• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

McLaren P1 GTR is definitief klaar voor zijn debuut

Auteur: sir_smokalot, gepost 18 februari 2015 om 14:33 – 35 Reacties

Afbeelding McLaren P1 GTR is definitief klaar voor zijn debuutAfbeelding McLaren P1 GTR is definitief klaar voor zijn debuutAfbeelding McLaren P1 GTR is definitief klaar voor zijn debuutAfbeelding McLaren P1 GTR is definitief klaar voor zijn debuutAfbeelding McLaren P1 GTR is definitief klaar voor zijn debuutAfbeelding McLaren P1 GTR is definitief klaar voor zijn debuutAfbeelding McLaren P1 GTR is definitief klaar voor zijn debuutAfbeelding McLaren P1 GTR is definitief klaar voor zijn debuut

Voila, de P1 GTR
En voor de gelegenheid heeft McLaren zijn racer knalgeel geverfd. Da’s niet willekeurig, maar mooi in overeenstemming met de #51 McLaren F1 GTR, met chassis #06R. Omdat heritage enzo. Na de breek de laatste details.

De P1 GTR krijgt een keurig netjes afgeronde 1.000 pk, of 986 bhp. Aan de andere kant van de Noordzee schuimbekken de imperialisten al dat hun BRITSE product door de knietjes voor het continent gaat door hem geen 1.000 bhp te geven. En ze moeten al zo hard knokken om hun gallons, mijlen, foot-pounds, en andere volledig onlogische onzinmaten uit pure koppige nostalgie te behouden. Get a life, zouden we zeggen…

Terug naar de P1: de racer weegt droog 1345 kg, 50 kilo minder dan de straatversie, maar een volle 90 kg meer dan de LaFerrari. Daarnaast heeft de GTR met zijn megavleugel natuurlijk moar neerwaartse druk, en rolt hij op slicks, aangezien hij toch alleen maar op het circuit ingezet wordt. De vermogensvedeling is overigens ‘800 pk verbrandingsmotor – 200 pk elektromotor.’

De spoorbreedte nam aan de voorkant met 80 mm toe, en de toch al lage P1 werd nog eens 50 mm dichter bij de grond gebracht. De voorruit is identiek aan die van de straatversie, maar verder vinden we overal superlichte polycarbonaat-units. Voor de gelegenheid heeft McLaren zijn nieuwe trots ook even tegenover zijn knalgele stamvader met de ‘Arrods-reclame gezet.

Ook interessant!

  • P1 GTR en Chiron maken de Maasvlakte onveilig
  • Koop de allereerste McLaren P1
  • Video: Ferrari 250 GTO en McLaren F1 rijden door Londen
    Video: Ferrari 250 GTO en McLaren F1 rijden door Londen
  • Record! McLaren F1 verkocht voor meer dan 17 miljoen euro
    Record! McLaren F1 verkocht voor meer dan 17 miljoen euro

Nieuwste artikelen

  • Maandenlang gratis tanken komt vrouw duur te staan
    Blijf weg van dure benzinepompen. Ik herhaal…
  • Echt helemaal niemand wil een handbak
  • Dit is de echte reden dat Horner ontslagen is bij Red Bull
  • Het is zwart, weegt 2684 kilo en de vloermatten trillen. Rara, wat is dat?
FacebookTweetPinLinkedIn

f1, geneve-2015, gtr, McLaren, P1, Racing

Vorig bericht: « Koenigseg Regera wordt de sterkste hybride ooit
Volgend bericht: Waarom zijn kleine leaseauto’s zoveel duurder geworden? »

Lees Interacties

Reacties

  1. robbiehifi zegt

    18 februari 2015 om 14:37

    Wat een schoonheid is die originele McLaren F1 toch. Zeker als je die naast de P1 ziet.

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      18 februari 2015 om 15:16

      @robbiehifi: Hmm, ik vind beiden versies nou niet echt een schoonheidsprijs verdienen, mooie techniek, ja, mooie lijnen, nee absoluut niet.

      Login om te reageren
      • robbiehifi zegt

        18 februari 2015 om 15:22

        @dutchdriftking: De simpele lijnvoering van de F1 spreken mij aan. Is zeker niet de mooiste auto die ooit zijn wielen op deze wereld heeft gezet.

        Login om te reageren
    • badboys zegt

      18 februari 2015 om 17:39

      @robbiehifi: Mooi dat meningen verschillen ik vind zowel de F1 als de P1 beeldschone hypercars, maar de P1 heeft mijn voorkeur. De P1 staat bovenaan op mijn wensenlijst als nummer 1.

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        19 februari 2015 om 01:21

        @badboys: misschien ben ik een oude l*l, maar de F1 GT-R was wel even wat anders dan de P1 GT-R. De F1 was een ‘normale’ straatauto die met relatief eemvoudige ingrepen en geknepen (!) motor het schopte tot Le Mans winnaar. De P1 is een technisch meesterwerk, maar de P1 GT-R is een rijkeluis speeltje: ik zie er niet zo snel op Le Mans een race winnen komende jaren…

        Daarbij is de F1 best wel een mooi ontwerp. De P1 is wel erg kinderlijk.

        Login om te reageren
  2. weijs zegt

    18 februari 2015 om 14:39

    Absoluut p0rno op wielen. Wat een bakbeest. Als je ze zo naast elkaar ziet hebben ze toch verrassend veel gelijkenissen.

    Login om te reageren
    • sleepyj zegt

      18 februari 2015 om 14:52

      @weijs: de kleur en het merk?

      Login om te reageren
      • weijs zegt

        18 februari 2015 om 16:59

        @sleepyj: Onder andere

        Login om te reageren
    • autoriteit zegt

      18 februari 2015 om 18:38

      @weijs: datzelfde dacht ik ook gelijk. Als je ze niet naast elkaar ziet denk je dat de P1 in geen enkel opzicht op de F1 lijkt, maar zo naast elkaar zie je dat ze beide toch wel dezelfde lijnen hebben. Beide erg indrukwekkende auto’s.

      Login om te reageren
      • weijs zegt

        18 februari 2015 om 19:21

        @autoriteit: Inderdaad. De portieren, de algehele lijn en de vorm van de zijruiten vooral. Zeer indrukwekkende auto’s, absoluut.

        Login om te reageren
  3. steef2 zegt

    18 februari 2015 om 14:45

    Vind hem er echt niet beter op geworden..doe mij maar de gewone of liever eigenlijk z’n italiaanse concurrent.! :D

    Login om te reageren
  4. trustmeiamanengineer zegt

    18 februari 2015 om 14:48

    Zwaarder, minder vermogen dan de Ferrari FXXK, en minder bruut. Voor mij de Italiaan graag!

    Login om te reageren
  5. gregorius zegt

    18 februari 2015 om 14:57

    Als McLaren nu ook nog een gelimiteerde straatversie maakt; is dat gelijk het beste investeerders dingetje van t jaar.

    Login om te reageren
  6. vwally zegt

    18 februari 2015 om 15:15

    En toch vind ik de McLaren mooier! damnnnnnnnn <3

    Login om te reageren
    • Michiel1 zegt

      18 februari 2015 om 15:34

      @vwally: leuk zo’n loze kreet…. Er staan 2 McLaren’s…

      Login om te reageren
      • vwally zegt

        18 februari 2015 om 15:41

        @Michiel1: je hebt gelijk……… ik was net iets te vlug met typen…… ik bedoel natuurlijk de F1…….

        Login om te reageren
        • Michiel1 zegt

          18 februari 2015 om 16:18

          @vwally: dan is het je bij deze vergeven!
          En plaatsen we wederom een handtekening op onze petitie voor een editknop!

          Login om te reageren
  7. bouwvakkert zegt

    18 februari 2015 om 15:27

    Dik ding hoor, alleen de kleurstelling is niet zo mijn ding.

    Login om te reageren
  8. sydney zegt

    18 februari 2015 om 15:33

    De McLaren P1 en eigenlijk het hele cleane McLarengebeuren kan mij absoluut niet erg bekoren, maar de ‘Harrods’ verwijzing kan ik net als wat Ferrari doet met hun dwarse ‘Tour de France’ strepen erg waarderen.Er is imo niets mee om terug te verwijzen naar een roemrucht verleden.Mits je het maar niet al te vaak doet natuurlijk.

    Login om te reageren
  9. tupperware zegt

    18 februari 2015 om 15:36

    Mooi geel is niet lelijk, ik krijg spontaan de neiging om mijn auto een ander kleurtje te laten spuiten.

    Login om te reageren
  10. tupperware zegt

    18 februari 2015 om 15:38

    Harrod’s Smoke, je H is weg gevallen in de laatste zin.

    Login om te reageren
    • Author zegt

      18 februari 2015 om 16:07

      Vandaar het apostrofje.

      Login om te reageren
      • tupperware zegt

        18 februari 2015 om 16:27

        @mauritsh:
        Welk apostrofje?

        O W8, dat was geen vuiltje op m’n scherm..

        Login om te reageren
  11. arii zegt

    18 februari 2015 om 15:45

    Iets over een aap en een ring…

    Login om te reageren
  12. mitro0o zegt

    18 februari 2015 om 15:59

    Ik zie altijd een glimlach op de P1… Lief.

    Login om te reageren
  13. mercedesbenz63 zegt

    18 februari 2015 om 16:00

    Vette bak! Maar ik zou hem met gulf stickers willen

    Login om te reageren
  14. Edge zegt

    18 februari 2015 om 16:10

    Het is natuurlijk marginaal, maar 1000bhp is wel meer dan 1000pk dus ik zou dat liever gehad hebben hoor. Is dat imperialistische systeem toch nog ergens goed voor.

    Login om te reageren
  15. hoonigan247 zegt

    18 februari 2015 om 16:51

    Ziet er beter uit dan die saaie zilveren F1 Mclaren’s

    Login om te reageren
  16. a3aan zegt

    18 februari 2015 om 17:32

    Schitterend, instant klassieker

    Login om te reageren
    • badboys zegt

      18 februari 2015 om 18:17

      @a3aan: Ik durf er inderdaad geld op te wedden dat de P1 een klassieker gaat worden ja. Veel supercars op de markt, maar een enkeling maakt het verschil en de P1 is er zo een.

      Login om te reageren
  17. badboys zegt

    18 februari 2015 om 17:51

    De normale McLaren P1 heb ik liever, maar ook de P1 GTR mag er wezen. De perfecte circuitbeest beter wordt het niet in ieder geval. Wat een rijbeleving moet dit veroorzaken, heerlijk gewoon.
    Deze hardcore versie is meer voor gevorderden en de meer ervaren coureur, i.t.t. de normale P1 die heel soepel en makkelijk te rijden is als ik reviews van ervaren topjourno’s mag geloven.

    Login om te reageren
  18. redneckdarian zegt

    18 februari 2015 om 18:26

    Ik dacht altijd dat bhp aan de wiel wat en hp gewoon motorvermogen

    Login om te reageren
  19. biohazardracer zegt

    18 februari 2015 om 18:33

    Wat een beauty’s allebei. Zowel de P1 als de F1

    Login om te reageren
  20. FeRaRi zegt

    18 februari 2015 om 18:44

    Wat is nu precies de bedoeling van deze wagen? De F1 GTR heeft namelijk deelgenomen in races is dat ook bij de p1 GTR het geval of is het een trackday only?

    Login om te reageren
  21. mrrallycross zegt

    18 februari 2015 om 21:13

    Ik vind de “standaard” p1 toch dikker geloof ik

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North