• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Bloedmooie Pininfarina Battista met 1.900 pk is nu af!

Auteur: machielvdd, gepost 12 augustus 2021 om 14:16 – 17 Reacties

Pininfarina toont voor het eerst een rijdend productie-exemplaar van de Battista.

Als we schrijven over een elektrische hypercar dan is deze meestal het product van een nieuwe fabrikant. Dat is met deze Pininfarina eveneens het geval, maar toch ook weer niet. ‘Automobili Pininfarina’ is namelijk een nieuw bedrijf, maar Pininfarina is natuurlijk allesbehalve een nieuwe naam in de autowereld.

Het eerste product van Automobili Pininfarina is de Battista, vernoemd naar de oprichter van het fameuze designhuis. De Battista werd in 2019 onthuld als een elektrische hypercar met maar liefst 1.900 pk en 2.300 Nm koppel. Probeer je dat maar eens in te beelden: 2.300 Nm koppel dat vanaf moment één beschikbaar is. Zoals het een auto met de naam Pininfarina betaamt is dit alles ook nog eens verpakt in een fraai gelijnd koetswerk.

  • Pininfarina Battista in productie-uitvoering
  • Pininfarina Battista in productie-uitvoering
  • Pininfarina Battista in productie-uitvoering
  • Pininfarina Battista in productie-uitvoering

We hebben de Battista al diverse keren voorbij zien komen, maar dat waren allemaal nog prototypes. Nu heeft Pininfarina echter de eerste Battista in productie-uitvoering af. Het is dus de eerste van de in totaal 150 stuks die er in het Italiaanse Cambiano van de band zullen rollen.

Pininfarina Battista nummertje één is uitgevoerd in ‘naakt’ carbon fiber met blauw alcantara in het interieur. De Italianen nemen de auto mee naar Californië, want daar vind deze week Monterey Car Week plaats. De productie-Pininfarina Battista is nu ook voor het eerst rijdend op de openbare weg te zien (zie video).

Als het goed is kunnen we de auto op termijn óók in Nederland op de openbare weg gaan zien. Importeur Louwman Exclusive heeft namelijk in ons land twee á drie stuks weten te slijten. Ondanks het feit dat je geen BPM hoeft te betalen ben je niet heel voordelig uit: je bent zo’n 2 miljoen euro kwijt voor een Pininfarina Battista.

Ook interessant!

  • Pininfarina Battista
    Eerste Pininfarina Battista van klant heeft Nederlands tintje
  • Rimac Nevera
    Video: Rimac Nevera doet burnout met 1.914 pk
  • Video: 1.900 pk Lamborghini Huracán Longtail in beweging
    Video: 1.900 pk Lamborghini Huracán Longtail in beweging
  • Video: Elantra N met 280 pk haalt dikke BMW in

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

battista, Elektrisch, pininfarina, Video

Vorig bericht: « Officieel: Verstappen is wereldwijd populairder dan Hamilton
Volgend bericht: Is deze BMW E30 325i cabriolet op Marktplaats te duur? »

Lees Interacties

Reacties

  1. Edge zegt

    12 augustus 2021 om 14:51

    Deze auto kon natuurlijk ook niet lang meer op zich laten wachten. Oneerbiedig gezegd is dit een mooiere Rimac C_Two/Nevera. Nu die auto helemaal af en productierijp is, kan de Battista (op hetzelfde platform en met dezelfde aandrijflijn) ook geproduceerd worden.

    Login om te reageren
    • r3fl3x zegt

      12 augustus 2021 om 15:31

      Voor zo’n nieuwe koets op een bestaand platform vind ik m wel tegenvallen. Ziet er niet echt heel anders dan de Rimac… Zo’n Nevera is wel echt een spectaculair ding overigens.

      Login om te reageren
    • allesmetturbo zegt

      13 augustus 2021 om 07:29

      @Edge: ik vind de rimac mooier

      Login om te reageren
  2. mundus zegt

    12 augustus 2021 om 14:53

    Oei wat een misser die halfords velgen, die waren 15 jaar geleden ook al niet mooi geweest.

    Login om te reageren
    • potver7 zegt

      12 augustus 2021 om 15:42

      Dat is iets teveel eer voor Halfords hoor!

      Login om te reageren
    • robertvanheerde zegt

      12 augustus 2021 om 15:48

      @mundus: precies wat ik dacht. Die van het prototype zijn vele malen mooier. Dat viel mij ook al op bij de AM Valhalla

      Login om te reageren
    • camber24 zegt

      12 augustus 2021 om 16:35

      @mundus: noem me dan maar Halfords, maar ik vind die velgen juist heel erg gaaf. Maar ja, in mijn wereld moeten velgen ook altijd 5-spaaks zijn, om mee te beginnen. Vind ze erg geslaagd

      Login om te reageren
  3. retsok zegt

    12 augustus 2021 om 15:00

    Ben benieuwd wanneer de strijd op de nordschleiffe gaat uitbreken tussen de elektrische “hypercars”.

    Login om te reageren
  4. subaru555 zegt

    12 augustus 2021 om 15:17

    Misschien goed om toe te voegen dat dit onderhuids Rimac is? Een soort Pinin Porsche dus, inmiddels

    Login om te reageren
  5. lithiumion zegt

    12 augustus 2021 om 15:32

    Ik lees al 2x dat het een soort Rimac is. Wat ik raar vind want Automobilie Pininfarina is toch van een Chinese groep?

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      12 augustus 2021 om 17:01

      @lithiumion: Klopt, maar Automobili Pininfarina neemt het platform, de aandrijflijn en het monocoque van Rimac af.

      Login om te reageren
    • vondick zegt

      13 augustus 2021 om 12:13

      Ja daggg.. is pininfarina nou ook al Chinees? Pleur toch es op man! Dit hoort gewoon in Italiaanse handen te zijn.

      Login om te reageren
      • lithiumion zegt

        13 augustus 2021 om 17:32

        @vondick: op zich hoeft dat niet erg te zijn. Volvo is ook in chinees beheer, maar ze laten het uitvoerende aan de Zweden over. Dat gebeurt hier volgens mij ook

        Login om te reageren
        • vondick zegt

          14 augustus 2021 om 19:49

          Van Volvo vind ik het nog veel erger. Kennis is macht. Ik had al die kennis en ervaring liever hier gehouden. En alle nieuwe kennis die nu wordt opgedaan door al die hardwerkende Zweden verdwijnt ook direct naar het buitenland. Was al niet blij met Ford, maar dit is gewoon een slechte zaak.

          Login om te reageren
  6. potver7 zegt

    12 augustus 2021 om 15:42

    Tsja, wat moet je ervan zeggen? Ik vind het er weinig verrassend uitzien: een kruising tussen een Ferrari en een McLaren met wat chroomstripjes, maar dan 4x zo duur.

    Login om te reageren
  7. mustang750supersnake zegt

    12 augustus 2021 om 17:40

    nou wat je mooi vindt…..

    Login om te reageren
  8. remarkable zegt

    12 augustus 2021 om 22:01

    “Is nu af”? Interieur ziet eruit alsof een student van de TU Delft er een paar schermen in heeft gehangen (van het soort dat je niet eens in een gemiddelde B-klasse auto hangt).

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North