• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Binnenkort bij jou in de straat: de McLaren P1 GTR

Auteur: Author, gepost 22 april 2015 om 15:52 – 21 Reacties

McLaren P1 GTR


McLaren circuitracer goes straatlegaal, waar hebben we dat eerder gezien?

Het verhaal van de McLaren P1 GTR zal intussen wel bekend zijn, maar voor de volledigheid nog even de belangrijkste specs: 1.000 pk (800 uit de V8 + 200 elektropaardjes), 1.345 kg, een shitload aan carbon en helaas niet straaglegaal. Maar wacht, er is meer!

Lanzante, een grote naam in het wereldje, is namelijk van plan om de P1 GTR om te bouwen naar een straatlegale versie. 100% bevestigd is het bericht nog niet, maar onze collega’s van Autocar zijn zeker genoeg van hun zaak om het nieuws alvast de wereld in te slingeren.

Overigens is het niet de eerste keer dat Lanzante zich met McLaren bemoeit. Zo was het bedrijf verantwoordelijk voor het runnen van de Le Mans-winnende McLaren F1 GTR en is het sindsdien een gerenommeerde toko voor het onderhoud aan al uw supercars uit Woking. Leuke toevalligheid bij dit verhaal is natuurlijk het feit dat vroegâh diverse F1 GTR-raceauto’s zijn teruggebouwd naar straatlegale specs.

Wat er precies aan de P1 GTR moet gebeuren om ‘m in Europa en het Midden-Oosten straatlegaal te krijgen is vooralsnog onduidelijk, buiten natuurlijk zaken als andere banden (want standaard slicks) en wat meer bodemvrijheid.

McLaren en personaliseerafdeling MSO zijn trouwens niet direct bij het project betrokken, maar verlenen wel hun steun en dus toestemming aan de plannen van Lanzante. Wij diggen die relaxte houding wel.

PS: onder de zes geïnteresseerde P1 GTR-bezitters zit mogelijk een Nederlandse klant.

Ook interessant!

  • P1 GTR en Chiron maken de Maasvlakte onveilig
  • Koop de allereerste McLaren P1
  • Video: Ferrari 250 GTO en McLaren F1 rijden door Londen
    Video: Ferrari 250 GTO en McLaren F1 rijden door Londen
  • Record! McLaren F1 verkocht voor meer dan 17 miljoen euro
    Record! McLaren F1 verkocht voor meer dan 17 miljoen euro

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

gtr, McLaren, P1

Vorig bericht: « Boze buurman beledigt Hummer-rijder, dit gebeurt er
Volgend bericht: Volvo XC90 Twin Engine van 14 naar 7 procent bijtelling? »

Lees Interacties

Reacties

  1. MrSkyline zegt

    22 april 2015 om 16:03

    Ik ga mijn sinterklaas lijstje dit jaar wat vroeger schrijven denk ik, des te groter is de kans dat ik alles krijg.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      22 april 2015 om 16:25

      @MrSkyline: En jij denkt dat die auto door de schoorsteen past?

      Login om te reageren
      • jrsmoke zegt

        22 april 2015 om 16:36

        @berlinetta: Alleen de sleutels door de schoorsteen is voldoende. Ik vind hem vanzelf wel op de stoep.

        Login om te reageren
  2. Dutchdriftking zegt

    22 april 2015 om 16:09

    In deze uitvoering is hij stiekem toch best wel heel dik! Niet dat ik een 918 er voor laat staan, maar toch…

    Login om te reageren
    • michaelcorleone zegt

      22 april 2015 om 17:38

      @dutchdriftking: Inderdaad bij mij staat de Porsche 918 Spyder ook bovenaan tussen het heilige trio. Mijn mening over de 918 is steeds hetzelfde ik blijf die dik vinden het is een tijdloze schoonheid. Bij de P1 is dat niet het geval. Heeft denk ik met het lijnenspel te maken, ik vind de wel minder geworden sinds zijn introductie tijdens Genève 2013. Verder is het bijzondere eraf inmiddels. Of ik de 918 van voor of achter of van de zijkant bekijk maakt niet uit, elke keer verrast het mij en vind ik hem mooi. Bij de P1 hangt het sterk van de uitvoering af en de perspectief vanuit welk hoek de foto is geschoten. Gisteren heb ik het al gezegd; de P1 is bruut dat geef ik toe, maar het heeft ook een beetje een kitcar uitstraling. Dat vind ik een groot minpunt voor een auto die zo duur is.
      Het design van de LaFerrari is net als goede wijn, die wordt juist steeds beter vind ik.

      Ik blijf erbij dat de ik Porsche 918 zou kiezen, vervolgens de LaFerrari en dan de P1.

      Login om te reageren
  3. yajouri zegt

    22 april 2015 om 16:22

    Heel dik indd! Moet wel zeggen, toen ik er heel heel even naar keek, dacht ik een corvette te zien

    Login om te reageren
  4. berlinetta zegt

    22 april 2015 om 16:26

    Maar de vraag is: waarom zou je dat willen? Een gewone P1 is al veel te snel voor de openbare weg en komt er al amper tot zijn recht. Deze heeft dat al helemaal. Lijkt me toch veel leuker om echt de grenzen van dit apparaat op te zoeken op een circuit.

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      22 april 2015 om 18:59

      @berlinetta:
      Ga je nu rare dingen roepen?

      Jij weet toch ook wel dat je volgens de gemiddelde reaguurder minimaal 1000pk nodig hebt om.de drempels in de gemiddelde vinexwijk te beklimmen…?

      Login om te reageren
  5. norge zegt

    22 april 2015 om 16:27

    100% zeker weten dat tie bij mij de straat niet inkomt…

    Login om te reageren
  6. midibike zegt

    22 april 2015 om 16:45

    “onder de zes geïnteresseerde P1 GTR-bezitters zit mogelijk een Nederlandse klant”. Zou zomaar Fam. Perridon is kunnen wezen -_-”

    Login om te reageren
    • redbullinjector zegt

      22 april 2015 om 17:06

      @midibike: Die gaan alleen maar voor Bugs

      Login om te reageren
    • rickie2811 zegt

      22 april 2015 om 17:08

      @midibike: wezen zijn kinderen zonder ouders

      Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      22 april 2015 om 19:02

      @midibike:
      Die houden niet van kwaliteitsproducten.

      Ga er maar vanuit dat hij dan op de Harrods uitvoering gaat lijken…, lees Jumbo geel met zwarte accenten.

      Login om te reageren
  7. scottishcarspotter2000 zegt

    22 april 2015 om 17:02

    De houding van de fabriek bevalt me wel, ik ben benieuwd wat er gebeurt als iemand n FXX K om gaat bouwen… Ferrari bouwt prachtige auto’s, jammer van de makers

    Login om te reageren
  8. michaelcorleone zegt

    22 april 2015 om 17:18

    Ben het eens met @berlinetta: ik snap ook niet waarom je dit zou willen? Ik bedoel de normale P1 is al snel zat en eigenlijk sneller dan bijna alles wat op de openbare weg rijdt. Wat is de meerwaarde van de GTR vraag ik mij dan af. De standaard P1 ziet er ook fraaier uit dan de GTR.
    Ene kant snap ik Ferrari nu een deels wel. 99% van de mensen die in de markt waren voor de FXX K, zullen buiten het circuit om dat ding toch nooit gaan gebruiken en zij hebben daar handig op ingespeeld.

    Login om te reageren
    • mrdjm zegt

      22 april 2015 om 18:22

      @michaelcorleone: Om na een dagje sturen zonder trailer naar huis te kunnen rijden ;)

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        22 april 2015 om 18:57

        @mrdjm: Dan moet je toevallig al in de buurt van een circuit wonen. Ik denk niet dat je na een dagje knallen nog zin hebt om in zo’n opgefokte stuiterbak naar huis te rijden. Beter koop je een fatsoenlijke auto met trailer zodat je in alle rust naar huis kan rijden zonder ook nog eens bij elk tankstation te moeten stoppen.

        Login om te reageren
        • mrdjm zegt

          22 april 2015 om 20:03

          @berlinetta: Daar is zo’n speciale straat legale versie dan toch voor. Die gaat waarschijnlijk een knop krijgen waardoor hij hoger komt te staan en softer is geveerd.
          Als het gaat om verbruik, een combinatie van een flinke auto met trailer en zo’n dikke supercar, daar kan je beter die supercar zelf voor rijden. Als je hem gewoon rijd op openbare weg stijl, dan is er niks aan het handje.

          Login om te reageren
  9. philipf zegt

    22 april 2015 om 17:46

    Wouw! Dat is lekker!

    Login om te reageren
  10. clarkson zegt

    22 april 2015 om 23:34

    Ik ben 1 van die 6

    Login om te reageren
  11. mrrallycross zegt

    23 april 2015 om 07:02

    Leuk dat ze die history allemaal weer ophalen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North