• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Bizar: Frans bord spoort aan tot doodrijden van kinderen

Auteur: Author, gepost 8 maart 2015 om 18:56 – 28 Reacties

Bizar: Frans bord spoort aan tot doodrijden van kinderen


Zwarte humor en verkeersveiligheid: zo op het oog geen gelukkig huwelijk, maar de één wordt steeds vaker gebruikt ter verbetering van de ander.

Eerder zagen we immers al dit bizarre filmpje van de Britse politie waarmee aandacht wordt gevraagd voor het feit dat drank in het verkeer nog steeds een no-go is, ondanks dat de aantallen doden en gewonden al jaren afnemen. Wellicht wat over het randje, maar als het werkt dan werkt het.

Het stadsbestuur van de Franse plaats Bretenière (iets onder Dijon) denkt er hetzelfde over. Daar werd een bord langs de weg gezet met de tekst “er zijn nog genoeg kinderen om te verpletteren, u mag gas geven”. Dat de plaatsing van het bord op de nodige weerstand mocht rekenen zal geen verrassing zijn, of het effectief is moet nog blijken.

De lokale autoriteiten hadden in elk geval hun buik vol van de talloze automobilisten die de maximumsnelheid aan hun laars lapten, want eerdere maatregelen hadden ook geen effect. Wat vinden jullie, kan een dergelijke maatregel door de beugel als het de veiligheid van bijvoorbeeld kinderen betreft, of gaat dit een paar stappen te ver?

Ook interessant!

  • Nieuwe Ferrari kledinglijn
    Nieuwe Ferrari kledinglijn is speciaal voor kinderen
  • Kinderen naar school brengen met de auto is not done
  • Bentley lanceert een betaalbare driewieler
  • Video: Pagani Huayra R geluid laat kinderen schrikken
    Video: Pagani Huayra R geluid laat kinderen schrikken

Nieuwste artikelen

  • Video: De slechtste vrachtwagenchauffeur
  • Dit verandert er aan jouw Tesla na de grote Kerstmis-update
  • Mercedes geeft eerste beelden van vernieuwde S-Klasse prijs
  • Gespot – V10-legendes ontmoeten elkaar in Nederland!
FacebookTweetPinLinkedIn

frankrijk, kinderen, maximumsnelheid, veiligheid, Verkeer, verkeersborden

Vorig bericht: « Tech special: zo werken dual clutch transmissions
Volgend bericht: Piano over? Koop deze Nederlandse Morris Marina! »

Lees Interacties

Reacties

  1. 560pkferrari zegt

    8 maart 2015 om 19:05

    Het is nu wachten op iemand die een kind omver rijdt en dan het bord de schuld geeft.

    Login om te reageren
    • super zegt

      8 maart 2015 om 20:12

      @560pkferrari:
      Dat zou in de vs ms zo zijn, in frankrijk kom je daar niet ver mee…

      Login om te reageren
    • guusboum zegt

      8 maart 2015 om 20:23

      @560pkferrari: iets zegt me dat dat niet in zijn voordeel gaat werken…

      Login om te reageren
  2. MrH zegt

    8 maart 2015 om 19:08

    Pas op uw kinderen, let op onze snelheid!

    Login om te reageren
  3. philipf zegt

    8 maart 2015 om 19:11

    Vind het wel prima. Even met je neus op de feiten gedrukt worden. Mogen ze wel vaker doen. Tenzij de mensen die dit bord lezen het daadwerkelijk doen… Dan ben je gewoon ziek.

    Login om te reageren
  4. rufctr01 zegt

    8 maart 2015 om 19:16

    De waarheid is hard!

    Login om te reageren
    • donvincenzo zegt

      8 maart 2015 om 19:49

      @rufctr01: Een auto ook.

      Login om te reageren
  5. Rick-dos zegt

    8 maart 2015 om 19:26

    Sarcasm: The ability to insult idiots without them realizing it.

    Ik ben voor. Echter itt idioten herken ik sarcasme en dat is hetgeen waar dit heel erg fout kan aflopen. Idioten zullen dit namelijk als vrijbrief zien misschien dat ze zelfs denken dat ze in GTA (of hoe dat spel ook heet) hemel terecht zijn gekomen….

    Login om te reageren
  6. w0o0dy zegt

    8 maart 2015 om 19:31

    Ipv drempels kuilen maken.. Dan laat je het wel te hard eroverheen te vliegen… Je rijdt de hele ophanging naar de kloten… Wel even goede afwatering regelen anders heb je bij iedere goede bui file omdat auto’s afslaan.

    Login om te reageren
    • BMW330Ci zegt

      8 maart 2015 om 20:52

      @w0o0dy: als je hard genoeg rijdt kun je het juist opheffen

      Login om te reageren
      • w0o0dy zegt

        9 maart 2015 om 00:10

        @BMW330Ci: ligt aan de lengte van de kuil nietwaar?

        Login om te reageren
    • e1000bmw zegt

      9 maart 2015 om 07:31

      @w0o0dy: je stelt dus eigenlijk Belgische maatregelen voor…?

      Login om te reageren
      • w0o0dy zegt

        9 maart 2015 om 07:40

        @e1000bmw523i: meer een verkeerskuil dan een lange drempel. Duik je zo’n kuil in dan gaat de neus omlaag en vangt je ophanging de “drop” wel op.. Maar dan moet je dus niet veel te hard gaan want dan kan het stukje omhoog samenvallen met het punt waarop de neus Vd auto het laagst is. Nadeel is wel dat een auto echt gelanceerd kan worden als je te hard weer omhoog gaat…

        Login om te reageren
  7. audirijder zegt

    8 maart 2015 om 20:02

    In Frankrijk rijden ze ook als van die gekken op die bergweggetjes.. Kon ze nauwelijks veilig bijhouden. En kom nu niet aan dat ik een ondersturend hok rijd, want toen reed ik BMW!

    Login om te reageren
    • stgp zegt

      8 maart 2015 om 20:10

      @audirijder: komt omdat je overstuurd hok reed…

      Login om te reageren
      • st33fie zegt

        8 maart 2015 om 20:55

        @stgp: het was maar een 316i dus dat mocht ie nog willen

        Login om te reageren
    • mopar zegt

      8 maart 2015 om 20:51

      @audirijder: met een 316i compact is het natuurlijk best lastig in de bergen :)

      Login om te reageren
      • e1000bmw zegt

        9 maart 2015 om 07:34

        @mopar: daarmee zou het juist moeten lukken. Die had namelijk (in het geval van de E36) nog de achterophanging van de tailhappy E30…

        Login om te reageren
    • sydney zegt

      8 maart 2015 om 23:15

      @audirijder: Weet jij wie pas ‘gek’ zijn? Domme touristen die de locals proberen bij te houden op bergpassen.De Lonely Planet voor Frankrijk is trouwens in de aanbieding bij de Bruna.Misschien handig voor in je heuptasje.

      Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      8 maart 2015 om 23:21

      @audirijder:
      Tsja, ik heb het hier al honderden keren gezegd, Franse en Italiaanse auto’s hebben nu eenmaal de betere rij-eigenschappen.

      Login om te reageren
      • w0o0dy zegt

        8 maart 2015 om 23:40

        @desjonnies: zojuist ook weer de Megane op hoge snelheden de op en afritten onderweg door kunne jagen
        . het enige is dat het zachte onderstel je laat denken dat dr grens in de buurt is… Maar grip te over dus als je eraan gewend bent dan is er niets aan het handje.

        De kocals in de bergen bij proberen te houden gaat je niet lukken… Heb ooit een Ax 1.1 een bergpas over zien vliegen… Nee geen geintje. Dat ding ging 30% harder dan de rest van het verkeer daar. Lekker inhalen op onoverzichtelijke wegen, bult af… Die volgen is bijkans zelfmoord.

        Login om te reageren
        • tupperware zegt

          8 maart 2015 om 23:50

          @w0o0dy:
          Zo heb ik ooit met m’n A3 achter een paar Italianen in een Saxo aan moeten jagen, zij wisten waar ik moest zijn in de Apenijnen.
          Dat werd dus een komplete remrevisie bij thuiskomst, de enige manier om ze een beetje te volgen was de gaten dicht remmen.
          Anders was ik nu waarschijnlijk nu nog naar die B&B aan het zoeken geweest..

          Login om te reageren
          • w0o0dy zegt

            9 maart 2015 om 07:58

            @tupperware: de reactie was @you… Ik kende em al ;-)

            Login om te reageren
        • w0o0dy zegt

          9 maart 2015 om 07:57

          @w0o0dy: Peugeot/Citroën doet iets in de basis van de auto’s echt goed… Maar de rest van de auto’s is wel soms knudde. Mijn 307 break haatte ik qua betrouwbaarheid het eerst jaar… Ik hield van die auto in jaar 3 en 4. Zelfs een rotonde 2/3 rond driften kon je daarmee (LPG achterin hielp wel iets). En de locale bijhouden ging vaak redelijk. Adjustable near the limit… Dat doen ze goed.

          Login om te reageren
  8. Esprit_de_Flandre zegt

    8 maart 2015 om 20:06

    Hmmm, lijkt me niets eigenlijk…

    Het zal natuurlijk wel werken bij ‘normale mensen’, die per ongeluk wat te hard rijden, door onoplettendheid, die bij dit bord hun snelheid gaan corrigeren. Idioten echter zullen het zo leuk vinden dat ze het nog wat meer gas gaan geven…

    Nee. Er moet een andere, efficiëntere methode zijn…

    Login om te reageren
  9. norge zegt

    8 maart 2015 om 23:37

    Als je dit bord kan lezen rij je niet hard genoeg…

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      9 maart 2015 om 00:11

      @norge: in ieder geval kun je dan verdomd goed frans!

      Login om te reageren
  10. mrrallycross zegt

    9 maart 2015 om 12:45

    Tja die stomme koters die zich ook niet aan de regels houden…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North