dus. Ontzettend snel, lichtvoetig, heel uniek en nu staat er één te koop. Kost je €45.000 maar dat is inclusief altijd-opvallen-garantie. Meer info in de advertentie.

Met dank aan Joachim voor de tip!

Ook interessant!

  • Ford Godzilla Biturbo
    Ford Godzilla Biturbo wordt bijzonder krachtig (en goedkoop)
  • Video: dragrace tussen Taycan Turbo S, 911 Turbo S en RS6
  • Porsche 911 Turbo S Lightweight Package is sneller dan Tesla
  • Deze Turbo 3 is een kneiterdikke restomod

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Een lekker gekke TVR op Nederlands kenteken
  • Audi RS6 met 1.100 pk is hypercar voor het hele gezin
  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
FacebookTweetPinLinkedIn

Gillet, occasion, Supercars, Vertigo

Vorig bericht: « Kijk! Een MINI Countryman in het echt
Volgend bericht: De Shelby GT500 volgens Geiger: 788 pk »

Lees Interacties

Reacties

  1. LH zegt

    7 maart 2010 om 17:54

    wow echt bijzonder…
    wel grappig

    Login om te reageren
  2. BananaFlip zegt

    7 maart 2010 om 17:54

    Wauw, zeer bijzonder. En opvallend. Daar mogen onze zuiderburen trots op zijn. Hoewel Spyker natuurlijk alles overtreft, maar dat terzijde ;)

    Login om te reageren
    • sven2 zegt

      7 maart 2010 om 17:56

      @BananaFlip:
      ehm liever deze dan die nieuwe Spyker!

      Login om te reageren
  3. sven2 zegt

    7 maart 2010 om 17:54

    ’t is en blijft een prachtige auto!!!

    Login om te reageren
  4. BananaFlip zegt

    7 maart 2010 om 17:55

    Zeg, hoe weinig weegt dat wel niet als het ding in 4,5 naar de 100 stormt?

    Login om te reageren
  5. BMW über alles zegt

    7 maart 2010 om 17:55

    één uitlaat, zie je dat nog vaak?

    Login om te reageren
  6. EJS zegt

    7 maart 2010 om 17:56

    Bijzonder! Vind dit model niet écht mooi, maar het is alleen al gaaf omdat het “anders” is;)

    Login om te reageren
    • toyotaprius zegt

      7 maart 2010 om 18:07

      @EJS: Inderdaad.. de auto is erg exclusief..

      Login om te reageren
  7. mylvan zegt

    7 maart 2010 om 17:57

    Wow, ik ken(de) dit merk helemaal niet maar het ziet er goed uit! Nu nog even iemand vinden die me 45K wil doneren :P

    Login om te reageren
  8. LH zegt

    7 maart 2010 om 18:00

    @EJS ik geef je helemaal glijk!:knipoogje:

    Login om te reageren
  9. Wil-wel zegt

    7 maart 2010 om 18:03

    Lekker kontje zeg!! Daar kan Spyker nog wat van leren!!

    Login om te reageren
  10. T-Bo zegt

    7 maart 2010 om 18:09

    Nog een bijzonderheid aan dit exemplaar: chassis N° 1

    @BananaFlip: 750kg

    Login om te reageren
  11. Squadra zegt

    7 maart 2010 om 18:14

    deze auto had ooit het record van 0-100 in 3,8 seconden geloof ik maar dit was al met de Busso Alfa V6.

    Ciao

    Squadra

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      7 maart 2010 om 19:20

      @Squadra: volgens mij was dat met een Donkervoort:

      1990 : het behalen van het wereldrecord versnelling: van 0 tot 100 km/u in 3,8 seconden met een Donkervoort

      Later deed Gillet het iets sneller met een Vertigo:

      1994 : – presentatie van de gehomologeerde en in de handel gebrachte VERTIGO op het 72ste Autosalon van Brussel – wereldrecord versnelling: van 0 om 100km/u in 3,266 SEC

      Bron: http://www.gilletvertigo.com/index_NL.html

      Login om te reageren
  12. Tom zegt

    7 maart 2010 om 18:23

    bah, ziet eruit als een vuil insect.

    Login om te reageren
  13. spaak zegt

    7 maart 2010 om 18:32

    Bijzonder betekent eigenaardig, raar of vreemd, en dat is niet altijd even leuk. Dit ziet er imo uit als een schizofrene Lotus Seven kitcar, en dan houdt iedere vergelijking met een Spyker op. Spyker was met de naamsbekendheid van Gillet al tig keer echt failliet geweest, doet u mij maar een Donkervoort.

    Login om te reageren
  14. Brecht zegt

    7 maart 2010 om 18:40

    Die neus ziet er een beetje uit als een gepimpte grasmaaier volgens mij, maar dat neem ik er gerust bij als je de specs ziet!

    Login om te reageren
  15. Jesper zegt

    7 maart 2010 om 18:53

    Dit moet zonder enige twijvel een van de mooiste achterkanten van de nineties zijn in mijn mening, en die enkele uitlaat geeft ‘m een oneindige partij charme.

    Je krijgt trouwens ook ‘van-je-leven-je-woonerg-niet-uit-komen-garantie’??
    Met de eerste de beste verkeersdrempel blijf je steken :roll:

    Login om te reageren
  16. Jesper zegt

    7 maart 2010 om 18:53

    *woonerf
    (ik wil een self-edit knop :? )

    Login om te reageren
  17. JamesBond007 zegt

    7 maart 2010 om 18:59

    De Vertigo 4 was de mooiste

    Login om te reageren
  18. HDM zegt

    7 maart 2010 om 19:12

    Dat is idd de mooiste, en ergens heeft ie wat, maar ergens vind ik em wel heel apart ogen.

    Die ene die te koop staat geeft me wel echt dat gevoel van jaren 90 conceptcars, allemaal van die futuristische zooi en zo.

    Login om te reageren
  19. Einser zegt

    7 maart 2010 om 19:12

    Het schijnt dat Stevie Wonder zojuist een bod heeft uitgebracht. Hij vindt ‘m schitterend…

    Login om te reageren
  20. Yeelen zegt

    7 maart 2010 om 19:23

    O dierbaar België o heilig land der vaa’dren…
    Hehe :D

    Login om te reageren
    • Dimglor zegt

      7 maart 2010 om 19:47

      @Yeelen: Heb het zelf op mijn gsm staan ;) Trotse Belg ;) (1 van de weinigen waarschijnlijk :D )
      ot: Ben niet echt zot van deze wagen.. Hij is enkel cool omdat ie anders is dan alle andere auto’s.., maar is dat positief? Niet echt ;)

      Login om te reageren
  21. Vinny_93 zegt

    7 maart 2010 om 19:51

    Of jullie kloppen niet, of de advertentiesite klopt niet.

    Op de advertentiesite staat 1900-en-een-beetje cc, en jullie maken er een 2.2 van. Wat is het nou?

    Login om te reageren
  22. Ruben00 zegt

    7 maart 2010 om 19:54

    En dan zeggen ze dat Alfa-Romeo geen rekening houd met het kenteken op de voorkant

    Login om te reageren
  23. spykerboy zegt

    7 maart 2010 om 20:09

    van voor is ie echt super lelijk, maar als je van achter kijkt is ie echt supervet, zo breed etc :D

    Login om te reageren
  24. Freewarefreak zegt

    7 maart 2010 om 20:13

    Wat een ding zeg.. het lijkt wel een gewindtunnelde Donkervoort.. Wel brute specs.. dat maakt dan veel goed.

    Login om te reageren
  25. Hupke zegt

    7 maart 2010 om 20:16

    Tof ding, maar doe mij dan toch maar een caterham of lotus.

    Van deze nog nooit gehoort, kende alleen vertigo 4 en heb er nooit bij nagedacht dat er nog types konden zijn.

    45000 is wel genoeg voor een veredelde kitkar maar dan weer veel te weinig voor een unieke supercar met die prestaties.

    Login om te reageren
  26. bakkerst zegt

    7 maart 2010 om 20:32

    thanks but no thanks,

    ik ik ga verder voor de donkervoort D8GT,
    zodra ze daar een versie van maken waar people van 2,01 meter ook in passen zonder onthoofding.

    Login om te reageren
  27. Klassiekerrally zegt

    7 maart 2010 om 20:57

    Ik heb ’t altijd een Franco Sbarro-achtig ding gevonden. Niet helemaal mijn kopje thee, maar wel uniek.

    Login om te reageren
  28. Lennaert zegt

    7 maart 2010 om 21:08

    Ja appart en zeldzaam… Maar niet moeders mooiste

    Login om te reageren
  29. Osca zegt

    7 maart 2010 om 22:46

    mooi :D geinig voorkant lijkt wel een lachend gezichtje haha

    Login om te reageren
  30. Graafke zegt

    7 maart 2010 om 22:51

    Het nieuwere model (5) vind ik zeker geen verkeerde auto.

    Dit model zal voor zijn tijd heel futuristisch geweest zijn.

    Login om te reageren
  31. NovaStar zegt

    7 maart 2010 om 23:04

    Die neus eraf zagen en de koplampen voorin maken. Ziet er een stuk mooier uit + aerodynamica is ook nog is beter denk ik :D

    Wel gaaf. ‘Ik heb net me nieuwe corvette opghaald en jij frans?’
    ‘ik? ik rijdt net zo strak als dat ik scheer. Ik heb een Gillet!’

    Login om te reageren
  32. _Eend_ zegt

    7 maart 2010 om 23:14

    Van welke planeet komt dit voertuig? Plak er wat neonlicht onder en je zult zien dat het aantal UFO waarnemingen in de omgeving omhoog schiet. :D

    Login om te reageren
  33. Mutina zegt

    7 maart 2010 om 23:20

    Op die vertigo heb ik ooit mijn eerste e-mailadres gebaseerd. Vooral uit patriottisme, want afgezien van z’n originele uiterlijk kan ik andere wagens wel meer smaken eerlijk gezegd.

    Login om te reageren
  34. laulau zegt

    8 maart 2010 om 07:04

    de belgische versie van donkervooort?? De specs zijn aardig maar hij is niet moeders mooiste

    Login om te reageren
  35. Esprit_de_Flandre zegt

    8 maart 2010 om 08:02

    Dit model wordt steeds doorontwikkeld, zoals Pagani en Koenigsegg doen, maar in tegenstelling tot die twee hoor je er nooit iets van in de media.

    De laatste versie ziet er weer vrij up to date uit. Maar je moet er aan zijn natuurlijk…

    Misschien is het wel eens tijd voor een echt nieuw model…

    Login om te reageren
  36. paulusrx7 zegt

    8 maart 2010 om 08:19

    ken de auto al van gran tourismo 3 maar blijft geniaal om te zien!

    Login om te reageren
  37. Mr. V8 zegt

    8 maart 2010 om 09:26

    Kruimeldief de Luxe

    Login om te reageren
  38. Rohrl-fan zegt

    8 maart 2010 om 12:23

    Een zeldzaamheid, een wagen waar wij Belgen terecht trots op mogen zijn. Zelf verkies ik echter wel een model met Alfa V6. Dat is een auto en een muziekinstrument in één!

    Login om te reageren
  39. renaat zegt

    8 maart 2010 om 14:15

    en dan zeggen dat de helft van belgie nog nooit van gillet heeft gehoord :p

    geef mij dit maar ipv een donkervoort, ferrari of lambo.
    dit is tenminste uniek! en snel :p

    Login om te reageren
  40. de sjonnies zegt

    8 maart 2010 om 15:07

    Dit koop je niet voor de looks,
    Dit koop je om iedereen het snot voor z’n ogen te rijden……..

    Login om te reageren
  41. Tonnie zegt

    8 maart 2010 om 16:44

    Ik vind ‘m echt van alle kanten lelijk, alleen de achterkant is wel heeeeeel vet! :D

    Login om te reageren
  42. Mr. Dj M. zegt

    8 maart 2010 om 20:46

    Die eerste is heel futuristisch, best gaaf dus om zoiets bijzonders te bezitten! ;)

    Login om te reageren
  43. Cantago zegt

    15 maart 2010 om 23:09

    Lelijk lijkt mij hier het trefwoord… Wederom.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North