• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Pininfarina’s nieuwe krachtbolide heeft 1.900 pk!

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 4 maart 2019 om 22:27 – 37 Reacties

Afbeelding Pininfarina’s nieuwe krachtbolide heeft 1.900 pk!Afbeelding Pininfarina’s nieuwe krachtbolide heeft 1.900 pk!Afbeelding Pininfarina’s nieuwe krachtbolide heeft 1.900 pk!Afbeelding Pininfarina’s nieuwe krachtbolide heeft 1.900 pk!Afbeelding Pininfarina’s nieuwe krachtbolide heeft 1.900 pk!Afbeelding Pininfarina’s nieuwe krachtbolide heeft 1.900 pk!Afbeelding Pininfarina’s nieuwe krachtbolide heeft 1.900 pk!Afbeelding Pininfarina’s nieuwe krachtbolide heeft 1.900 pk!

Pininfarina's nieuwe krachtbolide heeft 1.900 pk!
Dit vinden we goed.

Door de enorme impact die de toenemende interesse in groene, elektrische auto’s heeft gehad op het autolandschap, zien we allerlei nieuwe merken als onkruid uit de grond schieten. Waar het overgrote deel bestaat uit luchtkastelen, zijn er ook absoluut een aantal serieuze spelers. Afgezien van de nieuwe garde zijn er ook een fatsoenlijk aantal oude bedrijven die in dit nieuwe tijdperk hun graantje willen pikken. Pininfarina behoort absoluut tot de laatste categorie.

Met zijn Battista, een volledig elektrische hypercar met 1.900 pk, laat het zien serieuze ambities te hebben. Pininfarina heeft de auto de afgelopen maanden meermaals in stukken aan onze laten zien, maar vanavond trekt het eindelijk de doeken van deze waanzinnige bolide.

Puur afgaande op het uiterlijk heeft de Battista bijzonder veel weg van de Ferrari 488 Pista. Met name door de grote inkeping in de neus van de auto, evenals de flanken van de EV, kunnen we een vergelijking eigenlijk niet uit de weg gaan. Niet overeen komt het aantal exemplaren dat Pininfarina zal maken: de Italianen zullen in totaal slechts 150 exemplaren op de markt brengen, naar verluidt voor een euro of 2 miljoen per stuk.

Door de specificaties van de Battista kunnen we overigens ook een vergelijking met de indrukwekkende Rimac C_Two niet achterwege laten. Het is echter vreemd om de auto’s directe concurrenten van elkaar te noemen, aangezien het Kroatische bedrijf de aandrijflijn, de batterijen en het chassis hebben aangeleverd. Zodoende is het in feite een Rimac, maar dan met een schitterende door Pininfarina ontworpen jas. De Battista kan zich prima meten met de Rimac, want hij produceert zoals gezegd 1.900 pk en liefst 2.300 Nm. Als gevolg kan de auto in minder dan twee seconden naar de 100 km/u schieten. Binnen twaalf seconden zit hij, vanuit stilstand, alweer aan de 300 km/u. Zijn actieradius bedraagt 450 kilometer.

Ook interessant!

  • Bloedmooie Pininfarina Battista met 1.900 pk is nu af!
  • Nevara schuin
    Dit is de nieuwe Rimac Nevera met 1914 pk
  • Rimac Nevera
    Video: Rimac Nevera doet burnout met 1.914 pk
  • Pininfarina Battista
    Eerste Pininfarina Battista van klant heeft Nederlands tintje

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

battista, C-Two, Elektrisch, geneve-2019, pininfarina, rimac

Vorig bericht: « Dit is de Volkswagen I.D. BUGGY in het volle licht
Volgend bericht: Mercedes AMG GT R Roadster is in het echt een beest »

Lees Interacties

Reacties

  1. goodfellar1 zegt

    4 maart 2019 om 22:37

    Beetje druk maar best lekker. Zou gaaf zijn als de ‘neus’ ook al spoiler gebruikt kon worden bij het remmen. Het uiterlijk ervan verleend zich er naar.

    Login om te reageren
  2. w0o0dy zegt

    4 maart 2019 om 22:43

    Ik krijg opeens het gevoel als toen ik een tiener was en voor het eerst een mooie meid naakt zag… Those curves! Me like!!!!!

    Login om te reageren
    • thereisnosubstitute4cubicinches zegt

      4 maart 2019 om 22:47

      @w0o0dy: dat is zeker lang geleden ?

      Login om te reageren
      • w0o0dy zegt

        4 maart 2019 om 23:04

        @thereisnosubstitute4cubicinches: ja behoorlijk maar ik heb een prima geheugen ?

        Login om te reageren
  3. sanderp zegt

    4 maart 2019 om 22:44

    Ongeveer wat er gebeurt als Ferrari en McLaren een kindje zouden maken, me likey!

    Login om te reageren
    • maarteno zegt

      5 maart 2019 om 08:38

      @sanderp: ja precies, vond het schuin van achteren inderdaad ook wel wat 720 hebben.

      Login om te reageren
  4. fmgarcia zegt

    4 maart 2019 om 22:44

    Joehoe eindelijk een echt mooie hypercar! Ik ga alvast sparen.

    Login om te reageren
    • fmgarcia zegt

      4 maart 2019 om 22:46

      @fmgarcia: EV hyper*

      Login om te reageren
  5. MaartenD zegt

    4 maart 2019 om 22:44

    Lijkt wel heel erg veel op een Ferrari wat natuurlijk niet gek is voor een Pininfarina

    Login om te reageren
  6. str8six zegt

    4 maart 2019 om 22:48

    Sexy zeg!

    Login om te reageren
  7. bitd zegt

    4 maart 2019 om 22:49

    Straks max 180km/u, blub

    Login om te reageren
  8. ghost zegt

    4 maart 2019 om 22:52

    Ik ben alweer afgehaakt bij het stukje waar ze zeggen; volledig elektrisch..

    Login om te reageren
    • alfablog zegt

      4 maart 2019 om 23:02

      @ghost: denk juist het tegenovergestelde. Hadden ze er een V8/V12 in gehangen, had ik gedacht, daar hebben we Pagani, Ferrari enz al voor. Dit is denk ik de enige weg met een kansje.

      Login om te reageren
      • ghost zegt

        4 maart 2019 om 23:15

        @alfablog: ws heb je gelijk. Triest maar waar..

        Login om te reageren
        • lithiumion zegt

          5 maart 2019 om 00:02

          @ghost: to the combustion engine: you served us well, your services are no longer required

          Login om te reageren
    • aquila2003 zegt

      5 maart 2019 om 06:33

      @ghost: 1

      Login om te reageren
  9. yipikaye zegt

    4 maart 2019 om 22:54

    Ik wacht nog even op de 3.800 pk met 5.000 Nm.
    Dan ga je tenminste binnen 1 sec. naar de 100 k/h.

    Login om te reageren
    • ghost zegt

      4 maart 2019 om 22:57

      @yipikaye: los van je troll, stel het zou te halen zijn, houden je organen het dan nog wel?

      Login om te reageren
      • kevdutchie zegt

        4 maart 2019 om 23:00

        @ghost: zie topfuel dragsters. Maar enige training gaat daar wel aan vooraf.

        Login om te reageren
        • ghost zegt

          4 maart 2019 om 23:14

          @kevdutchie: ja oke, maar zoals je zelf al zegt, dat doe je denk ik niet ongetraind, dan breekt je nek in het ergste geval als een knakworst.

          Login om te reageren
  10. RiKe zegt

    4 maart 2019 om 22:57

    En daar is de volgende nutteloze EV die een enkeling kan betalen

    Login om te reageren
    • stfu zegt

      4 maart 2019 om 23:50

      @rike: en wat zijn die nutteloze V12’s dan?

      Login om te reageren
    • notsobig zegt

      5 maart 2019 om 05:51

      @rike: En toch zijn dit soort EV’s nodig voor de acceptatie van EV’s. Zag je ook met hybride, het werd pas geaccepteerd toen er gezien werd dat het niet alleen saai hoeft te zijn…

      Login om te reageren
  11. dare2think zegt

    4 maart 2019 om 22:58

    Puur naar de getallen gekeken: als iedereen die voor dit soort elektrische luchtkastelen in de markt is, er ook een zou kopen, dan zouden er geen kopers meer overblijven voor de gevestigde garde supercars (Ferrari, Lamborghini etc).

    Login om te reageren
  12. wahltiroler zegt

    4 maart 2019 om 23:21

    mmm ietsje sneller dan een Zoe..
    Véél leuker ook ?

    Login om te reageren
    • shalomleon zegt

      5 maart 2019 om 10:37

      @wahltiroler: meteen zoe kun je passagiers meenemen

      Login om te reageren
  13. JamesBond007 zegt

    4 maart 2019 om 23:46

    Mooie McLaren!

    Login om te reageren
  14. dray zegt

    4 maart 2019 om 23:55

    Potente paneermeel.

    Login om te reageren
  15. lavoro zegt

    5 maart 2019 om 00:06

    Ciao Ferrari, koop dit design eens van je hofleverancier, gooi er een mooi blokkie in en klaar is enzo. Cordiali saluti!

    Login om te reageren
  16. niex zegt

    5 maart 2019 om 00:39

    Binnen 2 sec naar de 100. Voor de moderne mens die niet kan autorijden in de kou zonder winterband, abs en asr. Gelukkig rijdt zon ding dus bijna autonoom en kan de eigenaar zich middels launch control het baasje voelen. Ik zal oud zijn, maar ik ben wat blij dat ik jong was toen we nog straatraces deden in de haven van Rotjeknor waarbij je koppelingbeheersing alsook schakelkunst het verschil kon maken.

    Login om te reageren
    • singer911 zegt

      5 maart 2019 om 01:48

      @niex: Ja.

      Login om te reageren
  17. e36m3gt zegt

    5 maart 2019 om 02:10

    Die witte op foto 2 is net een Ferrari?

    Login om te reageren
    • Gulli zegt

      5 maart 2019 om 07:34

      @e36m3gt: je bent zelf net een Ferrari

      Login om te reageren
  18. allesmetturbo zegt

    5 maart 2019 om 07:30

    Best mooi apparaat

    Login om te reageren
  19. Dutchdriftking zegt

    5 maart 2019 om 08:57

    De spec´s zijn idioot, en met Pininfarina als fabrikant geloof ik ook wel dat het goed in elkaar zit. Maar de combinatie van Ferrari 488 en Honda NSX looks vind ik persoonlijk niet heel erg geslaagd.

    Login om te reageren
  20. mats106rallye zegt

    5 maart 2019 om 09:22

    Practige wagen zeg!! Maar wat voor een motor ligt er in? Ohnee elektro shit laat maar zitten dab

    Login om te reageren
  21. s7emilio zegt

    5 maart 2019 om 13:10

    Tering, 2 seconden naar de 100 en 12 seconden naar de 300. Ik zou ervoor betalen om dat een x te mogen ervaren.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North